Новини

4 Червня 2025

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я», НСЗУ забезпечує верифікацію даних пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я. Це — одна з визначених функцій, спрямована на підтримку достовірності та актуальності інформації в ЕСОЗ. У межах реалізації цієї функції впроваджено механізм верифікації даних пацієнтів віком до 18 років на підставі свідоцтва про народження.

Процес є аналогічним до верифікації пацієнтів за РНОКПП – перевірці підлягатимуть ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження. 

Більше дізнавайтесь у вебінарі 👉 https://cutt.ly/ArkgkTCn 

❓ Що робити, якщо пацієнт не пройшов верифікацію за свідоцтвом?

  1. Перевірте актуальність даних пацієнта: його ПІБ, дату народження пацієнта, номер та серію свідоцтва про народження;
  2. Якщо дані у свідоцтві про народження та ЕСОЗ збігаються, але дані пацієнта не верифіковано  – потрібно спрямувати батьків пацієнта до ДРАЦСГ для уточнення даних.

🔹 Що важливо памʼятати лікарям?

✔ Верифікація пацієнтів – це безперервний процес, який здійснюється при реєстрації чи щоразу  при оновленні даних пацієнта, а також із запланованою періодичністю.

✔ Автоматичній верифікації підлягатимуть всі неповнолітні пацієнти, які мають свідоцтво про народження українського зразка.

✔ Якщо у картці дитини замість “I” (англійською) вказано “І” (українською) чи навпаки – система автоматично унормує дані та це не вплине на результати верифікації. 

✔ Якщо у дитини є декілька свідоцтв – достатньо внести в ЕСОЗ хоча б одне з них;

✔ Дітям до 14 років не потрібно отримувати РНОКПП – для верифікації дитини буде достатньо Свідоцтва про народження.

✔ Пацієнту не може бути відмовлено в наданні медичної допомоги незалежно від результатів верифікації.

✔ Якщо персональні дані змінено, повторне подання декларації НЕ потрібне – достатньо оновити запис про пацієнта та відправити дані в ЕСОЗ.

❗️ Нагадаємо:

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1503 від 24 грудня 2024 року, якими відтермінував застосування коригувального коефіцієнту для неверифікованих записів про дітей до 18 років, що мають укладені декларації з лікарями первинної медичної допомоги, до 1 липня 2025 року.

З 1 липня 2025 року до базової капітаційної ставки за обслуговування дітей, які не мають статусу “Успішна верифікація”, застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0.

12 Травня 2025

В електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) доступна нова функціональністьреєстрація та облік медичного обладнання.

Що важливо знати керівникам медичних закладів та як підготуватися👇

 🔹 Що нового?

Заклади зможуть вносити інформацію про кожну одиницю обладнання, зокрема: технічні характеристики, інвентарний і серійний номери, місце розташування, доступність обладнання та ін.

🔹 Коли функціональність стане доступна?

Після оновлення вашої медичної інформаційної системи (МІС). Щоб почати роботу — зверніться до свого оператора МІС.

Звертаємо увагу, що на цьому етапі кінцевого терміну щодо внесення обладнання не визначено. При цьому рекомендуємо почати вже вносити інформацію про наявне обладнання одразу після появи відповідної технічної можливості в МІС. Це дозволить своєчасно актуалізувати публічну інформацію та підготуватися до наступних етапів реалізації.

Перевірити статус тестування вашої МІС.

 🔹 Яке обладнання реєструється?

 Лише те, що: 

▪️ входить до Переліку, затвердженого МОЗ;

 ▪️ фізично наявне у закладі;
▪️ належить закладу або орендується;
▪️ доступне для використання або потребує ремонту.

Обладнання, що не підлягає відновленню – не підлягає реєстрації.

🔹 Як підготуватись?

 ✔️ Зв’яжіться з представником вашої МІС — дізнайтесь про готовність функціональності та навчальні матеріали;

✔️ Призначте відповідального за облік обладнання (це може бути керівник закладу, фахівець з кадрів чи адміністратор);

 ✔️ Підготуйте перелік обладнання та зберіть дані, необхідні для реєстрації.

📌 Більше інформації та відповіді на поширені запитання.

5 Травня 2025

Шановні колеги!

Команди НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” активно працюють над відновленням повноцінної роботи ЦБД ЕСОЗ. 

Наразі у центральній базі даних ЕСОЗ поки спостерігаються тимчасові технічні труднощі, а зокрема:

– сповільнення роботи системи;

– проблеми при підтвердженні зв’язку між недієздатними пацієнтами та законними представниками;

– проблеми при відображенні методів автентифікації у дієздатних персон;

– сповільнена обробка медичних висновків.

Про результати відновлювальних робіт повідомимо окремо.

Слідкувати за оновленнями можна тут: https://status.ehealth.gov.ua/.

Нагадуємо, як діяти під час затримок у роботі ЦБД ЕСОЗ:

👉Призначення ліків коштом пацієнта (крім наркотичних) може здійснюватися на паперових рецептурних бланках.

👉Усі медичні записи, направлення та рецепти слід внести до системи одразу після усунення технічних несправностей.

👉Медичні висновки про тимчасову непрацездатність під час недоступності ЕСОЗ формуються не пізніше п’яти днів з моменту встановлення лікарем факту непрацездатності.

👉Призначення ліків та тест-смужок за програмою реімбурсації, а також наркотичних препаратів можливе лише за е-рецептом. Тому, будь ласка, проінформуйте пацієнтів про можливі затримки та можливість отримання е-рецептів після відновлення роботи ЕСОЗ.

2 Травня 2025

⚠️ UPDT (15:30): оновлено перелік поточних технічних проблем та статус їх вирішення

У ході технічних робіт уже відновлено:

✅авторизацію/реєстрацію користувачів в ЕСОЗ

✅можливість зареєструвати законного представника для недієздатного пацієнта

надходженням листів на електронну пошту користувачів

✅ обробку медичних висновків

 

Шановні колеги!

У центральній базі даних ЕСОЗ поки спостерігаються тимчасові технічні труднощі, а зокрема:

📌тимчасово методи автентифікації для деяких пацієнтів відображаються некоректно.

Команди НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” докладають максимум зусиль, щоб ви якнайшвидше змогли повноцінно користуватися системою. Про результати відновлювальних робіт повідомимо окремо.

Слідкувати за оновленнями можна тут: https://status.ehealth.gov.ua/.

Нагадуємо, як діяти під час затримок у роботі ЦБД ЕСОЗ:

  • Призначення ліків коштом пацієнта (крім наркотичних) може здійснюватися на паперових рецептурних бланках.
  • Усі медичні записи, направлення та рецепти слід внести до системи одразу після усунення технічних несправностей.
  • Медичні висновки про тимчасову непрацездатність під час недоступності ЕСОЗ формуються не пізніше п’яти днів з моменту встановлення лікарем факту непрацездатності.
  • Призначення ліків та тест-смужок за програмою реімбурсації, а також наркотичних препаратів можливе лише за е-рецептом. Тому, будь ласка, проінформуйте пацієнтів про можливі затримки та можливість отримання е-рецептів після відновлення роботи ЕСОЗ.
25 Квітня 2025

Невдовзі в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) відбудуться оновлення, які спростять роботу з законними представниками недієздатних пацієнтів.

Зміни стосуватимуться всіх медичних працівників, які працюють з недієздатними пацієнтами, а здебільшого – з неповнолітніми дітьми. Спрощений процес дозволить, зокрема:

  • обирати законного представника з-поміж уже зареєстрованих в ЕСОЗ пацієнтів — без потреби вносити дані вручну;
  • замість дублювання даних – повʼязувати карку недієздатного пацієнта та законного представника через МІС;
  • простіше оновлювати дані про законного представника пацієнта – буде достатньо оновити дані лише в його записі;
  • як і раніше – обліковувати кількох законних представників одночасно (наприклад, обох батьків дитини);
  • автоматично припиняти зв’язок з представником після досягнення пацієнтом повноліття (без додаткових дій лікаря);
  • підтверджувати цивільну дієздатність пацієнтів віком від 14 років;

❗️Звертаємо увагу: деякі дії з записом недієздатного пацієнта — як-от подання декларації або оновлення персональних даних – будуть доступні лише за наявності зареєстрованого зв’язку з його законним представником за новим процесом.

⚠️ Кінцевий строк для оновлення записів недієздатних пацієнтів не встановлено. Лікарі можуть оновлювати інформацію поступово — під час планових візитів пацієнтів. Нововведення не вплинуть на створення медичних записів, виписування е-рецептів чи направлень.

Оновлений зв’язок також використовуватиметься для автоматичного встановлення методу автентифікації недієздатного пацієнта, а також у процесі верифікації персональних даних пацієнта в ЕСОЗ.

Детальніше, що зміниться – дізнавайтесь на вебінарі «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ: реєстрація законних представників за спрощеним процесом».

Додаткову інформацію можна отримати у представника вашої медичної інформаційної системи (МІС).

23 Квітня 2025

Всесвітній економічний форум, GGTC Berlin і GGTC Kyiv запустили GovTech Intelligence Hub — міжнародну платформу для обміну знаннями у сфері цифрового врядування. Ініціатива об’єднує найкращі цифрові послуги та рішення у публічному секторі. До переліку успішних прикладів цифрових проєктів, які будуть розміщені на платформі, увійшла електронна система охорони здоров’я України (ЕСОЗ).

Сьогодні електронна система охорони здоровʼя (ЕСОЗ) – вже одна з найбільших ІТ-систем в Україні, яка допомагає забезпечити відкритість та прозорість процесів охорони здоров’я, отримувати необхідну медичну допомогу та зручні електронні сервіси.

Електронна система охорони здоров’я містить медичні дані про здоровʼя мільйонів українців та обʼєднує більшість медичних закладів та аптек в країні в єдиний медичний простір. За умовами державно-приватного партнерства ЕСОЗ є двокомпонентною і складається з центральної бази даних (ЦБД – державний компонент) та медичних інформаційних систем (приватний компонент).

Міжнародна ініціатива GovTech Intelligence Hub логічно продовжує розвиток глобального напрямку GovTech та зосереджується на накопиченні й поширенні експертизи у сфері цифрового врядування. GovTech Intelligence Hub слугує простором для обміну ідеями, дослідженнями, практичними кейсами та авторськими колонками цифрових лідерів з усього світу. Платформа надає цілісне уявлення про те, як технології трансформують державні послуги — від формування стратегій до реалізації на національному та регіональному рівні.

Серед перших публікацій — кейси українських цифрових рішень (Дія та проєктів екосистеми, ЕСОЗ, uResidency тощо). У майбутньому на платформі публікуватимуться також колонки, статті та аналітику інших цифрових лідерів України, які поділяються експертизою цифрової трансформації у державному секторі.

«Ми відкриті до співпраці, ділимось досвідом і вчимося в колег з усього світу. GovTech — це не лише про цифрові рішення, це про майбутнє державного управління, яке будується на цінностях ефективності, стійкості, орієнтованості на потреби людини», – зазначила Марія Карчевич, заступниця міністра охорони здоров’я з питань цифрового розвитку.

Створення Hub стало логічним продовженням зусиль GGTC Berlin і GGTC Kyiv у глобальному розвитку напряму GovTech. У січні 2025 року в Давосі запущено Global GovTech Board — міжнародну спільноту цифрових міністрів, спрямовану на спільне вирішення ключових викликів цифрової трансформації.

18 Квітня 2025

Вже у травні в електронній системі охорони здоров’я з’явиться новий функціонал – реєстрація та облік медичного обладнання. Це важливий крок в цифровізації та побудови прозорої й ефективної системи охорони здоров’я.

Реєстрація медичного обладнання буде обовʼязковою вимогою для всіх надавачів медичних послуг, які зареєстровані та працюють в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ).

Функціонал обліку медичного обладнання дозволить забезпечити потребу в інформації про обладнання відразу для декількох груп користувачів – пацієнтів, управлінців закладів, засновників та представників державних інституцій, зокрема, щоб:

  • запевнитися, що обладнання, необхідне для отримання медичної допомоги, наявне у закладі та є робочим;
  • бачити актуальну картину наявності обладнання в кожному закладі;
  • використовувати дані для планування та управління ресурсами на рівні медичного закладу, регіону й у межах усієї країни;
  • у майбутньому підтверджувати відповідність закладу вимогам Програми медичних гарантій під час контрактування.

Перелік медичного обладнання, що підлягає реєстрації та обліку, буде визначено відповідним наказом Міністерства охорони здоров’я України, який очікуємо найближчим часом.

Які дані про обладнання реєструватимуться в ЕСОЗ?

Серед даних, які потрібно буде вносити в ЕСОЗ про медичне обладнання:

  • Назва і код
  • Місцезнаходження;
  • Виробник, дата випуску, модель, серійний та інвентарний номер (за наявності);
  • Опис (за потреби);
  • Номер закупівлі, термін експлуатації (за наявності);
  • Посилання на пов’язане обладнання, додаткові властивості (за потреби);
  • Статус  доступності медобладнання;
  • Дані про особу, що внесла інформацію.

Хто буде реєструвати обладнання?

Відповідатиме за внесення даних про медичне обладнання керівник медичного закладу чи інший уповноважений представник. Наголошуємо, що це робитимуть не медичні працівники, а саме ті працівники, яких уповноважить керівник закладу.

Ці працівники реєструватимуть обладнання, оновлюватимуть інформацію про нього, змінюватимуть статус його доступності, а також відповідатимуть за актуальність цих  даних.

Невдовзі медичні заклади отримають інструкції та навчальні матеріали щодо реєстрації та обліку медичного обладнання в ЕСОЗ. Також за детальною інформацією про використання цього функціоналу звертайтеся до служб підтримки своїх медичних інформаційних систем.

18 Квітня 2025

Чергові зміни в Електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) спрямовані на спрощення роботи як адміністраторів, так і лікарів та середніх медпрацівників. Незабаром оновлення стануть доступними в медичних інфрмаційних системах.

Які зміни стануть доступні – детальніше дізнавайтесь у розʼясненні ⬇️

 

  • Робота з записом пацієнта

 

✅ Невдовзі зʼявиться можливість управляти інформацією про законного представника пацієнта

Невдовзі при реєстрації недієздатного пацієнта (наприклад, дитини) лікар зможе обрати законного (юридичного) представника, який супроводжує дитину на огляді, з-поміж осіб, зареєстрованих в ЕСОЗ. Тепер для цього не потрібно дублювати інформацію в картці дитини.

Додаткові можливості, які стануть доступні:

  • перегляд інформації про законних представників пацієнта;
  • управління звʼязками із записами про законних представників (можливість додати чи деактивувати запис про представника);
  • автоматичне розірвання звʼязку дитини та законного представника після досягнення 18-річчя.

✅ Можливість зазначити набуття цивільної дієздатності пацієнтів з 14 років

У разі набуття пацієнтом цивільної дієздатності лікар зможе підтвердити цей факт  та внести відповідний документ у запис пацієнта.

Так, наприклад, тепер особи, які ще не досягли 18-річчя, але самі вже стали батьками, зможуть бути законними представниками своїх дітей в ЕСОЗ. Для цього лікар має внести відповідні зміни та завантажити документи у запис пацієнта.

Це дозволить пацієнту самостійно приймати рішення, а також управляти власною інформацією без залучення законного представника.

✅ Метод автентифікації з типом “Третя особа” для недієздатних пацієнтів

Тепер метод автентифікації буде автоматично встановлений для всіх недієздатних пацієнтів, для яких зареєстровано звʼязок із законним представником на підставі відповідних документів. Для таких пацієнтів буде встановлено метод автентифікації  “ТРЕТЯ ОСОБА”.

Відповідно медичному працівнику більше не потрібно буде це робити власноруч.

✅ Нові напрямки верифікації: Верифікація пацієнтів до 18 років буде здійснюватися за свідоцтвом про народження

Процес передбачатиме  автоматичну перевірку ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження українського зразка. 

✅ Запис пацієнта та медичного працівника в МІС буде відображати лише статуси верифікації за напрямками

Так, надалі для успішної верифікації пацієнта достатньо, аби дані пацієнта були верифіковані принаймні за одним із напрямків верифікації (тобто за ДРФО (перевірка РНОКПП) – для дорослих та/або ДРАЦСГ (перевірка актового запису про народження) – для дітей).  

✅ Відтепер в інтерфейсі МІС статус верифікації пацієнта буде відображатися не в декларації про вибір лікаря ПМД, а лише в записі про пацієнта

Оскільки статус верифікації пацієнта – невіддільна частина даних пацієнта в ЕСОЗ – як і раніше ця інформація буде завжди доступна лікареві у записі пацієнта.

Нагадаємо: що оновити персональні дані пацієнта може БУДЬ-ЯКИЙ лікар, авторизований в системі, незалежно від його посади, спеціальності та місця роботи.

 

  • Робота з медичними записами

 

✅ Облік періоду отримання результатів дослідження

За потреби медпрацівник зможе зазначити дату або період отримання результатів дослідження в Діагностичному звіті.

✅ Завершити план лікування може не лише його автор, але й інші лікарі цього ж закладу

Раніше завершити план лікування міг виключно лікар, який створив даний план лікування. Незабаром це зможуть зробити й інші лікарі закладу, в якому працює автор плану лікування.

Це дозволить забезпечити коректний облік у разі якщо, наприклад, лікар звільнився без потреби дублювати інформацію.

 

  • Оновлення можливостей для медичних працівників

 

✅ Нові можливості для медичних сестер та братів

Невдовзі середні медичні працівники зможуть виконувати призначення за е-направленням категорії “Хірургічні процедури”. 

Це підвищить самостійність середнього медичного персоналу при виконанні інтервенцій які можуть здійснюватися ними самостійно відповідно до НПА та протоколів.

Нові можливості для медичних координаторів

У медичного координатора з’являється можливість отримати дані про Епізод медичної допомоги (Епізод МД), який пов’язаний із електронними медичними записами (ЕМЗ), що були передані як супровідна інформація Плану лікування та/або обгрунтування Призначення плану лікування.

Це означає, що за потреби медичний координатор ЗОЗ зможе створити запит на доступ до такого Епізоду МД для перегляду ЕМЗ, що сприятиме кращій координації медичних послуг.

Разом з тим впроваджується зміна, яка передбачає, що медкоординатор не матиме можливості підписувати заявку на створення чи оновлення запису про пацієнта. Такі дії для інших типів користувачів залишаються без змін.

 

  • Для адміністраторів: управління медичним закладом

 

✅ При деактивації місця провадження діяльності (надання послуг) медичного закладу відбуватиметься додаткова перевірка

Якщо під час деактивації закладу буде виявлено наявність активних працівників, які мають зв’язок з таким місцем надання медпослуг, що підлягає деактивації, деактивація буде заблокована.

У такому разі усі пов’язані активні працівники повинні бути закріплені за іншим місцем надання послуги або деактивовані керівником закладу. Таким чином зменшиться кількість випадкового внесення змін.

 

  • Відпуск лікарських засобів за е-рецептом на основі медканабісу

 

✅ Впроваджується інтеграція між ЕСОЗ та Електронною системою обліку обігу медичного канабісу (ЕСОРК)

Для забезпечення прозорого обігу ліків буде забезпечено інтеграцію ЕСОРК та ЦБД ЕСОЗ щодо е-рецептів на лікарські засоби на основі медичного канабісу.

Перевірка наявності зареєстрованих видів господарської діяльності за додатковою ліцензією щодо реалізації (відпуску) та виготовлення екстемпоральних лікарських засобів на основі рослинної субстанції канабісу

Це необхідна умова для роботи аптек з е-рецептами на ліки на основі медичного канабісу.

Нагадаємо, що перевірка наявності в аптеки виду господарської діяльності щодо реалізації (відпуску) наркотичних (психотропних) лікарських засобів продовжує здійснюватися як і раніше.

16 Квітня 2025

Наприкінці квітня в ЕСОЗ буде доступне оновлення, яке змінить підхід до роботи з записами пацієнтів в ЕСОЗ. У звʼязку з цим ми запускаємо серію вебінарів про найближчі зміни та запрошуємо медиків долучитися!

На першому вебінарі розкажемо про оновлений процес реєстрації законних представників для дітей та інших недієздатних пацієнтів. Тепер не потрібно буде дублювати дані вручну — законного представника можна буде обрати серед уже зареєстрованих пацієнтів.

Це спростить лікарям первинної та спеціалізованої допомоги оновлювати інформацію, зручніше управляти записами пацієнтів та зменшити кількість помилок!

Запрошуємо долучитися до вебінару «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ: реєстрація законних представників за спрощеним процесом».

Дата та час вебінару: 23.04.2025, 16:00 (тривалість до 1,5 години)

🧑‍⚕️ Для кого цей вебінар: для всіх лікарів закладів первинної та спеціалізованої медичної допомоги, медичних сестер та братів і працівників реєстратури.

На вебінарі розповімо: 

❓Які зміни у роботі з пацієнтом впроваджуються

❓Анонсуємо нові напрямки верифікації

❓Як працюватиме внесення інформації про законного представника

❓Чи потрібно оновлювати дані всіх недієздатних пацієнтів

❓Як зміниться робота методу автентифікації для недієздатних пацієнтів

❓Підказки для пацієнтів.

Доповідач:

Євген Батура – експерт з розвитку електронної системи охорони здоровʼя.

Де відбудеться вебінар

🔗 На платформі Microsoft Teams

🔗 На YouTube-каналі НСЗУ

Хочете поставити запитання заздалегідь?

Залиште його у реєстраційній формі Teams.

🔥 Запис вебінару буде доступний на YouTube. Просимо поширити це повідомлення серед колег та профільних груп!

11 Квітня 2025

У надавачів медичних послуг з’явилася можливість реєструвати медичних працівників через медичні інформаційні системи (МІС), які підключені до ЕСОЗ.

Поява такого розширеного функціоналу сприятиме більш повному та точному обліку медичних працівників у системі охорони здоров’я, а також розширить можливості для ведення електронної медичної документації фахівцями, які надають важливу допомогу пацієнтам.

Відтепер можна буде зареєструвати наступні посади:
◼️P284 Терапевт мови і мовлення
◼️P285 Клінічний психолог
◼️P286 Психотерапевт
Важливо зазначити, що вказані працівники можуть бути зареєстровані в системі з типом “АСИСТЕНТ”.
Основна діяльність терапевтів мови і мовлення, клінічних психологів та психотерапевтів спрямована на надання реабілітаційної допомоги. Такі фахівці матимуть можливість обліковувати в ЕСОЗ медичні записи, про надані пацієнту медичні послуги, зокрема:
◼️Процедура
◼️Діагностичний звіт
◼️Спостереження

ЕСОЗ постійно змінюється та вдосконалюється, забезпечуючи зручність та доступність для користувачів.

10 Квітня 2025

В інтерфейсах медичних інформаційних системи з’являться зміни у відображенні декларації пацієнта про вибір сімейного лікаря. Так, вже невдовзі запис про декларацію пацієнта не буде містити інформацію про статус верифікації пацієнта. Проте оскільки статус верифікації пацієнта – невіддільна частина даних пацієнта в ЕСОЗ – як і раніше ця інформація буде завжди доступна у записі пацієнта.

Такі оновлення в ЕСОЗ є плановими і спрямовані на усунення некоректного сприйняття процесу верифікації. Раніше інформація про декларацію пацієнта містила, зокрема, і статус верифікації даного пацієнта. Це породжувало хибне розуміння про те, що верифікації підлягає декларація, а не дані запису про пацієнта. Також поширеною була дамка, що до процесу верифікації та зміни персональних даних пацієнта залучені лише лікарі ПМД, адже саме вони можуть переглядати декларацію.

Розвіюємо поширені міфи про верифікацію пацієнта

🛑Міф 1: Верифікації підлягають дані декларації пацієнта, а не запис про пацієнта

Ні, верифікація пацієнта здійснюється на основі даних, які містяться у записі пацієнта, шляхом їх співставлення із даними інших державних реєстрів.

Інформація про декларацію пацієнта про вибір лікаря ПМД не верифікується.

🛑Міф 2: Переглянути статус верифікації пацієнта може лише лікар ПМД  

Ні, переглянути статус верифікації пацієнта у його записі може будь-який лікар, який взаємодіє із пацієнтом, зокрема і лікар спеціалізованої медичної допомоги.

Так, якщо лікар СМД побачить, що дані пацієнта некоректні чи застарілі – він має їх змінити та відправити в ЕСОЗ. 

🛑Міф 3: Тепер лікар не зможе переглянути статус верифікації пацієнта

Лікарі завжди можуть отримати інформацію про статус верифікації пацієнта у його записі в ЕСОЗ.

19 Березня 2025

Повідомлення від ЕСОЗ надходять пацієнту (законному представнику) на номер телефону, що зазначений в Реєстрі пацієнтів, через СМС або Viber (за наявності).  

Проте інколи трапляється так, що повідомлення не надходять – чому так стається і що в таких випадках робити? 

Розглянемо найбільш поширені причини та пояснимо, як діяти у таких ситуаціях.

Причина #1: При реєстрації в ЕСОЗ пацієнт обрав метод автентифікації не за номером телефону

Якщо при реєстрації в ЕСОЗ або під час оновлення своїх даних ви обрали метод автентифікації з типом “за документами”, то не отримуватимете сповіщення від ЕСОЗ на свій номер телефону. Також ви не зможете підтверджувати доступ медичного працівника до ваших медичних даних.

Рекомендуємо вам змінити свій метод автентифікації на метод з типом “за номером телефону” – так сповіщення та коди підтвердження будуть надходити на ваш номер телефону.

Що робити? 

Щоб змінити свій метод автентифікації, зверніться до лікаря, щоб він вніс ваш номер телефону до системи. Для підтвердження такої дії на ваш номер телефону надійде повідомлення з 4-значним кодом.

Якщо ви не маєте сімейного лікаря (терапевта, педіатра), то фахівці НСЗУ можуть актуалізувати ваш номер у системі за відповідним зверненням. 

Причина #2: У пацієнта змінився номер телефону або номер внесено з помилкою

Якшо ви не отримали сповіщення від ЕСОЗ ні на свій номер, ні на Viber або ж якщо ви з певних причин перестали отримувати сповіщення – разом з лікарем перевірте актуальність свого номера телефону. 

Зверніть увагу! Повідомлення від ЕСОЗ надходять на той номер телефону, який ви вказали при реєстрації в ЕСОЗ. Якщо ви змінили цей номер або номер внесений із помилкою, то потрібно актуалізувати його.

Що робити? 

Якщо ви придбали додатковий номер телефону і хочете отримувати повідомлення від ЕСОЗ саме на нього, то зверніться до вашого лікаря або будь-якого лікаря, в якого будете на прийомі для зміни номеру телефону в системі. Для підтвердження такої дії на старий номер телефону надійде 4-значний код. 

Якщо ви втратили доступ до вашого номеру телефону, який зазначено в системі або повідомлення надходять на невідомий вам номер чи з будь-якої іншої причини, через яку ви не можете отримати код підтвердження, вам потрібно звернутися до НСЗУ через онлайн-форму за посиланням

Після виконання вашого запиту зверніться до лікаря для реєстрації в системі нового номеру телефону. 

Детальніше про те, як змінити номер телефону в ЕСОЗ за посиланням.

Причина #3: Повідомлення надійшло у Viber

Пацієнти вже звикли отримувати повідомлення від ЕСОЗ у вигляді СМС на телефон. А віднедавна сповіщення почали надходити у Viber на номер, який вказаний в Реєстрів пацієнтів.

Проте, якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення. 

Що робити? 

Якщо ви не отримали смс-повідомлення від ЕСОЗ на телефон і ваш номер телефону зареєстровано у Viber, перевірте наявність повідомлення саме там. 

Зауважимо, що лікар не обирає спосіб доставки повідомлень. Система робить це автоматично. 

Причина #4: У записі пацієнта вказаний номер когось із родичів

Під час реєстрації в ЕСОЗ деякі пацієнти не надають значення номеру телефону, який вказують у своєму записі. Так дехто замість свого номеру, вказує номер телефону родича або іншої особи.

Відповідно так пацієнт не зможе отримувати смс-повідомлення від ЕСОЗ, адже вони надходять на номер іншої особи, який вказаний у системі. А особа, номер якої зазначений, може зловживати такою довірою. 

Що робити? 

Якщо ви вказали номер іншої особи при реєстрації, то потрібно внести зміни у ваш запис в ЕСОЗ та встановити свій власний номер. 

Для цього виконайте дії, описані в причині #2.

Зазначимо, що відсутність номеру телефону чи смартфону не є перешкодою для отримання медичної допомоги. При реєстрації в ЕСОЗ ви можете обрати зручний для вас метод автентифікації і канал інформування від ЕСОЗ. Все ж для зручності рекомендуємо обирати як метод автентифікації саме “за номером телефону”, на який будуть надходити сповіщення від системи. Раніше ми розповідали про те, коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають.