Реєстр пацієнтів: Спрощуємо процес реєстрації зв’язку між дитиною та законним представником в ЕСОЗ 

Завдяки зворотному зв’язку від користувачів, ми продовжуємо покращувати процеси в ЕСОЗ!

Раніше ми вже удосконалили процес реєстрації законного представника для недієздатного пацієнта:

  • прибрали потребу вносити всі дані представника вручну — достатньо обрати його серед зареєстрованих в Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ;
  • скасували необхідність завантажувати свідоцтво про народження українського зразка при реєстрації дитини – ці дані автоматично перевіряються через ДРАЦСГ.

✅ На минулому тижні ми впровадили ще одне оновлення в ЕСОЗ – при створенні звʼязку недієздатного пацієнта та його законного представника більше не потрібно завантажувати скан-копію свідоцтва про народження українського зразка.

Реквізити свідоцтв, що підтверджують звʼязок дитини та її законного представника також автоматично перевірятимуться з ДРАЦСГ. 

При цьому зауважимо, що перевірка документу законного представництва, яка запуститься найближчим часом не впливатиме на оплату надавачам медичних послуг, законтрактованих з НСЗУ за Програмою медичних гарантій. Як і завжди ми завчасно проведемо інформування про старт автоматичної перевірки.

Нагадаємо: як зареєструвати зв’язок між недієздатним пацієнтом та його законним представником?

  1. Відкрийте запис пацієнта в МІС.
  2. Перейдіть до розділу «Законні представники» в картці пацієнта.
  3. Знайдіть потрібну особу серед зареєстрованих пацієнтів.
  4. Вкажіть документ, що підтверджує представництво. Якщо це свідоцтво про народження українського зразка – завантажувати скан-копію тепер не потрібно.
  5. Вкажіть код підтвердження з СМС-повідомлення, яке надійшло законному представнику пацієнта, та збережіть звʼязок.

❗️Зареєстрований зв’язок – обов’язкова умова для подання декларації та оновлення персональних даних пацієнта в ЕСОЗ. При цьому зареєструвати звʼязок може лікар будь-якої спеціальності.

ℹ️ Оновлення звʼязку пацієнтів з законними представниками можна проводити поступово, під час планових візитів пацієнтів. 

🏛 Нагадуємо, що реєстрація та оновлення пацієнтів відбувається відповідно до наказу МОЗ №2755 “Про затвердження Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я”.

▶️ Детальніше — у вебінарі НСЗУ  «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ»: https://cutt.ly/XrhIDd0g

👉 Якщо маєте питання — звертайтесь до свого надавача МІС.

Також рекомендуємо
8 Грудня 2023

Електронна система охорони здоровʼя забезпечує надійне зберігання даних, адже існує багато випадків, коли через безжальні та злочинні атаки ворога була втрачена медична документація пацієнта, яка раніше зберігалася на паперових носіях вдома чи у медичних закладах. 

Саме тому важливо вносити дані про вакцинацію в електронну систему охорони здоров’я (ЕСОЗ), оскільки це гарантує їх цілісність та збереження. До того ж актуальні та оперативні дані про вакцинацію є основою для забезпечення ефективного реагування та прийняття клінічних та управлінських рішень.

І хоча сьогодні в Україні через завершення карантинних обмежень використання та наявність COVID-сертифіката не є обов’язковими, вакцинація проти COVID-19 залишається ефективним методом запобігти ускладненням у разі хвороби.

На сьогодні в ЕСОЗ внесено понад 67 млн записів про вакцинацію. Це дані як про вакцинацію проти COVID-19, так і про щеплення за національним календарем та інші. Вони стосуються не лише проведеної вакцинації, а й вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

Якщо ви перебували за кордоном і робили щеплення там, потрібно звернутися до сімейного лікаря з документом, що посвідчує особу, та іноземним документом, який підтверджує вакцинацію. Всі дані про вакцинацію важливо вносити до ЕСОЗ.

Цифровізація системи охорони здоров’я забезпечує можливість надійно зберігати медичну документацію пацієнтів в ЕСОЗ. Крім даних про щеплення, в електронному вигляді зберігаються дані про обстеження, лікування, оперативне та стаціонарне втручання тощо.

Нагадаємо, що з травня 2022 року для медичних сестер та братів доступна можливість вносити дані про вакцинацію пацієнтів в електронну систему охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Це стосується як проведеної вакцинації, так і вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

9 Вересня 2021

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.
Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 20:00 10.09.2021 та до 21:30 10.09.2021.

Дякуємо за розуміння!

18 Лютого 2023
📌 Уже цієї весни відпуск всіх рецептурних засобів в Україні почне здійснюватися за електронним рецептом. У такий спосіб МОЗ не лише посилює контроль за відпуском рецептурних ліків в аптеках, але й оптимізує процес призначення ліків, робить його більш прозорим та ефективним.
📌 Для того, щоб пацієнт зміг безперешкодно отримати рецепт на ліки у будь-якого лікаря та погасити його у будь-якій аптеці, керівники медичних та аптечних закладів мають завчасно – до 31.03.2023 – подбати про підключення до національної електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ).
Ознайомитися з переліком таких медичних інформаційних систем та алгоритмом реєстрації закладу можна на сайті національної системи ЕСОЗ.
📌 Механізм виписування е-рецептів уже знайомий лікарям та фармацевтам, які працюють з електронними рецептами у рамках програми реімбурсації «Доступні ліки», а також призначають пацієнтам антибіотики чи препарати знеболення. Разом з тим, він також буде простим і зрозумілим для тих, хто тільки починає роботу з електронною системою охорони здоровʼя. Для цього на платформі Академії НСЗУ та МІС завжди доступні відповідні навчальні матеріали.
📌 Виписати е-рецепт зможуть лікарі усіх спеціальностей державних, комунальних чи приватних клінік, або ж лікар-ФОП. І для цього закладу не потрібно укладати договір з НСЗУ.
📌 Завдяки доступу до єдиної електронної картки пацієнта лікар зможе відстежувати історію хвороби пацієнта, його супутні захворювання, прийом інших медикаментів та інші клінічні дані, необхідні для його подальшого лікування. Це суттєво спростить та водночас розширить можливості для збору анамнезу, а з часом – дозволить відстежувати результати лікування та за потреби створювати план лікування пацієнта.
А фармацевт, своєю чергою, зможе відпустити рецептурні ліки пацієнтові кількома «кліками». Окрім іншого це дозволить спростити та повністю автоматизувати регулярну звітність в аптеці.
13 Грудня 2023

Час від часу до нас надходять запити від пацієнтів щодо формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та е-лікарняних. Зокрема, цікавляться, хто може створити МВТН та як отримати МВТН для подальшого формування е-лікарняного. 

Перш за все варто нагадати, що МВТН та е-лікарняний – це два різні цифрові документи. 

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність, або МВТН – електронний документ, що формується в електронній системі охорони здоровʼя  та засвідчує тимчасову непрацездатність пацієнта та є підставою для створення е-лікарняного.

З 1 жовтня 2021 року в Україні впровадили формування електронних лікарняних. Для лікарів головною відмінністю при проведенні експертизи втрати тимчасової непрацездатності стало фактична відмова від видачі паперових бланків листків непрацездатності та перехід до процесу формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність формується тим лікарем, який надає медичну допомогу, створює відповідні електронні медичні записи та власне проводить лікарську експертизу щодо тимчасової втрати працездатності. Це може зробити як сімейний лікар, так і лікар-спеціаліст.

Алгоритм дій пацієнта при отриманні е-лікарняного

Сьогодні хочемо нагадати про значення цих двох цифрових сервісів та роз’яснити алгоритм отримання е-лікарняного: 

  1. Необхідно звернутися до лікаря, який на підставі огляду сформує медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Зауважимо, що МВТН не містить  медичних та персональних даних.
  2. Після того як лікар підпише МВТН своїм електронним підписом , пацієнт за наявності методу автентифікації за номером телефону отримує смс-повідомлення від “E-health” з номером медичного висновку у форматі 1А2B-3В4G-5D6Е-7C8T. Якщо смс не прийшло – надайте лікарю актуальний номер телефону для зміни методу автентифікації.
  3. Після цього медичний висновок автоматично надсилається в електронний реєстр листків непрацездатності, де на підставі наявних даних може бути сформований е-лікарняний. Наприклад, е-лікарняний не формується для незастрахованих осіб.
  4. Пацієнт отримає смс-повідомлення від Пенсійного фонду з номером лікарняного в форматі № 9123131-2017190732-1. Якщо смс не прийшло – зареєструйтеся на Порталі пенсійного фонду (або у додатку) та увімкніть спосіб інформування через смс-повідомлення в особистому кабінеті.
  5. Поінформуйте свого роботодавця про період непрацездатності, зателефонувавши або надіславши йому номер лікарняного. Своєю чергою, роботодавець у кабінеті страхувальника на порталі ПФУ перегляне листок непрацездатності та матиме можливість сплатити його.
  6. Переглянути свої е-лікарняні можна в особистому кабінеті застрахованої особи на Порталі пенсійного фонду.

Де можна перевірити свій медичний висновок про тимчасову непрацездатність?

Перевірити медичний висновок можна на порталі “Дія”. У результаті перевірки ви миттєво отримаєте дані про: тип медичного висновку; дату його створення, номер документа, заклад охорони здоров’я, що видав висновок, а також термін, протягом якого документ є дійсним (термін непрацездатності).