Електронна система дозволить лікарям укладати декларації понад ліміт

Відтепер з’явилася технічна можливість укладати декларації з лікарями первинної медичної допомоги понад рекомендовану кількість, затверджену МОЗ.

Нагадаємо, оптимальний обсяг практики  для терапевта – 2000 декларацій, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900. Оптимальний обсяг практики – кількість пацієнтів, яка з одного боку – дозволить пацієнту отримати якісні медичні послуги, а з іншого – забезпечить лікарю гідну оплату його роботи.

З 10 січня 2019 року лікарі матимуть технічну можливість укладати декларації понад оптимальну кількість. Для декларацій понад оптимальний обсяг як інструмент балансу вводяться коригувальні коефіцієнти.  

Ці зміни були внесені до електронної системи відповідно до Постанови КМУ від 18 грудня 2018 року. Ознайомитися з деталями та порядком застосування коефіцієнтів можна за посиланням: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1117-2018-%D0%BF).

Також рекомендуємо
28 Березня 2019

Відповідно до умов програми реімбурсації “Доступні ліки”, МІС розробляють модуль для видачі електронного рецепту, або модуль погашення електронного рецепту, чи  модуль видачі і погашення електронного рецепту одночасно.

МІС “Helsi” пройшла тестування відповідності функціоналу виписки електронних рецептів лікарями та функціонал погашення е-рецептів фармацевтами.

Helsi (helsi.me)
Оператор ТОВ “Хелсі ЮА”
ЄДРПОУ 40436197

 

Також, МІС “Доктор Елекс” успішно пройшла тестування функціоналу виписки електронних рецептів.

Доктор Елекс (https://doctor.eleks.com)

ТОВ “ДОКТОР ЕЛЕКС”

Код ЄДРПОУ 38582529

Тестування функціоналу для аптечних закладів триває! ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

2 Вересня 2022
1. Який термін погашення рецепта на антибіотики?
Термін дії електронного та паперового рецепта на антибіотики становить 30 днів.
2. Чи діє електронний рецепт на антибіотики за кордоном?
Ні, електронний рецепт на антибіотики діє виключно в межах України.
3. Чи у всіх аптеках можна погасити електронний рецепт?
Під час перехідного періоду ви можете придбати антибактеріальний препарат за рецептом у будь-якій аптеці, незалежно від того чи підключена аптека до електронної системи охорони здоровʼя. Для цього достатньо предʼявити інформаційну довідку фармацевту.
4. Чи можна придбати ліки за паперовим рецептом?
Так, під час перехідного періоду лікарі, які поки не працюють з електронною системою охорони здоровʼя, можуть виписувати паперові рецепти на спеціальному рецептурному бланку форми ф-1. Як і інформаційна довідка, паперовий рецепт має бути засвідчений особистим підписом та печаткою лікаря.
5. Чи можна за електронним рецептом придбати аналог ліків, які призначив лікар?
Лікар виписує електронний рецепт на антибіотик за міжнародною непатентованою назвою препарату, тобто «дієвою речовиною». Фармацевт під час погашення рецепта перевірить рецепт та запропонує пацієнтові наявні препарати зі вказаною дієвою речовиною. Так пацієнт має можливість самостійно прийняти рішення щодо бренду лікарського засобу.
6. Чи може лікар-стоматолог виписати мені електронний рецепт на антибіотик?
Так, технічна можливість виписки електронного рецепта на антибіотики доступна як лікарям первинної, так і спеціалізованої й високоспеціалізованої медичної допомоги усіх форм власності – як державних, комунальних, так і приватних закладів. Головна умова – лікар має працювати в електронній системі охорони здоровʼя. Якщо лікар поки не працює в ЕСОЗ, то випише вам паперовий рецепт.
20 Листопада 2023

Впровадження електронного рецепта – один із кроків у боротьбі з нераціональним вживанням антибіотиків, що призводить до розвитку антибіотикорезистентності.

У всьому світі одним із основних інструментів стримування антибіотикорезистентності є рецептурне призначення ліків та їх відпуск з аптек. Одним із зручних інструментів забезпечення рецептурного обігу антибактеріальних ліків є електронний рецепт.

Саме тому з серпня минулого року в Україні відпуск антибіотиків почав здійснюватися за е-рецептом. Втім ця норма не є новою, додався лише новий цифровий інструмент – електронний рецепт.

Нагадаємо, що на перехідному періоді пацієнт може сам обрати, який тип рецепта є для нього більш зручним – електронний чи паперовий. 

Як отримати е-рецепт на ліки та в якій аптеці його погасити – детальніше в розʼясненні МОЗ:

  1. Рішення щодо призначення рецептурних ліків приймає лікар. Тому, щоб отримати рецепт на рецептурний препарат необхідно звернутися до лікаря.
  2. Якщо вам потрібно вживати рецептурний препарат, лікар запропонує обрати електронний чи паперовий рецепт. Якщо ж ви обрали електронний рецепт, то лікар сформує е-рецепт в ЕСОЗ, вказавши діючу речовину, дозування, тривалість курсу та інструкції з прийому ліків.
  3. Після цього ви отримаєте СМС-повідомлення з номером електронного рецепта та унікальним кодом його погашення. А в разі, якщо при реєстрації в ЕСОЗ ви обрали метод автентифікації не за телефоном, а за документами, лікар роздрукує вам інформаційну довідку, яка міститиме необхідні реквізити. Звертаємо увагу, що кожен пацієнт має право отримати інформаційну довідку. Якщо вам вона потрібна – скажіть про це лікарю.
  4. Знайти аптеку, яка відпускає ліки за електронним рецептом можна, скориставшись спеціальним дашбордом, який підкаже адресу найближчої для вас аптеки. Для цього достатньо ввести чи обрати з переліку в пошуковому рядку назву вашого населеного пункту.
  5. Ви можете придбати ліки за електронним рецептом в аптеці протягом 90 днів. А якщо вам призначено ліки на пільгових умовах чи за програмами реімбурсації, то строк таких рецептів складає 30 днів, а для наркотичних (психотропних) ліків – 10 днів.
  6. Для того, щоб придбати ліки, достатньо повідомити фармацевту потрібні реквізити з СМС чи інформаційної довідки – номер рецепта та код погашення.
  7. Фармацевт запропонує вам наявні в аптеці лікарські засоби, які містять діючу речовину у визначеному дозуванні та формі випуску, що призначив вам лікар – так ви зможете обрати ліки відповідно до вашого бюджету. Лікуйтеся свідомо та будьте здорові!

Нагадаємо, що військові адміністрації, підрозділи Збройних сил, а також залучені волонтерські та благодійні організації можуть закуповувати антибактеріальні лікарські засоби оптово безпосередньо у дистрибʼюторів для потреб воєнного часу без рецепта.

А також аптеки, що перебувають у зоні проведення бойових дій або в тимчасовій окупації, оточенні, на час дії воєнного стану, зможуть і далі відпускати пацієнтам рецептурні антибактеріальні лікарські засоби без рецепта лікаря.

2 Листопада 2021
Що робити, якщо не вдається згенерувати COVID-сертифікат?
eZdorovya підготували для вас рішення, що робити, якщо вам не вдається згенерувати COVID-сертифікат .
👉 Однією з причини, чому не вдається створити COVID-сертифікат – при внесенні даних про вакцинацію до електронної системи охорони здоров’я було допущено помилку. В такому випадку зверніться, будь ласка, до пункту, де Вам робили щеплення, взявши з собою паспорт та ідентифікаційний код. Виправити чи змінити ваші дані у записі про вакцинацію можуть лише фахівці пункту щеплення.
🤳 Якщо ви вакцинувались у сімейного лікаря, то відповідно потрібно звернутись до нього для зміни даних.
📲 Якщо питання не вирішується, зверніться до контакт-центру МОЗ з питань коронавірусної хвороби та вакцинації за номером 0 800 60 20 19. Також, ви можете скористатися чат-ботом підтримки на сайті Міністерства охорони здоров’я України.
🏥 Нещодавно розпочали роботу офлайнові центри підтримки застосунку Дія, фахівці яких особисто навчать вас генерувати сертифікати. Зараз дані пункти працюють у двох пунктах масової вакцинації столиці:
– Центральний залізничний вокзал, м. Київ, пл. Вокзальна, 1
– ТЦ River Mall, м. Київ, Дніпровська набережна, 12