Що робити лікарю чи закладу для актуалізації даних пацієнта зі статусом “Неуспішна верифікація”?

Команда НСЗУ напрацювала чіткий алгоритм та рекомендації для закладів первинної медичної допомоги, як актуалізувати дані пацієнтів з метою присвоєння їм статусу “Успішна верифікація”, а також як діяти, коли у пацієнта статус “Неуспішна верифікація”. 

Нагадаємо, що відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році з 1 жовтня 2024 року до базової капітаційної ставки за обслуговування одного пацієнта, що подав декларацію, застосовується коригувальний коефіцієнт 0, якщо такий пацієнт не має статусу “Успішна верифікація” в Реєстрі пацієнтів в Центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД ЕСОЗ).

Втім, після встановлення статусу “Успішна верифікація” декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

Такі зміни вступають в дію після того, як в ЦБД ЕСОЗ впровадили верифікацію записів про пацієнта на основі співставлення інформації з реєстрів ЦБД ЕСОЗ та Податковою службою (Державним реєстром фізичний осіб – платників податків, або ДРФО). Верифікація з ДРФО відбувається в автоматичному режимі.

Автоматична верифікація пацієнтів — це процес, який  відбуватиметься безперервно на постійній основі. За його результатами  заклади охорони здоров’я будуть періодично отримувати інформацію від НСЗУ щодо пацієнтів, які мають статус “Неуспішна верифікація”.

Які дані пацієнта підлягають верифікації:
– прізвище, ім’я та по батькові;
– дата народження;
– індивідуальний податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків, РНОКПП);
– серія і номер документа, що посвідчує особу (для пацієнтів, які відмовилися від РНОКПП).

За результатом проведення верифікації записам про пацієнтів присвоюються відповідні статуси верифікації по ДРФО:
– “Успішна верифікація”  свідчить про те, що всі дані є вірними і актуальними.
– “Неуспішна верифікація”  інформує  про те, що дані запису пацієнта, наприклад, ПІБ, дата народження чи  індивідуальний податковий номер не збігаються з інформацією, зазначеною в ДРФО.
– Статус “Потребує верифікації” сигналізує про очікування в черзі на відправку для проведення верифікації. В останньому випадку жодних дій від лікаря не вимагається.

Алгоритм дій закладу чи лікаря щодо актуалізації даних пацієнта зі статусом  “Неуспішна верифікація” передбачає 4  кроки:
1. Зв’язатися з пацієнтом будь-яким доступним способом для уточнення даних, які проходили верифікацію.
2. Співставити наявні дані пацієнта з даними, які містяться в ЕСОЗ і які не пройшли верифікацію.
3. Самостійно виправити дані через МІС у випадку виявлення розбіжностей. При цьому необхідно перевірити дані на предмет наявності в них латинських літер, додаткових пробілів і т.д.
4. Якщо розбіжностей не виявлено, рекомендувати пацієнту звернутися для уточнення даних до територіальних підрозділів Державної податкової служби.

Якщо помилка допущена в РНОКПП – необхідно спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ

Після встановлення статусу “Успішна верифікація”, декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

Медзакладам до електронних кабінетів в Інформаційній системі НСЗУ на базі  SAP надіслано інформацію про пацієнтів, яким за результатом верифікації з ДРФО присвоєно статус “Неуспішна верифікація”. Актуальний статус по верифікації повинні надавати МІСи.

Наразі заклади первинної медичної допомоги  отримали всю необхідну інформацію та покроковий алгоритм дій для можливості верифікувати пацієнтів зі статусом “Неуспішна верифікація” та уникнути застосування нульового  коефіцієнту за обслуговування такого пацієнта.

Наголошуємо, що у разі внесення змін лікарем до запису про пацієнта, подання нової декларації про вибір сімейного лікаря, педіатра чи терапевта, або її переукладання не потрібне.

Важливо! Пацієнту зі статусом “Неуспішна верифікація” не може бути заблоковано доступ до медичної допомоги.

Також рекомендуємо
19 Січня 2024

Верифікація – це комплекс заходів, що регулярно здійснюється НСЗУ для порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей про пацієнта, зокрема його персональних даних, що містяться у центральній базі даних, з відомостями, що отримані від органів державної влади, з державних електронних інформаційних ресурсів, іншими даними.

Верифікації підлягають усі пацієнти, зареєстровані в ЦБД ЕСОЗ для того, щоб забезпечити точність та достовірність інформації про пацієнта у системі.

Як здійснюється верифікація даних пацієнта

Заходи з верифікації здійснюються як в автоматичному, так і в ручному режимі.

Автоматична верифікація здійснюється шляхом взаємодії ЦБД ЕСОЗ з іншими державними реєстрами – Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ) та Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО).
Більше про автоверифікацію.

За визначених вимог відомості про пацієнта, потребують ручної верифікації з боку НСЗУ.
Більше про те, які записи пацієнтів підлягають ручній верифікації.

Що робити, якщо у статусі пацієнта зазначено “Потребує верифікації”?

Статус “Потребує верифікації” інформує про проведення верифікації на стороні НСЗУ – або в ручному, або в автоматичному режимі.

Цей процес жодним чином не блокує роботу з обліковим записом про пацієнта та не потребує ніяких додаткових дій зі сторони лікаря (навіть якщо статус більшості пацієнтів “Потребує верифікації”).

Що робити у разі надходження статусу пацієнта “Не верифіковано”

Якщо у результаті верифікації даних пацієнт отримав статус “Не верифіковано” це означає, що дані, які містяться у записі про пацієнта не відповідають даним у державних реєстрах або даним, які містяться в електронних копіях документів.

Звертаємо вашу увагу, що допоки обліковий запис пацієнта не верифікований, то існують певні обмеження, зокрема, заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо.

У такому разі необхідно:
– Перевірити, що дані, які містяться в обліковому записі пацієнта, коректні та актуальні.
– Якщо завантажені електронні копії документів –  необхідно пересвідчитися. що всі документи завантажені коректно та в належної якості (читабельні).

Зауважимо, що якщо запис про пацієнта було не верифіковано, то лікар (автор такого запису) отримає коментар із причиною відхилення. Після усунення виявлених недоліків необхідно повторно відправити запит на верифікацію.

Рекомендації для успішної верифікації записів пацієнтів

– Для успішної верифікації облікового запису пацієнта, скан-копії документів, які  завантажуються до системи, мають бути належної якості.
– У разі зміни персональних даних пацієнта, подбайте про їх своєчасне оновлення.
– Дізнавайтеся більше про верифікацію облікових записів пацієнтів та роботу з ними у вебінарі “Пацієнт в ЕСОЗ: ідентифікація, пошук, реєстрація та зміна персональних даних”.

Наразі команда впровадження ЕСОЗ працює над впровадженням нових методів верифікації шляхом інтеграції даних реєстрів ДРАЦСГ та ДРФО. Надалі це дозволить здійснювати верифікацію та оновлення даних в онлайн режимі.

Джерело: НСЗУ

1 Липня 2022
Протягом воєнного стану українці продовжують отримувати життєво необхідні ліки в межах програми реімбурсації “Доступні ліки”.
На сьогодні в електронній системі охорони здоров’я було виписано понад 45 мільйонів електронних рецептів на препарати у рамках програми реімбурсації.
Обсяг програми реімбурсації залишився незмінним. На сьогодні програма розповсюджується на 401 лікарський засіб: 198 – проти серцево-судинних хвороб; 51 – для лікування діабету ІІ типу; 47 – інсуліни; 27 – для профілактики інсультів та інфарктів; 30 – лікування розладів психіки та поведінки; 27 – проти епілепсії; 16 – для лікування бронхіальної астми; 5 – для лікування нецукрового діабету.
Нагадуємо, щоб отримати ліки за програмою реімбурсації необхідно:
1) Звернутись до сімейного лікаря. Пацієнти можуть отримувати препарати за програмою «Доступні ліки» як за електронним, так і за паперовим рецептом. Отримати рецепт у паперовому вигляді можна у лікаря, який надає первинну медичну допомогу, незалежно від наявності декларації з ним.
2) Знайти аптеку, яка відпускає ліки за програмою «Доступні ліки» (отримати інформацію про адреси таких аптек у вашому населеному пункті можна, зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77).
3) Отримати ліки в аптеці.
9 Квітня 2021
Багато країн світу планують впровадження паспортів вакцинації. Паспорти вакцинації – це сертифікати, які видаються громадянам після введення вакцини від COVID-19. Зазвичай, у них вказуються особисті дані пацієнта, дата щеплення та назва вакцини.
Сьогодні розповімо, як у світовому еHealth впроваджують паспорти вакцинації:
🇫🇮 Фінляндія планує запровадити так званий паспорт вакцинації, який свідчить про отримання щеплення від коронавірусу. На порталі Omakanta, куди заносяться всі медичні дані користувачів, буде створена технічна можливість отримати виписку про проходження вакцинації. Пред’являти виписку можна буде як безпосередньо роздруківку сертифіката, так і штрих-код або QR – код, який можна буде при необхідності продемонструвати на смартфоні.
🇱🇹 Литва планує запровадити “зелені” сертифікати вакцинації, які дозволять людям зі сформованим імунітетом до коронавірусу вільно пересуватися країною. За планом, національне посвідчення вакцинації планують створити до кінця квітня. А запровадження цифрових сертифікатів очікується в липні.
🇬🇷 🇮🇱 Греція та Ізраїль підписали угоду про паспорти вакцинації. Це дозволить людям, вакцинованих проти коронавірусу, вільно пересуватися між двома країнами. У обох країн уже є “зелені” паспорти вакцинації, що поширюються на території країни.
🇩🇰 Данія. Після проведення вакцинації на єдиному данському порталі eHealth з’явиться “Данський паспорт вакцини”. Підтвердження можна буде отримати на данському порталі електронної охорони здоров’я, ввівши особистий логін та пароль. Після чого можна самостійно скористуватись даним документом.
🇺🇸 Америка. У штаті Нью-Йорку використовують QR – код в мобільному застосунку. Додаток має назву Excelsior Pass і сканується через QR-код , аби підтвердити, що власник телефону вакцинований від COVID-19. Як повідомляється, “паспорт вакцинації” можна буде використовувати при відвідуванні місць з високим скупченням людей. Цифровий ковідний сертифікат уже застосовується при відвідуванню концертних та спортивних заходів.
🇬🇧 Великобританія. Після проведення вакцинації в системі eHealth пацієнта буде відображатись “Сертифікат про вакцинацію”. Сертифікат про вакцинацію буде представлений англійською мовою, але за потреби може бути й представлений іншими мовами. Мінімальний набір даних для сертифіката про щеплення складається з таких трьох розділів: ідентифікація особи, інформація про щеплення, метадані сертифіката. Відповідно кожен, хто пройде вакцинування за потреби самостійно може завантажити з системи свій особистий сертифікат.
🇸🇪 Швеція також планує впровадити в системі eHealth “Цифровий паспорт імунітету” до літа 2021-го року. Окрім того, фахівці розробили “мобільний гаманець здоров’я”, який дозволяє клієнтам завантажувати свої результати тесту на COVID-19 та вакцинацію до програми для безкоштовного використання на своєму телефоні.
20 Січня 2023
У межах роботи телемедичного напряму в Україні запроваджено 7 проєктів надання медичної допомоги із застосуванням 5 телемедичних платформ.
🖥 Сервіси успішно інтегровані в роботу медичних закладів та забезпечують проведення телемедичних консультувань із вибухо-вогнепальних, опікових травм, а також єдину консультативну мережу з використанням пристроїв віртуальної присутності та навіть віртуальну операційну.
🦾 Можливість віддаленого консультування під час проведення хірургічних втручань надає новітня платформа інтерактивного телеконсультування «Epiqar».
🔬 Телемедична платформа «Epiqar» — це апаратно-програмне рішення для організації онлайн-трансляцій під час проведення хірургічних операцій. Вона дозволяє об’єднати в єдину захищену мережу камери, встановлені в операційних кімнатах у різних медичних закладах, та надати медичним працівникам можливість бачити всю операційну, а також отримувати пряму відеотрансляцію з роботів-маніпуляторів, які використовуються під час операцій.
💻 Завдяки телемедичній платформі «Epiqar» лікарі можуть, перебуваючи в будь-якому місці за наявності підключення до інтернету, брати участь у проведенні операційних втручань або переглядати збережені раніше та архівовані записи. Хірурги можуть бачити в чіткому розширені 4K, що відбувається з органами пацієнта. Система ґрунтується на програмному забезпеченні, яке працює з медичним обладнанням та забезпечує трансляцію аудіопотоку за допомогою Bluetooth-колонки та підключення навушників.
🤝 Нещодавно у Черкаському обласному онкологічному диспансері провели планову лапароскопічну операцію за допомогою віртуальної операційної «Epiqar». У закладі систему було застосовано вперше — консультації надавали провідні спеціалісти лікарні, які віддалено спостерігали за ходом операції і мали змогу бачити, що відбувається з органами пацієнта. Завдяки роботам-маніпуляторам, встановленим в операційних, засобами відео- та аудіоспостереження лікарі оперативно отримували широкий спектр інформації, необхідної для аналізу та консультації.