Чому не вдається відправити дані в ЕСОЗ?
Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.
Відповідно до наказу Адміністратора від 20.12.2022 №76, ураховуючи виявлену невідповідність низки функціональних можливостей МІС актуальним технічним вимогам, прийнято рішення щодо відключення визначеного функціонала медичних інформаційних систем “HealthTech” та “МІТІС “ДНІПРО-МТ”у термін до 20.02.2023 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.
Обсяг функціональних можливостей, який не відповідає технічним вимогам та буде відключений від ЦБД ЕСОЗ у МІС “HealthTech”:
- 3.1.2 Вимоги до реєстрації та оновлення НМП, реєстрації керівників НМП;
- 3.1.3 Вимоги до управління видами та місцями надання послуг НМП;
- 3.1.7 Вимоги до управління ліцензіями НМП;
- 3.7.4 Вимоги до статусу верифікації пацієнта;
- 3.10 Модуль “План лікування”;
- 3.13 Вимоги до роботи з довідниками, номенклатурами та класифікаторами;
- 3.15 Вимоги до роботи з клінічними оцінками та категоріями пацієнтів.
Обсяг функціональних можливостей, який не відповідає технічним вимогам та буде відключений від ЦБД ЕСОЗ у МІС “МІТІС “ДНІПРО-МТ””:
- 3.1.2 Вимоги до реєстрації та оновлення НМП, реєстрації керівників НМП;
- 3.1.3 Вимоги до управління видами та місцями надання послуг НМП;
- 3.1.6. Вимоги до перегляду декларацій про вибір лікаря ПМД в НМП ПМД (тип закладу “PRIMARY_CARE”);
- 3.1.7 Вимоги до управління ліцензіями НМП;
- 3.2.1. Вимоги до роботи з деклараціями;
- 3.2.6 Вимоги до функціоналу перевірки та взяття в обробку ЕН НМП;
- 3.2.7 Вимоги до погашення ЕН лікарем ПМД;
- 3.7.4 Вимоги до статусу верифікації пацієнта;
- 3.9 Модуль “Виписування електронного рецепту”;
- 3.10 Модуль “План лікування”;
- 3.11.6 Вимоги до роботи з епізодом медичної допомоги;
- 3.11.7 Вимоги до роботи із пакетом взаємодії;
- 3.13 Вимоги до роботи з довідниками, номенклатурами та класифікаторами;
- 3.15 Вимоги до роботи з клінічними оцінками та категоріями пацієнтів.
Так, у разі зменшення обсягу функціональних можливостей МІС від, якою користуються заклади охорони здоров’я, фізичні особи – підприємці, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (надалі – заклад охорони здоров’я), мають право:
– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я інший МІС відповідно до алгоритму вибору МІС;
– розірвати договір з Оператором МІС та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;
– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.
Е-рецепт на “Доступні ліки” можна отримувати без повторного візиту до лікаря. Основна перевага цього інструменту в тому, що його можуть виписати дистанційно.
Для цього завчасно домовтеся зі своїм сімейним лікарем, терапевтом або педіатром дитини про можливість отримати електронний рецепт без повторного візиту.
– Погодьте спосіб дистанційного зв’язку та уточніть, у який час краще телефонувати чи писати.
– Контролюйте кількість лікарського засобу, який залишається та звʼяжіться із лікарем до того, як ліки закінчаться:
– за 7 днів, якщо попередній рецепт розрахований на 21 і більше днів;
– за 3 дні, якщо ліків у попередньому рецепті менш ніж на 21 день.
Коли лікар випише електронний рецепт, вам надійде СМС з потрібними реквізитами — номером рецепту та кодом підтвердження.
З цим потрібно звернутися в аптеку, яка відпускає ліки за програмою реімбурсації. Зазвичай такі аптеки мають на дверях наліпку “Тут є “Доступні ліки” та “+Інсуліни”.
Знайти аптеку з договором із НСЗУ можна через:
– контакт-центр НСЗУ за номером 16-77. Оператор підкаже, де найближча аптека, яка має договір та відпускає ліки за необхідним напрямом;
– дашборд на сайті НСЗУ. У меню зліва оберіть ваш населений пункт та потрібний напрям програми реімбурсації. Дашборд покаже аптеки, які відповідають вашому запиту, з адресами та контактами. Радимо попередньо зателефонувати в аптеку та уточнити, чи є в наявності потрібний вам лікарський засіб;
– чат-бот “Спитай Гриця”. Виконуйте вказівки чат-бота і він підкаже, де найближча аптека.
Докладніше про те, як працює програма реімбурсації можна прочитати у Гіді по програмі “Доступні ліки” для пацієнта за посиланням.
Джерело: НСЗУ