Зміни до ліцензійних умов з медпрактики та реєстрація закладу в ЕСОЗ: розʼяснення

Нові ліцензії чи зміни до чинних — не потрібні. МОЗ пояснює зміни до ліцензійних умов з медпрактики.

Зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, які днями були ухвалені Урядом, не зобов’язують керівників закладів охорони здоров’я отримувати нову ліцензію чи вносити зміни до чинних. Вони стосуються зобов’язання медзакладів упродовж 5 місяців почати роботу в електронній системі охорони здоров’я, якщо цього не було зроблено раніше. Про це під час ранкового брифінгу заявила заступниця міністра Марія Карчевич. 

«Заклади охорони здоров’я, незалежно від форми власності, мають вести базові медичні записи в електронній системі охорони здоров’я. Це дозволить зберігати необхідну медичну інформацію про пацієнта в єдиному місці — електронній  медичній картці. Таким чином, не буде межі між приватною та державною медициною. Усі заклади працюватимуть у рівних умовах, а  пацієнт завжди матиме доступ до своєї електронної медичної карти, незалежно від того, в якому закладі він обслуговується — комунальному чи приватному», — розповіла заступниця міністра.   

Заступниця міністра також наголосила, що на сьогодні правила ведення первинної облікової медичної документації залишаються незмінними. Тобто вони регламентуються чинними наказами МОЗ та іншими нормативно-правовими актами.

«На сьогодні у нас є обов’язкова вимога в законодавстві про ведення в електронному обліку таких документів, як, приміром, медичний висновок про тимчасову непрацездатність, медичний висновок про народження дитини, записи про вакцинацію та електронний рецепт на цукрознижувальні препарати. Відповідно, така первинна облікова медична інформація має обов’язково вноситися до ЕСОЗ», пояснила Марія Карчевич. 

Повний перехід до цифрового обліку усієї медичної документації буде відбуватися поступово і передбачатиме внесення додаткових змін до інших нормативно-правових актів.

Нагадаємо, у середу Уряд ухвалив зміни до Ліцензійних умов, згідно з якими усі заклади охорони здоров’я, які провадять медичну практику, працюватимуть в ЕСОЗ. ЕСОЗ це велика двокомпонентна система, яка містить медичні дані, що раніше зберігалась у паперовій формі. Вже зараз вона об’єднує понад 34 мільйони пацієнтів та 5,5 тисячі як комунальних, так і приватних закладів охорони здоров’я. 

До ЕСОЗ уже внесено до 700 мільйонів медичних записів. Це система з надвисоким навантаженням та однією з рекордних швидкостей росту даних у світі, які надійно захищені відповідно до міжнародних стандартів безпеки.

Також рекомендуємо
1 Лютого 2024

Пацієнт має право відкликати наданий дозвіл на доступ у будь-який момент. Навіть після того, як медичний працівник, що отримав такий дозвіл, ознайомився з медичними записами потрібними йому для надання медичної допомоги (для встановлення діагнозу, забезпечення лікування або надання медичних послуг).

Для того, щоб відкликати наданий дозвіл на доступ пацієнт може звернутися до:

– медичного працівника, якому такий дозвіл було надано. Такий медичний працівник має право деактивувати дозвіл, автором якого він є.
– лікаря первинної медичної допомоги, з якими пацієнт уклав декларацію (його сімейний лікар). Такий медичний працівник має право деактивувати дозвіл, який пацієнт надав будь — якому іншому медичному працівнику.

Також хочемо зазначити, що дозвіл на доступ має визначений час активності. Після завершення цього терміну дозвіл перестає діяти, а отже, за потреби переглянути медичну інформацію медичний працівник, який колись мав до неї доступ, повинен створити новий дозвіл.

Джерело: НСЗУ

13 Вересня 2023

ДП “Електронне здоров’я” разом з Міністерством охорони здоров’я та Національною службою здоровя України вже реалізувало дев’ять проєктів у сфері електронного здоров’я, а 29 – ще в роботі. 

Про це йдеться у звіті ДП “Електронне здоров’я” за перше півріччя. 

Команда ЕСОЗ активно працює заради покращення якості та доступності послуг у сфері охорони здоров’я України та успішно впроваджує цифрові медичні інструменти. 

Серед втілених проєктів такі, як: 

📍довідник МКФ (Міжнародна класифікація функціонування, обмеження життєдіяльності і здоров’я)

📍внесення даних про вакцинацію від COVID, проведену за кордоном 

📍кабінет фактичного і клінічного моніторингу в ЕСОЗ

📍MVP Державного реєстру медичних виробів 

📍електронний рецепт на всі рецептурні препарати, 

📍функціонал обліку реабілітаційних послуг  в ЕСОЗ 

📍медвисновки 2.0 (рев’ю процесів по МВ)

📍реорганізація Юридичних Осіб 2.0

📍категоризація для проекту Інсуліни в ЕСОЗ 

EZdorovya Report

У розробці – рутинна вакцинація в ЕСОЗ, електронний рецепт на тест-смужки, медичні висновки водія, медична довідка про смерть, особистий кабінет пацієнта та інші. 

Це досить великий обсяг роботи із гарячими дедлайнами. І попри великі навантаження, нашій команді вдається справлятися з усіма викликами. Попереду їх не менше, але не ніщо так не тішить, як успішні результати роботи і можливість покращувати якість послуг у своїй країні. Дуже дякую кожному фахівцю за професіоналізм і бажання трансформувати медицину в Україні! Разом ми – сила. Дякую партнерам за підтримку!” – зазначає в.о. генерального директора ДП “Електронне здоров’я” Олександр Ємець. 

Нагадаємо, що електронна система охорони здоров’я є найбільшою ІТ-системою України. На сьогодні вона надійно зберігає дані про здоровʼя близько 35 мільйонів українців. У ній зареєстровано 360 тисяч медичних працівників із понад 17 тисяч закладів охорони здоровʼя. 

Саме завдяки розвитку ЕСОЗ українці користуються такими послугами як: електронні рецепти та направлення, єМалятко, сертифікати про вакцинацію, електронні лікарняні та ін. Крім того, пацієнтам вже не треба збирати та роками зберігати численні довідки, адже усі дані надійно зберігається в єдиному місці – електронній медичній картці пацієнта. 

8 Грудня 2023

Консультації лікаря-спеціаліста, проведення лабораторних або візуальних досліджень українці отримують за електронним направленням. Воно формується лікарем на підставі оцінки стану здоров’я пацієнта та медичних показань.

На сьогодні в електронній системі охорони здоровʼя створено понад 418 мільйонів електронних направлень. Це один із найпопулярніших цифрових сервісів в українській медицині.

Нагадуємо порядок отримання електронного направлення:
– лікар вносить запис про направлення до ЕСОЗ;
– пацієнту приходить смс з номером направлення;
– за бажанням пацієнта лікар може надати копію запису про направлення у паперовій або електронній формі.

Звертаємо увагу, що паперова копія документа видається виключно на прохання пацієнта, вимога її надання є недоцільною та лише марнує час лікаря та пацієнта.

Нагадаємо також алгоритм отримання послуги за електронним направленням:
– пацієнт повідомляє номер направлення працівнику медзакладу, який відповідає за реєстрацію звернень пацієнтів або надає запис про направлення в паперовій формі;
– працівник закладу перевіряє статус направлення в ЕСОЗ та повідомляє пацієнту про можливість отримати послугу за програмою медичних гарантій;
– далі працівник закладу узгоджує з пацієнтом вибір лікаря, а також дату та час, коли пацієнт може отримати послуги за направленням.

Також звертаємо увагу, що є перелік спеціалістів, до яких можна звертатися без електронного направлення.

Це, зокрема, гінеколог, психіатр, стоматолог, нарколог, фтизіатр. Без направлення можна звернутись і до лікаря, у якого ви перебуваєте під медичним наглядом для лікування від хронічних захворювань. Також не потрібно щоразу отримувати направлення до лікуючого спеціаліста, в якого ви проходите лікування.

Окрім того, для отримання екстреної медичної допомоги пацієнту не потрібно ані направлення, ані декларація з лікарем.

6 Червня 2022
Команда Міністерства охорони здоровʼя створила інтерактивний дашборд, де можна простежити постачання та передачу гуманітарної допомоги, яка надходить від партнерів та благодійників.
📊 На сторінці дашборду можна знайти інформацію про те, який гуманітарний вантаж вже доставлено до закладів охорони здоров’я в регіони. У дашборді є можливість простежити лікарські засоби, предмети індивідуального захисту, медичне обладнання, автомобілі швидкої допомоги та витратні матеріали.
Скористатись дашбордом можете за посиланням:
☎️ Нагадуємо про гарячі лінії для допомоги збройним силам, медикам та громадянам України.
Державна гаряча лінія для охочих надати гуманітарну допомогу населенню або підтримати українських військових та бійців територіальної оборони.
⁃ Для дзвінків з України (безкоштовно) – 0 800 202 600;
⁃ Для дзвінків з інших країн (номер також може використовуватись для дзвінків з України за тарифами відповідного оператора зв’язку) +380 44 237 00 02.
Гаряча лінія Міністерства охорони здоров’я України – 0 800 60 20 19.
💊 Охочим долучитися до забезпечення лікарень медикаментами та необхідними матеріалами необхідно заповнити форму за посиланням- https://forms.gle/bAHiUuPQMcy4t3Dw6.
🧬 Також ви можете допомогти, здавши кров (), освоївши базові правила домедичної допомоги () та короткі інструкції, що можуть вам допомогти врятувати чиєсь життя ().