Найбільш поширені запитання-відповіді щодо реєстрації пацієнта в ЕСОЗ

Час від часу від медичних працівників надходять запитання, пов’язані з етапом реєстрації пацієнта в ЕСОЗ. Сьогодні розглянемо найбільш поширені з них і надамо відповіді. 

Чи треба зазначати УНЗР усім і де його взяти? 

УНЗР вноситься виключно за умови, якщо він присвоєний пацієнтові. 

УНЗР вказано в паспорті у форматі ID картки та/або у біометричному паспорті. Номер знаходиться з правої сторони та має вигляд наступного формату: 11111111-22222.

Наприклад, якщо ви реєструєте пацієнта з ID карткою, система вимагатиме від вас внесення УНЗР. У випадку якщо реєструється пацієнта з паспортом-книжкою або свідоцтвом про народження, УНЗР вноситься за наявності (пацієнт може мати закордонний паспорт).

Для кого РНОКПП є необов’язковим?

РНОКПП є необов’язковим для:

  • Для осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від присвоєння РНОКПП і мають відмітку у паспорті або відповідну довідку, податковий код не зазначається (поле залишається порожнім), проставляється відмітка про відмову від його присвоєння. 
  • Пацієнтів віком до 14 років (оскільки вони могли його ще не отримати). Для таких осіб РНОКПП не зазначається (поле залишається порожнім), відмітка про відмову від його присвоєння не зазначається.

Загалом РНОКПП є обов’язковим полем для осіб, які досягли 14 років і не відмовилися від його присвоєння. Він зазначається згідно з документом, що посвідчує особу пацієнта або довідки, яка підтверджує присвоєння такого номера.

Якщо особа відмовилася від РНОКПП, що треба робити? 

Якщо особа з релігійних переконань відмовилася від РНОКПП, навпроти поля “Ознака ВІДМОВИ від РНОКПП” встановлюється «галочка» чи «так» ВИКЛЮЧНО для осіб які:

  1. ВІДМОВИЛИСЬ від РНОКПП (ІПН)
  2. Повідомили про це відповідний контролюючий орган
  3. Мають відмітку у паспорті чи документ про відмову

Для таких пацієнтів ОБОВ’ЯЗКОВИМ є завантаження електронних копій документів (фото/скан-копії), що підтверджують відмову особи від отримання РНОКПП (документ чи сторінка паспорту з відміткою).

З яким документом можна зареєструвати пацієнта? 

Перш ніж реєструвати пацієнта в ЕСОЗ, здійсніть ідентифікацію та його пошук в системі. Переконавшись, що пацієнт ще не зареєстрований, розпочинайте реєстрацію. Про важливість ідентифікації пацієнта більш детально можна ознайомитися за посиланням.

Щоб зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ, треба зазначати один із документів, які посвідчують особу, із наступних варіантів:

– паспорт громадянина України

– тимчасове посвідчення громадянина України

– свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку) 

– документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, легалізований у встановленому порядку

– посвідка на постійне проживання в Україні

– посвідчення біженця

– посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту

Для всіх пацієнтів номер телефону є обов’язковим? 

Ні, не вимагається, але рекомендовано. Адже номер телефону – один із найбільш зручних способів автентифікації пацієнта в ЕСОЗ. CМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний в Реєстрі пацієнтів. Тобто номер телефону є ще й зручним каналом в отриманні сповіщень від ЕСОЗ. 

Крім того, за наявності номеру телефону пацієнт зможе не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й буде в курсі щодо дій з такими даними. Якщо хтось захоче отримати доступ до даних пацієнта, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить пацієнту е-направлення, то система оперативно його про це повідомить. 

Зауважимо, що можна вказати один номер телефону та зокрема, адресу електронної пошти, які допоможуть надсилати пацієнтові важливу інформацію чи нагадування.

Чи має бути у дитини свій власний номер телефону? 

Номер телефону дитини зазначати не треба. Для осіб, які не досягли віку 14 років, доступний лише метод автентифікації за унікальним записом законного представника (мати/батько/тощо) в ЕСОЗ. 

Зазначимо, що номер телефону – це один із трьох доступних методів автентифікації пацієнта в ЕСОЗ. Два інші варіанти – “за документами” і “за унікальним записом законного представника”. 

Чи можна зареєструвати на один номер телефону всю сім’ю?

Ні, не можна. Номер телефону – це один із методів підтвердження дій кожного пацієнта в ЕСОЗ, який вказується в Реєстрі пацієнтів. Саме на цей номер пацієнту надходитимуть СМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення. Номер телефону при реєстрації в ЕСОЗ може вказуватися лише для однієї особи. 

Чи треба переукладати декларацію, якщо змінилися дані про пацієнта чи лікаря?

Ні, при зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номеру телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише змінити метод автентифікації пацієнта через вашу МІС. У випадку втрати номеру телефону подається відповідна заявка до НСЗУ. 

Якщо лікар, з яким пацієнт уклав декларацію, вже не працює у медичному закладі, то в такому випадку декларацію потрібно переукладати з новим лікарем цього або іншого закладу. 

Хто такий законний представник? 

Законний представник – це людина, якій вже виповнилося 18 років і яка уповноважена представляти права іншого пацієнта Для дітей, які не досягли 14 років, обов’язково вказувати дані про законного представника. Автентифікація таких дітей в ЕСОЗ відбувається методом автентифікації законного представника. Для дітей, які досягли віку 14 років, заповнення блоку про законного представника є опційним і заповнюється на розсуд лікаря.

Також законний представник заповнюється для повнолітніх осіб, які визнані недієздатними. 

Законний представник обов’язково має надати документи, що посвідчують особу та повноваження законного представника.

Хто такий “екстрений контакт”?

“Екстрений контакт” – це довірена людина, до якої можуть звернутися медичні працівники у випадку, якщо пацієнту надається екстрена або ургентна допомога. Зазвичай ця людина із кола сім’ї або близьких друзів. При реєстрації пацієнта в ЕСОЗ у блоці відомостей про довірену особу для повідомлення у разі настання екстреного випадку вносяться такі дані зі слів пацієнта: 

  • Прізвище довіреної особи
  • Ім’я
  • По-батькові
  • Номер телефону
Також рекомендуємо
19 Липня 2024

План лікування – просто вимога для виконання умов ПМГ чи ефективний цифровий інструмент для лікаря?

Відповідаємо на це питання на вебінарі “Основи роботи з планами лікування в ЕСОЗ”! Запрошуємо долучитися лікарів первинної та спеціалізованої медичної допомоги, а також медичних сестер та братів!

На сьогодні в ЕСОЗ зафіксовано понад 4 мільйони планів лікування та понад 11 мільйонів активностей у їх межах. Приєднуйтесь та дізнавайтесь, як працювати з планами лікування більш ефективно, адже це інструмент, який дозволяє медичним фахівцям:

👩‍💻систематизувати роботу в межах лікування одного захворювання у тому числі – і з іншими колегами;

💊спланувати систематичний прийом ліків пацієнтом та призначення медичних виробів;

🩸планувати регулярні лабораторні дослідження та контролювати їх показники;

🏥переглядати призначення інших фахівців.

Дата та час вебінару: 31 липня, 16:00.

🎤Експерти вебінару:

Оксана Ворона – експертка з розвитку електронної системи охорони здоровʼя.

Олександр Жук – старший аналітик групи бізнес-аналізу стратегічних проектів, ДП «Електронне здоровʼя.

Трансляція відбудеться на: 

🔸Платформі Zoom: https://bit.ly/3WdbKCI 

🔸YouTube каналі eHealth – Україна: bit.ly/4eTrbY5 

🔸YouTube каналі НСЗУ: bit.ly/3W2e5yZ

🔸YouTube каналі Академії НСЗУ: bit.ly/3WiznJT

❓ Для того, щоби ваше питання увійшло у вебінар – залишайте його у реєстраційній формі до Zoom!

Під час блоку «запитання-відповіді» перевага надаватиметься учасникам, які переглядатимуть ефір на платформі Zoom. Запис вебінару буде доступний на платформі YouTube. 

🔥 Ми проводимо вебінари для медичних працівників щомісяця, тож не пропустіть майбутні події та стежте за оновленнями на каналах eHealth! Просимо поширити це повідомлення серед колег та профільних груп!

 

1 Серпня 2023

Електронний рецепт – універсальний цифровий інструмент, який дозволяє фармацевтам погашати призначення лікарів у два “кліки”. Так, лише від початку 2023 року в українських аптеках було погашено 6 мільйонів електронних рецептів.  Цей інструмент постійно розвивається, а груп ліків, які можна отримати за е-рецептом, стає дедалі більше.

Сьогодні нагадуємо правила відпуску лікарських засобів за рецептом лікаря та що важливо памʼятати фармацевтам та провізорам у роботі з ними.

  • Відпуск ліків за власні кошти пацієнта

З 1 квітня 2023 року запрацював електронний рецепт на всі рецептурні ліки за власні кошти пацієнта. Нагадуємо, що перелік рецептурних ліків, як і правила їх відпуску в аптеці, не змінилися. 

При цьому для того, щоб перехід у цифровий формат був поступовим, пацієнт сам обирає, який тип рецепта для нього зручніший – паперовий чи електронний. 

Зауважимо, що для відпуску ліків за е-рецептом пацієнту не обовʼязково предʼявляти інформаційну довідку, достатньо назвати лише номер рецепта та код його погашення, які пацієнт отримав у смс-повідомленні. Інформаційна довідка – виключно допоміжний документ для пацієнта, який містить інформацію про ліки, їх дозування, тривалість та спосіб прийому. Відповідно фармацевту також не потрібно засвідчувати цю довідку власною печаткою після відпуску ліків.

Як і раніше продовжують діяти виключення для регіонів, де йдуть бойові дії, а також на придбання ліків волонтерами для потреб медичного фронту без рецепта лікаря. 

  • Відпуск ліків, які підлягають реімбурсації за програмою “Доступні ліки”

Починаючи з 1 липня поточного року, «Доступні ліки» знову почали відпускатися лише за електронним рецептом. Разом з тим, як і раніше на прохання пацієнта лікар зможе додатково роздрукувати інформаційну довідку, в якій міститиметься інформація про рецепт.

Це рішення дозволяє більш ефективно управляти програмою  «Доступні ліки», оцінювати, які запити та потреби є на рівні держави, і відповідно більш ефективно розподіляти бюджетні кошти.

Паперовий рецепт поряд з електронним у рамках програми «Доступні ліки» продовжить діяти лише на тимчасово окупованих, прифронтових територіях і територіях, де ведуться активні бойові дії.

  • Відпуск лікарських засобів, вартість яких відшкодовується у рамках місцевих програм

Наразі відпуск рецептурних препаратів, що відпускаються на пільгових умовах (зокрема і за постановою Кабінету міністрів України від 17 серпня 1998 р. № 1303), продовжує здійснюватися за паперовим рецептом. 

Разом з тим невдовзі відпуск наркотичних (психотропних) лікарських засобів, часткова чи повна вартість яких відшкодовується в рамках програм місцевих бюджетів згідно з постановою КМУ від 17.08.1998 № 1303, також буде здійснюватися за електронним рецептом.

Для цього в електронній системі охорони здоровʼя будуть реалізовані відповідні налаштування. 

Так, усі без винятку пацієнти, які проходять складне лікування та потребують знеболення, зможуть отримувати рецепт на такі ліки у більш зручний для них спосіб. 

  • Відпуск ліків екстемпорального виготовлення

Ліки екстемпорального виготовлення (тобто такі, які виготовляються в аптечних закладах) як і раніше продовжать відпускатися за паперовими рецептами.

Разом з тим нагадаємо,  що правила зберігання паперових рецептів залишаються без змін. Паперові рецептурні бланки форми ф-1 та ф-3 зберігаються в аптеках відповідно до наказу МОЗ України від 19.07.2005  № 360 “Про затвердження Правил виписування рецептів на лікарські засоби і вироби медичного призначення, Порядку відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, Інструкції про порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків”. 

3 Травня 2022
✔️ Український стартап Headway на базі інструкцій Міністерства охорони здоровʼя та ДСНС, Центру стратегічних комунікацій та інших офіційних джерел інформації, оформлені в інфографіки, якими зручно користуватися офлайн. В цих інфографіках ви знайдете алгоритми дій першої домедичної допомоги, як убезпечити себе при хімічний та радіаційній небезпеці, як жінкам убезпечити себе та немовлят. Детальніше ознайомитись можна за посиланням –
✔ Мобільний застосунок Hearty app допомагає батькам дбати про емоційний та психічний стан дітей під час війни. Додаток підказує прості ігри та активності. Він працює офлайн і його можна використовувати навіть в укриттях. У застосунку також доступні книги, аудіоказки українською та інший контент. Додаток доступний для iOS- https://apple.co/3vJlTIV Android-
✔️ Корисний додаток із детальними інструкціями про надання першої медичної допомоги. У додатку знаходиться поради як для військових, так і для цивільних. Також зібрані покрокові інструкції з ілюстраціями та нагадуваннями, а для цивільних є навіть відеоінструкція допомоги у випадку кровотечі. Додаток працює і офлайн, тому скористатися їм ви можете у будь-який момент, детальніше за посиланням – для ІOS- https://apple.co/3KlqFBq Android-
31 Травня 2021
Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!
З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.
Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 21:00 31.05.2021 та до 23:00 31.05.2021.
Дякуємо за розуміння!