Новий напрям верифікації пацієнтів в ЕСОЗ: за свідоцтвом про народження дитини

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я», НСЗУ забезпечує верифікацію даних пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я. Це — одна з визначених функцій, спрямована на підтримку достовірності та актуальності інформації в ЕСОЗ. У межах реалізації цієї функції впроваджено механізм верифікації даних пацієнтів віком до 18 років на підставі свідоцтва про народження.

Процес є аналогічним до верифікації пацієнтів за РНОКПП – перевірці підлягатимуть ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження. 

Більше дізнавайтесь у вебінарі 👉 https://cutt.ly/ArkgkTCn 

❓ Що робити, якщо пацієнт не пройшов верифікацію за свідоцтвом?

  1. Перевірте актуальність даних пацієнта: його ПІБ, дату народження пацієнта, номер та серію свідоцтва про народження;
  2. Якщо дані у свідоцтві про народження та ЕСОЗ збігаються, але дані пацієнта не верифіковано  – потрібно спрямувати батьків пацієнта до ДРАЦСГ для уточнення даних.

🔹 Що важливо памʼятати лікарям?

✔ Верифікація пацієнтів – це безперервний процес, який здійснюється при реєстрації чи щоразу  при оновленні даних пацієнта, а також із запланованою періодичністю.

✔ Автоматичній верифікації підлягатимуть всі неповнолітні пацієнти, які мають свідоцтво про народження українського зразка.

✔ Якщо у картці дитини замість “I” (англійською) вказано “І” (українською) чи навпаки – система автоматично унормує дані та це не вплине на результати верифікації. 

✔ Якщо у дитини є декілька свідоцтв – достатньо внести в ЕСОЗ хоча б одне з них;

✔ Дітям до 14 років не потрібно отримувати РНОКПП – для верифікації дитини буде достатньо Свідоцтва про народження.

✔ Пацієнту не може бути відмовлено в наданні медичної допомоги незалежно від результатів верифікації.

✔ Якщо персональні дані змінено, повторне подання декларації НЕ потрібне – достатньо оновити запис про пацієнта та відправити дані в ЕСОЗ.

❗️ Нагадаємо:

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1503 від 24 грудня 2024 року, якими відтермінував застосування коригувального коефіцієнту для неверифікованих записів про дітей до 18 років, що мають укладені декларації з лікарями первинної медичної допомоги, до 1 липня 2025 року.

З 1 липня 2025 року до базової капітаційної ставки за обслуговування дітей, які не мають статусу “Успішна верифікація”, застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0.

Також рекомендуємо
27 Червня 2024

Е-рецепт на “Доступні ліки” можна отримувати без повторного візиту до лікаря. Основна перевага цього інструменту в тому, що його можуть виписати дистанційно. 

Для цього завчасно домовтеся зі своїм сімейним лікарем, терапевтом або педіатром дитини про можливість отримати електронний рецепт без повторного візиту.

– Погодьте спосіб дистанційного зв’язку та уточніть, у який час краще телефонувати чи писати.
– Контролюйте кількість лікарського засобу, який залишається та звʼяжіться із лікарем до того, як ліки закінчаться:

– за 7 днів, якщо попередній рецепт розрахований на 21 і більше днів;
– за 3 дні, якщо ліків у попередньому рецепті  менш ніж на 21 день.

Коли лікар випише електронний рецепт, вам надійде СМС з потрібними реквізитами — номером рецепту та кодом підтвердження.

З цим потрібно звернутися в аптеку, яка відпускає ліки за програмою реімбурсації. Зазвичай такі аптеки мають на дверях наліпку “Тут є “Доступні ліки” та “+Інсуліни”.

Знайти аптеку з договором із НСЗУ можна через:
– контакт-центр НСЗУ за номером 16-77. Оператор підкаже, де найближча аптека, яка має договір та відпускає ліки за необхідним напрямом;

– дашборд на сайті НСЗУ. У меню зліва оберіть ваш населений пункт та потрібний напрям програми реімбурсації. Дашборд покаже аптеки, які відповідають вашому запиту, з адресами та контактами. Радимо попередньо зателефонувати в аптеку та уточнити, чи є в наявності потрібний вам лікарський засіб;

– чат-бот “Спитай Гриця”. Виконуйте вказівки чат-бота і він підкаже, де найближча аптека.

Докладніше про те, як працює програма реімбурсації можна прочитати у Гіді по програмі “Доступні ліки” для пацієнта за посиланням.

Джерело: НСЗУ

13 Березня 2019

Сьогодні до переліку інформаційних систем, які успішно пройшли тестування адміністративного модуля для аптечних закладів, долучилися МІС Helsi та Скарб.

 

Helsi (helsi.me)

Оператор ТОВ “Хелсі ЮА”

ЄДРПОУ 40436197

 

Скарб (skarb.ua)

Оператор ТОВ “Скарб-Софт”

ЄДРПОУ 41675801

 

До функціоналу який тестується, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС або АІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

7 Березня 2024

Відтепер користувачі ЕСОЗ можуть переглянути всі статуси тестування функціональності кожної медичної інформаційної системи (МІС) для підключення до ЦБД ЕСОЗ або підтвердження відповідності функціональним вимогам, на новому дашборді “Статуси тестувань функціоналу МІС”. 

Проводите закупівлю медичної інформаційної системи? При оцінці комерційних пропозицій перевірте, чи вся необхідна вам функціональність протестована позитивно, що свідчить про те, що таку МІС можна закуповувати та встановлювати і вона відповідає чинним на даний момент вимогам. 

Хочете перевірити, чи відповідає МІС усім актуальним вимогам? 

НСЗУ періодично затверджує своїм наказом технічні вимоги до МІС. МІСи, які підключені, мають підтвердити відповідність таким вимогам. 

Щоб перевірити результат тестувань вашої МІС, перейдіть на відповідну сторінку у розділі “Медичні інформаційні системи”. 

 

👉Як користуватися дашбордом?

📌У верхній частині дашборду ви можете переглянути загальну інформацію щодо результатів тестування МІС:
– загальна кількість тестувань;
– частка негативних тестувань
– приріст кількості тестувань за останні 30 днів;

📌У таблиці наведену інформацію можна переглянути в розрізі:
– назва МІС;
– назва оператора МІС та його ЄДРПОУ;
– назви модулю згідно з технічними вимогами (відповідно до затвердженого наказу);
– назви функціональності, якому відповідає той чи інший протестований модуль;
– дата видачі висновку Адміністратором;
– статуси тестування (“позитивний”, “негативний”, “тестування”, “не перетестовано”);
– редакція технічних вимог до МІС, згідно з якою МІС проходив тестування на відповідність (ознайомитись з усіма редакціями технічних вимог до МІС можна за посиланням https://ehealth.gov.ua/technichni_vymogy/);
– посилання на підписаний висновок, який видав Адміністратор (засвідчений електронним підписом)

📌Для швидшого та ефективного отримання інформації ви можете використовувати такі фільтри:
– назва МІС;
– оператор МІС;
– функціональність МІС;
– результат тестування;
– редакція технічних вимог до МІС;
– дата видачі висновку про відповідність або невідповідність технічним вимогам Адміністратором.

*Якщо при натисканні на фільтр “Дата висновку” у стовпчику немає дати, це означає, що медична інформаційна система перебуває у статусі тестування.

👉Що зробити для зручності перегляду зі смартфону?

Щоб збільшити дашборд, натисніть на стрілочки у правому нижньому куті. Також саме тут ви можете отримати посилання для поширення дашборду у соціальних мережах. Для зручного перегляду дашборду зі смартфону необхідно увімкнути функцію автоповороту у налаштуваннях телефону та перевернути смартфон горизонтально.

Дата останнього оновлення інформації на дашборді розміщується у лівому нижньому куті дашборду.

Нагадаємо, щоб підключитися до ЦБД ЕСОЗ, медична інформаційна система повинна відповідати технічним вимогам, які розробляються ДП “Електронне здоров’я” як адміністратором та затверджуються НСЗУ.

Такі технічні вимоги постійно оновлюються, тому МІС зобовʼязана регулярно проходити перетестування для встановлення відповідності актуальним технічним вимогам.

Якщо у вас є побажання, інформуйте нас на електронну пошту: [email protected]

3 Грудня 2020
Сьогодні відзначається Всесвітній день комп’ютерної грамотності.
Уже важко уявити функціонування усіх сучасних процесів без комп’ютерної техніки. Адже у будь-якій сфері необхідне вміння працювати з інформаційно-комунікаційними технологіями в мережевому оточенні, а також розуміння соціальних, культурних та етичних питань, які виникають під час використання цих технологій.
Вкотре зауважимо, що безпека даних в електронній системі охорони здоров’я починається з робочого місця лікаря чи працівника аптеки. Саме тому, подбайте про безпеку свого комп’ютеру.
Сьогодні eZdorovya зібрали рекомендації з комп’ютерної грамотності для лікарів :
1) Важливо мати виключно ліцензійне програмне забезпечення.
2) Установіть антивірусні програми для вашого робочого комп’ютера.
3) Дотримуйтесь правил безпека в мережі.
4) Зберігайте паролі доступу на безпечних сервісів сховищах. LastPass, Google Smart Pass, iCloud, Dashlane, Keeweb — одні з таких сервісів, що надають безпечне сховище для паролів, а також мають додаткові функції, як от автозаповнення, генерацію надійних паролів, двофакторну аутентифікацію та ін.
5) Не передавайте пароль третім особам. Це ваш унікальний ідентифікатор доступу, який не потрібно використовувати в інших ресурсах.
6) Змінюйте пароль регулярно відповідно до вимог вашої медичної інформаційної системи.
7) Не відповідайте на сумнівні листи-запити. Завжди перевіряйте відправника, за можливості уточніть, чи справді інформація відповідає дійсності.
8) Не переходьте за сумнівними посиланнями та не беріть участь у сумнівних опитуваннях.
9) Зберігайте всі паперові документи пацієнтів згідно з вимогами законодавства.
10) Виходьте з облікових записів, коли відсутні на робочому місці.