Чи можна отримати е-рецепт без повторного візиту до лікаря?

Е-рецепт на “Доступні ліки” можна отримувати без повторного візиту до лікаря. Основна перевага цього інструменту в тому, що його можуть виписати дистанційно. 

Для цього завчасно домовтеся зі своїм сімейним лікарем, терапевтом або педіатром дитини про можливість отримати електронний рецепт без повторного візиту.

– Погодьте спосіб дистанційного зв’язку та уточніть, у який час краще телефонувати чи писати.
– Контролюйте кількість лікарського засобу, який залишається та звʼяжіться із лікарем до того, як ліки закінчаться:

– за 7 днів, якщо попередній рецепт розрахований на 21 і більше днів;
– за 3 дні, якщо ліків у попередньому рецепті  менш ніж на 21 день.

Коли лікар випише електронний рецепт, вам надійде СМС з потрібними реквізитами — номером рецепту та кодом підтвердження.

З цим потрібно звернутися в аптеку, яка відпускає ліки за програмою реімбурсації. Зазвичай такі аптеки мають на дверях наліпку “Тут є “Доступні ліки” та “+Інсуліни”.

Знайти аптеку з договором із НСЗУ можна через:
– контакт-центр НСЗУ за номером 16-77. Оператор підкаже, де найближча аптека, яка має договір та відпускає ліки за необхідним напрямом;

– дашборд на сайті НСЗУ. У меню зліва оберіть ваш населений пункт та потрібний напрям програми реімбурсації. Дашборд покаже аптеки, які відповідають вашому запиту, з адресами та контактами. Радимо попередньо зателефонувати в аптеку та уточнити, чи є в наявності потрібний вам лікарський засіб;

– чат-бот “Спитай Гриця”. Виконуйте вказівки чат-бота і він підкаже, де найближча аптека.

Докладніше про те, як працює програма реімбурсації можна прочитати у Гіді по програмі “Доступні ліки” для пацієнта за посиланням.

Джерело: НСЗУ

Також рекомендуємо
8 Лютого 2024

Маємо чудову новину для всіх учасників вебінару “Робота медичних сестер та братів в ЕСОЗ: можливості та рекомендації”!

Спільно з Академією НСЗУ ми вирішили зробити перегляд вебінарів ще більш корисним для медичних фахівців.

Так, усі глядачі, які переглянули вебінар щодо роботи середніх медичних фахівців в ЕСОЗ, зможуть отримати додатковий 1 бал БПР!

❓Що для цього потрібно?

  1. Перейдіть на сторінку Академії НСЗУ () та зареєструйтеся на проходження навчання «Робота медичних сестер та братів в ЕСОЗ».
  2. Якщо ви цього ще не зробили – перегляньте вебінар та відповідні матеріали.
  3. Пройдіть короткий тест з 10 питань по змісту вебінару.
  4. У разі успішного складання тесту – система згенерує сертифікат і ви отримаєте додатковий бал БПР.
  5. Підпишіться на канал “eHealth Україна” в Telegram (), аби не пропустити інші важливі події та можливості для медиків!

Посилання:

👉 Почати навчання на Платформі Академії НСЗУ:

👉 Підписатися на eHealth в Telegram:

👉 Підписатися на eHealth в YouTube:

👉 Підписатися на Академію НСЗУ в Telegram :

28 Березня 2023

Раді повідомити про початок обміну досвіду між Естонією та Україною задля розвитку eHealth!

З початку березня ми розпочали співпрацю з нашими міжнародними партнерами, яка у майбутньому допоможе у безпечний та контрольований спосіб обмінюватись медичною інформацією між електронними системами охорони здоров’я Естонії та України.
На сьогодні понад 126 000 вимушених переселенців з України прибули до Естонії. А 66 000 із них не планують повертатись до кінця війни.
Загалом понад 44 000 українців уже звернулися за медичною допомогою до медзакладів Естонії, здебільшого — до сімейних лікарів.
Для їх ефективного лікування було б зручно забезпечити доступ лікаря до даних пацієнта за дозволу пацієнта, внесених в Україні.
Це покращить комунікацію лікарів та пацієнтів, а також суттєво зменшить потребу в проведенні додаткових досліджень або діагностики.
Естонські колеги вже приєдналася до транскордонного обміну медичною інформацією про пацієнта та електронним рецептом з боку ЄС.
Також команда ДП «Електронне здоров’я» має великий досвід роботи з даними та впровадженням новітніх рішень у сфері охорони здоров’я.
Дуже раді початку кооперації між Україною та Естонією у питанні обміну даними.
Все буде eHealth!🤝
13 Грудня 2023

Електронна система охорони здоров’я стрімко розвивається і постійно доповнюється інноваційними електронними інструментами. На сьогодні в ЕСОЗ внесено понад 2 млрд електронних медичних записів для понад 35 млн пацієнтів. У ній зареєстровані понад 400 тис медичних та фармацевтичних працівників і більш як 16 тис медичних закладів. 

ЕСОЗ складається з ЦБД (Центральної бази даних), яка належить державі, та МІС (приватних медичних інформаційних систем), завдяки яким медичні заклади та аптеки мають змогу створювати, переглядати та обмінюватися інформацією, даними і документами з ЦБД ЕСОЗ. 

Медичні заклади та аптеки мають змогу працювати з ЕСОЗ лише через МІС, яка протестована і підключена державою і з якою заклад уклав договір. Тож для роботи в ЕСОЗ закладам потрібно обрати одну із медичних інформаційних систем, перелік яких є на сайті системи. 

Про тестування МІС

Технічні вимоги до МІС – це динамічний документ, на основі якого держава перевіряє МІС щодо взаємодії закладів та аптек з ЕСОЗ. 

Кожна МІС, яка здійснює обмін з Центральною базою даних ЕСОЗ, проходить низку тестувань на відповідність технічним вимогам, що визначені державою, зокрема НСЗУ, ДССЗЗІ. 

ДП “Електронне здоров’я” перевіряє функціональність МІС, яка передбачена в технічних вимогах. Перш ніж впровадити таку функціональність у власному інтерфейсі та надати її користувачам, медичні інформаційні системи зобов’язані подати її на тестування. 

Наприклад, для початку роботи з е-рецептом (створення, внесення змін, відпуск ліків, погашення)  МІСи подають дану функціональність на тестування  відповідно до профільних вимог. Лише після успішного результату перевірки медичні інформаційні системи можуть надавати користувачам можливість працювати з е-рецептом та проводити навчання. Якщо МІС не пройшла тестування або його результати незадовільні, тоді доступ до такого інструменту, як е-рецепт, не надається, і жоден з користувачів даної МІС не може ним скористатися. 

Чому договір з МІС важливий?

Рекомендуємо медичним закладам детально вивчати умови договору з МІС і звертати увагу на те, чи співпадають потреби медзакладу чи аптеки з обсягом необхідних функціональностей для взаємодії з ЕСОЗ, які пропонує медична інформаційна система. 

Пам’ятайте, що крім взаємодії з ЕСОЗ, медичні інформаційні системи пропонують також низку додаткових сервісів, які функціонують незалежно від ЕСОЗ і які заклад обирає за власним бажанням та під власні потреби. Це сервіси, на якість розробки яких держава не впливає і не перевіряє їхню функціональність, тому такі вимоги мають бути закріплені у договорі закладу з МІС. Кожна медична інформаційна система розробляє їх у відповідь на запити користувачів.

Так, завдяки функціональностям, які стосуються взаємодії з ЕСОЗ, користувачі медичних інформаційних систем мають змогу вносити як адміністративні, так і медичні записи.

До адміністративних належать, зокрема, дані, відомості та документи, які збираються у відповідь на питання хто (заклад, лікар), де (місце надання послуг, відділення), кому (пацієнт) надавав медичну послугу та за яких умов (за декларацією, за договором з НСЗУ). 

До медичних – належать дані, які фактично описують надану медичну допомогу (що, як, коли, при якому стані, як довго тощо). 

Уся функціональність МІС для взаємодії з ЕСОЗ згрупована за модулями, що описані в технічних вимогах. Саме на такі модулі держава тестує медичні інформаційні системи для їх підключення та сталого функціонування в системі. 

Так, наприклад, вся функціональність е-рецепту поділяється на два модулі: виписування та погашення. Виписування важливе для надавачів медичних послуг з метою призначення лікарських засобів, а погашення – для аптечних закладів з метою їх безпосереднього відпуску. Таким чином якщо ви маєте ліцензії на медичну практику та роздрібну торгівлю ЛЗ, ваша МІС має бути успішно протестована на обидва модулі.  

Такі можливості, як логістика, склад, бухгалтерія, онлайн-запис, реєстратура, кол-центр тощо є додатковими сервісами, які МІС надає закладам на умовах, що визначені їх договором. Одна із важливих послуг, яку МІС також надає своїм користувачам – це послуги з підтримки та навчання користувачів щодо функціональних можливостей програмного забезпечення. Держава не втручається у кількість чи якість таких послуг. 

Тож кожен медичний заклад може обрати медичну інформаційну систему, виходячи з власних потреб, побажань та технічних передумов. Держава допоможе з контролем якості, яка стосується взаємодії з ЕСОЗ, а інші сервіси залишаються під контролем закладу. 

29 Грудня 2023

Електронний рецепт – це не просто цифровий інструмент, який сприяє прозорому та контрольованому відпуску рецептурних препаратів в аптеці, але й перспективний інструмент моніторингу та превенції у сфері громадського здоровʼя.

На сьогодні 4,5 млн пацієнтів вже отримали ліки за е-рецептом. Загалом в ЕСОЗ сформовано 69,3 млн е-рецептів. За весь період дії найбільше е-рецептами скористалися у Дніпропетровській області – 407,74 тис пацієнтів та Львівській – 313,43 тис пацієнтів.

2023-й можна впевнено номенувати роком е-рецепту. Цьогоріч виписано 15,4 млн е-рецептів. З них найбільше на Дніпропетровщині – 1,7 млн та Києві – 1,15 млн. 

📝13,85 млн е-рецептів виписано за програмою реімбурсації 

📝1.15 млн е-рецептів виписано за власні кошти пацієнта

📝16,92 тис е-рецептів на кошти місцевих бюджетів

У 2023 році е-рецепт запрацював на цілу низку нових категорій лікарських засобів, зокрема: 

✅на всі рецептурні за власні кошти пацієнта;

✅на пільгові наркотичні лікарські засоби, вартість яких відшкодовується коштом місцевих бюджетів;

✅ на тест-смужки для пацієнтів з цукровим діабетом І типу за програмою реімбурсації

✅на імуносупресивні ліки для пацієнтів у посттрансплантаційному періоді за програмою реімбурсації

✅опіоїдні знеболювальні для паліативних хворих за програмою реімбурсації

У всьому світі е-рецепт – це один із кроків у боротьбі з нераціональним вживанням рецептурних лікарських засобів, зокрема і антибіотиків.

На їх основі можна аналізувати й оцінювати якість та ефективність надання медичної допомоги лікарями, прогнозувати медичні закупівлі, відстежувати в динаміці рівень споживання, зокрема, антибіотиків, прогнозувати та запобігати кризам на основі аналізу тенденцій та за потреби обмежувати застосування того чи іншого антибіотика в ситуаціях, де це становить громадську загрозу.