Як програма “Доступні ліки” працює під час воєнного стану?

Програма “Доступні ліки” продовжує працювати на час воєнного стану.
❗️На час воєнного стану дозволено випуск ліків за електронними та за паперовими рецептами. Якщо лікар має доступність до ЕСОЗ він може виписати електронний рецепт за програмою “Доступні ліки”. У разі відсутності доступу до ЕСОЗ лікар може виписати паперовий рецепт, що завірений підписом та печаткою лікаря.
❗️Аптеки, що працюють з програмою “Доступні ліки” повинні приймати паперові та електронні рецепти.
📌 За посиланням на дашбордах Національної служби здоровʼя України ви можете знайти найближчу до вас аптеку, що працює за програмою доступні ліки – https://edata.e-health.gov.ua/e-data/dashboard/pharmacy-map
📌 Також нагадуємо, що українці можуть уточнити усі питання щодо “Доступних ліків” через контакт-центр МОЗ за єдиним безкоштовним номером 0 800 60 20 19.
Також рекомендуємо
10 Січня 2024

Щоб забезпечити точність та достовірність інформації про пацієнта у центральній базі даних ЕСОЗ здійснюється верифікація даних. Верифікації підлягають усі пацієнти, зареєстровані в ЦБД ЕСОЗ.

Верифікація – це комплекс заходів, що регулярно здійснюється НСЗУ для порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей про пацієнта, зокрема його персональних даних, що містяться у центральній базі даних, з відомостями, що отримані від органів державної влади, з державних електронних інформаційних ресурсів, іншими даними.

Як здійснюється верифікація даних пацієнта

Заходи з верифікації здійснюються як в автоматичному, так і в ручному режимі.

Автоматична верифікація здійснюється шляхом взаємодії ЦБД ЕСОЗ з іншими державними реєстрами – Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ) та Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО).

Більше про

За визначених вимог відомості про пацієнта, потребують ручної верифікації з боку НСЗУ.

Більше про те, які записи пацієнтів підлягають

Що робити, якщо у статусі пацієнта зазначено “Потребує верифікації”?

Статус “Потребує верифікації” інформує про проведення верифікації на стороні НСЗУ – або в ручному, або в автоматичному режимі. 

Цей процес жодним чином не блокує роботу з обліковим записом про пацієнта та не потребує ніяких додаткових дій зі сторони лікаря (навіть якщо статус більшості пацієнтів “Потребує верифікації”).

Що робити у разі надходження статусу пацієнта “Не верифіковано”

Якщо у результаті верифікації даних пацієнт отримав статус “Не верифіковано” це означає, що дані, які містяться у записі про пацієнта не відповідають даним у державних реєстрах або даним, які містяться в електронних копіях документів.

Звертаємо вашу увагу, що допоки обліковий запис пацієнта не верифікований, то існують певні обмеження, зокрема, заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо.

У такому разі необхідно:

  1. Перевірити, що дані, які містяться в обліковому записі пацієнта, коректні та актуальні.
  2. Якщо завантажені електронні копії документів –  необхідно пересвідчитися. що всі документи завантажені коректно та належної якості (читабельні).

Зауважимо, що якщо запис про пацієнта було не верифіковано, то лікар (автор такого запису) отримає коментар із причиною відхилення. Після усунення виявлених недоліків необхідно повторно відправити запит на верифікацію.

Рекомендації для успішної верифікації записів пацієнтів

Наразі команда впровадження ЕСОЗ працює над впровадженням нових методів верифікації шляхом інтеграції даних реєстрів ДРАЦСГ та ДРФО. Надалі це дозволить здійснювати верифікацію та оновлення даних в онлайн режимі.  

1 Березня 2024

29 лютого 2024 року набуває чинності оновлений Перелік лікарських засобів і медичних виробів, які підлягають реімбурсації за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення. Наказ вводить в дію новий перелік лікарських засобів і медвиробів, які підлягають реімбурсації.

Згідно з нововведенням на сьогодні оновлений перелік реімбурсації включає 43 найменування тест-смужок для глюкометрів, вартість яких підлягає повному чи частковому відшкодуванню. У жовтні 2023 реєстр містив лише 23 найменування тест-смужок.

Ще одна зміна – виписування та погашення рецептів на тест-смужки відбуватиметься за новою назвою відповідно до постанови КМУ від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році».

Відтепер згідно зі змінами виписування рецептів на тест-смужки з 29 лютого поточного року відбуватиметься за назвою «Глюкоза IVD (діагностика in vitro), реагент».

Дія попереднього реєстру закінчується, тому лікарі не зможуть виписувати електронний рецепт на тест-смужки за попередньою назвою – вона буде недоступною для вибору в медичній інформаційній системі (МІС).

При цьому протягом 30 календарних днів аптеки можуть погашати рецепти за попередньою назвою «Тест-смужки для визначення рівня глюкози для індивідуального глюкометра» в межах попереднього реєстру. Національна служба здоровʼя України оплачує такі рецепти за стандартною процедурою в межах укладених договорів.

Пацієнти зможуть погасити чинні рецепти, які отримали до 29.02.24 р. протягом 30 календарних днів. Після цього терміну рецепти будуть недійсними для погашення.

Нагадаємо, українці вже отримали понад мільйон тест-смужок за програмою реімбурсації.

27 Червня 2024

Е-рецепт на “Доступні ліки” можна отримувати без повторного візиту до лікаря. Основна перевага цього інструменту в тому, що його можуть виписати дистанційно. 

Для цього завчасно домовтеся зі своїм сімейним лікарем, терапевтом або педіатром дитини про можливість отримати електронний рецепт без повторного візиту.

– Погодьте спосіб дистанційного зв’язку та уточніть, у який час краще телефонувати чи писати.
– Контролюйте кількість лікарського засобу, який залишається та звʼяжіться із лікарем до того, як ліки закінчаться:

– за 7 днів, якщо попередній рецепт розрахований на 21 і більше днів;
– за 3 дні, якщо ліків у попередньому рецепті  менш ніж на 21 день.

Коли лікар випише електронний рецепт, вам надійде СМС з потрібними реквізитами — номером рецепту та кодом підтвердження.

З цим потрібно звернутися в аптеку, яка відпускає ліки за програмою реімбурсації. Зазвичай такі аптеки мають на дверях наліпку “Тут є “Доступні ліки” та “+Інсуліни”.

Знайти аптеку з договором із НСЗУ можна через:
– контакт-центр НСЗУ за номером 16-77. Оператор підкаже, де найближча аптека, яка має договір та відпускає ліки за необхідним напрямом;

– дашборд на сайті НСЗУ. У меню зліва оберіть ваш населений пункт та потрібний напрям програми реімбурсації. Дашборд покаже аптеки, які відповідають вашому запиту, з адресами та контактами. Радимо попередньо зателефонувати в аптеку та уточнити, чи є в наявності потрібний вам лікарський засіб;

– чат-бот “Спитай Гриця”. Виконуйте вказівки чат-бота і він підкаже, де найближча аптека.

Докладніше про те, як працює програма реімбурсації можна прочитати у Гіді по програмі “Доступні ліки” для пацієнта за посиланням.

Джерело: НСЗУ

27 Лютого 2022
Наші Збройні сили України та медики реальні герої! Пишаємось кожним з Вас!
Проте, ми теж повинні їх підтримувати! Задля швидшої перемоги усіх нас!
📌Для оперативної навігації нижче подаємо посилання, що можуть бути корисними:
🏥Допомогти закладам охорони здоров’я
🩸Здати кров донорам
🚑Базові правила домедичної допомоги
🗣Як говорити із дітьми про війну
🫀Інструкції, що можуть врятувати життя
❓Як медикам-іноземцям долучитись до роботи в українських лікарнях
💊Інформацію щодо потреб у ліках, медичних виробах та засобах захисту для медиків залишайте за номером національного контакт-центру 0 800 20 19
Віримо та підтримуємо Збройні сили України разом! 🇺🇦