Українці зможуть самостійно зайти в ЕСОЗ через особистий кабінет пацієнта

Уряд прийняв постанову і затвердив зміни в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) – у ній з’явиться особистий кабінет пацієнта. Відтепер українці зможуть самостійно зайти в ЕСОЗ і користуватися електронними сервісами. 

«Обрати сімейного лікаря, укласти чи розірвати декларацію, управляти своїми персональними даними у разі, приміром, зміни паспортних даних чи номера телефону — найперші можливості, передбачені в особистому кабінеті пацієнта. Рішення про його запровадження сьогодні ухвалили члени уряду. Плануємо, що згодом функціонал особистого кабінету пацієнта буде розширено відповідно до потреб пацієнтів. Попри війну та щоденні виклики продовжуємо працювати над тим, аби розширювати перелік зручних державних електронних сервісів для українців», — сказав міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

Нагадаємо, що електронна система охорони здоров’я є двокомпонентною системою. Вона складається з центральної бази даних та електронних медичних інформаційних систем (МІС).

Поява особистого кабінету пацієнта дозволить кожному українцю мати доступ до власних персональних даних в ЕСОЗ.

Як здійснюватиметься доступ до особистого кабінету пацієнта? 

  1. Через електронні медичні інформаційні системи (МІС).
  2. Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
  3. Мобільний додаток порталу «Дія» (Дія).   

Вхід до ЕСОЗ пацієнт здійснюватиме із застосуванням власного електронного підпису.

На першому етапі впровадження користувачі особистого кабінету пацієнта зможуть:

  • самостійно зареєструвати себе як пацієнта в центральній базі даних ЕСОЗ;
  • самостійно подавати декларації про вибір лікаря (сімейного лікаря, терапевта чи педіатра), переглядати раніше подані декларації, а за потреби — розірвати декларацію з лікарем;
  • за необхідності — змінити свої персональні дані, що містяться в центральній базі даних ЕСОЗ (до прикладу, прізвище після одруження).

Окрім зручних сервісів для пацієнта запуск особистого кабінету пацієнта дозволить знизити навантаження на медичних працівників, адже раніше більшість зазначених змін вносили до системи саме вони.

Сьогодні в Україні вже існують деякі пацієнтські електронні сервіси, за допомогою яких можна записатися на візит до лікаря, переглянути певну інформацію щодо медичного обслуговування, яка вноситься лікарями та зберігається в закладі охорони здоров’я або МІС. Однак дотепер жодні цифрові сервіси для пацієнтів не були повʼязані з центральною базою даних ЕСОЗ.

Наразі реалізується перший етап впровадження особистого кабінету пацієнта. Надалі будуть з’являтися нові можливості та електронні сервіси для того, щоби українці, незалежно від регіону чи закладу охорони здоровʼя, могли безперешкодно користуватися електронними послугами у сфері охорони здоров’я.

Також рекомендуємо
19 Червня 2023

МКФ – «ключ» до розуміння функціонування та реабілітації. Відтепер усі фахівці мультидисциплінарних реабілітаційних команд мають унікальну можливість – навчатися, як використовувати інструменти МКФ для надання сучасної, активної, доказової реабілітаційної допомоги пацієнтам. 

Задля цього можна реєструватися на спеціально розроблені онлайн-курси: «Базові засади застосування Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ)» і «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ». 

Вже понад місяць на Платформі Академії НСЗУ відкритий онлайн-курс «Базові засади застосування Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ)». За цей час понад 3500 слухачів зареєструвалися на курс, 1059 з яких уже отримали свої сертифікати.

Курс розроблений для таких фахівців: 

    1. Фахівців у сфері реабілітації (лікарям фізичної та реабілітаційної медицини, лікарям інших спеціальностей, які планують проходити або проходять курси спеціалізації з фізичної та реабілітаційної медицини, фізичним терапевтам, ерготерапевтам, асистентам фізичних терапевтів та ерготерапевтів, психологом, терапевтам мови та мовлення (логопедам), реабілітаційним медичним сестрам, ортезистам, протезистам)

 

  • Лікарям загальної практики – сімейним лікарям

 

    1. Лікарям інших спеціальностей, які залучені до надання реабілітаційної допомоги пацієнтам (невпропатологам, ортопедам, травматологам, кардіологам, реваматологам, хірургам, анестезіологам, педіатрам, терапевтам та інші)

 

  • Адміністраторам сфери охорони здоров’я

 

Учасники курсу ознайомлюються із основними принципами біопсихосоціальної моделі МКФ та як її застосовувати у роботі, вивчають структуру МКФ та взаємозв’язки між її компонентами, а також навчаються правилам кодування з використанням МКФ для документування функціонування пацієнтів, встановлення цілей та планування втручань. Крім того, вони мають змогу почути, як інші фахівці мультидисциплінарних команд використовують МКФ у своїй роботі. 

Курс поєднує 6 тем, після завершення яких фахівці на глибшому рівні розумітимуть функціональні обмеження пацієнтів і зможуть більш якісно надавати пацієнтоорієнтовану допомогу. Відтак можна буде краще зрозуміти потреби людини, яка проходить реабілітацію, і об’єктивно вимірювати її прогрес.

На платформі Академії НСЗУ можна також зареєструватися на курс «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ». Більше про цей курс читайте за посиланням. 

Фахівці з реабілітації доповнюють одне одного компетенціями і співпрацюють відповідно до концепції ситуативного лідерства, за якою стиль управління визначається рівнем компетентності та мотивованості кожного члена команди. Знання інструментів МКФ значно покращить цю співпрацю і допоможе досягнути ще більш ефективного кінцевого результату у лікуванні пацієнтів. 

📍Більше інформації про обидва курси можна дізнатися із запису вебінару. 

📍Відповіді за найбільш поширені запитання.

📍Зареєструватися на курс “Базові засади застосування МКФ: 

📍Зареєструватися на курс “Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ” можна за посиланням.

11 Березня 2024

Існує хибне переконання, що лікарі вторинної ланки у порівнянні з лікарями первинки значно обмежені у роботі з пацієнтом в ЕСОЗ. Зокрема, деколи доводиться чути, що зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ чи виписати е-направлення на безоплатну медпослугу може лише сімейний лікар. Однак це не відповідає дійсності. 

Сьогодні розвіюємо найбільш поширені міфи про те, що не може робити з пацієнтом в ЕСОЗ лікар вторинки у порівнянні з лікарем первинки. 

Міф#1 Тільки лікар первинки може здійснити пошук, зареєструвати та оновити запис про пацієнта в ЕСОЗ 

Реальність👉 Це може зробити БУДЬ-ЯКИЙ зареєстрований та авторизований лікар. Перед початком реєстрації пацієнта в ЕСОЗ, медпрацівники здійснюють пошук пацієнта в ЕСОЗ і перевіряють, чи він ще не зареєстрований. Це можуть зробити як лікарі первинки, так і лікарі вторинки. 

Крім того, лікарі за потреби можуть делегувати завдання з пошуку пацієнта в ЕСОЗ медичним сестрам чи братам. Таким чином середні медичні працівники допомагають лікарю в організації процесу прийому пацієнта. Також пошук пацієнта може здійснити працівник «реєстратури».

Для реєстрації пацієнта в ЕСОЗ не потрібно укладати декларацію з сімейним лікарем. Відтак, реєстрацію можуть здійснювати як лікарі первинної, так і лікарі вторинної ланок. Також подати запит на реєстрацію може і середній медпрацівник, але підписати його може тільки лікар. 

Загалом лікарі “вторинки” та “первинки” мають рівноправний доступ до Реєстру пацієнтів, тому як одні, так і інші можуть безпосередньо проводити процедуру пошуку, реєстрації та оновлення персональних даних пацієнта. 

Нагадуємо, що детальну інформацію про реєстрацію пацієнта в ЕСОЗ можна переглянути на .

Міф#2 Лікар вторинної ланки не може виписати е-направлення на безоплатні медпослуги у рамках Програми медичних гарантій, тільки  сімейний лікар

Реальність👉Електронне направлення виписує той лікар, якому потрібні результати того чи іншого обстеження для оцінки стану здоров’я пацієнта, підтвердження або спростування діагнозу. Це може бути лікар, який надає або первинну допомогу (сімейний лікар, терапевт, педіатр), або лікар, який надає спеціалізовану допомогу, такий як: хірург, гастроентеролог, невролог та інші. 

Технічна можливість створювати в електронній системі охорони здоров’я направлення є у будь-якого лікаря, зареєстрованого в ЕСОЗ, незалежно від форми власності закладу чи спеціальності лікаря. Лікуючий лікар не повинен відправляти пацієнта за направленням до сімейного лікаря.

Зауважимо, що медзаклад для надання послуги за е-направленням не має вимагати у пацієнта інформаційну довідку про таке направлення. 

Нагадуємо, що порядок направлення пацієнтів до закладів охорони здоров’я регулюється Наказом № 586 від 28.02.2020. 

Міф#3 Лікар спеціалізованої ланки взагалі не може переглянути медичні записи пацієнта в ЕСОЗ

Реальність👉 Лікар спеціалізованої ланки може переглядати записи, автором яких він є сам, працівники його ж закладу або будь-які інші записи, дозвіл на які дав пацієнт. Детальніше про доступ до даних пацієнта в ЕСОЗ переглядайте у вебінарі.

Міф#4 Лікарі вторинки не виписують е-рецепт на рецептурні лікарські засоби 

Реальність👉Лікарі-спеціалісти, які працюють на вторинній ланці, мають змогу призначати ліки з використанням е-рецепту і успішно це роблять. Про це свідчать відкриті дані НСЗУ, згідно з якими понад 350 тис. е-рецептів лікарі-спеціалісти вже створили в січні-лютому цього року.    

Зазначимо, що призначаючи ліки пацієнту, лікар-спеціаліст пропонує йому на вибір – електронний або паперовий рецепт. Якщо пацієнт обирає е-рецепт – лікар виписує його у системі. Ліки у рамках програми реімбурсації видаються лише на підставі е-рецепту. Є окремі напрямки, у межах яких рецепти виписують виключно лікарі “первинки”, а є такі, – де можуть виписувати як лікарі “вторинки”, так і “первинки”. 

Міф#5 МВТН формують тільки лікарі первинної ланки

Реальність👉 Той лікар, який проводив експертизу з тимчасової непрацездатності, і формує МВТН. Для проведення такої експертизи лікарі вторинки не повинні скеровувати пацієнтів до сімейних лікарів, а проводити її самостійно. Це є одним із проявів пацієнтоцентричного підходу, коли пацієнт, наприклад, після консультації в районній лікарні не матиме потреби додатково звертатися до свого сімейного лікаря. 

21 Квітня 2021
Оператори мобільного зв’язку Vodafone, Київстар та lifecell надали безкоштовний доступ до інтернету та голосових дзвінків медикам та координаторам, що залучені до імунізації проти COVID-19. Тепер лікарям ще простіше вносити записи про вакцинацію до ЕСОЗ.
Під час імунізації медики вносять записи про щеплення пацієнтів до електронної системи охорони здоров’я. Часто мобільним бригадам з імунізації доводиться виїжджати у
місця, де немає стаціонарного доступу до інтернету або зв’язку. Тому забезпечення потужним мобільним інтернетом є важливою підтримкою.
Уже на сьогодні 270 мобільних бригад здійснюють вакцинацію від COVID-19. Усі вони забезпечені мобільним зв’язком.
Нагадуємо, що записатись на вакцинацію можна:
🔹Через національний контакт-центр із протидії поширенню хвороби COVID-19 за єдиним безоплатним номером 0-800-60-20-19.
🔹На порталі Дія
🔹За допомогою мобільного додатку Дія
6 Січня 2022
Щороку світові експертні видання оголошують тенденції розвитку eHealth в світі. Сьогодні познайомимо вас з тенденціями на 2022-й рік.
⚙️ Розвиток телемедичних технологій. Йдеться не лише про онлайн-консультації, а й про побудову повноцінного догляду за пацієнтами в домашніх умовах. За допомогою телемедичних технологій це уже не ідея, а повноцінна розробка, яку мають на меті втілити в американській телемедичній платформі “Current Health”.
⚙️ Сервіси систем підтримки прийняття лікарських рішень, які допомагають лікарям швидше встановити точний діагноз, а голосові помічники полегшують процес заповнення медичної документації фахівцям.
⚙️ Рішення для комунікацій із пацієнтами. Чат-боти та голосові помічники спрощують процес збору аналізів, повідомляють про плановий візит до лікаря та збирають зворотний зв’язок. По суті, вони автоматизують частину функцій клієнтського обслуговування та маркетингу.
⚙️ Інтероперабельність медичних систем. Тільки в інтероперабельному інформаційному середовищі досягається такий ефект від взаємодії, при якому кожен учасник отримує користь від використання даних та підвищує ефективність своєї діяльності. У охороні здоров’я вона необхідна для забезпечення безбар’єрного інформаційного простору, що базується на принципах відкритості та багатоцільового використання даних.
⚙️ Технологічні рішення для підтримки ментального здоров’я. Один із найцікавіших для інвесторів та суперечливих напрямків цифрової охорони здоров’я.
Ознайомитись детальніше з тенденціями можете за посиланням – https://www.mobihealthnews.com/…/what-s-next-digital…