Щодо добровільного зменшення обсягу функціональних можливостей МІС «ЕМСІМЕД» (аптечний модуль)

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

 Відповідно до наказу Адміністратора від 24.01.2023 №6, ураховуючи добровільне подання оператором електронної медичної інформаційної системи заяву про зменшення обсягів функціональних можливостей МІС, прийнято рішення щодо відключення визначеного функціонала медичної інформаційної системи “ЕМСІМЕД” у термін до 27.01.2023 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. 

Обсяг функціональних можливостей, який буде відключений від ЦБД ЕСОЗ у МІС “ЕМСІМЕД”:

  • 3.4 Адмиіністративний модуль аптечного закладу
  • 3.5 Робоче місце фармацевта
Також рекомендуємо
28 Червня 2024

Уряд прийняв постанову і затвердив зміни в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) – у ній з’явиться особистий кабінет пацієнта. Відтепер українці зможуть самостійно зайти в ЕСОЗ і користуватися електронними сервісами. 

«Обрати сімейного лікаря, укласти чи розірвати декларацію, управляти своїми персональними даними у разі, приміром, зміни паспортних даних чи номера телефону — найперші можливості, передбачені в особистому кабінеті пацієнта. Рішення про його запровадження сьогодні ухвалили члени уряду. Плануємо, що згодом функціонал особистого кабінету пацієнта буде розширено відповідно до потреб пацієнтів. Попри війну та щоденні виклики продовжуємо працювати над тим, аби розширювати перелік зручних державних електронних сервісів для українців», — сказав міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

Нагадаємо, що електронна система охорони здоров’я є двокомпонентною системою. Вона складається з центральної бази даних та електронних медичних інформаційних систем (МІС).

Поява особистого кабінету пацієнта дозволить кожному українцю мати доступ до власних персональних даних в ЕСОЗ.

Як здійснюватиметься доступ до особистого кабінету пацієнта? 

  1. Через електронні медичні інформаційні системи (МІС).
  2. Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
  3. Мобільний додаток порталу «Дія» (Дія).   

Вхід до ЕСОЗ пацієнт здійснюватиме із застосуванням власного електронного підпису.

На першому етапі впровадження користувачі особистого кабінету пацієнта зможуть:

  • самостійно зареєструвати себе як пацієнта в центральній базі даних ЕСОЗ;
  • самостійно подавати декларації про вибір лікаря (сімейного лікаря, терапевта чи педіатра), переглядати раніше подані декларації, а за потреби — розірвати декларацію з лікарем;
  • за необхідності — змінити свої персональні дані, що містяться в центральній базі даних ЕСОЗ (до прикладу, прізвище після одруження).

Окрім зручних сервісів для пацієнта запуск особистого кабінету пацієнта дозволить знизити навантаження на медичних працівників, адже раніше більшість зазначених змін вносили до системи саме вони.

Сьогодні в Україні вже існують деякі пацієнтські електронні сервіси, за допомогою яких можна записатися на візит до лікаря, переглянути певну інформацію щодо медичного обслуговування, яка вноситься лікарями та зберігається в закладі охорони здоров’я або МІС. Однак дотепер жодні цифрові сервіси для пацієнтів не були повʼязані з центральною базою даних ЕСОЗ.

Наразі реалізується перший етап впровадження особистого кабінету пацієнта. Надалі будуть з’являтися нові можливості та електронні сервіси для того, щоби українці, незалежно від регіону чи закладу охорони здоровʼя, могли безперешкодно користуватися електронними послугами у сфері охорони здоров’я.

20 Вересня 2023

Для чого час від часу доводиться змінювати пароль для входу і чому мене “викидає” із системи? З такими запитаннями звертаються користувачі, коли діляться досвідом роботи в ЕСОЗ. 

Щоб працювати в ЕСОЗ, користувачам дійсно час від часу необхідно змінювати пароль заради дотримання правил кібербезпеки. Це важливий крок, яким не можна нехтувати у жодному разі.

📍Детальніше про безпеку даних читайте тут: https://ehealth.gov.ua/…/bezpeka-esoz-dlya-chogo…/

👉Що ж таке автентифікація і чому вона важлива? 

З позицій інформаційної безпеки автентифікація – це процес перевірки і підтвердження ідентичності користувача для надання доступу на роботу в інформаційній системі. 

Автентифікація передує авторизації і проводиться з метою захисту даних, які містяться в електронній системі охорони здоров’я. 

На вході в систему користувачі проходять двоетапну автентифікацію: через встановлену МІС та безпосередньо вхід в ЕСОЗ, на рівні якого і визначаються права доступу користувача на дії в ЕСОЗ. 

Ці умови є необхідними для того, щоб доступ в ЕСОЗ надавався виключно ідентифікованим та автентифікованим користувачам.

👉Яка регулярність зміни паролів в МІС та в ЕСОЗ? 

Заради уникнення компрометації паролів для входу в ЕСОЗ, на рівні центральної бази даних передбачено, що лікарі повинні змінювати пароль авторизації в ЕСОЗ не рідше ніж раз в 90 днів. А необхідність авторизуватися повторно виникає у випадках, якщо активність користувача в медичній інформаційній системі відсутня впродовж години. 

Задля підтримки надійного рівня безпеки медичні інформаційні системи додатково встановлюють вимогу періодичної зміни паролів для локального входу. Радимо усім без винятку користувачам своєчасно змінювати свої паролі та забезпечувати надійність та захист своїх даних для входу в ЕСОЗ. Пароль в МІС і в ЕСОЗ мають бути різними.

👉Що робити, якщо система потребує повторної автентифікації кілька разів на день? 

Зауважте, якщо користувач авторизувався і впродовж години був неактивним у системі – доведеться повторно ввести пароль та логін для входу, щоб продовжити роботу. 

Звертаємо увагу, якщо у вас виникають проблеми із автентифікацією чи потребуєте детальніших роз’яснень щодо безпеки даних, ви завжди можете звернутися за допомогою до МІС, яка обслуговує ваш медичний заклад.

📍Дізнатися більше про рекомендації з безпеки даних для лікарів: https://ehealth.gov.ua/…/bezpeka-esoz-dlya-chogo…/

📍Переглядайте алгоритм дій, як змінити пароль авторизації в ЕСОЗ: https://www.facebook.com/ezdorovya/videos/1994633464225236/

27 Липня 2022

Уже з серпня українські лікарі, які працюють з електронною системою охорони здоровʼ я, почнуть виписувати електронні рецепти на антибіотики. 

Усі інші медичні працівники протягом перехідного періоду мають підготуватися та освоїти навички, потрібні для формування призначень на антибіотики в ЕСОЗ.

Для початку роботи з електронним рецептом користувачам необхідно освоїти базові навички та функціонал ЕСОЗ, а саме вміти: реєструвати пацієнта в системі, здійснювати пошук пацієнта в МІС та на ЦБД, оновлювати дані про пацієнта, а також вносити та редагувати медичні записи. 

Для виписки е-рецепта безпосередньо в інтерфейсі медичної інформаційної системи лікарю необхідно:

1. Перш за все провести ідентифікацію пацієнта. 

Ідентифікація пацієнта необхідна для того, щоб встановити особу, яка отримуватиме медичну послугу, та для пошуку або реєстрації пацієнта в ЕСОЗ.

2. Далі – необхідно здійснити пошук пацієнта. 

Пошук пацієнта в ЕСОЗ здійснюється за такими обов’язковими параметрами:

  • прізвище та ім’я пацієнта;
  • дата народження пацієнта.

Додатково можна застосувати інші параметри пошуку: РНОКПП, номер телефону пацієнта та ін.

3. Якщо пацієнт незареєстрований у системі – зареєструвати пацієнта як ідентифікованого.

З детальною інформацією про реєстрацію пацієнта, оновлення його реєстраційних даних ви можете ознайомитися за посиланням на вебінар НСЗУ:  https://bit.ly/3vg0ojr

4. Створити медичний епізод.

Після успішної реєстрації пацієнта в ЕСОЗ можна сформувати новий візит та внести дані про візит пацієнта до його медичної картки.

Навчальні вебінари НСЗУ про внесення медичних записів до ЕСОЗ:

  • Для лікарів первинної медичної допомоги:
  • Для лікарів-спеціалістів:
  • Для лікарів стаціонару:

5. Сформувати електронний рецепт.

Внести інформацію про призначення, обравши міжнародну непатентовану назву препарату, джерело фінансування, кількість препарату, дозування, тривалість лікування та спосіб вживання лікарського препарату.

Навчання по виписці електронного рецепта уже також доступне на платформі Академії НСЗУ, пройти його ви можете після реєстрації за посиланням:

6. Видрукувати інформаційну довідку та видати її пацієнту.  

Нагадуємо, що інформаційна довідка обов’язково має бути завірені особистим підписом та печаткою лікаря.

22 Листопада 2024

У жовтні 2023 року пацієнти почали отримувати тест-смужки для визначення рівня глюкози для індивідуальних глюкометрів за програмою реімбурсації. 

Наразі пацієнти з діагнозом  “Цукровий діабет першого типу” отримують тест-смужки за електронним рецептом як від лікаря-ендокринолога (зокрема і дитячого), так і лікаря первинної медичної допомоги.

А з поточного року лікарі-ендокринологи вже можуть в межах плану лікування пацієнта фіксувати його потребу у тест-смужках. 

Що зміниться у 2025 році для пацієнтів, які отримують тест-смужки для глюкометрів?

Наразі наявність плану лікування для призначення тест-смужок не є обовʼязковою. 

Проте вже у 2025 році для отримання тест-смужок за програмою реімбурсації пацієнт повинен мати відповідний план лікування від лікаря-ендокринолога.

Саме тому, рекомендуємо пацієнтам при наступному візиті до свого лікуючого лікаря переконатися, що лікар створив план лікування, аби й надалі отримувати тест-смужки за програмою реімбурсації без затримок.

Підкреслимо, що створити відповідне призначення на тест-смужки повинен саме лікар-ендокринолог. Цей процес вже добре знайомий лікарям, а тому не забере багато вашого часу.

При цьому наступні е-рецепти на основі призначення вам зможе як і завжди створювати також і сімейний лікар, терапевт чи педіатр.

Нагадаємо, що сьогодні оновлений перелік реімбурсації включає 45 найменувань тест-смужок для глюкометрів, вартість яких підлягає повному чи частковому відшкодуванню державою. 

На тимчасово окупованих територіях та в зоні бойових дій тест-смужки як і раніше можуть відпускатися і за паперовими рецептами.