Відключення РІМС “Медстар” від ЦБД ЕСОЗ 28.08.2023

З метою комплексної оцінки взаємодії медичних інформаційних систем з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я ДП “Електронне здоровʼя” здійснює регулярні заходи з тестування всіх без винятку електронних медичних інформаційних систем щодо їх відповідності актуальним технічним вимогам. Також наразі розробляються посилені вимоги до  електронних медичних інформаційних систем при їх первинному підключенні до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.

Ці заходи є необхідними задля того, щоби всі без обмежень медичні працівники мали повноцінний доступ до всіх функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я, а також їх високу якість та надійний сервіс.

Відповідно до Наказу ДП “Електронне здоровʼя” від 28.06.2023 №28 та, ураховуючи виявлені у результаті таких тестувань невідповідності функціональних можливостей електронної медичної інформаційної системи актуальним технічним вимогам, ДП “Електронне здоровʼя” прийнято рішення щодо відключення електронної медичної інформаційної системи РІМС “Медстар” 28.08.2023 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. 

Зауважимо, що впродовж 60 днів, оператор медичної інформаційної системи може провести роботи над усуненням виявлених порушень та повторно пройти тестування відповідності технічним вимогам. 

Від початку року  РІМС “Медстар” проходив  19 сесій тестувань та отримав 12 негативних висновків. Відповідні тестування тривали понад пів року та проводилися неодноразово в межах різних версій технічних вимог: у редакції Наказів НСЗУ від 20.12.2022 №706, від 29.03.2023 №199, від 28.04.2023 №261 та від 25.05.2023 №332.

Повний перелік модулів, у ході тестування яких були виявлені невідповідності технічним вимогам:

    • Модуль 3.1.2 “Вимоги до реєстрації та оновлення НМП, реєстрації керівників НМП”;
    • Модуль 3.1.6 “Вимоги до перегляду декларацій про вибір лікаря ПМД в НМП ПМД”;
    • Модуль 3.2.1 “Вимоги до роботи з деклараціями”;
    • Модуль 3.3.2 “Вимоги до пакета даних діагностичного звіту”;
    • Модуль 3.6 “Вимоги до отримання доступу до медичних даних”;
    • Модуль 3.7.1 “Вимоги до роботи з записами про ідентифікованих пацієнтів в Системі”;
    • Модуль 3.10 “План лікування”;
    • Модуль 3.17 “Вимоги до роботи з електронними направленнями”.

Інформуємо вас, що у випадку відключення МІС, користувачі мають право:

– обрати та укласти договір з іншою МІС відповідно до алгоритму вибору МІС; 

– розірвати договір з Оператором МІС у частині взаємодії з ЦБД ЕСОЗ та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не взаємодіє з ЦБД ЕСОЗ.

Для того, аби процес відключення функціоналу не завадив закладам якісно надавати медичні послуги та вносити дані до ЕСОЗ, пропонуємо завчасно подбати про зміну МІС в частині її взаємодії з ЦБД та слідувати запропонованому алгоритму:

  1. Ознайомтеся з наказом про відключення МІС.
  2. Сконтактуйте з представниками вашої МІС та обговоріть процес розірвання юридичних відносин з оператором МІС у частині взаємодії з ЦБД ЕСОЗ.
  3. Оберіть нову медичну інформаційну систему. Актуальний перелік МІС: https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/.
  4. Проведіть комунікацію з МІС, які задовольняють вашу потребу. Оберіть серед обраних МІС варіанти, які найбільш задовольняють ваші потреби та можливості.
  5. Проведіть необхідну процедуру закупівлі (за потреби) та укладіть договір з вибраним постачальником послуг.

Фахівці ДП “Електронне здоровʼя” спільно з партнерами готові провести необхідні консультації та зробити технічний перехід закладу максимально комфортним для користувачів ЕСОЗ. 

Також рекомендуємо
18 Лютого 2022

Нові ліцензії чи зміни до чинних — не потрібні. МОЗ пояснює зміни до ліцензійних умов з медпрактики.

Зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, які днями були ухвалені Урядом, не зобов’язують керівників закладів охорони здоров’я отримувати нову ліцензію чи вносити зміни до чинних. Вони стосуються зобов’язання медзакладів упродовж 5 місяців почати роботу в електронній системі охорони здоров’я, якщо цього не було зроблено раніше. Про це під час ранкового брифінгу заявила заступниця міністра Марія Карчевич. 

«Заклади охорони здоров’я, незалежно від форми власності, мають вести базові медичні записи в електронній системі охорони здоров’я. Це дозволить зберігати необхідну медичну інформацію про пацієнта в єдиному місці — електронній  медичній картці. Таким чином, не буде межі між приватною та державною медициною. Усі заклади працюватимуть у рівних умовах, а  пацієнт завжди матиме доступ до своєї електронної медичної карти, незалежно від того, в якому закладі він обслуговується — комунальному чи приватному», — розповіла заступниця міністра.   

Заступниця міністра також наголосила, що на сьогодні правила ведення первинної облікової медичної документації залишаються незмінними. Тобто вони регламентуються чинними наказами МОЗ та іншими нормативно-правовими актами.

«На сьогодні у нас є обов’язкова вимога в законодавстві про ведення в електронному обліку таких документів, як, приміром, медичний висновок про тимчасову непрацездатність, медичний висновок про народження дитини, записи про вакцинацію та електронний рецепт на цукрознижувальні препарати. Відповідно, така первинна облікова медична інформація має обов’язково вноситися до ЕСОЗ», пояснила Марія Карчевич. 

Повний перехід до цифрового обліку усієї медичної документації буде відбуватися поступово і передбачатиме внесення додаткових змін до інших нормативно-правових актів.

Нагадаємо, у середу Уряд ухвалив зміни до Ліцензійних умов, згідно з якими усі заклади охорони здоров’я, які провадять медичну практику, працюватимуть в ЕСОЗ. ЕСОЗ це велика двокомпонентна система, яка містить медичні дані, що раніше зберігалась у паперовій формі. Вже зараз вона об’єднує понад 34 мільйони пацієнтів та 5,5 тисячі як комунальних, так і приватних закладів охорони здоров’я. 

До ЕСОЗ уже внесено до 700 мільйонів медичних записів. Це система з надвисоким навантаженням та однією з рекордних швидкостей росту даних у світі, які надійно захищені відповідно до міжнародних стандартів безпеки.

10 Січня 2025

Починаючи з 1 січня 2025 року, з’явився додатковий Перелік лікарських засобів, які підлягають реімбурсації за програмою “Доступні ліки”, затверджений Постановою КМУ від 03 грудня 2024 року № 1380

Додатковий перелік включає 52 нові торгові назви лікарських засобів, зокрема 23 – комбіновані препарати.
📌 Таким чином, програма реімбурсації розширилася за такими напрямами:
◼️серцево-судинні та цереброваскулярні захворювання (комбінації);
◼️для лікування болю та надання паліативної допомоги
◼️для лікування хвороб ендокринної системи
◼️для лікування метаболічних, аутоімунних та запальних захворювань
◼️для лікування глаукоми
◼️для лікування мігрені
◼️для лікування захворювань у дітей

Перелік лікарських засобів і медичних виробів, які підлягають реімбурсації за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення станом 23 серпня 2024 року залишається чинним та продовжує діяти до чергового оновлення.

Новий перелік ліків згрупований в окрему медичну програму, яка в електронній системі охорони здоров’я має назву  “Постанова КМУ №1380 від 03.12.2024”. 

Призначати ліки за цією програмою можуть виключно лікарі первинної ланки, тобто сімейні лікарі, терапевти та педіатри. 

Звертаємо увагу, що в новий перелік увійшли торгові назви МНН “Метронідазол”, призначення якого, відповідно до постанови КМУ від 03.12.2024 № 1380 дозволяється лише дітям. На решту лікарських засобів вікові обмеження не застосовуються. Створення плану лікування для цієї програми є необов’язковим. 

Наразі програма містить понад 600 торгових назв лікарських засобів та медичних виробів. Програма реімбурсації надає право пацієнтам отримати безоплатно чи з частковою доплатою ліки за е-рецептами. Залежно від програми виписати е-рецепт на «Доступні ліки» може лікар первинної медичної допомоги (сімейний лікар, терапевт чи педіатр) або лікар-спеціаліст.

Нагадаємо, що починаючи з липня 2025 року всі субʼєкти господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю ліками в аптечних закладах, будуть зобовʼязані укласти договір з НСЗУ в межах програми реімбурсації «Доступні ліки». 

Урядова програма реімбурсації «Доступні ліки» впроваджена 2017 року для зменшення фінансового навантаження на пацієнтів та збільшення доступності ліків. Відшкодування вартості медичних препаратів здійснює Національна служба здоров’я України.

13 Березня 2022
Особлива вдячність за це нашим медикам!
Підготували короткий перелік останніх новин в нашій системі охороні здоровʼя:
– Уже скоординовано 116 вантажів гуманітарної допомоги для закладів охорони здоровʼя, прочитати про це більше ви зможете більше за посиланням –
– Також до наших медиків долучилось уже 19 іноземних колег та ще 1000 виявили бажання приїхати у разі потреби. Реєстрація і надалі є відкритою –
-За 16 днів військових дій МОЗ скоординувало понад 500 тонн медикаментів від різних країн –
– В умовах воєнного стану усі публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”-
– Ресурс Tabletki.ua – бронюй ліки в аптеках. Збережи свій час і гроші отримує дані про наявність медикаментів від багатьох аптек. В умовах війни не всі мають можливість надавати актуальні дані оперативно. Тому, сервіс оновив алгоритм фільтрації та відбражає інформацію про тільки ті аптеки, які дійсно працюють та надають актуальну інформацію.
– Інформуємо про рішення Міністерство охорони здоров’я України для удосконалення роботи сфери охорони здоров’я під час війни –
– Також, наразі для взаємодії з електронною системою охорони здоровʼя достатньо використовувати той електронний підпис, який наявний та який використовують у роботі користувачі. Після завершення воєнного стану в Україні та стабілізації ситуації термін впровадження електронного підпису на захищених носіях для користувачів ЕСОЗ за потреби буде продовжено.
Бережіть себе та своїх рідних! Все буде Україна! 🇺🇦
14 Квітня 2023
💊 Від початку квітня рецептурні ліки в аптеці можна придбати не лише за паперовим, але і за електронним рецептом.
💊 Нововведення не змінить умови закупівлі ліків для потреб медичного фронту: МОЗ не змінило статус категорії відпуску жодного з препаратів, всі рецептурні залишились рецептурними, всі, які до цього продавались без рецепта, громадяни та надалі зможуть купувати без рецепта.
💊 Ті ліки, що і раніше були рецептурними, тепер просто можна буде отримати ще й за електронним рецептом.
💊 Доступ до ліків для захисників – пріоритет найвищого рівня. Вони й надалі відпускатимуться без рецепта через відповідних дистрибʼюторів.
💊 Така можливість передбачається на період дії воєнного стану, отже, дистрибʼютори (субʼєкти, що мають ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва, оптової торгівлі лікарськими засобами) можуть відпускати лікарські засоби військовим адміністраціям, підрозділам Збройних сил України, організаціям та установам, що залучають до своєї діяльності волонтерів та надають гуманітарну допомогу.
💊 Таким чином, механізм залишається незмінним: як і раніше волонтерські та благодійні організації на запит відповідної установи, військової частини чи закладу охорони здоровʼя можуть закуповувати рецептурні лікарські засоби безпосередньо у дистрибʼюторів без рецепта.
💊 Норма не поширюється на закупівлю наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також сильнодійних, отруйних, радіоактивних речовин.