Медичні записи про вакцинацію та воєнний стан

У звʼязку з воєнними діями на території держави велика кількість українців вимушено стали переселенцями.
Відповідно багато з них не мають доступу до своїх медичних записів, зокрема про статус вакцинації дітей та їх батьків.
❓Якщо ви змінили своє місце проживання всередині країни і не маєте документів, що підтверджують вакцинальний статус вас та/чи вашої дитини, потрібно:
🗂 Зв’язатися з лікарем, із яким укладена декларація, або з відповідальним представником медичного закладу, який ви обрали, із запитом щодо отримання довідки про проведені щеплення або для внесення медичних записів до ЕСОЗ (за наявної такої технічної можливості у лікаря).
🗂 Якщо лікар чи медзаклад мають технічну можливість та/або фізичний доступ, вони вносять дані про вакцинацію до ЕСОЗ на підставі записів у паперовій первинно-обліковій медичній документації. Якщо такої можливості немає – лікар формує довідку про проведені щеплення із використанням відомостей «Карти профілактичних щеплень» (форма № 063/о), яка зберігається у лікаря чи в закладі, та відомостей, що вже внесені в ЕСОЗ.
🗂Довідка формується або в електронній формі з накладанням електронного цифрового підпису (https://diia.gov.ua/services/pidpisannya-dokumentiv), або в паперовій формі з засвідченням підписом медпрацівника, який її сформував, та печаткою медзакладу.
🗂За можливості лікар надішле копію довідки з підтвердженням щеплень через доступні електронні ресурси.
❓Як особа, яка тимчасово виїхала закордон може підтвердити свій вакцинальний статус?
Якщо у вас або вашої дитини немає документів на підтвердження вакцинації, вам або законному представнику дитини необхідно:
🗂 Зв’язатися з лікарем, із яким у вас укладена декларація, або з відповідальним представником медичного закладу, де працює лікар.
🗂Запитати про отримання довідки про проведені щеплення.
🗂Отримати від медичного працівника закладу довідку про проведені щеплення. Її заповнюють із використанням відомостей «Карти профілактичних щеплень» (форма № 063/о), яка зберігається у такого надавача, та відомостей, внесених до ЕСОЗ. Довідка формується в електронній формі з накладанням електронного цифрового підпису (https://diia.gov.ua/services/pidpisannya-dokumentiv) або в паперовій формі з засвідченням підписом медпрацівника, який її сформував, та печаткою медзакладу.
🗂За можливості лікар надішле копію довідки з підтвердженням щеплень через доступні електронні ресурси.
Також рекомендуємо
22 Грудня 2022

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

 Відповідно до наказу Адміністратора від 21.12.2022 №82, ураховуючи добровільне подання оператором електронної медичної інформаційної системи заяву про зменшення обсягів функціональних можливостей МІС, прийнято рішення щодо відключення визначеного функціонала медичної інформаційної системи “HealthTech” у термін до 22.12.2022 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. 

Обсяг функціональних можливостей, який буде відключений від ЦБД ЕСОЗ у МІС “HealthTech”:

  • 3.4 Адмиіністративний модуль аптечного закладу
4 Лютого 2022

Як підготуватися до запуску е-рецепту на антибіотики —  у МОЗ відбулася зустріч із представниками громад

 

З квітня 2022 року усі антибіотики, які зареєстровані в Україні, відпускатимуть в аптеках лише за наявності у пацієнта електронного рецепта. Відтак, усі заклади охорони здоров’я та, зокрема, аптеки повинні провести роботу з підключення до електронної системи охорони здоров’я. Про це говорили під час онлайн-зустрічі з представниками місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Мова також йшла про підготовку закладів охорони здоров’я до впровадження е-рецепту на антибіотики. 

 

«Запуск електронних рецептів — це один із найбільших цифрових  проєктів 2022 року. Ми розуміємо спільне стратегічне завдання, яке стоїть перед МОЗ, закладами охорони здоров’я та медичними інформаційними системами. Як партнери у впровадженні нових пацієнтських сервісів, кожен на своєму місці має зробити усе потрібне, аби у квітні електронний рецепт на антибіотики якісно запрацював»,  — заявив міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.  

 

Наразі Міністерство підготувало для закладів охорони здоров’я покрокову інструкцію з роз’ясненнями щодо того, як їм підготуватися до впровадження електронного рецепта. У ній, зокрема, зазначено:

 

  1. Якщо ваш заклад уже працює з медичною інформаційною системою (МІС), підключений до електронної системи охорони здоров’я та виписує рецепти, у такому випадку вашому закладу не потрібно ніяких додаткових кроків представники вашої МІС попередять вас про появу нових можливостей у системі.
  2. Якщо ваш заклад зареєстрований в ЕСОЗ, проте ви раніше не працювали з модулем електронного рецепта зверніться до представників вашої медичної інформаційної системи та уточніть, чи мають вони необхідний модуль або чи планують його впровадження найближчим часом.
  3. Якщо ваш заклад не зареєстрований та ніколи не працював у електронній системи охорони здоров’я, необхідно першочергово обрати медичну інформаційну систему. Важливо, щоб у МІС обов’язково був необхідний функціонал електронного рецепту. Потім слід забезпечити персонал закладу кваліфікованим електронним підписом для підтвердження дій у системі. Далі зареєструвати заклад, його підрозділи та користувачів через МІС у системі та очікувати готовності функціоналу.

 

«Зміни, які чекають на заклади охорони здоров’я, не є кардинально новими або незрозумілими. Оскільки ці процеси є схожими на ті, що відбуваються з випискою е-рецептів у рамках програми “Доступні ліки”», підкреслила заступниця міністра з цифрового розвитку Марія Карчевич


Запуск е-рецептів на антибіотики один із трьох етапів реформи відпуску лікарських засобів. Далі, за антибіотиками, йтиме відпуск наркотичних препаратів і насамкінець усі рецептурні препарати. 

 

15 Грудня 2023

З 15 грудня 2023 року в ЕСОЗ діятимуть тимчасові зміни, які дозволять пацієнту отримувати номер та код е-рецепта навіть за умови збоїв у роботі мобільного оператора. 

Таке рішення погодили у зв’язку тим, що багато українців втратили мобільний зв’язок та, зокрема, не можуть отримати СМС з номером електронного рецепта на препарати за програмами реімбурсації “Доступні ліки”, на наркотичні ліки, вартість яких відшкодовується коштом місцевих бюджетів та на ліки за власний кошт пацієнта.

Відповідні зміни діятимуть у межах ВСІХ ПРОГРАМ, за якими призначаються ліки за е-рецептами (тобто як на реімбурсацію, так і на ліки за іншими джерелами фінансування, що доступні в ЕСОЗ).

Алгоритм дій лікаря при виписуванні е-рецептів у рамках тимчасових змін

  • При створенні нових е-рецептів 

З 15 грудня 2023 року лікарю необхідно роздрукувати для пацієнта паперову інформаційну довідку  АБО передати її в електронному вигляді (чи повідомити номер та код іншим способом, наприклад, сфотографувати). Інформаційна довідка міститиме і номер рецепта, і код його підтвердження, який необхідно надати працівнику аптеки. Ці зміни – тимчасові заходи, які вжиті на період кризи та стосуються користувачів усіх мобільних операторів

  • У випадку якщо е-рецепт виписали до 14 грудня включно, проте СМС не надійшла

Лікарю необхідно згенерувати нову інформаційну довідку за рецептом та передати її  (АБО інформацію з неї) пацієнту. Зокрема, це можна зробити дистанційно в узгодженому між лікарем та пацієнтом форматі (телефоном, месенджером тощо). В іншому випадку пацієнт може дочекатися СМС щодо раніше створеного е-рецепта після відновлення звʼязку оператором.

  • У випадку якщо е-рецепт виписали раніше, проте СМС успішно надійшла пацієнту

Пацієнт має, як і раніше, звернутися до аптеки та предʼявити номер рецепта та код його підтвердження з СМС.

Звертаємо вашу увагу, що зазначені зміни НЕ стосуються програми “Медичні вироби для визначення рівня глюкози в крові”. Отже, при виписуванні е-рецепта на тест-смужки СМС-повідомлення із номером та кодом рецепта буде надходити пацієнту як і зазвичай.

2 Грудня 2021
Шановні користувачі електронної системи охорони здоров’я!
При впровадженні регламентних робіт з додавання технічних потужностей, на центральному компоненті ЕСОЗ виникла ситуація, яка перешкоджає стабільному функціонуванню компоненту та ефективній роботі користувачів, а також вплинула на швидкість обробки запитів.
Наразі спеціалісти Національної служби здоров’я України спільно з eZdorovya та фахівцями De Novo працюють над відновленням роботи центрального компоненту як з питанням найвищого пріоритету.
Станом на зараз черги в обробці запитів почали зменшуватися.
Про закінчення відновлювальних робіт та їх результат ми повідомимо додатково.