Чи можна отримати е-рецепт без повторного візиту до лікаря?

Е-рецепт на “Доступні ліки” можна отримувати без повторного візиту до лікаря. Основна перевага цього інструменту в тому, що його можуть виписати дистанційно. 

Для цього завчасно домовтеся зі своїм сімейним лікарем, терапевтом або педіатром дитини про можливість отримати електронний рецепт без повторного візиту.

– Погодьте спосіб дистанційного зв’язку та уточніть, у який час краще телефонувати чи писати.
– Контролюйте кількість лікарського засобу, який залишається та звʼяжіться із лікарем до того, як ліки закінчаться:

– за 7 днів, якщо попередній рецепт розрахований на 21 і більше днів;
– за 3 дні, якщо ліків у попередньому рецепті  менш ніж на 21 день.

Коли лікар випише електронний рецепт, вам надійде СМС з потрібними реквізитами — номером рецепту та кодом підтвердження.

З цим потрібно звернутися в аптеку, яка відпускає ліки за програмою реімбурсації. Зазвичай такі аптеки мають на дверях наліпку “Тут є “Доступні ліки” та “+Інсуліни”.

Знайти аптеку з договором із НСЗУ можна через:
– контакт-центр НСЗУ за номером 16-77. Оператор підкаже, де найближча аптека, яка має договір та відпускає ліки за необхідним напрямом;

– дашборд на сайті НСЗУ. У меню зліва оберіть ваш населений пункт та потрібний напрям програми реімбурсації. Дашборд покаже аптеки, які відповідають вашому запиту, з адресами та контактами. Радимо попередньо зателефонувати в аптеку та уточнити, чи є в наявності потрібний вам лікарський засіб;

– чат-бот “Спитай Гриця”. Виконуйте вказівки чат-бота і він підкаже, де найближча аптека.

Докладніше про те, як працює програма реімбурсації можна прочитати у Гіді по програмі “Доступні ліки” для пацієнта за посиланням.

Джерело: НСЗУ

Також рекомендуємо
23 Жовтня 2018

Минуло півроку з того часу, коли була створена Національна служба здоров’я України і “гроші пішли за пацієнтами” у ті заклади, які підписали договори зі Службою. Розказуємо, як змінилась первинна допомога за цей час.

За 6 місяців роботи Нацслужби здоров’я 623 заклади первинної допомоги (майже половина закладів первинки країни) підписали договір з Службою і перейшли на нову систему фінансування.

Понад 12 млн українців обрали свого лікаря в цих закладах. І за ними до закладів вже “прийшло” 1,615 млрд грн, які держава вперше спрямувала на оплату медичних послуг конкретним пацієнтам.

Більшість закладів отримали значно більше грошей, аніж за субвенцією. І цей дохід зростатиме, адже заклади ще продовжують укладати декларації з пацієнтами. Наприклад, Сокирянський ЦПМСД збільшив свій дохід з липня по жовтень на 50%, Черкаський ЦПМСД №2 – на 32%. Томашпільський центр первинної допомоги збільшив надходження на свій рахунок на 58%.

Зміни в медицині відкрили вікно можливостей. І цими можливостями скористалися передусім маленькі міста. Саме там відбуваються найбільші зміни. Лідери за рівнем підписання декларацій – Червоноград на Львівщині (76%) та Овруч на Житомирщині (65%). В Червонограді отримали втричі більше коштів, аніж за субвенцією, і вже у перші місяці підняли зарплату лікарям – з 5 000 до 16 000 грн. Овруцький ЦПМСД тепер отримує вдвічі більше, аніж за субвенцією. І зарплата лікаря зросла з 5 000 до 15 000 грн.

Значно зросли і зарплати медичних сестер. Наприклад, у закарпатському Міжгір`ї зарплата медсестри виросла з 5 до 8 000. У Миргороді – з 4 до 8 500 грн.

«За рік ми набрали непоганий темп впровадження змін. Але ми плануємо нарощувати його в наступному році. Яка наша візія на 2019 рік? Нова первинна ланка по всій країні – з високою якістю послуг, різноманіттям провайдерів, високими зарплатами лікарів. Нові електронні інструменти для лікарів та пацієнтів – електронні медичні картки, направлення до спеціалістів, рецепти на «Доступні ліки», лікарняні листи. Ви приходите на прийом і займаєтеся вашим здоров`ям, а не папірцями. І найголовніше – старт реформації спеціалізованої допомоги – запуск програми «Безкоштовна діагностика». За направленням сімейного лікаря пацієнти отримають найнеобхідніші для встановлення діагнозу аналізи, консультації спеціалістів та діагностику безоплатно», – сказав заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк.

 

«Зміни в медицині відбуваються перш за все на користь пацієнта та лікаря. Щоб інформація про них була доступною, 8 жовтня Національна служба здоров`я запустила власний контакт-центр. Це перший в Україні контакт-центр для лікарів та пацієнтів. За усіма міжнародними стандартами. Кожен українець, подзвонивши на номер 1677, зможе отримати відповіді на всі питання щодо змін в медицині. Адже трансформація триває. З наступного року трансформується програма «Доступні ліки» і буде реалізовуватися через НСЗУ. Ми будемо укладати контракти з аптеками. Пацієнт за електронним рецептом зможе отримати необхідні йому ліки у будь-якій аптеці, яка уклала з нами договір – незалежно від місця свого проживання, там, де йому буде зручно. Всі ці зміни розвертають медичну систему в бік пацієнта», – заявив Олег Петренко, голова НСЗУ.

Джерело: moz.gov.ua

28 Червня 2024

Запущено постійну верифікацію відомостей реєстрів ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків (ДРФО), тому зібрали для вас усю необхідну інформацію, як підготуватися до змін, щоби верифікація ваших пацієнтів пройшла успішно. 

Ось ТОП-10 найпоширеніших питань та відповіді на них:

  • Як здійснюється верифікація з ДРФО?

Система автоматично збирає необхідні дані та відправляє їх в ДПС захищеним каналом. Лікарі в цьому процесі участі НЕ беруть.

  • Як часто відомості пацієнта верифікуються?
  • під час реєстрації пацієнта вперше 
  • кожного разу при оновленні даних пацієнта
  • планово з визначеною НСЗУ періодичністю, навіть якщо дані пацієнта не змінювалися.

 

  • Які дані пацієнта підлягають верифікації?
  • ПІБ пацієнта, дата його народження, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП)
  • відомості про відмову від присвоєння РНОКПП
    (коли в ЕСОЗ не вноситься РНОКПП та відмітка про відмову проставляється “так”, наприклад, у разі відмови з релігійних міркувань)
  • відомості про відсутність РНОКПП
    (коли в ЕСОЗ не вноситься РНОКПП та не заповнюється відмітка про відмову)

 

  • Що означає статус “Потребує верифікації”?

Статус верифікації “Потребує верифікації” інформує про потребу проведення верифікації автоматично системою або в ручному режимі (НСЗУ). 

На цьому етапі жодних дій від лікаря НЕ потрібно (навіть якщо статус верифікації більшості пацієнтів “Потребує верифікації”). До того ж цей процес жодним чином не блокує роботу лікаря з обліковим записом пацієнта.

 

  • На що важливо звертати увагу лікарям?

Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби – оновлювати інформацію.

Оновлювати запис про пацієнта має той лікар, який надає медичну допомогу пацієнту на цей момент. У разі, якщо лікар спеціалізованої медичної допомоги виявив невідповідність у даних пацієнта, він має актуалізувати його дані. 

З початком верифікації даних пацієнтів за РНОКПП рекомендуємо лікарям періодично відстежувати статуси верифікації свої пацієнтів та за потреби – оновлювати їх дані на коректні.

 

  • Чи потрібно щось від лікаря або пацієнта, якщо статус верифікації пацієнта – “Успішна верифікація”?

НІ, відомості пацієнта автоматично перевірено і вони актуальні.

 

  • Що має зробити лікар, якщо статус верифікації пацієнта – “Неуспішна верифікація (потребує змін)”?

Якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок старше 16 років) – лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта. Якщо помилка допущена в його РНОКПП – треба спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ з метою оновити дані. 

Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним в документах, які надав пацієнт – необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.

 

  • Чи потрібно буде вручну виправляти дані по всіх пацієнтах, в яких були помилки?

Для більшості пацієнтів системою буде автоматично оновлено РНОКПП на коректний. Після чого статус пацієнта зміниться на “Успішна верифікація”.  У такому разі додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться.

 

  • Якими нормативно-правовими актами регулюються зміни?

Процес верифікації записів про пацієнтів в електронній системі охорони здоровʼя регулюється:

 

  • Де дізнатися про верифікацію відомостей ЕСОЗ детальніше?

Шукайте більше рекомендацій щодо верифікації пацієнтів у👉 вебінарі  

Поширені запитання та відповіді про 👉 верифікацію.

15 Грудня 2021
Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!
З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.
Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 22:00 15.12.2021 та до 23:30 15.12.2021 .
Дякуємо за розуміння!
22 Червня 2022
Урядова команда реагування на комп’ютерні надзвичайні події України CERT-UA, яка діє при Держспецзв’язку, регулярно попереджає про появу різного роду кібератак в українському інформаційному просторі.
Одним із типових форматів кібератак ворога є розповсюдження електронних листів начебто від імені державних установ з заголовками, які мають привернути увагу читача. Наприклад, «Повідомлення про несплату податку» та ін. Такі листи можуть містити “zip” або “rtf” архіви з docx-документами чи іншими файлами, відкриття яких призводить до завантаження та запуску шкідливих програм.
Для того, щоби не допустити проникнення шкідливого ПЗ на ваш компʼютер:
🔹Не відкривайте листи від сумнівного відправника;
🔹завжди перевіряйте відправника, за можливості уточніть, чи справді інформація відповідає дійсності;
🔹не переходьте за підозрілими посиланнями;
🔹не завантажуйте підозрілі архіви та інші файли у вкладенні до листа;
🔹споживайте усю інформацію виключно з якісних та перевірених джерел, довіряйте лише офіційним державним каналам, а також дотримуйтесь простих правил особистої інформаційної безпеки.
Сьогодні наша держава бореться із загарбником на всіх фронтах і кіберфронт не є винятком. На рівні центральної бази даних адміністратор забезпечує проведення необхідних заходів із захисту інформації та попереджає реальні та потенційні атаки ворога.
Проте, захист інформації також не менш важливий і на робочому місці кожного користувача.
Саме тому на рівні закладу необхідно дотримуватися базових рекомендацій із захисту безпеки як от:
1. Регулярно оновлювати програмне забезпечення (операційну систему, програмні бібліотеки та ін.). Надавайте перевагу саме ліцензованому ПЗ;
2. контролювати цілісність та автентичність програмного забезпечення;
3. забезпечувати мережевий захист: фільтрація та аналіз мережевого трафіку, виявлення і протидія мережевим атакам і т.д.;
4. унеможливлювати втрату інформації;
5. забезпечувати резервне копіювання даних;
6. захист від несанкціонованого доступу;
7. розмежування прав доступу тощо;
8. забезпечувати реєстрації подій, пов’язаних з отриманням користувачами доступу до ресурсів ЗОЗ;
9. резервувати конфігураційні файли та критично важливі системні файли;
10. забезпечувати антивірусний захист, перевірку на наявність шкідливого програмного коду всіх вкладень що завантажуються користувачами.