Що робити лікарю чи закладу для актуалізації даних пацієнта зі статусом “Неуспішна верифікація”?

Команда НСЗУ напрацювала чіткий алгоритм та рекомендації для закладів первинної медичної допомоги, як актуалізувати дані пацієнтів з метою присвоєння їм статусу “Успішна верифікація”, а також як діяти, коли у пацієнта статус “Неуспішна верифікація”. 

Нагадаємо, що відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році з 1 жовтня 2024 року до базової капітаційної ставки за обслуговування одного пацієнта, що подав декларацію, застосовується коригувальний коефіцієнт 0, якщо такий пацієнт не має статусу “Успішна верифікація” в Реєстрі пацієнтів в Центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД ЕСОЗ).

Втім, після встановлення статусу “Успішна верифікація” декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

Такі зміни вступають в дію після того, як в ЦБД ЕСОЗ впровадили верифікацію записів про пацієнта на основі співставлення інформації з реєстрів ЦБД ЕСОЗ та Податковою службою (Державним реєстром фізичний осіб – платників податків, або ДРФО). Верифікація з ДРФО відбувається в автоматичному режимі.

Автоматична верифікація пацієнтів — це процес, який  відбуватиметься безперервно на постійній основі. За його результатами  заклади охорони здоров’я будуть періодично отримувати інформацію від НСЗУ щодо пацієнтів, які мають статус “Неуспішна верифікація”.

Які дані пацієнта підлягають верифікації:
– прізвище, ім’я та по батькові;
– дата народження;
– індивідуальний податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків, РНОКПП);
– серія і номер документа, що посвідчує особу (для пацієнтів, які відмовилися від РНОКПП).

За результатом проведення верифікації записам про пацієнтів присвоюються відповідні статуси верифікації по ДРФО:
– “Успішна верифікація”  свідчить про те, що всі дані є вірними і актуальними.
– “Неуспішна верифікація”  інформує  про те, що дані запису пацієнта, наприклад, ПІБ, дата народження чи  індивідуальний податковий номер не збігаються з інформацією, зазначеною в ДРФО.
– Статус “Потребує верифікації” сигналізує про очікування в черзі на відправку для проведення верифікації. В останньому випадку жодних дій від лікаря не вимагається.

Алгоритм дій закладу чи лікаря щодо актуалізації даних пацієнта зі статусом  “Неуспішна верифікація” передбачає 4  кроки:
1. Зв’язатися з пацієнтом будь-яким доступним способом для уточнення даних, які проходили верифікацію.
2. Співставити наявні дані пацієнта з даними, які містяться в ЕСОЗ і які не пройшли верифікацію.
3. Самостійно виправити дані через МІС у випадку виявлення розбіжностей. При цьому необхідно перевірити дані на предмет наявності в них латинських літер, додаткових пробілів і т.д.
4. Якщо розбіжностей не виявлено, рекомендувати пацієнту звернутися для уточнення даних до територіальних підрозділів Державної податкової служби.

Якщо помилка допущена в РНОКПП – необхідно спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ

Після встановлення статусу “Успішна верифікація”, декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

Медзакладам до електронних кабінетів в Інформаційній системі НСЗУ на базі  SAP надіслано інформацію про пацієнтів, яким за результатом верифікації з ДРФО присвоєно статус “Неуспішна верифікація”. Актуальний статус по верифікації повинні надавати МІСи.

Наразі заклади первинної медичної допомоги  отримали всю необхідну інформацію та покроковий алгоритм дій для можливості верифікувати пацієнтів зі статусом “Неуспішна верифікація” та уникнути застосування нульового  коефіцієнту за обслуговування такого пацієнта.

Наголошуємо, що у разі внесення змін лікарем до запису про пацієнта, подання нової декларації про вибір сімейного лікаря, педіатра чи терапевта, або її переукладання не потрібне.

Важливо! Пацієнту зі статусом “Неуспішна верифікація” не може бути заблоковано доступ до медичної допомоги.

Також рекомендуємо
22 Грудня 2022

Шановні лікарі!

Інформуємо, що з 15 грудня в результаті технічного інциденту, який виник у роботі реєстру медичних висновків, користувачі ЕСОЗ могли зіштовхнутися з проблемами у роботі з медичними висновками про тимчасову непрацездатність та про народження.

Зокрема протягом цього періоду можуть виникати проблеми в обробці, скасуванні, а також відображенні деяких медичних висновків. Відповідні проблеми були зафіксовані технічними фахівцями ДП “Електронне здоровʼя” та оперативно взяті у роботу. 

Наразі продовжуються роботи над відновленням відображення деяких медичних висновків, створених з 15 грудня. За результатами технічних робіт також буде відновлено повноцінну можливість подовження та скасування раніше відкритих випадків тимчасової непрацездатності (у разі відповідності такої дії чинному законодавству).

Також сьогодні з 8:30 спостерігалася часткова недоступність медичних висновків про народження. Повідомляємо, що станом на 10:20 роботу компонента було відновлено.

Цю інформацію, а також хід розв’язання зазначених проблем завжди можна прозоро відстежити на сторінці моніторингу працездатності ЕСОЗ у відповідному блоці “Медичні висновки”: https://status.ehealth.gov.ua/

Нагадуємо, що нині законодавством визначено, що у разі виникнення технічних проблем, які перешкоджають формуванню МВТН, внесення відповідних даних допускається після усунення технічних проблем ЕСОЗ. Водночас медичний висновок може бути сформований не пізніше ніж як на пʼятий день з дати встановлення факту тимчасової непрацездатності. При цьому строк непрацездатності необхідно зазначити той, що було визначено в день огляду пацієнта лікарем. 

Окрім того, наказом МОЗ України від 01.06.2021  № 1066 “Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки” дозволяється виписувати листки непрацездатності в паперовій формі, зокрема, але не виключно у випадках:

  • спливу строку, протягом якого лікар може внести зміни до медичного висновку в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я;
  • виникнення технічних помилок при передачі даних між Електронним реєстром листків непрацездатності та Реєстром медичних висновків в ЕСОЗ, які призводять до неможливості формування електронного листка непрацездатності більше ніж протягом семи днів з дати створення медичного висновку – до усунення відповідних помилок.

У разі відсутності в закладі бланків непрацездатності, за рішенням керівника допускається видача листків непрацездатності, роздрукованих на білому аркуші паперу за встановленою формою.

29 Вересня 2022
Понад рік тому відбувся запуск електронних лікарняних. На сьогодні число сформованих документів уже перетнуло позначку в 10 мільйонів.
🔹 Разом із тим в електронній системі охорони здоровʼя було виписано понад 11,6 мільйонів медичних висновків про тимчасову непрацездатність, на підставі яких формуються е-лікарняні для понад 4,1 млн пацієнтів.
🔹 Функціоналом успішно скористалися понад 74 тис лікарів з більш ніж 3,8 тисяч медичних закладів.
На сьогодні е-лікарняний – це одна з найпопулярніших електронних послуг в Україні.
Запровадження електронних лікарняних – важливий крок у цифровізації системи охорони здоров’я, який дозволяє мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних та забезпечує спрощення процесу отримання страхових виплат.
Нагадаємо, що під час воєнного стану було спрощено процедуру оформлення лікарняних для українців, які через російську агресію вимушено переїхали закордон.
Так для оформлення е-лікарняного за певними категоріями непрацездатності пацієнту необхідно сконтактувати зі своїм сімейним чи лікуючим лікарем. Для того, щоб сформувати медичний висновок про тимчасову непрацездатність лікар повинен отримати підтвердження підстав про набуття тимчасової непрацездатності пацієнтом. Це може бути довідка чи виписка, де вказаний діагноз.
Детальніше про оформлення е-лікарняного за кордоном:
28 Червня 2024

Запущено постійну верифікацію відомостей реєстрів ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків (ДРФО), тому зібрали для вас усю необхідну інформацію, як підготуватися до змін, щоби верифікація ваших пацієнтів пройшла успішно. 

Ось ТОП-10 найпоширеніших питань та відповіді на них:

  • Як здійснюється верифікація з ДРФО?

Система автоматично збирає необхідні дані та відправляє їх в ДПС захищеним каналом. Лікарі в цьому процесі участі НЕ беруть.

  • Як часто відомості пацієнта верифікуються?
  • під час реєстрації пацієнта вперше 
  • кожного разу при оновленні даних пацієнта
  • планово з визначеною НСЗУ періодичністю, навіть якщо дані пацієнта не змінювалися.

 

  • Які дані пацієнта підлягають верифікації?
  • ПІБ пацієнта, дата його народження, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП)
  • відомості про відмову від присвоєння РНОКПП
    (коли в ЕСОЗ не вноситься РНОКПП та відмітка про відмову проставляється “так”, наприклад, у разі відмови з релігійних міркувань)
  • відомості про відсутність РНОКПП
    (коли в ЕСОЗ не вноситься РНОКПП та не заповнюється відмітка про відмову)

 

  • Що означає статус “Потребує верифікації”?

Статус верифікації “Потребує верифікації” інформує про потребу проведення верифікації автоматично системою або в ручному режимі (НСЗУ). 

На цьому етапі жодних дій від лікаря НЕ потрібно (навіть якщо статус верифікації більшості пацієнтів “Потребує верифікації”). До того ж цей процес жодним чином не блокує роботу лікаря з обліковим записом пацієнта.

 

  • На що важливо звертати увагу лікарям?

Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби – оновлювати інформацію.

Оновлювати запис про пацієнта має той лікар, який надає медичну допомогу пацієнту на цей момент. У разі, якщо лікар спеціалізованої медичної допомоги виявив невідповідність у даних пацієнта, він має актуалізувати його дані. 

З початком верифікації даних пацієнтів за РНОКПП рекомендуємо лікарям періодично відстежувати статуси верифікації свої пацієнтів та за потреби – оновлювати їх дані на коректні.

 

  • Чи потрібно щось від лікаря або пацієнта, якщо статус верифікації пацієнта – “Успішна верифікація”?

НІ, відомості пацієнта автоматично перевірено і вони актуальні.

 

  • Що має зробити лікар, якщо статус верифікації пацієнта – “Неуспішна верифікація (потребує змін)”?

Якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок старше 16 років) – лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта. Якщо помилка допущена в його РНОКПП – треба спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ з метою оновити дані. 

Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним в документах, які надав пацієнт – необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.

 

  • Чи потрібно буде вручну виправляти дані по всіх пацієнтах, в яких були помилки?

Для більшості пацієнтів системою буде автоматично оновлено РНОКПП на коректний. Після чого статус пацієнта зміниться на “Успішна верифікація”.  У такому разі додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться.

 

  • Якими нормативно-правовими актами регулюються зміни?

Процес верифікації записів про пацієнтів в електронній системі охорони здоровʼя регулюється:

 

  • Де дізнатися про верифікацію відомостей ЕСОЗ детальніше?

Шукайте більше рекомендацій щодо верифікації пацієнтів у👉 вебінарі  

Поширені запитання та відповіді про 👉 верифікацію.

13 Липня 2022

❗️Відтепер сімейний лікар чи терапевт може виписати е-рецепт пацієнту на ліки проти розладів психіки та поведінки.

З жовтня 2021 року урядова програма реімбурсації “Доступні ліки” поширюється на медичні препарати для пацієнтів із розладами психіки та поведінки. Йдеться про такі захворювання як епілепсія, шизофренія, ПТСР, депресія, афективні та невротичні розлади.

Отримати необхідні препарати за програмою “Доступні ліки” відтепер можна за електронним та паперовим рецептом від сімейного лікаря згідно з планом лікування, який формує лікар невропатолог або психіатр. 

Для цього важливо, щоб пацієнт мав сформований план лікування від психіатра або невролога, внесений в Електронну систему охорони здоров’я. 

Важливо, що сімейний лікар може виписати паперовий рецепт на ліки проти розладів психіки й поведінки, якщо перший рецепт в ЕСОЗ уже створив психіатр або невролог.

❗️Нагадуємо, що Кабмін повернув довоєнний механізм відшкодування вартості інсулінів

Нещодавно Кабінет Міністрів України повернув механізм відшкодування вартості препаратів інсулінів, затвердженого постановою КМУ від 28 липня 2021 р. № 854, який діяв до війни. 

Механізм передбачає, що відшкодування (реімбурсація) вартості препаратів інсулінів в рамках програми медичних гарантій для аптечних закладів, які мають договори  з НСЗУ та для пацієнтів буде здійснюватись безоплатно або з доплатою з боку пацієнта, згідно зі встановленою категоризації інсулінозалежних пацієнтів.

📌 Щоб отримати необхідні ліки, потрібно звернутися до будь-якої аптеки, яка має договір з НСЗУ. Адресу та контакти найближчої аптеки допоможуть знайти оператори контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Представники НСЗУ радять перед візитом до аптеки зателефонувати на гарячу лінію та уточнити про наявність потрібних ліків.