Як гроші, що прийшли за пацієнтом, змінили первинну допомогу в Україні: факти і цифри

Минуло півроку з того часу, коли була створена Національна служба здоров’я України і “гроші пішли за пацієнтами” у ті заклади, які підписали договори зі Службою. Розказуємо, як змінилась первинна допомога за цей час.

За 6 місяців роботи Нацслужби здоров’я 623 заклади первинної допомоги (майже половина закладів первинки країни) підписали договір з Службою і перейшли на нову систему фінансування.

Понад 12 млн українців обрали свого лікаря в цих закладах. І за ними до закладів вже “прийшло” 1,615 млрд грн, які держава вперше спрямувала на оплату медичних послуг конкретним пацієнтам.

Більшість закладів отримали значно більше грошей, аніж за субвенцією. І цей дохід зростатиме, адже заклади ще продовжують укладати декларації з пацієнтами. Наприклад, Сокирянський ЦПМСД збільшив свій дохід з липня по жовтень на 50%, Черкаський ЦПМСД №2 – на 32%. Томашпільський центр первинної допомоги збільшив надходження на свій рахунок на 58%.

Зміни в медицині відкрили вікно можливостей. І цими можливостями скористалися передусім маленькі міста. Саме там відбуваються найбільші зміни. Лідери за рівнем підписання декларацій – Червоноград на Львівщині (76%) та Овруч на Житомирщині (65%). В Червонограді отримали втричі більше коштів, аніж за субвенцією, і вже у перші місяці підняли зарплату лікарям – з 5 000 до 16 000 грн. Овруцький ЦПМСД тепер отримує вдвічі більше, аніж за субвенцією. І зарплата лікаря зросла з 5 000 до 15 000 грн.

Значно зросли і зарплати медичних сестер. Наприклад, у закарпатському Міжгір`ї зарплата медсестри виросла з 5 до 8 000. У Миргороді – з 4 до 8 500 грн.

«За рік ми набрали непоганий темп впровадження змін. Але ми плануємо нарощувати його в наступному році. Яка наша візія на 2019 рік? Нова первинна ланка по всій країні – з високою якістю послуг, різноманіттям провайдерів, високими зарплатами лікарів. Нові електронні інструменти для лікарів та пацієнтів – електронні медичні картки, направлення до спеціалістів, рецепти на «Доступні ліки», лікарняні листи. Ви приходите на прийом і займаєтеся вашим здоров`ям, а не папірцями. І найголовніше – старт реформації спеціалізованої допомоги – запуск програми «Безкоштовна діагностика». За направленням сімейного лікаря пацієнти отримають найнеобхідніші для встановлення діагнозу аналізи, консультації спеціалістів та діагностику безоплатно», – сказав заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк.

 

«Зміни в медицині відбуваються перш за все на користь пацієнта та лікаря. Щоб інформація про них була доступною, 8 жовтня Національна служба здоров`я запустила власний контакт-центр. Це перший в Україні контакт-центр для лікарів та пацієнтів. За усіма міжнародними стандартами. Кожен українець, подзвонивши на номер 1677, зможе отримати відповіді на всі питання щодо змін в медицині. Адже трансформація триває. З наступного року трансформується програма «Доступні ліки» і буде реалізовуватися через НСЗУ. Ми будемо укладати контракти з аптеками. Пацієнт за електронним рецептом зможе отримати необхідні йому ліки у будь-якій аптеці, яка уклала з нами договір – незалежно від місця свого проживання, там, де йому буде зручно. Всі ці зміни розвертають медичну систему в бік пацієнта», – заявив Олег Петренко, голова НСЗУ.

Джерело: moz.gov.ua

Також рекомендуємо
30 Грудня 2020
ДП “Електронне здоров’я” та Міністерство охорони здоров’я України
спільно запустили новий проєкт та запрошують Вас доєднатись до команди змінотворців української медицини.
«eStock» – електронна система управління запасами лікарських засобів та медичних виробів. eStock- неймовірний та безпрецедентний проєкт, який створить єдину прозору систему моніторингу залишків препаратів у лікарнях та буде доступним для усіх пацієнтів, закладів охорони здоров’я та управлінців закладів охорони здоров’я.
Задля подальшої роботи запрошуємо в команду проекту бізнес та системних аналітиків, проектних менеджерів та девопсів. Долучайтесь до команди цифрових змін ДП “Електронне здоров’я”.
Більше дізнатись про вакансії можна за посиланням:
👉Business analyst – http://bit.ly/3avehR7
👉IT консультант – http://bit.ly/3h9lSGA
👉DevOps Engineer – https://bit.ly/3pdkWDA
👉System Analyst – http://bit.ly/3mxY7sE
👉Project manager – http://bit.ly/3avnIQA
👉Інженер з інформаційної безпеки – http://bit.ly/2WzqLPv
Якщо Ви хочете зробити українську систему охорони здоров’я сучасною, прозорою та ефективною – переходьте за посиланням, телефонуйте
📞067-537-23-68 (Леся) та надсилайте 📩 резюме на адресу lesya.dombro[email protected]
14 Червня 2019

Відтепер головним лікарям, лікарям та іншим представникам медичних закладів та аптек обрати МІС стало ще простіше. Для зручності ознайомлення з МІС, їх функціоналом та поточною розробкою ми розробили 2 інформаційні сторінки на сайті eZdorovya.

Перша сторінка містить актуальну інформацію про функціональні можливості МІС, що підключені до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. Тож, на цій сторінці розміщено всі МІС, які пройшли тестування відповідності технічним вимогам системи eHealth.* Також, користувачі системи можуть ознайомитися з модулями, необхідними для участі в програмах державного фінансування та визначити наявність цих модулів в обраних МІС.

Друга сторінка присвячена поточним статусам розробки МІС (надані операторами МІС)  та інформації щодо тестування блоків функціоналу. Ця інформація буде актуальною для для подальшої роботи з новим функціоналом системи eHealth. Користувачі матимуть змогу відслідкувати етапи розробки своєї МІС, або ж обрати для роботи нові окремі модулі чи МІС загалом.

*Повідомляємо, що ДП “Електронне здоров’я” постійно оновлює функціональні можливості на рівні ЦБД eHealth та здійснює повторні тестування МІС. Це означає, що МІС може бути в подальшому відключена від ЦБД eHealth за результатами повторного тестування.

**Уся інформація на сторінках оновлюється за кожної зміни.

2 Грудня 2020

Шановні партнери та користувачі електронної системи охорони здоров’я eHealth!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи eHealth, ми проводимо планові технологічні роботи.

Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 20:30 02.12.2020 та до 22:00 02.12.2020.

Дякуємо за розуміння!

5 Грудня 2020
Складання технічних вимог – основа для впровадження електронних сервісів у eHealth.
Бізнес аналітики eZdorovya провели консультації та надали експертизу щодо формування технічного завдання на модулі:
– «Адміністративний модуль НМП”
– “Адміністративний модуль аптечного закладу”
– “Робоче місце фармацевта“
– “Робоче місце лікаря ПМД“
– “Робоче місце лікаря СМД”
– “Робота з записами про пацієнтів”
– “Доступ до даних”
– “Медичні висновки про народження”.
Для усіх розробників, які планують долучитися до eHealth, ми нагадаємо, як розробляються технічні вимоги до функціоналу.
1) Первинна задача бізнес аналітика – зібрати інформацію від замовника проєкту: дізнатися, що необхідно замовнику, отримати усі вимоги до потрібного функціоналу, визначити із замовником маршрут пацієнта, дії користувачів у системі та створити первинну документацію у вигляді бізнес-процесів.
2) Разом із проєктним менеджером БА допомогає створити аналітичну довідку з детальним описом цілей, джерел фінансування, очікуваних результатів, ризиків і т.д. Вони визначають функціональні вимоги до ЦБД, функціональні вимоги до МІС, нефункціональні вимоги до ЦБД, критерії прийому функціоналу у розробників (показники того, що розробник виконав задачу відповідно вимогам).
3) Формування з функціональних вимог Backlog проєкту з ранжуванням вимог за пріоритетом від обов’язкових до опційних.
4) Постановка задачі розробнику
5) Консультація розробника (БА доносить розробнику інформацію від замовника)
6) Бізнес-аналітики ДП “Електронне здоров’я” постійно беруть участь у розробці всіх навчальних матеріалів, тренінгів, оскільки саме БА є основним носієм знань проєкту.
Команда БА навчає технічну підтримку ДП, тестувальників та доносить необхідні знання до розробників МІС.
7) Після реалізації функціоналу спеціалісти технічної підтримки передають фідбек користувачів щодо впровадження, на основі якого, аналітики можуть змінити функціональні вимоги та пріоритетність функцій. Відповідно до цього розробник вносить зміни до функціоналу в наступних релізах.
Національна служба здоров’я України затверджує технічні вимоги, на основі яких МІС розробляють необхідний функціонал.
Нещодавно були затверджені оновлені технічні вимоги до розробки, з якими Ви можете ознайомитися за посиланням:
Запрошуємо розробників МІС до тестування!