З 20 лютого 2025 року пацієнти почнуть отримувати повідомлення з ЕСОЗ через Viber

Від сьогодні пацієнти почали отримувати повідомлення від електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) не тільки через СМС, а й у Viber. Це розширює можливості інформування та робить отримання важливих медичних повідомлень зручнішим.

То ж, якщо у вас встановлений Viber, прив’язаний до номера, який лікар вказав у ЕСОЗ, сповіщення надходитимуть саме туди. Якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення.

Наступним етапом доставки повідомлень стане доставка сповіщень від ЕСОЗ через Дію

Як працюють сповіщення від ЕСОЗ?

Якщо пацієнт був зареєстрований в ЕСОЗ за своїм номером телефону, то повідомлення від ЕСОЗ –  це його основний канал підтвердження дій та інформування.

Так ЕСОЗ надсилає повідомлення щоразу, коли ви:
🔹 Реєструєтесь у системі або подаєте декларацію лікарю
🔹 Отримуєте е-рецепт, е-направлення чи медичний висновок
🔹 Підтверджуєте дозвіл на доступ до ваших медичних даних, створення плану лікування та ін.

То ж уже наступного разу, наприклад, коли ваш лікар випише вам е-рецепт, ви знайдете номер рецепта та код його погашення у Viber або в СМС.

Якщо пацієнт не має телефону?

Як і раніше пацієнти, які не мають телефону та зареєстровані в ЕСОЗ за скан-копіями документів, отримують відповідну інформаційну довідку. Така інформаційна довідка містить всю інформацію, необхідну, наприклад, для погашення е-рецепта чи отримання медичних послуг за е-направленням.

Для недієздатних пацієнтів (зокрема і дітей) – повідомлення як і завжди надійде одному з батьків або законному представнику через доступний канал інформування.  

Переконайтесь, що ваш номер телефону в ЕСОЗ актуальний – перевірте його під час наступного візиту до лікаря.

Також рекомендуємо
18 Квітня 2025

Чергові зміни в Електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) спрямовані на спрощення роботи як адміністраторів, так і лікарів та середніх медпрацівників. Незабаром оновлення стануть доступними в медичних інфрмаційних системах.

Які зміни стануть доступні – детальніше дізнавайтесь у розʼясненні ⬇️

 

  • Робота з записом пацієнта

 

✅ Невдовзі зʼявиться можливість управляти інформацією про законного представника пацієнта

Невдовзі при реєстрації недієздатного пацієнта (наприклад, дитини) лікар зможе обрати законного (юридичного) представника, який супроводжує дитину на огляді, з-поміж осіб, зареєстрованих в ЕСОЗ. Тепер для цього не потрібно дублювати інформацію в картці дитини.

Додаткові можливості, які стануть доступні:

  • перегляд інформації про законних представників пацієнта;
  • управління звʼязками із записами про законних представників (можливість додати чи деактивувати запис про представника);
  • автоматичне розірвання звʼязку дитини та законного представника після досягнення 18-річчя.

✅ Можливість зазначити набуття цивільної дієздатності пацієнтів з 14 років

У разі набуття пацієнтом цивільної дієздатності лікар зможе підтвердити цей факт  та внести відповідний документ у запис пацієнта.

Так, наприклад, тепер особи, які ще не досягли 18-річчя, але самі вже стали батьками, зможуть бути законними представниками своїх дітей в ЕСОЗ. Для цього лікар має внести відповідні зміни та завантажити документи у запис пацієнта.

Це дозволить пацієнту самостійно приймати рішення, а також управляти власною інформацією без залучення законного представника.

✅ Метод автентифікації з типом “Третя особа” для недієздатних пацієнтів

Тепер метод автентифікації буде автоматично встановлений для всіх недієздатних пацієнтів, для яких зареєстровано звʼязок із законним представником на підставі відповідних документів. Для таких пацієнтів буде встановлено метод автентифікації  “ТРЕТЯ ОСОБА”.

Відповідно медичному працівнику більше не потрібно буде це робити власноруч.

✅ Нові напрямки верифікації: Верифікація пацієнтів до 18 років буде здійснюватися за свідоцтвом про народження

Процес передбачатиме  автоматичну перевірку ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження українського зразка. 

✅ Запис пацієнта та медичного працівника в МІС буде відображати лише статуси верифікації за напрямками

Так, надалі для успішної верифікації пацієнта достатньо, аби дані пацієнта були верифіковані принаймні за одним із напрямків верифікації (тобто за ДРФО (перевірка РНОКПП) – для дорослих та/або ДРАЦСГ (перевірка актового запису про народження) – для дітей).  

✅ Відтепер в інтерфейсі МІС статус верифікації пацієнта буде відображатися не в декларації про вибір лікаря ПМД, а лише в записі про пацієнта

Оскільки статус верифікації пацієнта – невіддільна частина даних пацієнта в ЕСОЗ – як і раніше ця інформація буде завжди доступна лікареві у записі пацієнта.

Нагадаємо: що оновити персональні дані пацієнта може БУДЬ-ЯКИЙ лікар, авторизований в системі, незалежно від його посади, спеціальності та місця роботи.

 

  • Робота з медичними записами

 

✅ Облік періоду отримання результатів дослідження

За потреби медпрацівник зможе зазначити дату або період отримання результатів дослідження в Діагностичному звіті.

✅ Завершити план лікування може не лише його автор, але й інші лікарі цього ж закладу

Раніше завершити план лікування міг виключно лікар, який створив даний план лікування. Незабаром це зможуть зробити й інші лікарі закладу, в якому працює автор плану лікування.

Це дозволить забезпечити коректний облік у разі якщо, наприклад, лікар звільнився без потреби дублювати інформацію.

 

  • Оновлення можливостей для медичних працівників

 

✅ Нові можливості для медичних сестер та братів

Невдовзі середні медичні працівники зможуть виконувати призначення за е-направленням категорії “Хірургічні процедури”. 

Це підвищить самостійність середнього медичного персоналу при виконанні інтервенцій які можуть здійснюватися ними самостійно відповідно до НПА та протоколів.

Нові можливості для медичних координаторів

У медичного координатора з’являється можливість отримати дані про Епізод медичної допомоги (Епізод МД), який пов’язаний із електронними медичними записами (ЕМЗ), що були передані як супровідна інформація Плану лікування та/або обгрунтування Призначення плану лікування.

Це означає, що за потреби медичний координатор ЗОЗ зможе створити запит на доступ до такого Епізоду МД для перегляду ЕМЗ, що сприятиме кращій координації медичних послуг.

Разом з тим впроваджується зміна, яка передбачає, що медкоординатор не матиме можливості підписувати заявку на створення чи оновлення запису про пацієнта. Такі дії для інших типів користувачів залишаються без змін.

 

  • Для адміністраторів: управління медичним закладом

 

✅ При деактивації місця провадження діяльності (надання послуг) медичного закладу відбуватиметься додаткова перевірка

Якщо під час деактивації закладу буде виявлено наявність активних працівників, які мають зв’язок з таким місцем надання медпослуг, що підлягає деактивації, деактивація буде заблокована.

У такому разі усі пов’язані активні працівники повинні бути закріплені за іншим місцем надання послуги або деактивовані керівником закладу. Таким чином зменшиться кількість випадкового внесення змін.

 

  • Відпуск лікарських засобів за е-рецептом на основі медканабісу

 

✅ Впроваджується інтеграція між ЕСОЗ та Електронною системою обліку обігу медичного канабісу (ЕСОРК)

Для забезпечення прозорого обігу ліків буде забезпечено інтеграцію ЕСОРК та ЦБД ЕСОЗ щодо е-рецептів на лікарські засоби на основі медичного канабісу.

Перевірка наявності зареєстрованих видів господарської діяльності за додатковою ліцензією щодо реалізації (відпуску) та виготовлення екстемпоральних лікарських засобів на основі рослинної субстанції канабісу

Це необхідна умова для роботи аптек з е-рецептами на ліки на основі медичного канабісу.

Нагадаємо, що перевірка наявності в аптеки виду господарської діяльності щодо реалізації (відпуску) наркотичних (психотропних) лікарських засобів продовжує здійснюватися як і раніше.

22 Березня 2022
Українські лікарі можуть отримати професійні гайди, навчання та рекомендації безкоштовно на таких відомих ресурсах для онлайн-навчання:
📌 Cерія вебінарів від World Health Organization Ukraine щодо першої психологічної допомоги під час воєнного стану та ведення розладів, повʼязаних зі стресом. Більше деталей за посиланням – https://cutt.ly/iSYfOuw
📌 UpToDate – безкоштовний доступ до рекомендацій, гайдів для лікарів усіх напрямків. Раніше доступ коштував 300 євро. Реєстрація доступна за посиланням – https://www.better-evidence.org/
📌 BMJ best practice, доступні для українців за посиланням – https://bestpractice.bmj.com/info/
Також на сьогодні багато сервісів медичних онлайн-консультацій відкрили безкоштовний доступ для українців. Скористатися можете такими ресурсами:
💬 Doctor Online, сервіс для онлайн-консультацій лікарів. Скористатись можете за посиланням – http://doctoronline.care/
💬Viveo- телемедична платформа, що пропонує онлайн-консультації для українців за посиланням – https://viveohealth.com/
💬 Onlayn-likar — консультації телефоном та гаряча лінія українською. Номер для зв’язку: 42 239 20 50, доступний з 8 до 20 години за посиланням – https://www.onlayn-likar.com/
💬 teplo.app — платформа, де фахівці з вищою психологічною освітою. Здобули додаткові знання з різних напрямків психотерапії. Консультації безкоштовні для українців за посиланням – https://teplo.app/
💬 doc2rbot – безкоштовний бот, що з’єднує лікаря і пацієнта та може організаційно провести швидкі консультації. Скористатись ботом можна за посиланням – https://t.me/Doc2rbot
💬 Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги “Розкажи мені”. Для допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за посиланням – https://tellme.com.ua/
📲Також нагадуємо, що усі українці можуть отримати безкоштовну медичну консультацію через контакт-центр МОЗ 0-800-60-20-19. До контакт-центру залучені медичні працівники багатьох галузей.
Бережіть себе та своїх близьких! Слава Україні!
29 Вересня 2022
Кабінет Міністрів України прийняв зміни до Ліцензійних умов щодо господарської діяльності з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі й імпорту лікарських засобів, які передбачають підключення закладу до Електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ).
Метою цього рішення є забезпечення можливості відпуску рецептурних лікарських засобів в аптеках за електронним рецептом.
Втім, це рішення буде впроваджуватися поступово з можливістю запровадження перехідного періоду для аптек. Так, дана вимога стане обовʼязковою для всіх субʼєктів господарювання з 1 квітня 2023 року.
На період воєнного стану виключенням будуть лише аптеки, розташовані в зоні проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Нагадаємо, щоб зареєструватися в електронній системі охорони здоровʼя, аптекам необхідно:
1) Обрати медичну інформаційну систему (МІС). Перелік підключених МІС, які надають послуги аптекам, можна знайти на сайті системи. Під час вибору МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки, як одні з пріоритетних вимог.
2) Зареєструвати керівника, заклад та його підрозділи в електронній системі охорони здоровʼя.
3) Забезпечити уповноважених працівників закладу кваліфікованим електронним підписом.
4) Зареєструвати всіх інших фармацевтичних працівників, які здійснюють відпуск рецептурних ліків, в системі.
Детальніше ознайомитись можете за посиланням:
16 Квітня 2024

Багато українців уже встигли скористатися електронними можливостями для пацієнтів. Сьогодні онлайн-запис на візит до лікаря, електронні рецепти та дистанційні консультації вже стали звичними для нас, так само як цифрові застосунки для пацієнтів на наших смартфонах.

Цифрові сервіси для пацієнтів — це багатофункціональні електронні інструменти, призначені для розширення доступу пацієнтів до медичних послуг, своїх даних та інформаційних ресурсів про здоровʼя. Ці сервіси мають на меті доповнити, полегшити та поліпшити процес отримання медичних послуг та дозволяють пацієнтам більш активно бути залученими у піклування про своє здоровʼя.

Серед найбільш поширених цифрових сервісів для пацієнтів в Україні можна виокремити:

  • Сервіси онлайн-запису на прийом до лікаря — цифрові застосунки та вебсайти, які дозволяють знайти лікаря потрібної спеціальності, переглянути відгуки про нього та записатися на прийом.

  • Телемедичні сервіси — застосунки, які дозволяють спрощувати комунікацію між лікарем та пацієнтом та проводити віддалені консультації.

  • Застосунки моніторингу показників здоровʼя — програми та спеціальні пристрої, які дозволяють фіксувати та відстежувати такі показники як артеріальний тиск, пульс, фізичну активність, калорії, рівень цукру в крові та багато інших для того, щоб виявляти тенденції здоровʼя.

  • Портали та застосунки для замовлення ліків — дозволяють забронювати чи сформувати замовлення призначених лікарських засобів.

  • Цифрові платформи лабораторій — вебсайти та застосунки лабораторій, які дозволяють замовляти послуги та переглядати результати лабораторних досліджень.

  • Кабінети пацієнта — мобільні застосунки та вебсайти, які обʼєднують кілька цифрових сервісів (до прикладу, онлайн-запис, телеконсультації тощо), а також можуть зберігати та аналізувати інформацію про здоровʼя пацієнтів.

Одним із провайдерів пацієнтських цифрових сервісів також можуть бути медичні інформаційні системи (МІС). Більше про пацієнтські сервіси МІС ми розповімо у наступних публікаціях на цю тему.

Зауважимо, що наявні на сьогодні пацієнтські сервіси на ринку ІТ-послуг в медицині не контролюються державою та не інтегровані з державною електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ). З впровадженням особистого кабінету пацієнта, інтегрованого з ЕСОЗ, зʼявлятиметься все більше цифрових можливостей, які  будуть доступні для українців.