






Через війну в Україні зростає кількість поранених захисників та захисниць, а також цивільних громадян, які потребують подальшої комплексної реабілітації для відновлення та повернення до повноцінного активного життя.
Повідомлення від ЕСОЗ надходять пацієнту (законному представнику) на номер телефону, що зазначений в Реєстрі пацієнтів, через СМС або Viber (за наявності).
Проте інколи трапляється так, що повідомлення не надходять – чому так стається і що в таких випадках робити?
Розглянемо найбільш поширені причини та пояснимо, як діяти у таких ситуаціях.
Причина #1: При реєстрації в ЕСОЗ пацієнт обрав метод автентифікації не за номером телефону
Якщо при реєстрації в ЕСОЗ або під час оновлення своїх даних ви обрали метод автентифікації з типом “за документами”, то не отримуватимете сповіщення від ЕСОЗ на свій номер телефону. Також ви не зможете підтверджувати доступ медичного працівника до ваших медичних даних.
Рекомендуємо вам змінити свій метод автентифікації на метод з типом “за номером телефону” – так сповіщення та коди підтвердження будуть надходити на ваш номер телефону.
Що робити?
Щоб змінити свій метод автентифікації, зверніться до лікаря, щоб він вніс ваш номер телефону до системи. Для підтвердження такої дії на ваш номер телефону надійде повідомлення з 4-значним кодом.
Якщо ви не маєте сімейного лікаря (терапевта, педіатра), то фахівці НСЗУ можуть актуалізувати ваш номер у системі за відповідним зверненням.
Причина #2: У пацієнта змінився номер телефону або номер внесено з помилкою
Якшо ви не отримали сповіщення від ЕСОЗ ні на свій номер, ні на Viber або ж якщо ви з певних причин перестали отримувати сповіщення – разом з лікарем перевірте актуальність свого номера телефону.
Зверніть увагу! Повідомлення від ЕСОЗ надходять на той номер телефону, який ви вказали при реєстрації в ЕСОЗ. Якщо ви змінили цей номер або номер внесений із помилкою, то потрібно актуалізувати його.
Що робити?
Якщо ви придбали додатковий номер телефону і хочете отримувати повідомлення від ЕСОЗ саме на нього, то зверніться до вашого лікаря або будь-якого лікаря, в якого будете на прийомі для зміни номеру телефону в системі. Для підтвердження такої дії на старий номер телефону надійде 4-значний код.
Якщо ви втратили доступ до вашого номеру телефону, який зазначено в системі або повідомлення надходять на невідомий вам номер чи з будь-якої іншої причини, через яку ви не можете отримати код підтвердження, вам потрібно звернутися до НСЗУ через онлайн-форму за посиланням.
Після виконання вашого запиту зверніться до лікаря для реєстрації в системі нового номеру телефону.
Детальніше про те, як змінити номер телефону в ЕСОЗ за посиланням.
Причина #3: Повідомлення надійшло у Viber
Пацієнти вже звикли отримувати повідомлення від ЕСОЗ у вигляді СМС на телефон. А віднедавна сповіщення почали надходити у Viber на номер, який вказаний в Реєстрів пацієнтів.
Проте, якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення.
Що робити?
Якщо ви не отримали смс-повідомлення від ЕСОЗ на телефон і ваш номер телефону зареєстровано у Viber, перевірте наявність повідомлення саме там.
Зауважимо, що лікар не обирає спосіб доставки повідомлень. Система робить це автоматично.
Причина #4: У записі пацієнта вказаний номер когось із родичів
Під час реєстрації в ЕСОЗ деякі пацієнти не надають значення номеру телефону, який вказують у своєму записі. Так дехто замість свого номеру, вказує номер телефону родича або іншої особи.
Відповідно так пацієнт не зможе отримувати смс-повідомлення від ЕСОЗ, адже вони надходять на номер іншої особи, який вказаний у системі. А особа, номер якої зазначений, може зловживати такою довірою.
Що робити?
Якщо ви вказали номер іншої особи при реєстрації, то потрібно внести зміни у ваш запис в ЕСОЗ та встановити свій власний номер.
Для цього виконайте дії, описані в причині #2.
Зазначимо, що відсутність номеру телефону чи смартфону не є перешкодою для отримання медичної допомоги. При реєстрації в ЕСОЗ ви можете обрати зручний для вас метод автентифікації і канал інформування від ЕСОЗ. Все ж для зручності рекомендуємо обирати як метод автентифікації саме “за номером телефону”, на який будуть надходити сповіщення від системи. Раніше ми розповідали про те, коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають.
Безпека даних в електронній системі охорони здоров’я починається з робочого місця лікаря. Час від часу лікарям при авторизації в ЕСОЗ потрібно змінювати пароль. Виникає питання, чому виникає така ситуація? Відповідь проста: усе заради безпеки. Вимога регулярної зміни паролю передбачена на рівні центральної бази даних ЕСОЗ.
Це є частиною комплексної системи захисту ЕСОЗ, яка забезпечується на організаційному, програмному та апаратному рівнях безпеки.
Тому радимо усім без винятку користувачам дбати про свою кібербезпеку – своєчасно змінювати паролі та забезпечувати надійність та недоступність своїх даних для входу в ЕСОЗ.
ДП “Електронне здоров’я” здійснює комплексні тестування безпеки ЕСОЗ. При цьому наявність атестату відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) МІС – лише частина вимог, які має забезпечувати МІС.
Крім penetration-тестів (тестів на проникнення), ми перевіряємо весь шлях, яким рухається користувач системи, працюючи з даними. Це і норми двохетапної авторизації, використання й зміни паролів та інші інструменти безпеки.
Рекомендації з безпеки для лікарів:
–
Рекомендації з безпеки даних в ЕСОЗ для лікарів
– Не передавайте нікому свої логіни і паролі авторизації в МІС та ЕСОЗ
– Не зберігайте свої паролі на паперових носіях, в доступному для інших місці, наприклад, в документах на робочому комп’ютері
Вкотре зауважимо, що безпека даних в електронній системі охорони здоров’я починається з робочого місця. Саме тому, подбайте про безпечне сховище для своїх паролів.
– Використовуйте сервіси-сховища для безпечного зберігання ваших паролів. Такі сервіси надають безпечне сховище для паролів, а також мають додаткові функції, як от автозаповнення, генерацію надійних паролів, двофакторну аутентифікацію та ін.
– Нікому не передавайте пароль та носій КЕП. Адже кваліфікований електронний підпис забезпечує найвищий рівень довіри до ідентифікаційних даних особи. Передача свого КЕП сторонній особі, котра не має достатньої медичної кваліфікації, може призвести до ризиків та помилок, які є вашою особистою відповідальністю.
– Зберігайте свій КЕП на захищених носіях
– Залишаючи робоче місце, блокуйте екран ноутбука – Зберігайте всі паперові документи пацієнтів згідно з вимогами законодавства
– Використовуйте тільки ліцензійне програмне забезпечення на своєму комп’ютері
– Якщо ви забули пароль в ЕСОЗ, пройдіть процедуру відновлення в медичній інформаційній системі.
– Не використовуйте пароль “123”, дату свого народження чи прізвище та імʼя.
Переглядайте алгоритм дій, як змінити пароль авторизації в ЕСОЗ.