COVID-сертифікати: що очікувати

На разі команда впровадження ЕСОЗ продовжує роботу над функціоналом, що дозволить українським лікарям вносити до електронної системи охорони здоровʼя дані про вакцинацію, що була проведена за кордоном.
📍Майбутній функціонал дозволить усім українцям, що отримали вакцинацію за кордоном, отримати COVID-сертифікат про вакцинацію в застосунку Дія.
Уже сформована необхідна нормативно-правова база та триває технічне доопрацювання перед впровадженням необхідного функціоналу.
Нагадуємо:
– З 5-го квітня 2022 року урядом було прийнято рішення щодо продовження терміну відображення COVID-сертифікатів в “Дії” – 545 днів від дати щеплення. Це дозволить українцям, які перебувають за кордоном, підтвердити наявність щеплення і завершити курс вакцинації за потреби.
– Не забувайте про обов’язкову вакцинацію. Усі українці, які перебувають у безпечному місці, можуть отримати щеплення у наступних пунктах –
Також рекомендуємо
19 Січня 2024

Верифікація – це комплекс заходів, що регулярно здійснюється НСЗУ для порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей про пацієнта, зокрема його персональних даних, що містяться у центральній базі даних, з відомостями, що отримані від органів державної влади, з державних електронних інформаційних ресурсів, іншими даними.

Верифікації підлягають усі пацієнти, зареєстровані в ЦБД ЕСОЗ для того, щоб забезпечити точність та достовірність інформації про пацієнта у системі.

Як здійснюється верифікація даних пацієнта

Заходи з верифікації здійснюються як в автоматичному, так і в ручному режимі.

Автоматична верифікація здійснюється шляхом взаємодії ЦБД ЕСОЗ з іншими державними реєстрами – Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ) та Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО).
Більше про автоверифікацію.

За визначених вимог відомості про пацієнта, потребують ручної верифікації з боку НСЗУ.
Більше про те, які записи пацієнтів підлягають ручній верифікації.

Що робити, якщо у статусі пацієнта зазначено “Потребує верифікації”?

Статус “Потребує верифікації” інформує про проведення верифікації на стороні НСЗУ – або в ручному, або в автоматичному режимі.

Цей процес жодним чином не блокує роботу з обліковим записом про пацієнта та не потребує ніяких додаткових дій зі сторони лікаря (навіть якщо статус більшості пацієнтів “Потребує верифікації”).

Що робити у разі надходження статусу пацієнта “Не верифіковано”

Якщо у результаті верифікації даних пацієнт отримав статус “Не верифіковано” це означає, що дані, які містяться у записі про пацієнта не відповідають даним у державних реєстрах або даним, які містяться в електронних копіях документів.

Звертаємо вашу увагу, що допоки обліковий запис пацієнта не верифікований, то існують певні обмеження, зокрема, заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо.

У такому разі необхідно:
– Перевірити, що дані, які містяться в обліковому записі пацієнта, коректні та актуальні.
– Якщо завантажені електронні копії документів –  необхідно пересвідчитися. що всі документи завантажені коректно та в належної якості (читабельні).

Зауважимо, що якщо запис про пацієнта було не верифіковано, то лікар (автор такого запису) отримає коментар із причиною відхилення. Після усунення виявлених недоліків необхідно повторно відправити запит на верифікацію.

Рекомендації для успішної верифікації записів пацієнтів

– Для успішної верифікації облікового запису пацієнта, скан-копії документів, які  завантажуються до системи, мають бути належної якості.
– У разі зміни персональних даних пацієнта, подбайте про їх своєчасне оновлення.
– Дізнавайтеся більше про верифікацію облікових записів пацієнтів та роботу з ними у вебінарі “Пацієнт в ЕСОЗ: ідентифікація, пошук, реєстрація та зміна персональних даних”.

Наразі команда впровадження ЕСОЗ працює над впровадженням нових методів верифікації шляхом інтеграції даних реєстрів ДРАЦСГ та ДРФО. Надалі це дозволить здійснювати верифікацію та оновлення даних в онлайн режимі.

Джерело: НСЗУ

9 Квітня 2021
Багато країн світу планують впровадження паспортів вакцинації. Паспорти вакцинації – це сертифікати, які видаються громадянам після введення вакцини від COVID-19. Зазвичай, у них вказуються особисті дані пацієнта, дата щеплення та назва вакцини.
Сьогодні розповімо, як у світовому еHealth впроваджують паспорти вакцинації:
🇫🇮 Фінляндія планує запровадити так званий паспорт вакцинації, який свідчить про отримання щеплення від коронавірусу. На порталі Omakanta, куди заносяться всі медичні дані користувачів, буде створена технічна можливість отримати виписку про проходження вакцинації. Пред’являти виписку можна буде як безпосередньо роздруківку сертифіката, так і штрих-код або QR – код, який можна буде при необхідності продемонструвати на смартфоні.
🇱🇹 Литва планує запровадити “зелені” сертифікати вакцинації, які дозволять людям зі сформованим імунітетом до коронавірусу вільно пересуватися країною. За планом, національне посвідчення вакцинації планують створити до кінця квітня. А запровадження цифрових сертифікатів очікується в липні.
🇬🇷 🇮🇱 Греція та Ізраїль підписали угоду про паспорти вакцинації. Це дозволить людям, вакцинованих проти коронавірусу, вільно пересуватися між двома країнами. У обох країн уже є “зелені” паспорти вакцинації, що поширюються на території країни.
🇩🇰 Данія. Після проведення вакцинації на єдиному данському порталі eHealth з’явиться “Данський паспорт вакцини”. Підтвердження можна буде отримати на данському порталі електронної охорони здоров’я, ввівши особистий логін та пароль. Після чого можна самостійно скористуватись даним документом.
🇺🇸 Америка. У штаті Нью-Йорку використовують QR – код в мобільному застосунку. Додаток має назву Excelsior Pass і сканується через QR-код , аби підтвердити, що власник телефону вакцинований від COVID-19. Як повідомляється, “паспорт вакцинації” можна буде використовувати при відвідуванні місць з високим скупченням людей. Цифровий ковідний сертифікат уже застосовується при відвідуванню концертних та спортивних заходів.
🇬🇧 Великобританія. Після проведення вакцинації в системі eHealth пацієнта буде відображатись “Сертифікат про вакцинацію”. Сертифікат про вакцинацію буде представлений англійською мовою, але за потреби може бути й представлений іншими мовами. Мінімальний набір даних для сертифіката про щеплення складається з таких трьох розділів: ідентифікація особи, інформація про щеплення, метадані сертифіката. Відповідно кожен, хто пройде вакцинування за потреби самостійно може завантажити з системи свій особистий сертифікат.
🇸🇪 Швеція також планує впровадити в системі eHealth “Цифровий паспорт імунітету” до літа 2021-го року. Окрім того, фахівці розробили “мобільний гаманець здоров’я”, який дозволяє клієнтам завантажувати свої результати тесту на COVID-19 та вакцинацію до програми для безкоштовного використання на своєму телефоні.
17 Серпня 2022
З 1 серпня українські лікарі почали працювати з функціоналом виписки електронних рецептів на антибіотики.
Зокрема, така можливість стала доступною і для фахівців спеціалізованої медичної допомоги – на амбулаторному рівні та в умовах стаціонару.
Принагідно нагадуємо, що при наданні спеціалізованої медичної допомоги (як під час амбулаторного лікування, так і в умовах стаціонару) виписувати електронний рецепт на антибіотик повинен саме той спеціаліст, який проводить огляд пацієнта, визначає діагноз та здійснює призначення, а отже – відповідає за процес лікування пацієнта.
У такому випадку скерування пацієнта до сімейного лікаря для виписки е-рецепта є недоцільним.
Що важливо знати про виписку рецептів на антибіотики?
🔷 У разі, якщо лікар, не має технічної можливості виписати електронний рецепт (заклад не підключений до Електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ), відсутній функціонал у Медичній інформаційній системі (МІС) тощо), лікар має виписати пацієнту паперовий рецепт на спеціальному бланку форми ф-1.
🔷 Важливо зауважити, що інформаційна довідка/паперовий бланк мають обовʼязково бути засвідчені особистим підписом та печаткою лікаря. Це є свідченням достовірності рецепта.
🔷 Якщо пацієнт перебуває на лікуванні у стаціонарі, медичний заклад за умовами співпраці з НСЗУ повинен забезпечувати пацієнтів медикаментами, зокрема антибіотиками, які визначені Національним переліком основних лікарських засобів та галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я. Для призначення та застосування таких лікарських засобів виписувати рецепт пацієнту не потрібно. Ці ліки гарантовано мають надаватися пацієнтам безоплатно.
🔷 У разі виняткових ситуацій, якщо пацієнт для лікування у стаціонарі потребує антибіотик, не передбачений Нацпереліком та галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я, лікар зможе виписати йому рецепт. Зауважимо, що у такому випадку для виписки рецепта на антибіотики в стаціонарі потрібна відповідна підстава, адже всі дані про призначення лікар вноситиме до ЕСОЗ. Якщо лікар випише рецепт на ліки, які мають надаватися в стаціонарі безоплатно – це вважатиметься порушенням умов договору з НСЗУ.
🔷 Якщо лікар здійснює виписку зі стаціонару пацієнта, який потребує подальшої антибіотикотерапії, лікар стаціонару повинен виписати рецепт, щоб пацієнт у той же день міг придбати ліки та продовжити лікування вдома.
6 Липня 2023

Після впровадження е-рецептів з’явилися міфи, пов’язані з підписанням декларацій. Сьогодні розвінчуємо найбільш поширені чутки. 

😢Міф: Для отримання е-рецепту треба мати декларацію

😊Реальність: Е-рецепт можна отримати на прийомі в будь-якого лікаря первинної чи спеціалізованої медичної допомоги, незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Обовʼязковою є умова реєстрації в ЕСОЗ. Кожен пацієнт може це зробити або, уклавши декларацію з сімейним лікарем, або зареєструвавшись у системі на прийомі у будь-якого іншого лікаря. Отже, реєстрація в системі не дорівнює наявності декларації.

😢Міф: Е-рецепт може виписати тільки сімейний лікар

😊Реальність: Електронний рецепт на рецептурний препарат може виписати будь-який лікар незалежно від спеціальності чи форми власності закладу. Наявність декларації з сімейним лікарем не є обовʼязковою умовою для отримання рецепта. Важливо бути зареєстрованим у системі, тобто ваші медичні дані мають міститися у системі. Якщо лікар відмовляється виписати рецепт, посилаючись на те, що ви не уклали декларацію, зверніться до керівника закладу. Якщо проблему не вирішено, необхідно звернутися на гарячу лінію НСЗУ (1677).

Щоб зареєструватися в ЕСОЗ, треба мати такі документи

  •  документ, що посвідчує особу: внутрішній паспорт, посвідка тощо;
  •  для дітей, які не досягли 14 років – свідоцтво про народження;
  •  реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН): обовʼязково для всіх осіб, що досягли 14-річного віку, виключення – пацієнт відмовився від набуття такого номера, що підтверджується відповідною позначкою у паспорті пацієнта;
  • якщо реєстрація дитини – документи, що посвідчують особу  законного представника (батька чи матері).

Для підтвердження дій у системі (реєстрації, надання доступу до даних та ін.)  пацієнт має обрати метод автентифікації – це може бути номер телефону, завантаження скан-копій документів, автентифікація через унікальний код законного представника.

😢Міф: Якщо при подачі даних в ЕСОЗ зробиш помилку – це вже назавжди

😊Реальність: Виправити помилку, яку допустилися в подачі своїх персональних даних при реєстрації в ЕСОЗ, можна під час чергового звернення до лікаря. Те ж саме і з деклараціями. Якщо внесені некоректні дані, при наступному  візиті до вашого сімейного лікаря можна усе виправити. Якщо це стосується номера телефону, вказаного у декларації, ви можете подати заявку на зміну номера до НСЗУ через онлайн-форму на сайті.