Новини

9 Липня 2021
Учора за ініціативи команди проекту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я» (Health Reform Support (HRS) відбувся круглий стіл “Розвиток пацієнтських інтерфейсів МІС: можливості та перспективи”, у якому взяли участь фахівці ДП “Електронне здоров’я”, представники пацієнтських організацій, медичних інформаційних систем, а також керівники закладів охорони здоров’я.
На цій зустрічі ми спільно з усіма учасниками змогли визначити поточні проблеми взаємодії лікарів та пацієнтів в ЕСОЗ та спланували подальші кроки їх вирішення. Також відбулось обговорення потенціалу медичних інформаційних систем у контексті розвитку пацієнтських сервісів, налагодження комунікацій “лікар-МІС” та “лікар-пацієнт”, а також обговорення перспектив та можливостей впровадження прозорих інструментів оцінки та відгуків.
Дякуємо організаторам та партнерам за плідну зустріч!
7 Липня 2021

ДП «Електронне здоров’я» відповідає за розробку та адміністрування Порталу вакцинації (https://vaccination.covid19.gov.ua/ ) та впроваджує функціонал, необхідний для організації проведення вакцинації проти COVID-19.

👩🏻‍⚕️👨🏻‍⚕️Відтепер представники закладів охорони здоров’я отримають доступ до персональних кабінетів, у яких можна розподіляти пацієнтів після запису в Дії. 

Кабінет містить інформацію про запис пацієнтів, дату вакцинації, зміни статусу та трекінг пацієнтів. 

Портал дає можливість конкретному пункту щеплення бачити всіх громадян, які зареєструвалися на вакцинацію через Дію та працівникам системи охорони здоров’я взаємодіяти з громадянами.

До прикладу, за допомогою порталу лікар може сконтактувати з пацієнтом та запланувати перше або друге щеплення, відмітити, коли треба зателефонувати пізніше, тощо. Також, після отримання другої дози вакцини, статус пацієнта відображає, що він повністю пройшов вакцинацію.

👨🏻‍💼👩🏻‍💼 Для координаторів регіональних пунктів щеплень також створено персональні кабінети. Для кожного координатора області доступна загальна статистика вакцинації по регіону, моніторинг пацієнтів та дані про перебіг вакцинації у закладах охорони здоров’я. 

Координатори регіональних пунктів щеплень ще з квітня працюють в порталі та на сьогодні скоординували понад пів мільйона громадян в черзі.

Координатори та заклади охорони здоров’я отримують доступ до порталу через eZdorovya. Ми ведемо взаємодію з координаторами, що використовують кабінети, та надаємо технічну підтримку по роботі з порталом.

👩🏻‍💻🧑🏻‍💻 Для громадян портал несе інформаційний характер та містить усю актуальну інформацію про вакцинацію, антифейки та відповіді на поширені міфи. Кожен відвідувач сайту може знайти пункти щеплення поблизу, тощо. 

Зареєструватися в чергу на вакцинацію громадяни як і раніше можуть через веб-портал або додаток Дія.

Також, портал містить лічильник на головній сторінці – офіційне джерело, де відображено актуальні дані щодо перебігу вакцинації в Україні. Статистика зазначена за попередній день в дозах вакцин.

В планах розвитку порталу – створення особистих кабінетів для координаторів міст – це допоможе побудувати широку мережу пунктів вакцинації та ефективну взаємодію між ними.

eZdorovya, своєю чергою, і надалі продовжує працювати над розробкою електронних інструментів, які допоможуть в протидії поширення COVID-19.

5 Липня 2021

ДП “Електронне здоров’я” працює над скороченням часу  обробки запитів на ЦБД!

Шановні користувачі електронної системи охорони здоров’я, під час пікового навантаження в системі можуть спостерігатися затримки в обробці запитів на ЦБД. Зокрема, це стосується функціоналу електронних медичних записів. 

Поточні затримки можуть впливати на продуктивність МІС та створювати накопичення запитів на стороні медичної інформаційної системи.

Фахівці ДП “Електронне здоров’я” працюють над стабілізацією працездатності системи та скороченням часу обробки запитів.

30 Червня 2021
Фахівці ДП “Електронне здоров’я” сьогодні підбили проміжні підсумки проєктів Програми еStock.
ДП “Електронне здоров’я” очолює проєктні команди, результатом роботи яких є не тільки проєктна документація, а й технічне завдання на розробку інформаційних систем та реєстрів.
❗️Нагадуємо, Програма eStock складається з 3-х проєктів:
1) Модуль власне eStock – моніторинг лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них;
2) Державні реєстри лікарських засобів, медичних виробів та виробів медичного призначення;
3) Електронний рецепт на всі рецептурні препарати.
“На сьогодні Програма еStock – справжня інновація в українському eHealth. Ми спільно з партнерами із працюємо над тим, щоби забезпечити ефективну цифровізацію процесів моніторінгу лікарських засобів, медичних виборів та впровадження електронного рецепту на всі рецептурні препарати. Наразі ми підсумували поточні досягнення, далі на часі – закупівля та розробка, до якої ДП планує також долучитись”,- зауважив Владислав Самойлов, керівник Проектного офісу eZdorovya.
Чим корисний проєкт eStock?
❗️Забезпечить ефективний моніторинг, планування закупівель, розподілу та обліку лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них;
❗️Створить єдину прозору систему моніторингу залишків препаратів у лікарнях;
❗️Сформує автоматичний збір даних щодо потреби у лікарських засобах, медичних виробів та допоміжних засобів до них.
29 Червня 2021
Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!
З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.
Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 20:00 29.06.2021 та до 23:00 29.06.2021.
Дякуємо за розуміння!
23 Червня 2021
Як насправді працює eHealth в Норвегії?
Розповідає в інтерв’ю Наталія Басюк, український лікар, що наразі працює в невідкладній допомозі в Норвегії.
Читайте більше про те, як працює електронна система охорони здоров’я в Норвегії та що особливого в роботі лікаря з норвезьким eHealth в нашому інтерв’ю.

🔷 Доброго дня, розкажіть, будь ласка, коротко про себе.

Доброго дня. Я Наталія Басюк, український лікар в Норвегії. Закінчила ЛНМУ ім. Данила Галицького та НМАПО ім. Шупика. Одразу після отримання спеціалізації сімейним лікарем в Україні переїхала в Норвегію. Тут витратила близько 3-4-х років на підтвердження диплому, і досі в процесі отримання права на спеціалізацію. Зараз я працюю лікарем на legevakt (невідкладна допомога) в Бергені.

Немає опису.
 

🔷 Розкажіть, як функціонує електронна система охорони здоров’я в Норвегії. 

Вся медична документація ведеться електронно, але звичайно є частина паперів, які здебільшого є такими собі чернетками та потім анулюються.

Сімейні лікарі та інші невеликі заклади ОЗ користуються різними електронними системами, але є 2 фаворити. У лікарнях встановлюється інша система, точніше навіть декілька, але вони спільні для всіх.

Всі електронні системи мають зв’язок із кількома сервісами, такими як: електронний рецепт та kjernejournal (це журнал, який є доступний як для лікаря, так і пацієнта, і у ньому можна побачити звернення до лікарні, рецепти, інформацію про сімейного лікаря та родичів), та електронне направлення на аналізи. Більшість (але не всі) мають теж можливість оформлення лікарняного онлайн. Також є ті, які в лікарнях мають можливість видачі лікарняного тільки у вигляді роздруківок (принаймні там де я працювала).

У лікарнях є одна система для ведення журналу, та мінімум дві (можливо є й інші) додаткові, які зв’язані між собою. “DIPS” є такою собі основною програмою, де є всі документи та посилання на інші програми, якщо це потрібно. “MEONA”- це електронний листок призначень, дуже зручна програма, де є всі параметри хворого протягом госпіталізації та всі медикаменти. А також є “SECTRA”- це система для перегляду зображень (фото, рентген, МРТ, КТ і т.д.)

🔷 Хто обирає та встановлює електронну медичну систему в лікарні? Та як обслуговується дана система в лікарні? 

Тут є кілька «областей» і кожна із них має свій «відділ охорони здоров’я». Там і відбуваються всі рішення, але часто проводять опитування, щоб зрозуміти чого хотілося б працівникам. Правда, як на мене, ці опитування доволі малозначущі. Всі великі лікарні мають одну і ту саму систему, проте різний доступ. Тобто, щоб побачити документи з іншої лікарні треба це аргументувати письмово (це займає не більше 1 хв). Кожна «область» має спільноту і відповідно кожна спільнота має кілька інших закладів охорони здоров’я, тут вже кожна з них може вибрати те, що сама собі захоче. Але це рішення відбувається не на рівні закладу, а на рівні цілої спільноти.

🔷 Чи є окремо відповідальний орган/структура за електронну медичну систему в лікарнях Норвегії? 

Тут є щось типу нашого МОЗ – Helsedirektoratet та організація з цифрової безпеки – Datatilsynet. Також Helsedirektoratet має окремий інформаційний підрозділ. Ось ці організації і відповідальні за нагляд над системами. Самі системи розробляють приватні компанії, часто на умовах тендеру та ще частіше зв’язків.

🔷 Чи долучаються приватні розробники до створення функціоналу в електронній системі охорони здоров’я Норвегії? 

Так, в основному тільки приватні і є. 

🔷 Чи проходить окремо навчання для лікарів щодо роботи в системі? 

Так, але дуже коротко. Як правило 1 день, а то і менше.

🔷 З якими основними проблемами стикається лікар при роботі в системі? 

Ой…їх багато. “Висне”, не відправляє щось електронно, часто потрібно перезапускати систему, не працює якась функція і т.д.

🔷 Чи була змога порівняти електронну медичну систему в Україні та Норвегії? 

На жаль ні. Я так розумію, що в Україна багато змінилося за останні роки. Коли я працювала в Україні, то все було на папері, і я проводила інформатизацію за допомогою безплатної підписки на dropbox та word.

🔷 Є якісь особливості в роботи лікаря в Норвегії порівняно з українською практикою, які б хотілось відмітити? 

Різниця дуже велика та одночасно дуже мала. Пацієнти багато в чому схожі, правда мають трошки більше поваги до лікарів. Медичні дослідження є доступніші, але дуже тривалий час очікування. Тут відмінності коротко не зазначиш. Мабуть, найбільш незвичним є рівність між лікарем та медсестрою. Тут повністю відсутня ієрархія в тому вигляді, як це є у нас. А так то робота лікаря завжди та всюди включає неочікувані ситуації, та великий «асортимент» пацієнтів та колег.

🔷 Побажання читачам.

Берегти своє здоров’я. Відноситися відповідально до лікування та профілактики. Та поважати лікаря та його особистий час. Всім бажаю гарного настрою!

 

23 Червня 2021
Сьогодні фахівці ДП “Електронне здоров’я” Alexandr Yemets та Julia Zaderyaka взяли участь у круглому столі щодо розвитку інноваційних технологій на ринку послуг охорони здоров’я України.
Метою заходу було обговорення створення регуляторно-технічної «пісочниці» для підтримки динамічного розвитку інновацій на ринку послуг охорони здоров’я України, що є дуже важливим у контексті розбудови ринку eHealth в Україні.
Цей захід став корисною платформою для обговорення та формування карти подальших кроків співпраці. Учасники обговорили бачення залучення нових розробок, механізмів співпраці та необхідних умов для розвитку інновацій на ринку послуг охорони здоров’я України.
Сьогоднішня зустріч вкотре підтверджує запит у світі на зміни у суспільстві та у медичній сфері — сучасна держава не може піклуватися про здоров’я громадян, ігноруючи новітні технології.
Саме тому, попереду ще більше плідних зустрічей та партнерств задля ефективного розвитку eHealth! Дякуємо колегам за плідну дискусію та USAID Ukraine – USAID Україна та Ukrainian Startup Fund за організацію.
17 Червня 2021

Сьогодні вся Україна чекає на ефективні, прозорі та зручні електронні сервіси: від органів державної влади до місцевого самоврядування, від керівників медичних закладів до науковців, від лікарів до пацієнтів. Команда ДП “Електронне здоров’я” працює над тим, щоби наша система охорони здоров’я була сучасною, цифровою, високоефективною, а головне орієнтованою на пацієнта.

Сьогодні електронне здоров’я це: 

    • 300+ cервісів
    • 4 віртуальних хмарних сховища у двох дата-центрах
    • Понад 1000 запитів у секунду
    • 30+ мільйонів пацієнтів в ЕСОЗ
    • 100+ тис. активних користувачів в ЕСОЗ
    • 45 підключених медичних інформаційних систем

Щодня ці цифри динамічно ростуть, команда ДП “Електронне здоров’я” розвивається та працює над масштабуванням проєктів, збільшенням кількості ефективних інструментів та сервісів. Саме тому, ми шукаємо експертів, які готові долучитися до побудови електронного здоров’я в Україні та зробити свій внесок у ті проєкти, від яких насправді залежить якість медицини майбутнього.

 🔷 Серед таких проєктівсистема “Централь 103”, роботу над якою уже завершують фахівці ДП “Електронне здоров’я”. Це національна ІТ-система, що контролює якість надання екстреної медичної допомоги та пришвидшує прибуття перших реагувальників та бригад ЕМД та надалі буде адмініструватись командою ДП.  

🔷 Щодня команда ДП працює над розширенням функціональності Центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. Найближчим часом планується впровадження нового функціоналу, що збільшить можливості пацієнта, зокремаелектронний кабінет, де кожен громадянин зможе укласти або переукласти декларацію з лікарем онлайн і т.д. 

🔷 Ми посилюємо співпрацю з медичними інформаційними системами та розширюємо спектр послуг для бізнесу.

🔷 На сьогодні команда адмініструє 6 веб сайтів, в тому числі – порталу “Вакцинація від COVID-19” (https://vaccination.covid19.gov.ua/), який забезпечує пункти щеплень інструментами для організації процесу вакцинації. 

Якщо ви ще досі шукаєте достовірну інформацію про вакцинацію, чи де записатись на щеплення переходьте за посиланням. А ми розшукуємо ще більше технічних фахівців, які допоможуть з адмініструванням цих сервісів.

Шукаємо спеціалістів на наступні позиції:

Якщо Ви також вмотивовані  зробити українську систему охорони здоров’я сучасною, прозорою та ефективною – переходьте за посиланням, телефонуйте 067-537-23-68 (Леся)☎️ та надсилайте резюме на адресу [email protected]📩

І все обов’язково буде eHealth! Діджиталізуймося! 

15 Червня 2021
📍Нагадуємо, що до кінця літа медичні заклади поступово переходитимуть на формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
📍І з 1 вересня цього ж року всі медзаклади мають формувати їх в електронному вигляді.
На зображенні може бути: одна або кілька осіб та текст «як отримати електронний лкарняний? 1 пацент приходить до лкаря на прийом лкар створюе електронний 2 медичний висновок про тимчасову непрацездатнсть y реестрі та засвдчуе його кепом 3 пацент отримаете повдомлення вi̇д E-health. 3 системи E-health за кi̇лька секунд медичний висновок потрапляе до реестру пенсийного фонду. в peecTpi формуеться електронний листок непрацездатност це саме той документ, за яким вам нараховують виплати. 5 повдомлення на телефон, вже вi̇д про отримання електронного лкарняного також надйде пфу. #ezdorovya»
11 Червня 2021

Шановні користувачі Електронної системи охорони здоров’я!

Останнім часом багато користувачів ЕСОЗ періодично зіштовхуються з повільною синхронізацією записів в МІС з ЦБД ЕСОЗ.

Дійсно, ця проблема пов’язана з роботою центрального компоненту системи на зниженій продуктивності.

Наразі система здатна обробити 1000-1100 запитів за секунду із затримкою до 2 секунд на кожен окремий запит. Прогнозований час робіт зі стабілізації центрального компоненту – до 2 годин.

Підкреслимо, що поточні затримки впливають на продуктивність медичних інформаційних систем, адже 1 хвилина затримки на ЦБД створює суттєву затримку в обробці запитів медичною інформаційною системою.

Для прозорого відслідковування продуктивності системи фахівці ДП “Електронне здоров’я” наразі працюють над створенням status-page – публічної сторінки з вичерпною інформацією щодо поточного стану системи, кількості та швидкості обробки запитів на ЦБД та інших показників, які будуть у відкритому доступі для всіх користувачів ЕСОЗ.

10 Червня 2021
Із 04 червня 2021 року в Україні запроваджена цільова модель формування та видачі електронних лікарняних.
Запровадження електронних лікарняних – новий крок у цифровізації системи охорони здоров’я, який дозволить мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних та забезпечить спрощення процесу отримання страхових виплат.
❗️Цільова модель формування та видачі е-лікарняних передбачає формування документу в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі відповідних медичних висновків в ЕСОЗ.
❗️На центральному компоненті електронної системи охорони здоров’я уже з’явився необхідний функціонал медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Наразі відбувається тестування функціоналу медичних інформаційних систем. Уже невдовзі усі користувачі ЕСОЗ зможуть скористатися відповідним функціоналом незалежно від форми власності та наявності договору з НСЗУ.
Чому перехід на електронні лікарняні такий важливий?
⚡️Це дозволить суттєво економити бюджетні кошти
⚡️Мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних
⚡️Спрощення процесу страхових виплат
⚡️Пацієнтам не потрібно нести на роботу паперовий листок непрацездатності, достатньо внесених лікуючим лікарем до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я
⚡️Роботодавці бачитимуть необхідну інформацію про е-лікарняні в особистому електронному кабінеті страхувальника (роботодавця) на веб порталі Електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/)
⚡️ Із кінця червня 2021 року пацієнт також отримає можливість перевірки медичного висновку про тимчасову непрацездатність з використанням Порталу Дія.
Слідкувати за процесом тестування та з’ясувати, чи впроваджено необхідний функціонал у Вашій МІС можна за посиланнями:
🏥 Для закладів первинної медичної допомоги: https://bit.ly/2SJJlpD
🏥 Для закладів спеціалізованої медичної допомоги: https://bit.ly/34BgIgZ
7 Червня 2021
Сьогодні відзначається Всесвітній день безпеки харчових продуктів.
Підібрали для вас додатки, які допоможуть контролювати безпечність харчових продуктів у вашому раціоні.
🔷Опендатабот. Тепер ви можете перевірити, чи безпечно купувати продукти у вашому магазині та чи правильно організоване харчування в навчальному закладі. Держпродспоживслужба перевірила 829 українських компаній, які займаються роздрібною торгівлею. У Опендатабот ви можете за назвою компанії отримати результат перевірок. Детальніше можете дізнатись за посиланням- https://bit.ly/3prERju
🔷E number. Додаток, що допоможе розпізнати харчові добавки у продуктах харчування. На сьогодні існує величезна кількість добавок у продуктах і понад півтори тисячі з них зібрані у додатку. Користуватись ним досить просто. Наприклад, бачите у складі продуктів певну добавку – вводите назву в пошуковик і отримуєте інформацію. Завантажити додаток можете за посиланням-https://bit.ly/3fVL0kS
🔷Intello Labs. Мобільний стартап, який дає можливість отримувати дані про якість харчових продуктів. Дані формуються у вигляді рейтингу, сформованого на основі критеріїв користувачів. Більше про стартап за посиланням- https://bit.ly/3iouxYm
Будьте здорові!