ʼʼЗгідно з даними порталу vaccination.covid19.gov.ua, уже понад 113 560 українців отримали бустерну дозу вакцини проти COVID-19.
📍Бустерну дозу вакцини можуть отримати усі громадяни, що вакциновані попередньо двома дозами від COVID-19, віком від 18 років.
Важливо, щоб від дати другого щеплення пройшло не менше пів року.
🔎 Якщо ви підпадаєте під визначені критерії, знайдіть пункт вакцинації у свому місті на порталі https://vaccination.covid19.gov.ua/list.
🧬 Після бустерного щеплення м-РНК-вакциною (Moderna або Comirnaty від Pfizer-BioNTech) у сертифікаті про вакцинацію відображатиметься інформація про останню імунізацію.
📅 Після введення бустерної дози можна буде отримати новий COVID-сертифікат, який діятиме 270 діб з дати її введення. Згенерувати його можна буде в «Дії» орієнтовно наприкінці січня 2022 року. До того часу ваш сертифікат за попередню повну вакцинацію буде діючим.
❗️Також нагадуємо, що при виникненні запитань, ви можете звернутись до контакт-центру МОЗ з питань коронавірусної хвороби та вакцинації за номером 0 800 60 20 19. Додатково, ви можете скористатися чат-ботом підтримки на сайті Міністерства охорони здоров’я України.
Що чути про бустер?
Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.
Відповідно до наказу Адміністратора від 01.06.2022 №18 , ураховуючи виявлені порушення операторів електронних медичних інформаційних систем вимог щодо захисту інформації в електронній медичній інформаційній системі, прийнято рішення відключити 31.07.2022 деякі електронні медичні інформаційні системи (за списком) (надалі – МІС) від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.
Так, у разі відключення МІС від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, якою користуються заклади охорони здоров’я, фізичні особи – підприємці, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (надалі – заклад охорони здоров’я), останні мають право:
– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я іншу МІС відповідно до алгоритму вибору МІС;
– розірвати договір з Оператором МІС та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;
– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.
Перелік електронних медичних інформаційних систем, які будуть відключені від ЦБД ЕСОЗ з 31 липня 2022 року
Назва МІС | Оператор МІС | ЄДРПОУ |
Медична інформаційна система ВІЛ-інфекція в Україні | ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України» | 40524109 |
простоМед | ТОВ МІС-сервіс | 43826536 |
DocDream | ТОВ “Докдрім” | 42313028 |
apteka24 | ТОВ МІС-сервіс | 43826536 |
Pharma Space | ПП «ФК «Здорова родина» | 34078368 |
Lakmus | ФОП Походенко Олег Ігорович | 3209202175 |
Medcore | ТОВ МЕДКОР | 41533623 |
MoniHeal | ТОВ «Moi Здоров’я» | 42099293 |
Цифровий пацієнт | ТОВ “ЦСІТ “Браво” | 43251371 |
UASMART | ТОВ “ЮАСМАРТ” | 39904213 |
ePrisonHealth | Центр охорони здоров’я державної кримінально-виконавчої служби України | 41713679 |
Hermes-medical | ТОВ НВФ “Гермес-комп” | 22159669 |
Iconx CRM | ФОП Чернова Ольга Вадимівна | 2264105102 |
Ademrius | ТОВ «Адемріус» | 43559910 |
МедЦентр+ | ФОП Немировський Дмитро Валерійович | 3008915235 |
Парацельс | ФОП Харченко Лариса Геннадіївна | 2357605629 |
Prolisok | ТОВ “ПРО ЛІС ОК АІ” | 43120142 |
Медікіт | ТОВ МЕДІКІТ | 41864050 |
Selenium | ФОП Стоянов Л.А. | 3129318014 |
Нейрон | ТОВ “АЛЮР-МЕДТЕХ” | 32946110 |
АПТЕКА 911.ЮА | ТОВ Аптека911.ЮА | 43631965 |
СМС-повідомлення від ЕСОЗ – це найбільш поширений варіант підтвердження дії чи інформування в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ).
Перше смс-повідомлення від ЕСОЗ пацієнт отримує при реєстрації у системі або при поданні декларації лікарю “первинки”. Надалі за фактом наступних звернень до надавачів медичних послуг можуть надходити повідомлення, наприклад, про е-направлення, е-рецепт, МВТН тощо.
Сьогодні детальніше розглянемо, у яких випадках надходять смс-повідомлення від ЕСОЗ, що вони означають та що робити, якщо повідомлення не надходять?
Які смс-повідомлення надходять від ЕСОЗ?
👉Всі СМС-повідомлення від ЕСОЗ надсилаються виключно від імені “E-health”.
➡️СМС-повідомлення від ЕСОЗ при реєстрації пацієнта в системі або оновленні персональних даних
СМС-повідомлення від E-health надходять пацієнтам, зареєстрованим у системі. Наразі реєстрація пацієнтів виконується виключно медиками. Однак невдовзі в Україні запрацює особистий кабінет пацієнта, завдяки якому пацієнти зможуть обрати сімейного лікаря, терапевта чи педіатра та самостійно подати йому декларацію онлайн.
Перше повідомленням надходить під час реєстрації і містить 4-значний код, називаючи який пацієнт підтверджує лікарю правильність реєстраційних даних та приналежність номеру телефона пацієнтові.
Також при реєстрації в ЕСОЗ пацієнт обирає один із методів автентифікації в системі – за документами, через законного представника або за номером телефону. При виборі останнього варіанту сповіщення від ЕСОЗ будуть надходити саме на цей номер телефону.
➡️СМС-повідомлення від ЕСОЗ при поданні декларації лікарю
Коли пацієнт подає декларацію сімейному лікарю, йому також на телефон надійде повідомлення з кодом підтвердження. Називаючи одноразовий чотиризначний код з повідомлення, пацієнт схвалює подання декларації з лікарем.
Подання декларації в ЕСОЗ відбувається виключно за особистої присутності пацієнта після її власноручного підписання.
☝️Лікарі не телефонують пацієнтам з метою дізнатись код, пацієнт особисто називає його лікарю.
☝️Не повідомляйте код, вказаний у смс невідомим особам, що вам телефонують.
➡️СМС-повідомлення від ЕСОЗ при отриманні е-направлення
Пацієнт також отримує повідомлення від ЕСОЗ з номером е-направлення. Так, якщо наприклад, лікар-кардіолог призначає консультацію лікаря-невролога чи лікаря-ендокринолога, після формування е-направлення та якщо в пацієнта зазначено номер телефону при реєстрації – йому у повідомленні надходить 16-значний номер направлення в форматі “Ваше направлення: 6495-7332-1362-2361”.
З цим е-направленням пацієнт може звернутися у будь-який медзаклад та до будь-якого медичного спеціаліста відповідного профілю на власний вибір відповідно до призначення.
☝️Номер е-направлення, яке прийшло в повідомленні від ЕСОЗ, пацієнт називає в реєстратурі обраного медзакладу або лікарю безпосередньо під час запису або перед прийомом.
☝️Виконавець е-направлення не має права вимагати паперову памʼятку про е-направлення. Вся необхідна інформація може бути отримана за номером е-направлення.
Зауважимо, що е-направлення дає можливість отримати медпослуги безоплатно у закладах, які мають укладені договори з НСЗУ за відповідним пакетом послуг Програми медичних гарантій.
➡️СМС-повідомлення від ЕСОЗ при виписуванні е-рецепта
Частина лікарських засобів відпускається в аптеках лише при наявності е-рецепту. Цей медичний цифровий документ створює лікар, а пацієнту на номер телефону надходить смс-повідомлення від ЕСОЗ з номером е-рецепта та кодом погашення для отримання ліків в аптеці. У повідомленні зазначається: «Ваш рецепт: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ».
Пацієнт повідомляє номер е-рецепту фармацевту, за яким він здійснює пошук необхідного лікарського засобу. Якщо відповідні ліки є в аптеці у необхідній кількості, та торгова назва і її вартість влаштовують пацієнта, то він надає фармацевту код підтвердження для відпуску ліків.
Е-рецепт у деяких випадках можна отримати дистанційно без візиту до лікаря, а пацієнтові прийде СМС-повідомлення з новим номером е-рецепту.
➡️СМС-повідомлення від ЕСОЗ з кодом підтвердження згоди на доступ до медичних даних
Маючи зазначений номер телефону в системі – пацієнт може управляти доступом до власних медичних даних. Так, якщо у лікаря відсутній доступ, він сформує запит на перегляд певних даних.
Пацієнту надходить смс-повідомлення від ЕСОЗ з 4-значним кодом підтвердження доступу. Лікар зможе переглянути дані пацієнта лише після введення цього коду в систему.
Таким чином саме пацієнт керує доступом до своїх медичних даних, зокрема, чутливих і при потребі може відкликати свою згоду на доступ.
💡Що робити, якщо повідомлення від ЕСОЗ раніше надходили, а тепер – ні?
Зверніть увагу, що смс-повідомлення від ЕСОЗ будуть надходити на той номер телефону, який ви вказали при реєстрації в ЕСОЗ. Якщо ви змінили цей номер, то потрібно відповідні зміни внести і в системі, вказавши актуальний номер телефону.
В залежності від того, чи маєте ви доступ до старого номеру телефону, оновити дані в ЕСОЗ можна або через сімейного лікаря чи будь-якого іншого лікаря, або ж через НСЗУ. Детальніше про те, як змінити номер телефону в ЕСОЗ за посиланням.
💡Що робити, якщо надходять повідомлення від ЕСОЗ, але до лікаря ви не зверталися?
Якщо Вам прийшла смс, а до лікаря Ви не звертались, швидше за все лікар допустився помилки. Могло статися так, що при введенні номеру телефону лікар помилився і вказав комбінацію, яка співпадає із вашим номером.
Варто з’ясувати, хто виписує ці направлення. Таку інформацію можна знайти у вашому пацієнтському кабінеті в медичній інформаційній системі (МІС), якою користується медзаклад, де ви укладали декларацію із сімейним лікарем.
Що рекомендовано зробити:
1️⃣Зверніться до сімейного лікаря і попросіть його переглянути в пацієнтському кабінеті в МІС інформацію про візити, яких не було.
2️⃣Звернутися до медзакладу, де вказаний візит. Головний лікар зобовʼязаний зʼясувати, з яких причин такий запис був внесений та забезпечити його позначення у системі як “помилковий”
3️⃣Або ж ви можете звернутися до Національної служби здоровʼя України з офіційною скаргою через форму у розділі “Громадянам” на сайті НСЗУ або за телефоном 16-77.
Зверніть увагу! смс-повідомлення від ЕСОЗ з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний в Реєстрі пацієнтів. Номер телефону – це зручний канал отримання сповіщень від ЕСОЗ. Тому рекомендуємо при реєстрації в системі обирати метод авторизації “за номером телефону”.
Стежте за його актуальність і якщо змінюєте, відразу оновлюйте і в ЕСОЗ. За наявності номеру телефону пацієнт зможе не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й буде в курсі щодо дій з такими даними. Якщо хтось захоче отримати доступ до даних пацієнта, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить пацієнту е-направлення, то система оперативно його про це повідомить.