Презентація навчального курсу з цифрових навичок для медичних працівників!

Запрошуємо на презентацію навчального курсу з цифрових навичок для медичних працівників!
Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство охорони здоров’я України, UNICEF Ukraine презентуватимуть курс із цифрових навичок для медиків на порталі Дія.Цифрова освіта.
У десяти серіях навчального курсу медичні працівники вивчатимуть особливості роботи з базовими цифровими інструментами.
За допомогою цього курсу Ви вдосконалите свої навички роботи з онлайн-інструментами та опануєте особливості роботи з формами для опитувань в Google, базові навички автоматизації в Excel, підготовку презентацій в Power Point та їх обговорення в Google Meet та Zoom.
До перегляду онлайн-трансляції Ви зможете долучитись 15-го квітня (четвер) о 13:00 на сторінці Дія.Цифрова освіта.
Участь у презентації курсу візьмуть:
🔺Валерія Іонан — заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції
🔺Ярослав Кучер — заступник Міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації
🔺Лотта Сильвандер — голова Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні
🔺Катерина Булавінова — медична експертка Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ)

Навчальний курс розробляли експерти Українського католицького університету, за фінансової підтримки Агенції з міжнародного розвитку USAID Ukraine – USAID Україна.

До зустрічі! Чекаємо на Вас!
Також рекомендуємо
13 Лютого 2023
Нагадуємо, що весною 2023 року МОЗ впроваджує електронний рецепт на всі рецептурні ліки.
🔸 Електронний рецепт на всі рецептурні ліки можна буде отримати незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Водночас пацієнт має бути обов’язково зареєстрований в ЕСОЗ – це проста процедура, яку може швидко здійснити будь-який лікар.
🔸 Виписати е-рецепт зможуть лікарі усіх спеціальностей державних, комунальних чи приватних клінік, або ж лікар-ФОП. І для цього необовʼязково мати договір з НСЗУ.
🔸 Завдяки цифровізації призначення ліків в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) лікуючий лікар за вашою згодою зможе переглянути історію даних, дізнатися про супутні захворювання, приймання інших медикаментів та іншу інформацію, необхідну для призначення ефективного лікування. А з часом – відстежувати результати лікування та за потреби створити план лікування.
🔸 Для того, щоб отримати рецепт на рецептурні ліки необхідно звернутися на прийом до лікуючого лікаря. Під час огляду лікар, за потреби, зареєструє вас в електронній системі охорони здоровʼя та сформує електронне призначення, вказавши активну речовину, дозування, тривалість курсу та інструкції з приймання ліків.
🔸 У разі тривалого лікування за хронічних захворювань або ж за потреби продовжити лікування чи профілактику повторний електронний рецепт на потрібні ліки можна буде отримати, звернувшись до свого сімейного лікаря дистанційно. Для цього в системі попередньо обовʼязково має бути зафіксоване перше призначення від вашого лікуючого лікаря. Так призначення ліків завжди будуть доступні у вашому смартфоні.
🔸 Як і під час очного прийому, із випискою е-рецепта ви отримаєте його номер та унікальний код підтвердження, які необхідно повідомити фармацевту в аптеці для придбання ліків.
🔸 У разі, якщо ви чи ваші близькі не маєте мобільного телефону, лікар надрукує спеціальну інформаційну пам’ятку з деталями призначення, номером та кодом для погашення рецепта в аптеці.
🔸 На сьогодні електронний рецепт є одним із найпоширеніших електронних медичних інструментів в Україні. Наразі в електронній системі охорони здоровʼя міститься близько 550 тис. рецептів на антибіотики та ще понад 11 тис. – на наркотичні (психотропні) лікарські засоби.
10 Грудня 2021
Як діяти, якщо вам не вдається згенерувати COVID-сертифікат. Розглянемо типові помилки, на які варто звернути увагу.
❌COVID- сертифікат може не генеруватись, якщо дані про вашу вакцинацію внесені з помилкою. В такій ситуації зверніться до пункту, де Вам зробили щеплення, взявши з собою паспорт та ідентифікаційний код. Виправити чи змінити ваші дані у записі про вакцинацію можуть лише фахівці пункту щеплення, де вас вакцинували.
❌COVID-сертифікат може не генеруватись, якщо у даних вашої декларації допущено помилку. В даному випадку помилку в особистих даних в декларації, які не стосуються вакцинації, може виправити будь-який лікар, що працює з електронною системою охорони здоров’я.
❗️Важливо, щоб лікар саме виправив помилку в реєстраційних даних, а не створював новий запис, бо в такому випадку створиться дублю картки. Служба підтримки медичної інформаційної системи, якою користується лікарня, зможе підказати лікареві, як це зробити правильно.
❌COVID-сертифікат може не генеруватись, якщо сталось дублювання даних пацієнта. У такому випадку, зверніться, будь ласка, до фахівців Національної служби здоров’я України за номером 16-77. Далі потрібно подати офіційне звернення до НСЗУ про об’єднання реєстраційних даних. Приклад звернення можна отримати за посиланням – https://nszu.gov.ua/gromad…/koristuvacham-ecoz/termination
❗️Якщо питання не вирішується, зверніться до контакт-центру МОЗ з питань коронавірусної хвороби та вакцинації за номером 0 800 60 20 19. Також, ви можете скористатися чат-ботом підтримки на сайті Міністерства охорони здоров’я України.
22 Травня 2024

Для того, щоб забезпечити актуальність та достовірність даних пацієнта у Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ здійснюються заходи з верифікації даних.

Наразі в ЕСОЗ впроваджуються нові напрями верифікації даних – шляхом обміну ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО) та Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ). 

Нові напрями верифікації дозволять покращити якість даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з пошуком пацієнта та виявленням некоректних записів в ЕСОЗ. 

Відповідні зміни регулюються Законом України № 9272 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо верифікації відомостей про пацієнтів”.

Першою на черзі – верифікація даних пацієнта з ДРФО, під час якої перевіряються ПІБ, дата народження пацієнта, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) пацієнта. Що змінюється та що важливо врахувати лікарям – детальніше у розʼясненні.

❓Як буде здійснюватися верифікація РНОКПП пацієнта?

Перевірка РНОКПП пацієнта буде здійснюватися електронною системою охорони здоровʼя автоматично (без залучення медичного працівника) під час реєстрації чи щоразу при оновленні даних пацієнта, а також планово з визначеною періодичністю.

Перевірятиметься як сам номер РНОКПП, так і у разі його відсутності в ЕСОЗ –  інформація про відсутність або відмову від його присвоєння.

❓Які можливі результати верифікації? Що робити, якщо дані пацієнта не буде верифіковано?

  1. Якщо РНОКПП, вказаний в записі про пацієнта в ЕСОЗ (або інформація про відмову від його присвоєння) збігається з даними ДРФО, то статус верифікації пацієнта буде змінено на “Успішна верифікація”.
  2. Якщо в ЕСОЗ не зазначено інформацію про РНОКПП (або про відмову) пацієнта і це підтверджується ДРФО – статус верифікації буде також змінено на “Успішна верифікація”. Це стосується переважно дітей, яким ще не було присвоєно РНОКПП. У таких  випадках жодні додаткові дії від лікаря не вимагатимуться.
  3. Якщо дані не збігаються – статус верифікації пацієнта зміниться на “Неуспішна верифікація (потребує змін)”. 

У цьому випадку:

  • для більшості пацієнтів РНОКПП буде автоматично оновлено на коректний і додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться. А статус пацієнта зміниться на “Успішна верифікація”;
  • якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок старше 16 років) – статус верифікації пацієнта буде змінено на “Неуспішна верифікація (потребує змін)”. У такому випадку лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта або, якщо допущена помилка в РНОКПП – спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ з метою оновити дані. 

Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним в документах, які надав пацієнт – необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.

❓Коли стартує верифікація РНОКПП пацієнта?

Верифікацію РНОКПП пацієнта буде запущено впродовж кількох тижнів. Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби – оновлювати інформацію.

❓Де знайти детальні інструкції щодо верифікації пацієнта?

Нещодавно фахівці НСЗУ спільно з експертами ДП “Електронне здоровʼя” провели вебінар “Верифікація даних пацієнта: нові напрями. Що змінилося?”, під час якого розглянули основні зміни, детальний алгоритм, що необхідно робити, якщо дані пацієнта не було верифіковано, а також поширені помилки, які допускають медичні працівники. Долучайтесь до перегляду та отримуйте 1 бал БПР за проходження навчання!

Корисні матеріали:

20 Вересня 2023

Для чого час від часу доводиться змінювати пароль для входу і чому мене “викидає” із системи? З такими запитаннями звертаються користувачі, коли діляться досвідом роботи в ЕСОЗ. 

Щоб працювати в ЕСОЗ, користувачам дійсно час від часу необхідно змінювати пароль заради дотримання правил кібербезпеки. Це важливий крок, яким не можна нехтувати у жодному разі.

📍Детальніше про безпеку даних читайте тут: https://ehealth.gov.ua/…/bezpeka-esoz-dlya-chogo…/

👉Що ж таке автентифікація і чому вона важлива? 

З позицій інформаційної безпеки автентифікація – це процес перевірки і підтвердження ідентичності користувача для надання доступу на роботу в інформаційній системі. 

Автентифікація передує авторизації і проводиться з метою захисту даних, які містяться в електронній системі охорони здоров’я. 

На вході в систему користувачі проходять двоетапну автентифікацію: через встановлену МІС та безпосередньо вхід в ЕСОЗ, на рівні якого і визначаються права доступу користувача на дії в ЕСОЗ. 

Ці умови є необхідними для того, щоб доступ в ЕСОЗ надавався виключно ідентифікованим та автентифікованим користувачам.

👉Яка регулярність зміни паролів в МІС та в ЕСОЗ? 

Заради уникнення компрометації паролів для входу в ЕСОЗ, на рівні центральної бази даних передбачено, що лікарі повинні змінювати пароль авторизації в ЕСОЗ не рідше ніж раз в 90 днів. А необхідність авторизуватися повторно виникає у випадках, якщо активність користувача в медичній інформаційній системі відсутня впродовж години. 

Задля підтримки надійного рівня безпеки медичні інформаційні системи додатково встановлюють вимогу періодичної зміни паролів для локального входу. Радимо усім без винятку користувачам своєчасно змінювати свої паролі та забезпечувати надійність та захист своїх даних для входу в ЕСОЗ. Пароль в МІС і в ЕСОЗ мають бути різними.

👉Що робити, якщо система потребує повторної автентифікації кілька разів на день? 

Зауважте, якщо користувач авторизувався і впродовж години був неактивним у системі – доведеться повторно ввести пароль та логін для входу, щоб продовжити роботу. 

Звертаємо увагу, якщо у вас виникають проблеми із автентифікацією чи потребуєте детальніших роз’яснень щодо безпеки даних, ви завжди можете звернутися за допомогою до МІС, яка обслуговує ваш медичний заклад.

📍Дізнатися більше про рекомендації з безпеки даних для лікарів: https://ehealth.gov.ua/…/bezpeka-esoz-dlya-chogo…/

📍Переглядайте алгоритм дій, як змінити пароль авторизації в ЕСОЗ: https://www.facebook.com/ezdorovya/videos/1994633464225236/