Чому повідомлення від ЕСОЗ не надходить: поширені причини та рішення

Повідомлення від ЕСОЗ надходять пацієнту (законному представнику) на номер телефону, що зазначений в Реєстрі пацієнтів, через СМС або Viber (за наявності).  

Проте інколи трапляється так, що повідомлення не надходять – чому так стається і що в таких випадках робити? 

Розглянемо найбільш поширені причини та пояснимо, як діяти у таких ситуаціях.

Причина #1: При реєстрації в ЕСОЗ пацієнт обрав метод автентифікації не за номером телефону

Якщо при реєстрації в ЕСОЗ або під час оновлення своїх даних ви обрали метод автентифікації з типом “за документами”, то не отримуватимете сповіщення від ЕСОЗ на свій номер телефону. Також ви не зможете підтверджувати доступ медичного працівника до ваших медичних даних.

Рекомендуємо вам змінити свій метод автентифікації на метод з типом “за номером телефону” – так сповіщення та коди підтвердження будуть надходити на ваш номер телефону.

Що робити? 

Щоб змінити свій метод автентифікації, зверніться до лікаря, щоб він вніс ваш номер телефону до системи. Для підтвердження такої дії на ваш номер телефону надійде повідомлення з 4-значним кодом.

Якщо ви не маєте сімейного лікаря (терапевта, педіатра), то фахівці НСЗУ можуть актуалізувати ваш номер у системі за відповідним зверненням. 

Причина #2: У пацієнта змінився номер телефону або номер внесено з помилкою

Якшо ви не отримали сповіщення від ЕСОЗ ні на свій номер, ні на Viber або ж якщо ви з певних причин перестали отримувати сповіщення – разом з лікарем перевірте актуальність свого номера телефону. 

Зверніть увагу! Повідомлення від ЕСОЗ надходять на той номер телефону, який ви вказали при реєстрації в ЕСОЗ. Якщо ви змінили цей номер або номер внесений із помилкою, то потрібно актуалізувати його.

Що робити? 

Якщо ви придбали додатковий номер телефону і хочете отримувати повідомлення від ЕСОЗ саме на нього, то зверніться до вашого лікаря або будь-якого лікаря, в якого будете на прийомі для зміни номеру телефону в системі. Для підтвердження такої дії на старий номер телефону надійде 4-значний код. 

Якщо ви втратили доступ до вашого номеру телефону, який зазначено в системі або повідомлення надходять на невідомий вам номер чи з будь-якої іншої причини, через яку ви не можете отримати код підтвердження, вам потрібно звернутися до НСЗУ через онлайн-форму за посиланням

Після виконання вашого запиту зверніться до лікаря для реєстрації в системі нового номеру телефону. 

Детальніше про те, як змінити номер телефону в ЕСОЗ за посиланням.

Причина #3: Повідомлення надійшло у Viber

Пацієнти вже звикли отримувати повідомлення від ЕСОЗ у вигляді СМС на телефон. А віднедавна сповіщення почали надходити у Viber на номер, який вказаний в Реєстрів пацієнтів.

Проте, якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення. 

Що робити? 

Якщо ви не отримали смс-повідомлення від ЕСОЗ на телефон і ваш номер телефону зареєстровано у Viber, перевірте наявність повідомлення саме там. 

Зауважимо, що лікар не обирає спосіб доставки повідомлень. Система робить це автоматично. 

Причина #4: У записі пацієнта вказаний номер когось із родичів

Під час реєстрації в ЕСОЗ деякі пацієнти не надають значення номеру телефону, який вказують у своєму записі. Так дехто замість свого номеру, вказує номер телефону родича або іншої особи.

Відповідно так пацієнт не зможе отримувати смс-повідомлення від ЕСОЗ, адже вони надходять на номер іншої особи, який вказаний у системі. А особа, номер якої зазначений, може зловживати такою довірою. 

Що робити? 

Якщо ви вказали номер іншої особи при реєстрації, то потрібно внести зміни у ваш запис в ЕСОЗ та встановити свій власний номер. 

Для цього виконайте дії, описані в причині #2.

Зазначимо, що відсутність номеру телефону чи смартфону не є перешкодою для отримання медичної допомоги. При реєстрації в ЕСОЗ ви можете обрати зручний для вас метод автентифікації і канал інформування від ЕСОЗ. Все ж для зручності рекомендуємо обирати як метод автентифікації саме “за номером телефону”, на який будуть надходити сповіщення від системи. Раніше ми розповідали про те, коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають.

Також рекомендуємо
24 Вересня 2024

Команда НСЗУ напрацювала чіткий алгоритм та рекомендації для закладів первинної медичної допомоги, як актуалізувати дані пацієнтів з метою присвоєння їм статусу “Успішна верифікація”, а також як діяти, коли у пацієнта статус “Неуспішна верифікація”. 

Нагадаємо, що відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році з 1 жовтня 2024 року до базової капітаційної ставки за обслуговування одного пацієнта, що подав декларацію, застосовується коригувальний коефіцієнт 0, якщо такий пацієнт не має статусу “Успішна верифікація” в Реєстрі пацієнтів в Центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД ЕСОЗ).

Втім, після встановлення статусу “Успішна верифікація” декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

Такі зміни вступають в дію після того, як в ЦБД ЕСОЗ впровадили верифікацію записів про пацієнта на основі співставлення інформації з реєстрів ЦБД ЕСОЗ та Податковою службою (Державним реєстром фізичний осіб – платників податків, або ДРФО). Верифікація з ДРФО відбувається в автоматичному режимі.

Автоматична верифікація пацієнтів — це процес, який  відбуватиметься безперервно на постійній основі. За його результатами  заклади охорони здоров’я будуть періодично отримувати інформацію від НСЗУ щодо пацієнтів, які мають статус “Неуспішна верифікація”.

Які дані пацієнта підлягають верифікації:
– прізвище, ім’я та по батькові;
– дата народження;
– індивідуальний податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків, РНОКПП);
– серія і номер документа, що посвідчує особу (для пацієнтів, які відмовилися від РНОКПП).

За результатом проведення верифікації записам про пацієнтів присвоюються відповідні статуси верифікації по ДРФО:
– “Успішна верифікація”  свідчить про те, що всі дані є вірними і актуальними.
– “Неуспішна верифікація”  інформує  про те, що дані запису пацієнта, наприклад, ПІБ, дата народження чи  індивідуальний податковий номер не збігаються з інформацією, зазначеною в ДРФО.
– Статус “Потребує верифікації” сигналізує про очікування в черзі на відправку для проведення верифікації. В останньому випадку жодних дій від лікаря не вимагається.

Алгоритм дій закладу чи лікаря щодо актуалізації даних пацієнта зі статусом  “Неуспішна верифікація” передбачає 4  кроки:
1. Зв’язатися з пацієнтом будь-яким доступним способом для уточнення даних, які проходили верифікацію.
2. Співставити наявні дані пацієнта з даними, які містяться в ЕСОЗ і які не пройшли верифікацію.
3. Самостійно виправити дані через МІС у випадку виявлення розбіжностей. При цьому необхідно перевірити дані на предмет наявності в них латинських літер, додаткових пробілів і т.д.
4. Якщо розбіжностей не виявлено, рекомендувати пацієнту звернутися для уточнення даних до територіальних підрозділів Державної податкової служби.

Якщо помилка допущена в РНОКПП – необхідно спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ

Після встановлення статусу “Успішна верифікація”, декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

Медзакладам до електронних кабінетів в Інформаційній системі НСЗУ на базі  SAP надіслано інформацію про пацієнтів, яким за результатом верифікації з ДРФО присвоєно статус “Неуспішна верифікація”. Актуальний статус по верифікації повинні надавати МІСи.

Наразі заклади первинної медичної допомоги  отримали всю необхідну інформацію та покроковий алгоритм дій для можливості верифікувати пацієнтів зі статусом “Неуспішна верифікація” та уникнути застосування нульового  коефіцієнту за обслуговування такого пацієнта.

Наголошуємо, що у разі внесення змін лікарем до запису про пацієнта, подання нової декларації про вибір сімейного лікаря, педіатра чи терапевта, або її переукладання не потрібне.

Важливо! Пацієнту зі статусом “Неуспішна верифікація” не може бути заблоковано доступ до медичної допомоги.

23 Квітня 2019

Відповідно до умов програми реімбурсації “Доступні ліки”, МІС розробляють модуль для видачі електронного рецепту, або модуль погашення електронного рецепту, чи модулі видачі і погашення електронного рецепту одночасно.

До систем, які пройшли тестування відповідності функціоналу виписки електронних рецептів лікарями та функціонал погашення е-рецептів фармацевтами, приєдналися МІС, “Поліклініка без черг”, “ДокторЕлекс”, “MedCard Plus”.

Медичні інформаційні системи, “MEDICS”, “Askep.net”,  “МедІнфоСервіс”, “Health24”, “МедЕйр”, “MEDSTAR”, “EMCIMEД” успішно пройшли тестування функціоналу виписки електронних рецептів.

Тестування функціоналу погашення електронного рецепту пройшли МІС “Скарб”, “еАптека”, “nHealth”, “SimplexMed”.

Тестування функціоналу для аптечних закладів триває!

ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

 

 

14 Жовтня 2022
З 1 серпня в Україні виписали вже понад 200 тисяч електронних рецептів на антибіотики.
Нагадуємо, що на сьогодні е-рецепт на антибіотики працює в рамках перехідного періоду. Це означає, що лікарі, які працюють із електронною системою охорони здоровʼя, мають виписувати електронні рецепти на антибіотики. Втім, якщо лікар, до якого звернувся пацієнт, поки не працює з ЕСОЗ, то він випише пацієнту паперовий рецепт на рецептурному бланку форми ф-1.
Зауважимо, що впровадження е-рецепта на антибіотики відбувається з певними винятками. Так, аптеки, що знаходяться в межах територіальних громад, розташованих в районі проведення бойових дій або на тимчасово окупованих територіях, на час воєнного стану можуть за потреби відпускати пацієнтам рецептурні антибактеріальні лікарські засоби без рецепта лікаря.
Крім цього, як і раніше, волонтерські та благодійні організації на запит відповідної установи, військової частини чи закладу охорони здоров’я можуть закуповувати рецептурні лікарські засоби оптово безпосередньо у дистрибʼюторів без рецепта лікаря. В інших випадках, якщо йдеться про купівлю антибіотиків для індивідуального використання через аптеку, відпуск здійснюється за рецептом лікаря.
16 Квітня 2025

Наприкінці квітня в ЕСОЗ буде доступне оновлення, яке змінить підхід до роботи з записами пацієнтів в ЕСОЗ. У звʼязку з цим ми запускаємо серію вебінарів про найближчі зміни та запрошуємо медиків долучитися!

На першому вебінарі розкажемо про оновлений процес реєстрації законних представників для дітей та інших недієздатних пацієнтів. Тепер не потрібно буде дублювати дані вручну — законного представника можна буде обрати серед уже зареєстрованих пацієнтів.

Це спростить лікарям первинної та спеціалізованої допомоги оновлювати інформацію, зручніше управляти записами пацієнтів та зменшити кількість помилок!

Запрошуємо долучитися до вебінару «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ: реєстрація законних представників за спрощеним процесом».

Дата та час вебінару: 23.04.2025, 16:00 (тривалість до 1,5 години)

🧑‍⚕️ Для кого цей вебінар: для всіх лікарів закладів первинної та спеціалізованої медичної допомоги, медичних сестер та братів і працівників реєстратури.

На вебінарі розповімо: 

❓Які зміни у роботі з пацієнтом впроваджуються

❓Анонсуємо нові напрямки верифікації

❓Як працюватиме внесення інформації про законного представника

❓Чи потрібно оновлювати дані всіх недієздатних пацієнтів

❓Як зміниться робота методу автентифікації для недієздатних пацієнтів

❓Підказки для пацієнтів.

Доповідач:

Євген Батура – експерт з розвитку електронної системи охорони здоровʼя.

Де відбудеться вебінар

🔗 На платформі Microsoft Teams

🔗 На YouTube-каналі НСЗУ

Хочете поставити запитання заздалегідь?

Залиште його у реєстраційній формі Teams.

🔥 Запис вебінару буде доступний на YouTube. Просимо поширити це повідомлення серед колег та профільних груп!