Як діяти пацієнтам у разі внесення невірних даних в ЕСОЗ?

Сьогодні функціональність електронної системи охорони здоровʼя розширюється стрімкими темпами.
Все більше послуг стають доступними пацієнтам.
Проте, трапляються й ситуації, коли реєстраційі дані пацієнта змінилися, або під час реєстрації пацієнта було допущено помилку. Розповідаємо, як діяти в таких випадках.
📌 У разі, якщо ваша контактна інформація змінилася, то при наступному візиті до лікаря, переконайтеся, що в системі відображаються ваша актуальна інформація.
Перевірте, чи у вашій декларації вказано ваше актуальне прізвище та інші дані. Лікар на прийомі може змінити цю інформацію відповідно до вашого запиту
📌 У разі, якщо ви змінили номер телеону, вказаний у декларації, ви можете самостійно подати заявку на зміну даних в ЕСОЗ через онлайн-форму на сайті на сайті НСЗУ: https://service.e-health.gov.ua/…/authentication-form
📌 А у разі, якщо виникла необхідність змінити медичні записи про пацієнта в ЕСОЗ – зверніться до представника закладу, який виконує роль “адміністратора медичних записів”. За потреби лікар може змінити ці дані у системі.
Також рекомендуємо
13 Травня 2022
Медичні сестри та брати зможуть вносити дані про вакцинацію до електронної системи охорони здоровʼя.
В електронній системі охорони здоровʼя в межах модулю «Робоче місце середнього медичного персоналу» стане доступною функція внесення даних про вакцинацію. Такі зміни дозволять медсестрам та медбратам бути повноцінними учасниками лікувального процесу в ЕСОЗ.
Функціональний модуль для медичних братів та сестер став доступним в ЕСОЗ на початку року та дозволяє користувачам:
– реєструватися в ЕСОЗ та отримувати відповідні права доступу;
– здійснювати пошук електронних медичних записів;
– формувати пакети діагностичних звітів;
– фіксувати лікувальні процедури;
– перевіряти, обробляти та погашати е-направлення та ін.
Окрім іншого, медичні брати та сестри первинної ланки зможуть вносити дані про вакцинацію пацієнтів в ЕСОЗ, переглядати деталі проведеної маніпуляції та ін.
Робота середнього медичного персоналу в ЕСОЗ дозволяє не лише перерозподілити цифрове навантаження лікарів, але й забезпечити необхідний постійний доступ медбратів та медсестер до медичної інформації пацієнта, історії його лікування, проведених маніпуляцій тощо, а отже, бути більш ефективно залученими до лікувального процесу.
Наразі модуль «Робоче місце середнього медичного персоналу» доступний у 14 медичних інформаційних системах. Тестування розширеного функціонала, зокрема можливості внесення даних про вакцинацію, розроблено на боці центральної бази даних та наразі триває з боку медичних інформаційних систем.
Перевірити факт впровадження даного модулю у вашій МІС, а також статус його тестування можна за посиланням .
3 Липня 2023

Фахівці мультидисциплінарних реабілітаційних команд вже почали вносити записи про реабілітаційні втручання в ЕСОЗ з використанням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоровʼя (МКФ). Відповідний функціонал став доступним з червня цього року. 

На міжвідомчій нараді за участі представників центральних органів виконавчої влади та підвідомчих закладів охорони здоровʼя в. о. генерального директора ДП “Електронне здоров’я” Олександр Ємець презентував можливості нового функціоналу ЕСОЗ. 

ЕСОЗ стрімко розвивається і є найбільшою ІТ-системою України, до якої вже внесли близько 2 млрд електронних записів. У ній зареєстровано 360 тисяч медичних працівників із понад 17 тисяч закладів охорони здоровʼя. На сьогодні вона надійно зберігає дані про здоровʼя близько 35 мільйонів українців. Саме завдяки розвитку ЕСОЗ українці користуються такими послугами, як: електронні рецепти та направлення, електронні медичні висновки та ін. Віднедавна з’явилася ще одна можливість – облік реабілітаційних послуг в ЕСОЗ на основі МКФ.

Новий функціонал обліку реабілітаційних послуг на основі МКФ сприятиме більш ефективній співпраці між усіма членами міждисциплінарної реабілітаційної команди. Так всю необхідну інформацію про процес реабілітації людини можна зберігати в одному надійному місці – електронній картці пацієнта. Уже не треба звертатися до різних медустанов і збирати численні довідки. Цифрові інструменти звільняють від паперової рутини як лікарів, так і пацієнтів, а також забезпечують прозорість усього реабілітаційного процесу. Це однозначно крок вперед у розвитку цифрової медицини, але попереду ще багато інновацій”, – зазначає Олександр Ємець.

Відповідно до змін у функціоналі обліку реабілітаційних втручань зареєструватися та вносити дані в ЕСОЗ зможуть такі члени міждисциплінарної реабілітаційної команди, як: лікарі фізичної та реабілітаційної медицини, ерготерапевти, фізичні терапевти, асистенти ерготерапевтів, асистенти фізичних терапевтів. Коли фахівці МДРК не мають технічної можливості це зробити, електронні записи за них вносять лікарі фізичної та реабілітаційної медицини, які очолюють мультидисциплінарну реабілітаційну команду. 

ЕСОЗ активно розвивається і задля того, аби всі користувачі могли адаптуватися до роботи з новим функціоналом, регулярно розробляються навчальні матеріали. Знайти їх можна на навчальній платформі Академії НСЗУ, YouTube-каналі НСЗУ, YouTube eHealth Україна, а також запитати про відповідне навчання від медичних інформаційних систем, які обслуговують ваш медичних заклад. 

Зазначимо, що на платформі Академії НСЗУ доступний навчальний курс для всіх фахівців з реабілітації – «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ».

1 Грудня 2020

 

  • Доброго дня, розкажіть, будь ласка, коротко про себе.

Юрій Рожко. Закінчив Тернопільський Державний медичний університет у 2018 році, після чого продовжив навчання в Італії. У жовтні 2020 захистив магістерську роботу на тему “Advantages of healthcare workers vaccination and considerations on obligatoriness in COVID-19 era. An overview on national policies in different countries.” та закінчив медичний факультет університету “Бікокка” (Università degli Studi di Milano-Bicocca) у Мілані.

 

  • Розкажіть, будь ласка, як функціонує електронна система охорони здоров’я в Італії.

Італія зараз знаходиться у перехідному періоді між використанням паперової та цифрової документації. Частина документації заповнюється в паперовому вигляді та відскановується для зберігання. Існують стандарти, встановлені ЄС, для різної документації. Наприклад, рекомендація EU 2019/243 регламентує стандарт електронної медичної картки в країнах ЄС, що дозволить легко обмінюватись медичною інформацією між країнами-членами. Італійські нормативи також передбачають використання електронних підписів, ідентифікації кожного медичного працівника та наявність двох інших видів документації – досьє та файлу. 

Досьє (Dossier sanitario elettronico) – це сукупність всієї медичної документації про пацієнта в межах однієї медичної структури (azienda sanitaria).

Файл (Fascicolo Sanitario Elettronico) – це сукупність всієї медичної документації про пацієнта, що збирається на рівні регіону і дозволяє отримувати до неї доступ для різних медичних установ, а з останніми реформами обмін даних можливий і між різними регіонами (наприклад, коли пацієнт приїхав на лікування з іншого міста). Цікаво, що з ініціативою Connecting Europe Facility (CEF) планується, що медична документація буде доступна, навіть, в інших країнах ЄС.

Робота з пацієнтами проводиться за допомогою програмного забезпечення від різноманітних розробників. Тому різні медичні установи можуть мати різне програмне забезпечення та устаткування (наприклад, наявність планшетів для цифрового підпису).

Існують також різноманітні електронні сервіси для роботи з сертифікатами, повідомлень про інфекційні захворювання, замовлення асистенції для пацієнтів, що потребують її, тощо.

Варто також зазначити, що нормативи кожного регіону можуть відрізнятись у зв’язку із досить широкою автономією у цій сфері. Мій досвід базується на проживанні та навчанні в регіоні Ломбардія.

 

  • Хто в основному фінансує лікарські послуги в Італії?

В Італії існує національна служба здоров’я, яка гарантує безкоштовну медичну допомогу для всіх громадян та осіб, що постійно проживають на території країни. Основними джерелами фінансування є ПДВ та регіональний податок на виробничу діяльність. 

Власні доходи національної служби здоров’я складають незначну частку від загального фінансування та не перевищують 2%. Ці кошти регіони розподіляють між санітарними агенціями, які в свою чергу на основі DRG (Diagnosis-related group) фінансують медичні заклади – медичний заклад отримує кошти залежно від діагнозу, складності та об’єму проведених процедур. Сімейні лікарі ж отримують плату, об’єм якої залежить від кількості пацієнтів. Детальніше про це я описав в статті про формування заробітної плати лікарів в Італії на https://ingeniusua.org

 

  • Хто обирає та встановлює електронну медичну систему в закладах охорони здоров’я? Та як обслуговується дана система у вашій лікарні? 

У сімейній медицині це вибір сімейного лікаря, або колективне рішення, якщо сімейні лікарі працюють у групі. У випадку медичних закладів це рішення приймає адміністрація. Обслуговування забезпечують розробники конкретного програмного забезпечення.

 

  • Чи є окремо відповідальний орган/структура за електронну медичну систему в закладах охорони здоров’я в Італії? Зокрема хто відповідальний у лікарній де працюєте?

Так, у великих медичних закладах підтримку забезпечують інформаційні відділи (SERVIZIO INFORMATIVO AZIENDALE), які відповідають за функціонування електронної та технологічної складових закладу. 

 

  • Чи долучаються приватні розробники до створення функціоналу в електронній системі охорони здоров’я Італії?

Звісно, на ринку існують рішення від великої кількості приватних розробників, що створюють рішення як для сімейних лікарів (Perseo, Iatros), так і для медичних закладів (Gruppo GPI).

 

  • Чи проходить окремо навчання для лікарів щодо роботи в системі?

Регіони надають мануали по роботі з основною документацією, кожне програмне забезпечення надає свої інструкції окремо. Для молодих лікарів часто доступні вебінари, що допомагають детальніше ознайомитись з основними аспектами роботи деяких систем. 

 

  • З якими основними проблемами стикається лікар при роботі в системі?

Частина документації все ще у паперовому вигляді, тому часто її потрібно дублювати. Деякі служби, як от повідомлення про інфекційні захворювання або замовлення асистенції на дім є окремими сервісами та відокремлені від програм роботи з пацієнтами, що створює додаткові незручності та подовжує час бюрократичної роботи.

 

  • Чи є якісь особливості в роботи лікаря в Італії порівняно з українською практикою, які б хотілось зазначити?

Завдяки використанню електронної документації більшість рутинних процесів займають у лікаря менше часу, а доступ до цієї інформації легший та швидший, особливо, що стосується минулих госпіталізацій, проведених обстежень та призначеного лікування. А у випадку роботи з електронним санітарним файлом – є доступ до всіх записів, зроблених навіть в інших медичних закладах.

11 Лютого 2019

Для участі аптек в програмі реімбурсації “Доступні ліки” необхідна реєстрація у електронній системі охорони здоров’я. Саме в системі в подальшому буде відбуватися укладення договору про реімбурсацію, відпуск ліків за електронними рецептами.

Медичні інформаційні системи (МІС), а також аптечні інформаційні системи (АІС) знаходяться в активній стадії розробки та тестування функціоналу реімбурсації.

Національна служба здоров’я України створила сторінку, з повним переліком МІС та АІС та актуальною інформацією про статуси їхньої розробки: