Уряд запровадив верифікацію лікарів ПМД на перебування в межах України менше 270 днів впродовж року

НСЗУ застосовуватиме коригувальний коефіцієнт, якщо лікар первинної медичної допомоги перебував на території України менше 270 днів за останній рік. Відповідні зміни вніс Уряд до постанови № 1503 від 24 грудня 2024 року.

Постановою запроваджується верифікація медичних працівників первинної ланки на предмет їх перебування в межах України. Так якщо буде встановлено, що лікар за останні 365 календарних днів перебував на території України менше 270 днів, то до капітаційної ставки за обслуговування пацієнтів такого лікарям застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0, якщо це спричинило порушення умов договору.

Також за результатом моніторингу будуть враховані всі законні підстави перебування лікарів за кордоном (перебування у відпустці по догляду за дитиною, тимчасова непрацездатність тощо). До таких випадків коригувальний коефіцієнт не буде застосовано.

Для проведення верифікації буде забезпечено електронну інформаційну взаємодію між електронною системою охорони здоров’я (ЕСОЗ) та системою контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон “Аркан”.

Також рекомендуємо
7 Березня 2019

ДП “Електронне здоров’я” повідомляє про успішне проведення тестування адміністративного модуля для аптечних закладів.

До функціоналу, який тестувався, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

Інформаційні системи, які першими пройшли тестування успішно:

1. “MedCard Plus” (https://mcplus.com.ua/)
Оператор МІС ПП “Технет-Сервіс” (ЄДРПОУ 35246042)

2. “nHealth” (https://ehealth.vikisoft.kiev.ua/)
Оператор МІС ТОВ “РОЯЛ ІНТЕГРАЦІЯ” (ЄДРПОУ 38688685)

Нагадуємо, що тестування та підключення нових систем триває. Якщо ви розробник МІС або АІС та бажаєте підключитися до ЦБД eHealth – надішліть свою пропозицію на [email protected]

14 Липня 2025

Завдяки зворотному зв’язку від користувачів, ми продовжуємо покращувати процеси в ЕСОЗ!

Раніше ми вже удосконалили процес реєстрації законного представника для недієздатного пацієнта:

  • прибрали потребу вносити всі дані представника вручну — достатньо обрати його серед зареєстрованих в Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ;
  • скасували необхідність завантажувати свідоцтво про народження українського зразка при реєстрації дитини – ці дані автоматично перевіряються через ДРАЦСГ.

✅ На минулому тижні ми впровадили ще одне оновлення в ЕСОЗ – при створенні звʼязку недієздатного пацієнта та його законного представника більше не потрібно завантажувати скан-копію свідоцтва про народження українського зразка.

Реквізити свідоцтв, що підтверджують звʼязок дитини та її законного представника також автоматично перевірятимуться з ДРАЦСГ. 

При цьому зауважимо, що перевірка документу законного представництва, яка запуститься найближчим часом не впливатиме на оплату надавачам медичних послуг, законтрактованих з НСЗУ за Програмою медичних гарантій. Як і завжди ми завчасно проведемо інформування про старт автоматичної перевірки.

Нагадаємо: як зареєструвати зв’язок між недієздатним пацієнтом та його законним представником?

  1. Відкрийте запис пацієнта в МІС.
  2. Перейдіть до розділу «Законні представники» в картці пацієнта.
  3. Знайдіть потрібну особу серед зареєстрованих пацієнтів.
  4. Вкажіть документ, що підтверджує представництво. Якщо це свідоцтво про народження українського зразка – завантажувати скан-копію тепер не потрібно.
  5. Вкажіть код підтвердження з СМС-повідомлення, яке надійшло законному представнику пацієнта, та збережіть звʼязок.

❗️Зареєстрований зв’язок – обов’язкова умова для подання декларації та оновлення персональних даних пацієнта в ЕСОЗ. При цьому зареєструвати звʼязок може лікар будь-якої спеціальності.

ℹ️ Оновлення звʼязку пацієнтів з законними представниками можна проводити поступово, під час планових візитів пацієнтів. 

🏛 Нагадуємо, що реєстрація та оновлення пацієнтів відбувається відповідно до наказу МОЗ №2755 “Про затвердження Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я”.

▶️ Детальніше — у вебінарі НСЗУ  «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ»: https://cutt.ly/XrhIDd0g

👉 Якщо маєте питання — звертайтесь до свого надавача МІС.

27 Грудня 2023

Іноді в процесі лікування виникають ситуації, коли лікар не бачить певних записів про лікування пацієнта з ЦБД ЕСОЗ. Часто лікарі повʼязують цю проблему з тим, що такі дані були внесені іншим закладом або через іншу МІС, а тому їх неможливо переглянути.

Спростовуємо цей міф, адже вся інформація, внесена до ЦБД ЕСОЗ, зберігається централізовано і за певними правилами доступ до даних можуть отримати медичні працівники незалежно від: 

  • МІС, через яку вони були внесені 
  • Області, форми власності закладу 
  • Спеціальності лікаря, який їх вносив 
  • тощо

Раніше ми розповідали про можливі причини, чому користувач може “не бачити” певні записи.  Детальніше про це 👉тут

Одна з основних причин – відсутність доступу до перегляду таких даних. Сьогодні ми розповімо детальніше, як подати запит на отримання доступу до необхідних даних пацієнта.

Важливим аспектом в отриманні доступу до даних пацієнта є метод аутентифікації пацієнта, який може бути трьох типів: 

  • за номером телефону
  • за документами
  • через третю особу (законний представник)

Детальніше про методи автентифікації йшлося на вебінарі, який можна переглянути за .

Чому важливий метод автентифікації? 

У залежності від типу методу автентифікації та його актуальності пацієнт може або не може підтвердити запит на доступ до його даних або до даних його підопічного. 

Так, наприклад, якщо метод автентифікації за номером телефону, на такий номер прийде одноразовий чотиризначний код, назвавши який, пацієнт підтверджує доступ до його даних. Відповідно якщо номер телефону неактуальний, тоді треба оновити інформацію про метод автентифікації з актуальним на поточний момент номером телефону.

А якщо метод автентифікації за документами, то пацієнт має надати такий документ для підтвердження дії медичного працівника, який у свою чергою завантажить скан-копію такого документу. Але при використанні даного методу автентифікації пацієнта не має можливості дистанційно управляти цим доступом. Тому радимо використовувати як метод автентифікації саме метод за номером телефону.

Як отримати доступ до необхідних медичних даних пацієнта?

Для того, щоб отримати доступ до медичних даних пацієнта:

  1. Переконайтеся, що метод автентифікації в ЕСОЗ актуальний.
  2. Оберіть електронні медичні записи, до яких необхідний доступ. Зауважте, що у лікаря є можливість запросити доступ до усіх медичних записів пацієнта відразу (окрім чутливих)
  3. Відправте запит на доступ до ЦБД ЕСОЗ з зазначенням рівня доступу: на читання або редагування. Визначте, який саме доступ вам потрібно отримати. Більше про можливі доступи читайте тут.
  4. Після цього пацієнт має підтвердити доступ до своїх даних наявним методом автентифікації, надавши код з СМС або документи. 
  5. Підтвердіть запит, зазначивши код верифікації або завантаживши документ.
  6. Після цього якщо пацієнт надав доступ – ви маєте можливість працювати з цими даними. 

Процес отримання доступу може дещо відрізнятися в залежності від того, на що потрібно отримати доступ, зокрема:

👉Для отримання доступу на групи (чутливі групи або групи діагнозів/сервісів), необхідно обрати відповідну групу.

👉Для отримання доступу до пацієнта, необхідно обрати відповідного пацієнта.

Як лікар може отримати доступ до чутливих даних пацієнта? 

Будь-які медичні дані є конфіденційними та охороняються законом, однак є низка інформації, яка охороняється більш суворо. Такими даними є інформація в контексті психіатрії та ВІЛ статусу.

Якщо електронні медичні записи містять дані про стан, інтервенції тощо, які відносяться до чутливих – доступ надається виключно за дозволом пацієнта.

👉За замовчуванням доступ до таких даних має виключно їх автор. Однак, за потреби інші лікарі можуть отримати доступ до чутливих даних. 

У процесі комунікації з пацієнтом поясніть йому клінічну потребу в необхідності ознайомлення з чутливими даними, отримайте на це письмову згоду пацієнта, після чого зареєструйте такий дозвіл на доступ до групи чутливих даних в ЕСОЗ.

👉 Так, якщо у пацієнта метод автентифікації за номером телефону, то пацієнт отримає окремий вид смс – щодо доступу до групи чутливих даних з кодом. 

Пацієнт повідомляє цей код вам як підтвердження того, що він згоден надати доступ  до своїх чутливих даних. 

👉Ввівши код, лікар підтверджує дозвіл пацієнта на доступ до групи чутливих даних. Після цього ви можете працювати з цими даними в ЕСОЗ.

Тому на відміну від паперової медичної документації (доступ до якої іноді не контролюється зовсім і будь-хто з фізичним доступом до паперової картки може мати несанкціонований доступ), дані, які зберігаються в ЦБД ЕСОЗ, є, безумовно, більш захищеними завдяки політикам та заходам контролю доступу, зокрема, з боку пацієнта. 

28 Березня 2023

Раді повідомити про початок обміну досвіду між Естонією та Україною задля розвитку eHealth!

З початку березня ми розпочали співпрацю з нашими міжнародними партнерами, яка у майбутньому допоможе у безпечний та контрольований спосіб обмінюватись медичною інформацією між електронними системами охорони здоров’я Естонії та України.
На сьогодні понад 126 000 вимушених переселенців з України прибули до Естонії. А 66 000 із них не планують повертатись до кінця війни.
Загалом понад 44 000 українців уже звернулися за медичною допомогою до медзакладів Естонії, здебільшого — до сімейних лікарів.
Для їх ефективного лікування було б зручно забезпечити доступ лікаря до даних пацієнта за дозволу пацієнта, внесених в Україні.
Це покращить комунікацію лікарів та пацієнтів, а також суттєво зменшить потребу в проведенні додаткових досліджень або діагностики.
Естонські колеги вже приєдналася до транскордонного обміну медичною інформацією про пацієнта та електронним рецептом з боку ЄС.
Також команда ДП «Електронне здоров’я» має великий досвід роботи з даними та впровадженням новітніх рішень у сфері охорони здоров’я.
Дуже раді початку кооперації між Україною та Естонією у питанні обміну даними.
Все буде eHealth!🤝