Презентація навчального курсу з цифрових навичок для медичних працівників!

Запрошуємо на презентацію навчального курсу з цифрових навичок для медичних працівників!
Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство охорони здоров’я України, UNICEF Ukraine презентуватимуть курс із цифрових навичок для медиків на порталі Дія.Цифрова освіта.
У десяти серіях навчального курсу медичні працівники вивчатимуть особливості роботи з базовими цифровими інструментами.
За допомогою цього курсу Ви вдосконалите свої навички роботи з онлайн-інструментами та опануєте особливості роботи з формами для опитувань в Google, базові навички автоматизації в Excel, підготовку презентацій в Power Point та їх обговорення в Google Meet та Zoom.
До перегляду онлайн-трансляції Ви зможете долучитись 15-го квітня (четвер) о 13:00 на сторінці Дія.Цифрова освіта.
Участь у презентації курсу візьмуть:
🔺Валерія Іонан — заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції
🔺Ярослав Кучер — заступник Міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації
🔺Лотта Сильвандер — голова Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні
🔺Катерина Булавінова — медична експертка Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ)

Навчальний курс розробляли експерти Українського католицького університету, за фінансової підтримки Агенції з міжнародного розвитку USAID Ukraine – USAID Україна.

До зустрічі! Чекаємо на Вас!
Також рекомендуємо
23 Червня 2021
Як насправді працює eHealth в Норвегії?
Розповідає в інтерв’ю Наталія Басюк, український лікар, що наразі працює в невідкладній допомозі в Норвегії.
Читайте більше про те, як працює електронна система охорони здоров’я в Норвегії та що особливого в роботі лікаря з норвезьким eHealth в нашому інтерв’ю.

🔷 Доброго дня, розкажіть, будь ласка, коротко про себе.

Доброго дня. Я Наталія Басюк, український лікар в Норвегії. Закінчила ЛНМУ ім. Данила Галицького та НМАПО ім. Шупика. Одразу після отримання спеціалізації сімейним лікарем в Україні переїхала в Норвегію. Тут витратила близько 3-4-х років на підтвердження диплому, і досі в процесі отримання права на спеціалізацію. Зараз я працюю лікарем на legevakt (невідкладна допомога) в Бергені.

Немає опису.
 

🔷 Розкажіть, як функціонує електронна система охорони здоров’я в Норвегії. 

Вся медична документація ведеться електронно, але звичайно є частина паперів, які здебільшого є такими собі чернетками та потім анулюються.

Сімейні лікарі та інші невеликі заклади ОЗ користуються різними електронними системами, але є 2 фаворити. У лікарнях встановлюється інша система, точніше навіть декілька, але вони спільні для всіх.

Всі електронні системи мають зв’язок із кількома сервісами, такими як: електронний рецепт та kjernejournal (це журнал, який є доступний як для лікаря, так і пацієнта, і у ньому можна побачити звернення до лікарні, рецепти, інформацію про сімейного лікаря та родичів), та електронне направлення на аналізи. Більшість (але не всі) мають теж можливість оформлення лікарняного онлайн. Також є ті, які в лікарнях мають можливість видачі лікарняного тільки у вигляді роздруківок (принаймні там де я працювала).

У лікарнях є одна система для ведення журналу, та мінімум дві (можливо є й інші) додаткові, які зв’язані між собою. “DIPS” є такою собі основною програмою, де є всі документи та посилання на інші програми, якщо це потрібно. “MEONA”- це електронний листок призначень, дуже зручна програма, де є всі параметри хворого протягом госпіталізації та всі медикаменти. А також є “SECTRA”- це система для перегляду зображень (фото, рентген, МРТ, КТ і т.д.)

🔷 Хто обирає та встановлює електронну медичну систему в лікарні? Та як обслуговується дана система в лікарні? 

Тут є кілька «областей» і кожна із них має свій «відділ охорони здоров’я». Там і відбуваються всі рішення, але часто проводять опитування, щоб зрозуміти чого хотілося б працівникам. Правда, як на мене, ці опитування доволі малозначущі. Всі великі лікарні мають одну і ту саму систему, проте різний доступ. Тобто, щоб побачити документи з іншої лікарні треба це аргументувати письмово (це займає не більше 1 хв). Кожна «область» має спільноту і відповідно кожна спільнота має кілька інших закладів охорони здоров’я, тут вже кожна з них може вибрати те, що сама собі захоче. Але це рішення відбувається не на рівні закладу, а на рівні цілої спільноти.

🔷 Чи є окремо відповідальний орган/структура за електронну медичну систему в лікарнях Норвегії? 

Тут є щось типу нашого МОЗ – Helsedirektoratet та організація з цифрової безпеки – Datatilsynet. Також Helsedirektoratet має окремий інформаційний підрозділ. Ось ці організації і відповідальні за нагляд над системами. Самі системи розробляють приватні компанії, часто на умовах тендеру та ще частіше зв’язків.

🔷 Чи долучаються приватні розробники до створення функціоналу в електронній системі охорони здоров’я Норвегії? 

Так, в основному тільки приватні і є. 

🔷 Чи проходить окремо навчання для лікарів щодо роботи в системі? 

Так, але дуже коротко. Як правило 1 день, а то і менше.

🔷 З якими основними проблемами стикається лікар при роботі в системі? 

Ой…їх багато. “Висне”, не відправляє щось електронно, часто потрібно перезапускати систему, не працює якась функція і т.д.

🔷 Чи була змога порівняти електронну медичну систему в Україні та Норвегії? 

На жаль ні. Я так розумію, що в Україна багато змінилося за останні роки. Коли я працювала в Україні, то все було на папері, і я проводила інформатизацію за допомогою безплатної підписки на dropbox та word.

🔷 Є якісь особливості в роботи лікаря в Норвегії порівняно з українською практикою, які б хотілось відмітити? 

Різниця дуже велика та одночасно дуже мала. Пацієнти багато в чому схожі, правда мають трошки більше поваги до лікарів. Медичні дослідження є доступніші, але дуже тривалий час очікування. Тут відмінності коротко не зазначиш. Мабуть, найбільш незвичним є рівність між лікарем та медсестрою. Тут повністю відсутня ієрархія в тому вигляді, як це є у нас. А так то робота лікаря завжди та всюди включає неочікувані ситуації, та великий «асортимент» пацієнтів та колег.

🔷 Побажання читачам.

Берегти своє здоров’я. Відноситися відповідально до лікування та профілактики. Та поважати лікаря та його особистий час. Всім бажаю гарного настрою!

 

19 Липня 2021
Відбулася перша зустріч представників медичних інформаційних систем з очільником Міністерства охорони здоров’я Віктором Ляшко.
До обговорення були залучені генеральний директор директорату з розвитку цифрових трансформацій в охороні здоров’я Марія Карчевич, В.о. генерального директора ДП “Електронне здоров’я” Alexandr Yemets та представники НСЗУ Національна служба здоров’я України .
Віктор Кирилович зауважив, що електронна система охорони здоров’я, її розвиток та стабільна робота – один із головних пріоритетів Міністерства, а медичні інформаційні системи – завжди були та залишаються партнерами в реалізації ефективних сервісів для лікарів та пацієнтів.
Основні теми обговорення:
– підтримка пріоритетних проєктів у цифрових трансформаціях охорони здоров’я
– покращення працездатності та забезпечення безперебійної роботи ЕСОЗ
– покращення співпраці МІС та ЦБД електронної системи охорони здоров’я
– подальша взаємодія з Міністерством цифрової трансформації та залучення МІС
– інтеграція е-сервісів в додатку Дія
– плани щодо розвитку та масштабування телемедичних рішень в ЕСОЗ.
Головні результати першої зустрічі:
✅ учасники обговорення визначили пріоритетні проєкти до першочергового впровадження, які мають найбільше значення для всіх українців, серед них електронні лікарняні, COVID-сертифікати, е-рецепт, програма реімбурсації “Інсуліни” та інші.
✅ Олександр Ємець озвучив ряд технологічних та адміністративних рішень, які спрямовані на покращення працездатності ЦБД ЕСОЗ:
– на рівні центрального компоненту було запущено нову версію сховища підписного контенту, що суттєво покращить роботу ЦБД
– анонсування публікації status-page – публічної сторінки, яка міститиме актуальну інформацію та індикатори роботи системи
– інцидент-менеджмент та моніторинг працездатності на стороні МІС.
✅ Міністерство охорони здоров’я продовжує тісну співпрацю з Міністерством цифрової трансформації та планує інтеграцію нових електронних сервісів
Поточні обговорення не обмежуватимуться цією зустріччю, подальші кроки співпраці визначені, а наступна зустріч уже запланована Міністерством. Дякуємо всім учасникам за конструктивну дискусію та рішучість у розвитку електронного здоров’я в Україні.
Все буде eHealth!
21 Квітня 2021
Оператори мобільного зв’язку Vodafone, Київстар та lifecell надали безкоштовний доступ до інтернету та голосових дзвінків медикам та координаторам, що залучені до імунізації проти COVID-19. Тепер лікарям ще простіше вносити записи про вакцинацію до ЕСОЗ.
Під час імунізації медики вносять записи про щеплення пацієнтів до електронної системи охорони здоров’я. Часто мобільним бригадам з імунізації доводиться виїжджати у
місця, де немає стаціонарного доступу до інтернету або зв’язку. Тому забезпечення потужним мобільним інтернетом є важливою підтримкою.
Уже на сьогодні 270 мобільних бригад здійснюють вакцинацію від COVID-19. Усі вони забезпечені мобільним зв’язком.
Нагадуємо, що записатись на вакцинацію можна:
🔹Через національний контакт-центр із протидії поширенню хвороби COVID-19 за єдиним безоплатним номером 0-800-60-20-19.
🔹На порталі Дія
🔹За допомогою мобільного додатку Дія
15 Травня 2019

Одним із головних завдань впровадження електронної системи охорони здоров’я є забезпечення прозорості, актуальності та достовірності даних. Саме тому ДП “Електронне здоров’я” та Національна служба здоров’я України регулярно проводять верифікацію даних у центральній базі даних системи для забезпечення цільового використання державних коштів.

 

Наразі до основних методів верифікації даних у системі відносять:

–  Щомісячну деактивацію даних про померлих пацієнтів та користувачів системи відповідно до актуальної інформації Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Так, станом на 25.04.2019 у системі було деактивовано 191 595 таких записів.  Деактивація даних про медичних спеціалістів відбувається після погодження МОЗ відповідного реєстру як його розпорядника.

 

– Безперервну онлайн та офлайн дедублікацію даних про пацієнтів, лікарів та медичні заклади  у системі. Онлайн дедублікація проходить в режимі реального часу під час створення нового запису в системі. Офлайн дедублікація даних про пацієнта та декларації відбувається автоматично через пошук та деактивацію дублів даних. Станом на 25.04.2019 було виявлено та деактивовано 450 537 дублів записів.

 

Крім того, електронна система охорони здоров’я постійно розвивається: так, з квітня 2019 року для створення декларації про вибір лікаря у системі функціонує оновлена версія системи взаємодії ЦБД та МІС – API 2.0, вдосконалена для більшої точності даних.

 

ДП “Електронне здоров’я” спільно з НСЗУ нагадують пацієнтам та медичним працівникам про внесення коректних та достовірних даних до системи eHealth. Адже саме на основі актуальних, точних та верифікованих даних відбувається своєчасне фінансування медичних послуг.