Чи у всіх випадках пацієнти мають електронну медичну картку: розповідаємо про неідентифікованих пацієнтів

При внесенні записів про пацієнта в ЕСОЗ поширеними є два види записів про пацієнтів – ідентифікований та неідентифікований. 

Понад 35 млн пацієнтів зареєстровані в ЕСОЗ як ідентифіковані пацієнти, тобто вони надали, а медичний працівник вніс всю необхідну персональну інформацію. Одразу після реєстрації пацієнтові можна вносити електронні медичні записи, робити призначення, як наприклад, рецепти або направлення, декларацію про вибір лікаря ПМД тощо. Тільки в таких ситуаціях у закладів охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарі є функціональна можливість зареєструвати електронну медичну картку в ЕСОЗ з усією відомою інформацією. 

Однак у випадках: 

  • ургентної ситуації або при наданні екстреної медичної допомоги, коли пацієнт може не мати жодних документів (паперових чи електронних); 
  • новонароджених дітей, які ще не мають свого першого документу – свідоцтва про народження;
  • коли пацієнт знаходиться в стані, у якому він не має можливості надати інформацію про себе. 

Саме у таких випадках створюються записи про неідентифікованих пацієнтів, відповідно медзаклад має можливість зареєструвати надану медичну допомогу, а НСЗУ після її підтвердження умовам закупівлі – оплатити таку допомогу. 

Коли пацієнт прийде до тями або його близькі нададуть необхідні документи і відомості чи коли дитина отримає свідоцтво про народження, надавач зобов’язаний провести ідентифікацію пацієнта, знайти його або зареєструвати як ідентифікованого та об’єднати його тимчасову медичну картку з постійною. Таким чином забезпечується повнота і неперервність медичної картки пацієнта, навіть у екстрених випадках. 

Ці дії, перелік документів та відомостей, обов’язки медичних працівників та пацієнтів передбачені Наказом МОЗ №2755Про затвердження Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я”.

Яка інформація вноситься в ЕСОЗ про неідентифікованого пацієнта? 

За можливості або наявності при реєстрації пацієнта як неідентифікованого зазначається така інформація:

  • прізвище, ім’я, по батькові;
  • дата та місце народження;
  • адреса фактичного місця проживання або перебування;
  • контактні дані;
  • інформація про довірену особу для повідомлення в екстрених випадках з пацієнтом;
  • відомості про альтернативну ідентифікацію, зокрема, ознаки зовнішності неідентифікованого пацієнта (колір очей; колір волосся; орієнтовний зріст; орієнтовний вік; статура; стать; особливі прикмети або сукупність ознак, за якими особа може бути ідентифікована)
  • причина реєстрації пацієнта як неідентифікованого.

Хто може реєструвати пацієнта як неідентифікованого?

Неідентифікованих пацієнтів можуть реєструвати ТІЛЬКИ заклади охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарних умовах. 

Як потім ідентифікувати такого пацієнта?

Кожний запис про неідентифікованого пацієнта у Реєстрі вноситься під внутрішнім номером, який є унікальним ідентифікатором пацієнта у суб’єкта господарювання, який надає медичну допомогу цьому пацієнту. Такий номер може присвоюватися МІС автоматично або вноситися користувачем самостійно (наприклад, номер бірки на руці новонародженого).

Кожному запису про неідентифікованого пацієнта в Реєстрі присвоюється свій унікальний ідентифікатор, який за можливості повідомляється такому пацієнту або його законному представнику чи родичам, які його супроводжували.

Важливо! 

Нагадуємо про важливість об’єднання тимчасової картки з постійною (ідентифікованого пацієнта) задля збереження його медичної історії. Так, наприклад, лікар-педіатр зможе ознайомитися з щепленнями або лікуванням, яке було проведене в пологовому будинку. 

Також рекомендуємо
1 Лютого 2024

Пацієнт має право відкликати наданий дозвіл на доступ у будь-який момент. Навіть після того, як медичний працівник, що отримав такий дозвіл, ознайомився з медичними записами потрібними йому для надання медичної допомоги (для встановлення діагнозу, забезпечення лікування або надання медичних послуг).

Для того, щоб відкликати наданий дозвіл на доступ пацієнт може звернутися до:

– медичного працівника, якому такий дозвіл було надано. Такий медичний працівник має право деактивувати дозвіл, автором якого він є.
– лікаря первинної медичної допомоги, з якими пацієнт уклав декларацію (його сімейний лікар). Такий медичний працівник має право деактивувати дозвіл, який пацієнт надав будь — якому іншому медичному працівнику.

Також хочемо зазначити, що дозвіл на доступ має визначений час активності. Після завершення цього терміну дозвіл перестає діяти, а отже, за потреби переглянути медичну інформацію медичний працівник, який колись мав до неї доступ, повинен створити новий дозвіл.

Джерело: НСЗУ

21 Березня 2019

Медична інформаційна система “SimplexMed” успішно пройшла тестування адміністративного модуля для аптечних закладів.

SimplexMed (https://simplex-med.com)

ТОВ “АСТУМ”

Код ЄДРПОУ 38590681

До функціоналу який тестується, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

 

ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС або АІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

23 Квітня 2021
Шановні користувачі електронної системи охорони здоров’я!
23.04.2021 в роботі дата-центру, в якому функціонує ЕСОЗ, відбувся технічний збій. Спеціалісти ДП “Електронне здоров’я спільно зі технічною командою НСЗУ успішно відновили працездатність центрального компоненту системи.
Невдовзі обробка запитів буде проходити у звичному режимі.
Перепрошуємо за можливі спричинені труднощі у роботі!
18 Січня 2024

Працювати з ЕСОЗ та користуватися усіма сервісами системи мають змогу лише зареєстровані та автентифіковані особи. Це стосується як лікарів, так і пацієнтів. Метод автентифікації в ЕСОЗ – це спосіб комунікації і підтвердження дій в системі. Існує три методи автентифікації в ЕСОЗ – за номером телефону,  за документами або через законного представника.

При реєстрації пацієнта в ЕСОЗ лікарі за попереднім погодженням переважно обирають тип методу автентифікації пацієнта –  “за номером телефону”. 

CМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний в Реєстрі пацієнтів. Тобто номер телефону є ще й зручним каналом в отриманні сповіщень від ЕСОЗ. 

Однак з певних причин трапляється так, що пацієнт може втратити свій номер телефону або ж змінити його. Що ж тоді робити – як лікарю змінити номер телефону для автентифікації пацієнта в системі? 

Чи може лікар самостійно змінити метод автентифікації пацієнта? 

Так, лікар може самостійно змінити метод автентифікації, якщо пацієнт має доступ до старого номеру телефону, ЯКИЙ він хоче змінити. Лікар може змінити метод автентифікації через свою МІС. Після чого на “старий номер”, зазначений в Реєстрі пацієнтів, пацієнту надійде код підтвердження дії зміни телефону на новий. 

Поки що у лікарів немає технічної можливості самостійно змінити метод автентифікації без отримання підтвердження на старий номер телефону пацієнта. Якщо він втратив номер телефону, то це може створювати певні труднощі, адже  так лікар не може отримати підтвердження зміни. 

Якщо номер телефону втрачено – пацієнт повинен подати заявку на скидання номеру телефону на сайті НСЗУ

Чи потрібно переукладати декларацію, якщо у пацієнта змінився номер телефону? 

Зазначимо, що при зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номеру телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише змінити метод автентифікації через свою МІС. У випадку втрати номеру заявка подається до НСЗУ. Якщо усі дані вказані коректно, то така заявка буде опрацьована менш ніж за день. 

Чому важливо мати зазначений номер телефону в ЕСОЗ?

Номер телефону є не лише зручним методом автентифікації, але й важливим інструментом управління своїми даними. Так, за наявності номеру телефону ви зможете не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й бути в курсі щодо дій з такими даними. 

Якщо хтось захоче отримати доступ до ваших даних, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить вам е-направлення, то система оперативно вас про це повідомить. 

Тож при наявності іншого типу методу автентифікації (за документами) рекомендуємо змінити на автентифікацію за номером телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів, а також значно підвищує рівень безпеки ваших медичних даних.