Новини

19 Березня 2025

Повідомлення від ЕСОЗ надходять пацієнту (законному представнику) на номер телефону, що зазначений в Реєстрі пацієнтів, через СМС або Viber (за наявності).  

Проте інколи трапляється так, що повідомлення не надходять – чому так стається і що в таких випадках робити? 

Розглянемо найбільш поширені причини та пояснимо, як діяти у таких ситуаціях.

Причина #1: При реєстрації в ЕСОЗ пацієнт обрав метод автентифікації не за номером телефону

Якщо при реєстрації в ЕСОЗ або під час оновлення своїх даних ви обрали метод автентифікації з типом “за документами”, то не отримуватимете сповіщення від ЕСОЗ на свій номер телефону. Також ви не зможете підтверджувати доступ медичного працівника до ваших медичних даних.

Рекомендуємо вам змінити свій метод автентифікації на метод з типом “за номером телефону” – так сповіщення та коди підтвердження будуть надходити на ваш номер телефону.

Що робити? 

Щоб змінити свій метод автентифікації, зверніться до лікаря, щоб він вніс ваш номер телефону до системи. Для підтвердження такої дії на ваш номер телефону надійде повідомлення з 4-значним кодом.

Якщо ви не маєте сімейного лікаря (терапевта, педіатра), то фахівці НСЗУ можуть актуалізувати ваш номер у системі за відповідним зверненням. 

Причина #2: У пацієнта змінився номер телефону або номер внесено з помилкою

Якшо ви не отримали сповіщення від ЕСОЗ ні на свій номер, ні на Viber або ж якщо ви з певних причин перестали отримувати сповіщення – разом з лікарем перевірте актуальність свого номера телефону. 

Зверніть увагу! Повідомлення від ЕСОЗ надходять на той номер телефону, який ви вказали при реєстрації в ЕСОЗ. Якщо ви змінили цей номер або номер внесений із помилкою, то потрібно актуалізувати його.

Що робити? 

Якщо ви придбали додатковий номер телефону і хочете отримувати повідомлення від ЕСОЗ саме на нього, то зверніться до вашого лікаря або будь-якого лікаря, в якого будете на прийомі для зміни номеру телефону в системі. Для підтвердження такої дії на старий номер телефону надійде 4-значний код. 

Якщо ви втратили доступ до вашого номеру телефону, який зазначено в системі або повідомлення надходять на невідомий вам номер чи з будь-якої іншої причини, через яку ви не можете отримати код підтвердження, вам потрібно звернутися до НСЗУ через онлайн-форму за посиланням

Після виконання вашого запиту зверніться до лікаря для реєстрації в системі нового номеру телефону. 

Детальніше про те, як змінити номер телефону в ЕСОЗ за посиланням.

Причина #3: Повідомлення надійшло у Viber

Пацієнти вже звикли отримувати повідомлення від ЕСОЗ у вигляді СМС на телефон. А віднедавна сповіщення почали надходити у Viber на номер, який вказаний в Реєстрів пацієнтів.

Проте, якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення. 

Що робити? 

Якщо ви не отримали смс-повідомлення від ЕСОЗ на телефон і ваш номер телефону зареєстровано у Viber, перевірте наявність повідомлення саме там. 

Зауважимо, що лікар не обирає спосіб доставки повідомлень. Система робить це автоматично. 

Причина #4: У записі пацієнта вказаний номер когось із родичів

Під час реєстрації в ЕСОЗ деякі пацієнти не надають значення номеру телефону, який вказують у своєму записі. Так дехто замість свого номеру, вказує номер телефону родича або іншої особи.

Відповідно так пацієнт не зможе отримувати смс-повідомлення від ЕСОЗ, адже вони надходять на номер іншої особи, який вказаний у системі. А особа, номер якої зазначений, може зловживати такою довірою. 

Що робити? 

Якщо ви вказали номер іншої особи при реєстрації, то потрібно внести зміни у ваш запис в ЕСОЗ та встановити свій власний номер. 

Для цього виконайте дії, описані в причині #2.

Зазначимо, що відсутність номеру телефону чи смартфону не є перешкодою для отримання медичної допомоги. При реєстрації в ЕСОЗ ви можете обрати зручний для вас метод автентифікації і канал інформування від ЕСОЗ. Все ж для зручності рекомендуємо обирати як метод автентифікації саме “за номером телефону”, на який будуть надходити сповіщення від системи. Раніше ми розповідали про те, коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають.

5 Березня 2025

НСЗУ застосовуватиме коригувальний коефіцієнт, якщо лікар первинної медичної допомоги перебував на території України менше 270 днів за останній рік. Відповідні зміни вніс Уряд до постанови № 1503 від 24 грудня 2024 року.

Постановою запроваджується верифікація медичних працівників первинної ланки на предмет їх перебування в межах України. Так якщо буде встановлено, що лікар за останні 365 календарних днів перебував на території України менше 270 днів, то до капітаційної ставки за обслуговування пацієнтів такого лікарям застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0, якщо це спричинило порушення умов договору.

Також за результатом моніторингу будуть враховані всі законні підстави перебування лікарів за кордоном (перебування у відпустці по догляду за дитиною, тимчасова непрацездатність тощо). До таких випадків коригувальний коефіцієнт не буде застосовано.

Для проведення верифікації буде забезпечено електронну інформаційну взаємодію між електронною системою охорони здоров’я (ЕСОЗ) та системою контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон “Аркан”.

5 Березня 2025

Неонатальний скринінг – комплексне обстеження новонароджених, яке проводять для виявлення спадкової та вродженої  патології у немовлят. 

Раніше в Україні обстеження проводилося на чотири, а з минулого року – на 21 рідкісне захворювання. З 2023 року така можливість стала доступна у всіх пологових закладах країни, за винятком тимчасово окупованих територій.

Розширений неонатальний скринінг дає можливість завчасно виявити лабораторні ознаки захворювання у дитини та якнайшвидше запобігти їхнім клінічним проявам.

Розповідаємо детальніше, як батьки можуть отримати результати дослідження.

✅ Якщо у дитини ризиків не виявлено, результати не повідомляються, але зберігаються в записах дитини в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ).

✅ У разі сумнівного результату батьків можуть запросити на забір зразка для проведення повторного дослідження – проте це не означає, що у дитини виявлено хворобу.

✅ Якщо скринінг підтвердив патологію, з родиною обов’язково зв’яжуться лікарі медико-генетичного центру та скоординують щодо подальших кроків.

Зауважимо, що батьки дитини можуть дізнатися результати скринінгу у педіатра, якому вони раніше подали декларацію. 

Лікар має доступ до електронних медичних записів дитини та зможе надати необхідну інформацію. Також лікар-педіатр зможе переглянути, які щеплення провели новонародженому у пологовому будинку та інші медичні записи за потреби. 

Нагадаємо, що послуга розширеного неонатального скринінгу є безоплатною та гарантується в рамках програми медичних гарантій під час пологів у пологових стаціонарах, перинатальних центрах та дитячих лікарнях з неонатологічними відділеннями.

На сьогодні уже проведено понад 380 тисяч досліджень, з яких у 563 випадках було підтверджено факт рідкісних захворювань у новонароджених. 

Саме раннє виявлення ризиків та своєчасне призначення лікування дозволяє запобігти розвитку хвороби та створює всі умови для повноцінного життя дитини. 

28 Лютого 2025

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1503 від 24 грудня 2024 року, якими відтермінував застосування коригувального коефіцієнту для неверифікованих записів про дітей до 18 років, що мають укладені декларації з лікарями первинної медичної допомоги, до 1 липня 2025 року.

Оплата за дітей, які не пройшли верифікацію до 1 березня, буде продовжуватися в повному обсязі. З 1 липня 2025 року до базової капітаційної ставки за обслуговування дітей, які не мають статусу “Успішна верифікація”, застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0.

👉 Як буде проходити верифікація свідоцтв про народження?

Процес буде аналогічним до верифікації пацієнтів за РНОКПП – перевірці підлягатимуть ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження. Верифікація буде здійснюватися при реєстрації чи щоразу  при оновленні даних пацієнта, а також із запланованою періодичністю.

🔹 Що важливо памʼятати лікарям та пацієнтам?

✔ Верифікація – це безперервний процес, який дозволяє підтримувати актуальність даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з ідентифікацією пацієнтів та виявленням некоректних записів про пацієнта в ЕСОЗ.

✔ Дітям до 14 років не потрібно отримувати РНОКПП – для верифікації дитини буде достатньо Свідоцтва про народження.

✔ Пацієнту не може бути відмовлено в наданні медичної допомоги незалежно від результатів верифікації.

Декларація пацієнта про вибір лікаря НЕ анулюється за результатами верифікації.

✔ Якщо персональні дані змінено, повторне подання декларації НЕ потрібне – достатньо оновити запис про пацієнта та відправити дані в ЕСОЗ.

 

28 Лютого 2025

Завдяки оптимізації процесів роботи ЦБД ЕСОЗ швидкість обробки запитів на кінець 2024 року зросла орієнтовно на 20% у порівнянні з 2023 роком. 1400-1800 запитів за секунду – таким сьогодні є показник обробки запитів у центральній базі даних ЕСОЗ. За результатами моніторингу середній показник безвідмовності системи впродовж минулого року становив 99,8%. 

НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” не лише регулярно відстежують показники навантаження системи, а й постійно працюють над розширенням її функціональності.

Детальніше переглянути про основні здобутки у сфері адміністрування та оптимізації роботи ЦБД ЕСОЗ за підсумками 2024 року можна за посиланням. Сьогодні ознайомимо із планами покращення продуктивності системи на 2025 рік. 

⚡Проєкт оптимізації БД медичних подій

Плануємо перерозподіл shards, що допоможе горизонтально масштабувати базу даних, тим самим збільшити пропускну спроможність та швидкість читання/запису даних. Це покращить швидкість обробки будь-яких медичних документів. 

Для цього розгортатимемо нову базу даних медичних подій з версією Mongo DB 7, до якої мігруватимуть дані, накопичені з 2018 року. 

Відтак, це не впливатиме на поточну працездатність системи. 

⚡Оновлення архітектури сховища підписного контенту всіх реєстрів ЦБД ЕСОЗ

Переносимо сховище, яке працює на протоколі S3, на нову архітектуру, яка буде враховувати тривалість необхідного зберігання даних і матиме підвищену відмовостійкість. Це також позитивно вплине на швидкість збереження підписного контенту та уніфікує підхід до зберігання даних в цілому. 

⚡Впровадження системи керування резервним копіюванням та відновленням даних 

Для забезпечення інкрементного резервного копіювання і моніторингу баз даних плануємо використовувати рішення від Percona. Вона дозволить спростити роботу для DevOps-фахівців та зменшить вартість адміністрування. Як наслідок, ЦБД ЕСОЗ буде більш підготовлена до нештатних ситуацій, що дозволить у випадку їх виникнення скоротити в рази час відновлення стабільної роботи користувачів. 

⚡Автоскейлінг

Досліджуємо автоскейлінг (автоматичне збільшення кількості pod і надання ресурсів у системі), щоб справлятися із динамічно зростаючим навантаженням у пікові години. 

Плануємо налаштувати автоскейлінг у рамках всієї інфраструктури, де це буде можливо. Як наслідок, зменшиться кількість інцидентів щодо падіння швидкодії системи. 

⚡Перехід на архітектуру HPI 2.0 (Hosted Private Infrastructure, приватна хмара)

Разом з провайдером хостингу дата-центру рівня Tier III впроваджуємо комплексне оновлення інфраструктури, на якій працює ЦБД ЕСОЗ, що дозволить підвищити стабільність та значним чином пришвидшить роботу компонентів системи за рахунок значного оновлення апаратних компонентів до сучасного рівня. 

Підсумовуючи, у 2025 році акценти розвитку ЦБД ЕСОЗ зосереджені на підвищенні її продуктивності, безпеки та адаптивності до зростаючих потреб користувачів. Одночасно із цим впровадження новітніх засобів безпеки та оновлення до більш сучасних протоколів з’єднання підвищать захищеність даних користувачів і стійкість до кібератак. Завдяки цьому електронна система охорони здоров’я стане ще зручнішою для всіх учасників медичної екосистеми.

20 Лютого 2025

Від сьогодні пацієнти почали отримувати повідомлення від електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) не тільки через СМС, а й у Viber. Це розширює можливості інформування та робить отримання важливих медичних повідомлень зручнішим.

То ж, якщо у вас встановлений Viber, прив’язаний до номера, який лікар вказав у ЕСОЗ, сповіщення надходитимуть саме туди. Якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення.

Наступним етапом доставки повідомлень стане доставка сповіщень від ЕСОЗ через Дію

Як працюють сповіщення від ЕСОЗ?

Якщо пацієнт був зареєстрований в ЕСОЗ за своїм номером телефону, то повідомлення від ЕСОЗ –  це його основний канал підтвердження дій та інформування.

Так ЕСОЗ надсилає повідомлення щоразу, коли ви:
🔹 Реєструєтесь у системі або подаєте декларацію лікарю
🔹 Отримуєте е-рецепт, е-направлення чи медичний висновок
🔹 Підтверджуєте дозвіл на доступ до ваших медичних даних, створення плану лікування та ін.

То ж уже наступного разу, наприклад, коли ваш лікар випише вам е-рецепт, ви знайдете номер рецепта та код його погашення у Viber або в СМС.

Якщо пацієнт не має телефону?

Як і раніше пацієнти, які не мають телефону та зареєстровані в ЕСОЗ за скан-копіями документів, отримують відповідну інформаційну довідку. Така інформаційна довідка містить всю інформацію, необхідну, наприклад, для погашення е-рецепта чи отримання медичних послуг за е-направленням.

Для недієздатних пацієнтів (зокрема і дітей) – повідомлення як і завжди надійде одному з батьків або законному представнику через доступний канал інформування.  

Переконайтесь, що ваш номер телефону в ЕСОЗ актуальний – перевірте його під час наступного візиту до лікаря.

14 Лютого 2025

Поява та підключення до ЕСОЗ трьох нових медичних інформаційних систем (МІС) вказує на успішне функціонування та розвиток цифрового медичного ринку в Україні. Саме завдяки МІС медичні працівники та фармацевти мають змогу працювати з ЕСОЗ.

Медичні інформаційні системи – це інформаційно-комунікаційні системи, які дозволяють лікарням та аптекам автоматизувати свою роботу та взаємодіяти з центральною базою даних ЕСОЗ. 

За умовами державно-приватного партнерства ЕСОЗ є двокомпонентною системою і складається з центральної бази даних (ЦБД – державний компонент) та медичних інформаційних систем (приватний компонент).

При цьому держава відповідає за розробку політики та нормативно-правової бази, забезпечує роботу та розвиток тільки центральної бази даних ЕСОЗ, формує технічні вимоги до функціональності та безпеки, забезпечує збереження та захист даних на національному рівні, гарантує безпеку системи загалом. Своєю чергою бізнес (медичні інформаційні системи) відповідальний за впровадження необхідної функціональності згідно з технічними вимогами, забезпечення безпеки (в тому числі даних) на рівні МІС та надання інших сервісів користувачам, які вони обрали відповідно до своїх потреб.  

Медичні заклади та аптеки можуть працювати з електронною системою охорони здоров’я (ЕСОЗ) лише через МІС, яка протестована і підключена державою до ЦБД ЕСОЗ і з якою заклад уклав договір

Наразі до продуктивного середовища ЦБД ЕСОЗ підключені 37 МІС, три з яких підключені впродовж року. На тестовому середовищі 15,  прийнято 19 заяв щодо доступу на тестове середовище. Водночас дві МІС відключили від системи на основі заяви про добровільне відключення МІС від ЦБД ЕСОЗ. 

Тестування МІС в цифрах:

  • Проведено близько 550 годин тестувань функціональностей МІС;
  • Опрацьовано 363 заявки на тестування, які містили 454 модулів;

Держава визначає політику і стратегію, працює як партнер з бізнесом для цифровізації системи охорони здоров’я в Україні. Модель державно-приватного партнерства є ефективною, дозволяє уніфікувати стандарти та якість електронних сервісів та водночас розвивати ринок цифрових послуг в охороні здоровʼя. Розвиток ЕСОЗ у рамках такої моделі має низку переваг: прискорення реалізації проєктів, залучення приватного капіталу, економічний розвиток та створення робочих місць, підвищення якості послуг завдяки інноваціям, уніфікація стандартів якості електронних сервісів.

7 Лютого 2025

Щоб покращити продуктивність ЦБД ЕСОЗ, постійно проводимо роботи з оптимізації системи. Зважаючи на навантаження системи, команда НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” щоденно працює над перерозподілом навантаження на ЦБД та забезпечує максимально можливу її продуктивність в умовах наявних ресурсів. З огляду на потенційні загрози та виклики під час війни ми вжили усіх заходів, щоб запобігти будь-яким перешкодам у роботі ЦБД ЕСОЗ.

Досягнення у сфері адміністрування за 2024 рік: 

  • Ввели кластеризоване сховище підписного контенту і займаємося його впровадженням на середовище Prod. 
  • З переходом на нову версію  SQL з 11 до 14 ми встановили останні патчі та хот-фікси з безпеки, які допомагають усунути вразливості та підвищують швидкодію.
  • Система працює безперебійно з низьким процентом відмов . За останні 90 днів система працювала з показником 99, 8% відмов. 

Що зроблено для покращення продуктивності ЦБД ЕСОЗ у 2024 році?

  • Провели оптимізацію диспетчера подій (event-manager) для пришвидшення його роботи.
  • Впровадили service-mesh мережу LinkerD на частині середовищ для полегшення відладки роботи системи 
  • Оптимізували систему CI/CD для швидкої збірки і доставки застосунків на середовище
  • Оновили версію Kubernetes з 1.19 до 1.21, а на поточний момент працюємо над оновленням до 1.29, яка є найбільш стабільною та поширеною на поточний момент. У майбутньому розглядаємо перехід на вищі версії після того, як вони будуть протестовані професійною спільнотою. 
  • Оновили версію  Mongo DB з 4.4.16 до 4.4.22. Працюємо над переходом на Mongo DB 7, щоб прискорити роботу та покращити стабільність роботи компонента під великим навантаженням.
  • Впровадили SIEM (Security information and event management) – програмний продукт, який об’єднує управління інформаційною безпекою для підвищення стійкості ЦБД до кібератак.
6 Лютого 2025

Шановні користувачі електронної системи охорони здоровʼя!

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

Відповідно до наказу Адміністратора від 06.02.2025 №7 та поданої заяви Оператора (ТОВ “ПОЛІКЛІНІКА БЕЗ ЧЕРГ”) електронної медичної інформаційної системи про добровільне відключення електронну медичну інформаційну систему “КП “МІС “IT4MEDICINE” (EvoMis)” буде відключено від центральної бази даних ЕСОЗ з 10 лютого 2025 року.

Нагадуємо, що у разі відключення МІС від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, користувачі МІС мають право:

– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я іншу МІС відповідно до алгоритму вибору МІС;

– розірвати договір з Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.

5 Лютого 2025

Українська електронна система охорони здоров’я працює з надвисоким навантаженням та чи не з рекордною швидкістю росту даних. Так, цьогоріч у період пікових навантажень вона обробляла близько 2500 запитів за секунду і в середньому від 1400 до 1800 щосекундно впродовж робочого дня. 

НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” не лише регулярно відстежують показники навантаження системи, а й постійно працюють над розширенням її функціональності. 

📈 1400-1800 запитів за секунду – таким сьогодні є показник обробки запитів у центральній базі даних ЕСОЗ. У порівнянні з минулим роком швидкість обробки запитів зменшилася орієнтовно на 20% у зв’язку з оптимізацією процесів у системі.

Динаміка зростання обсягу записів ЕСОЗ

Кількість записів, внесених про заклади охорони здоров’я у 2024 році: 

  • заклади первинної медичної допомоги – 2020 
  • заклади спеціалізованої медичної допомоги – 7003
  • заклади екстреної медичної допомоги – 2132
  • аптеки – 5.  

📈Кількість записів про пацієнтів

📈Кількість всіх електронних медичних записів в ЕСОЗ становить:

Цифровізація охорони здоров’я допомагає зробити процеси надання та отримання медичних послуг більш доступними та прозорими. Рутинні процеси автоматизуються заради більш ефективного та злагодженого забезпечення медичними послугами. Сьогодні також розкажемо про основні цифрові проєкти та зміни, які вдалося втілити у 2024 році.

➡️Удосконалення процесу верифікації пацієнтів 

У ЦБД ЕСОЗ впровадили верифікацію записів про пацієнта на основі співставлення інформації з ЦБД ЕСОЗ та Державним реєстром фізичний осіб – платників податків, або ДРФО Державної податкової служби України. Верифікація з ДРФО відбувається в автоматичному режимі.

За результатом проведення верифікації записам про пацієнтів присвоюються відповідні статуси верифікації по напрямку ДРФО: “Успішна верифікація”, “Неуспішна верифікація”,  “Потребує верифікації”.

➡️Удосконалення процесу верифікації медпрацівників

З лютого 2024 року Національна служба здоров’я також розпочала автоматичну верифікацію даних про медичний персонал в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) на основі даних ДРФО.

Заходи з верифікації дозволяють підвищувати якість  даних ЕСОЗ, та впевнитися в їх повноті і достовірності. НСЗУ далі використовує ці дані для реалізації програми медичних гарантій..

НСЗУ здійснює верифікацію даних на постійній основі й щороку розвиває цей процес. 

➡️ЕМЗ: Впровадження е-рецепту на ліки з канабісу

У 2024 році запрацював функціонал для виписування та погашення е-рецептів на ліки з медичного канабісу. 

У лютому минулого року прийняли Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis)», відповідно до якого призначення та відпуск таких лікарських засобів фіксуватиметься в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) та здійснюватиметься на підставі електронного рецепта. 

У системі доопрацювали окремий модуль, який дозволяє виписувати е-рецепт на екстемпоральні ліки на основі рослинної субстанції канабісу, виготовлені в умовах аптеки. Використання паперових рецептурних бланків на екстемпоральні лікарські засоби з рослинної субстанції канабісу не передбачене законодавством.

Електронний рецепт на готові лікарські засоби на основі медичного канабісу можна буде виписати в ЕСОЗ за програмою “Наркотичні (психотропні) лікарські засоби”.

Виписати е-рецепт на ліки на основі канабісу може як лікар первинної ланки (сімейний лікар, педіатр та терапевт), так і лікар спеціалізованої медичної допомоги. Призначення цих лікарських засобів доступне при певних захворюваннях, які затверджені наказом МОЗ у вигляді окремого переліку. Цей перелік є досить конкретним. На даному етапі законодавство не визначає можливості призначати препарати канабісу пацієнтам з іншими станами. 

Виготовлення та відпуск таких ліків буде фіксуватися в електронній системі обліку обігу медичного канабісу (ЕСОРК).

➡️ЕМЗ: Розвиток Планів лікування

👉Можливість планувати потребу пацієнта у тест-смужках 

У 2024 році у лікарів-ендокринологів з’явилася можливість вносити призначення медичних виробів (тест-смужок) у плани лікування. До початку 2025 року наявність плану лікування для призначення тест-смужок не була обовʼязковою. 

Проте вже у 2025 році для отримання тест-смужок за програмою реімбурсації пацієнт повинен мати відповідний план лікування від лікаря-ендокринолога.

Сьогодні оновлений перелік реімбурсації включає 45 найменувань тест-смужок для глюкометрів, вартість яких підлягає повному чи частковому відшкодуванню державою. 

👉Можливість фіксувати проміжні огляди лікарів у Плані лікування

У 2024 році у фахівців з реабілітації з’явилася можливість фіксувати проміжні огляди пацієнтів у Плані лікування. Зміна дозволяє оптимізувати контроль та моніторинг за станом пацієнта та виконанням реабілітаційних процедур. Це забезпечує детальне документування всіх важливих етапів реабілітаційного процесу і дозволяє відслідковувати динаміку стану пацієнта. 

Так, наприклад, під час проходження пацієнтом курсу фізичної терапії лікар документує зміни після кожного етапу (як-от покращення мобільності або виконання вправ). Для пацієнта ця функція забезпечує прозорість процесу лікування. 

Проміжні огляди також дозволяють іншим членам команди (наприклад, сімейному лікарю чи вузькопрофільному спеціалісту) швидко ознайомитися з динамікою лікування без необхідності отримувати додаткові консультації. Це створює умови для мультидисциплінарного підходу до лікування пацієнта.

➡️ЕМЗ: Облік взаємодій в ЕСОЗ

Зазначена зміна в ЕСОЗ є наближенням до міжнародного стандарту обліку електронних медичних записів. У взаємодії більш точно обліковується час, витрачений медичним фахівцем на допомогу пацієнту, а саме зазначається період (дата та час в діапазоні “з” – “по”).

Залежно від фактично наданої допомоги, період у Взаємодії може охоплювати огляди, консультування, проведені інтервенції пацієнту, оформлення виписки зі стаціонару тощо, які потребують обліку тривалості надання медичної допомоги. 

➡️Отримання доступу до ЕМЗ пацієнта з приєднаної до нього картки

Раніше у випадку об’єднання карток пацієнтів приєднана картка не була доступна. В ЕСОЗ внесли зміни, завдяки яким при отриманні дозволу від пацієнта медичному працівнику надається автоматично доступ, в тому числі і до приєднаних карток.

Такі зміни працюють як для ідентифікованих, так і для неідентифікованих пацієнтів. Відтак, повні медичні записи про пацієнта можна переглянути через МІС.

Після впроваджених змін в ЕСОЗ, наприклад, у педіатрів з’явилася можливість переглянути діагностичний звіт про результати неонатального скринінгу новонароджених дітей, а також інформацію про щеплення, проведені у пологовому будинку. 

Також відтепер медичні працівники зможуть переглянути створені записи пацієнтів, які раніше зверталися за медичною допомогою внаслідок нещасних випадків і відповідно їх реєстрували як неідентифікованих, наприклад, у випадку аварії чи іншої ситуації, коли людину неможливо було ідентифікувати. 

Тепер лікар за згоди пацієнта може отримати доступ до повних записів про такого пацієнта. Але лише за умови, якщо неідентифікованого/ідентифікованого пацієнта було звʼязано з основним записом про пацієнта. 

Цифрові можливості для лікарів та пацієнтів щороку розширюються і удосконалюються. У 2024 році вдалося втілити низку важливих змін, кожна з яких є вагомою складовою єдиного цифрового та медичного простору. В умовах війни ми не просто зберігаємо стабільність, але й рухаємося вперед, розвиваючи цифрову медицину в Україні. 

3 Лютого 2025

Невдовзі пацієнти зможуть скористатися альтернативними способами отримання медичних сповіщень від ЕСОЗ, зокрема не лише через смс, але й у Дії та Viber – таким є рішення Уряду.

Фахівці МОЗ, ДП «Електронне здоров’я» та НСЗУ вже тестують цей функціонал, щоб усе працювало чітко й безперебійно. Відтак, дізнатися про свої е-рецепти та направлення стане ще зручніше та простіше, а у випадку збоїв мобільного оператора позбавить зайвих турбот.

З електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) повідомлення одразу надійде в застосунок Дія. Якщо повідомлення не буде доставлено, воно з’явиться у Viber. А якщо ви не користуєтеся цими застосунками, усе працюватиме як раніше — через СМС.

Які повідомлення з’являться в Дії та Viber:

  • Номер е-рецепта та код його погашення
  • Код е-направлення до лікаря
  • Підтвердження згоди на обробку даних, створення плану лікування тощо.

Електронна система охорони здоров’я автоматично обере найзручніший спосіб для кожного пацієнта. А ще вона допоможе уникнути затримок через можливі збої в роботі мобільного оператора.

А якщо немає телефона?
Як і раніше, ви зможете одержати інформаційну довідку з усіма потрібними даними для отримання ліків чи медичних послуг. Для дітей і людей, які не можуть самостійно отримувати повідомлення, їх одержуватимуть батьки або законні представники.

Нагадаємо, що відповідні зміни внесені до постанови КМУ від 25 квітня 2018 року № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я».

30 Січня 2025

Дітям до 14 років не потрібно обов’язково отримувати Реєстраційний номер облікової картки платника податків для проходження верифікації. У соцмережах поширюється недостовірна інформація щодо необхідності отримати Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) дітям для проходження верифікації.

Вкотре нагадуємо лікарям та пацієнтам:

дітям до 14 років не потрібно обов’язково отримувати РНОКПП спеціально для проходження верифікації даних в Центральній базі даних Електронної системи охорони здоров’я з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків. НСЗУ не висуває і не буде висувати такої вимоги.

Дітям до 14 років достатньо мати Свідоцтво про народження. В подальшому верифікація записів про дітей буде відбуватися саме по Свідоцтву про народження.

Нагадуємо, верифікації підлягають виключно:
• прізвище, ім’я та по батькові;
• дата народження;
• реєстраційний номер облікової картки платника, за наявності;
• серія і номер документа, що посвідчує особу (наприклад, свідоцтво про народження, паспорт тощо, для пацієнтів, які відмовилися від РНОКПП).

Наголошуємо! Пацієнту зі статусом “Неуспішна верифікація” НЕ може бути заблоковано доступ до медичної допомоги.

Незалежно від статусу верифікації пацієнта медичні послуги в закладах охорони здоровʼя, які мають договір з НСЗУ, надаються пацієнту БЕЗОПЛАТНО.

Нагадуємо, що автоматична верифікація пацієнтів Центральної бази даних електронної системи охорони здоровʼя  з Державним реєстром фізичних осіб — це процес, який відбуватиметься безперервно на постійній основі.