COVID-сертифікати: що очікувати

На разі команда впровадження ЕСОЗ продовжує роботу над функціоналом, що дозволить українським лікарям вносити до електронної системи охорони здоровʼя дані про вакцинацію, що була проведена за кордоном.
📍Майбутній функціонал дозволить усім українцям, що отримали вакцинацію за кордоном, отримати COVID-сертифікат про вакцинацію в застосунку Дія.
Уже сформована необхідна нормативно-правова база та триває технічне доопрацювання перед впровадженням необхідного функціоналу.
Нагадуємо:
– З 5-го квітня 2022 року урядом було прийнято рішення щодо продовження терміну відображення COVID-сертифікатів в “Дії” – 545 днів від дати щеплення. Це дозволить українцям, які перебувають за кордоном, підтвердити наявність щеплення і завершити курс вакцинації за потреби.
– Не забувайте про обов’язкову вакцинацію. Усі українці, які перебувають у безпечному місці, можуть отримати щеплення у наступних пунктах –
Також рекомендуємо
4 Березня 2022
Уже понад 500 колег-медиків з різних країн світу готові надавати медичну допомогу в Україні.
Через реєстраційну форму уже зареєструвалось понад 500 іноземних медичних працівників.
Це лікарі, медичні сестри та парамедики з країн Європейського союзу, Великобританії, Швейцарії, Туреччини, Азербайджану, Ізраїлю, США, Канади, Австралії, Нової Зеландії, Південної Африки, Індії, Йорданії, Бразилії та інших країн, які виявили бажання приїхати до України та разом з українськими лікарями допомагати постраждалим.
📎Реєстрація надалі залишається відкритою. Усю необхідну інформацію про реєстрацію, та контакти національних координаторів можна дізнатись за посиланням-
📎 Фінансово допомогти можете здійснити на офіційні рахунки Міністерства охорони здоров’я, перелік яких доступний за посиланням-
Щиро вдячні всі партнерам та колегам, які підтримують українських медиків та медицину у цей надважливий час!
Все буде Україна! 🇺🇦
5 Лютого 2024

Час від часу від медичних працівників надходять запитання, пов’язані з етапом реєстрації пацієнта в ЕСОЗ. Сьогодні розглянемо найбільш поширені з них і надамо відповіді. 

Чи треба зазначати УНЗР усім і де його взяти? 

УНЗР вноситься виключно за умови, якщо він присвоєний пацієнтові. 

УНЗР вказано в паспорті у форматі ID картки та/або у біометричному паспорті. Номер знаходиться з правої сторони та має вигляд наступного формату: 11111111-22222.

Наприклад, якщо ви реєструєте пацієнта з ID карткою, система вимагатиме від вас внесення УНЗР. У випадку якщо реєструється пацієнта з паспортом-книжкою або свідоцтвом про народження, УНЗР вноситься за наявності (пацієнт може мати закордонний паспорт).

Для кого РНОКПП є необов’язковим?

РНОКПП є необов’язковим для:

  • Для осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від присвоєння РНОКПП і мають відмітку у паспорті або відповідну довідку, податковий код не зазначається (поле залишається порожнім), проставляється відмітка про відмову від його присвоєння. 
  • Пацієнтів віком до 14 років (оскільки вони могли його ще не отримати). Для таких осіб РНОКПП не зазначається (поле залишається порожнім), відмітка про відмову від його присвоєння не зазначається.

Загалом РНОКПП є обов’язковим полем для осіб, які досягли 14 років і не відмовилися від його присвоєння. Він зазначається згідно з документом, що посвідчує особу пацієнта або довідки, яка підтверджує присвоєння такого номера.

Якщо особа відмовилася від РНОКПП, що треба робити? 

Якщо особа з релігійних переконань відмовилася від РНОКПП, навпроти поля “Ознака ВІДМОВИ від РНОКПП” встановлюється «галочка» чи «так» ВИКЛЮЧНО для осіб які:

  1. ВІДМОВИЛИСЬ від РНОКПП (ІПН)
  2. Повідомили про це відповідний контролюючий орган
  3. Мають відмітку у паспорті чи документ про відмову

Для таких пацієнтів ОБОВ’ЯЗКОВИМ є завантаження електронних копій документів (фото/скан-копії), що підтверджують відмову особи від отримання РНОКПП (документ чи сторінка паспорту з відміткою).

З яким документом можна зареєструвати пацієнта? 

Перш ніж реєструвати пацієнта в ЕСОЗ, здійсніть ідентифікацію та його пошук в системі. Переконавшись, що пацієнт ще не зареєстрований, розпочинайте реєстрацію. Про важливість ідентифікації пацієнта більш детально можна ознайомитися за посиланням.

Щоб зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ, треба зазначати один із документів, які посвідчують особу, із наступних варіантів:

– паспорт громадянина України

– тимчасове посвідчення громадянина України

– свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку) 

– документ, що підтверджує факт народження, виданий компетентними органами іноземної держави, легалізований у встановленому порядку

– посвідка на постійне проживання в Україні

– посвідчення біженця

– посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту

Для всіх пацієнтів номер телефону є обов’язковим? 

Ні, не вимагається, але рекомендовано. Адже номер телефону – один із найбільш зручних способів автентифікації пацієнта в ЕСОЗ. CМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний в Реєстрі пацієнтів. Тобто номер телефону є ще й зручним каналом в отриманні сповіщень від ЕСОЗ. 

Крім того, за наявності номеру телефону пацієнт зможе не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й буде в курсі щодо дій з такими даними. Якщо хтось захоче отримати доступ до даних пацієнта, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить пацієнту е-направлення, то система оперативно його про це повідомить. 

Зауважимо, що можна вказати один номер телефону та зокрема, адресу електронної пошти, які допоможуть надсилати пацієнтові важливу інформацію чи нагадування.

Чи має бути у дитини свій власний номер телефону? 

Номер телефону дитини зазначати не треба. Для осіб, які не досягли віку 14 років, доступний лише метод автентифікації за унікальним записом законного представника (мати/батько/тощо) в ЕСОЗ. 

Зазначимо, що номер телефону – це один із трьох доступних методів автентифікації пацієнта в ЕСОЗ. Два інші варіанти – “за документами” і “за унікальним записом законного представника”. 

Чи можна зареєструвати на один номер телефону всю сім’ю?

Ні, не можна. Номер телефону – це один із методів підтвердження дій кожного пацієнта в ЕСОЗ, який вказується в Реєстрі пацієнтів. Саме на цей номер пацієнту надходитимуть СМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення. Номер телефону при реєстрації в ЕСОЗ може вказуватися лише для однієї особи. 

Чи треба переукладати декларацію, якщо змінилися дані про пацієнта чи лікаря?

Ні, при зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номеру телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише змінити метод автентифікації пацієнта через вашу МІС. У випадку втрати номеру телефону подається відповідна заявка до НСЗУ. 

Якщо лікар, з яким пацієнт уклав декларацію, вже не працює у медичному закладі, то в такому випадку декларацію потрібно переукладати з новим лікарем цього або іншого закладу. 

Хто такий законний представник? 

Законний представник – це людина, якій вже виповнилося 18 років і яка уповноважена представляти права іншого пацієнта Для дітей, які не досягли 14 років, обов’язково вказувати дані про законного представника. Автентифікація таких дітей в ЕСОЗ відбувається методом автентифікації законного представника. Для дітей, які досягли віку 14 років, заповнення блоку про законного представника є опційним і заповнюється на розсуд лікаря.

Також законний представник заповнюється для повнолітніх осіб, які визнані недієздатними. 

Законний представник обов’язково має надати документи, що посвідчують особу та повноваження законного представника.

Хто такий “екстрений контакт”?

“Екстрений контакт” – це довірена людина, до якої можуть звернутися медичні працівники у випадку, якщо пацієнту надається екстрена або ургентна допомога. Зазвичай ця людина із кола сім’ї або близьких друзів. При реєстрації пацієнта в ЕСОЗ у блоці відомостей про довірену особу для повідомлення у разі настання екстреного випадку вносяться такі дані зі слів пацієнта: 

  • Прізвище довіреної особи
  • Ім’я
  • По-батькові
  • Номер телефону
29 Квітня 2024
⚡️ Усі учасники вебінару “Верифікація даних пацієнта: Нові напрями. Що змінилося?” можуть отримати 1 бал БПР за проходження навчання!
❓Що для цього потрібно?
1. Перейдіть на сторінку вебінару на платформі Академії НСЗУ та зареєструйтеся на проходження навчання – https://academy.nszu.gov.ua/course/view.php?id=217
2. За необхідності – перегляньте запис вебінару ще раз та ознайомтеся із презентацією.
3. Пройдіть тест по змісту вебінару.
4. У разі успішного складання тесту – система згенерує сертифікат і ви отримаєте додатковий бал БПР.
Нагадуємо що на вебінарі спікери надали відповіді на поширені питання та розказали про те:
🔸які нові напрями верифікації пацієнтів зʼявилися в ЕСОЗ
🔸що змінюється та на що варто звернути увагу медичним працівникам
🔸яка роль лікаря-спеціаліста у верифікації пацієнтів
🔸що робити, якщо дані не верифіковано, та як комунікувати з пацієнтом
🔸топ-помилок, виявлених у ході верифікації.
20 Січня 2023
У межах роботи телемедичного напряму в Україні запроваджено 7 проєктів надання медичної допомоги із застосуванням 5 телемедичних платформ.
🖥 Сервіси успішно інтегровані в роботу медичних закладів та забезпечують проведення телемедичних консультувань із вибухо-вогнепальних, опікових травм, а також єдину консультативну мережу з використанням пристроїв віртуальної присутності та навіть віртуальну операційну.
🦾 Можливість віддаленого консультування під час проведення хірургічних втручань надає новітня платформа інтерактивного телеконсультування «Epiqar».
🔬 Телемедична платформа «Epiqar» — це апаратно-програмне рішення для організації онлайн-трансляцій під час проведення хірургічних операцій. Вона дозволяє об’єднати в єдину захищену мережу камери, встановлені в операційних кімнатах у різних медичних закладах, та надати медичним працівникам можливість бачити всю операційну, а також отримувати пряму відеотрансляцію з роботів-маніпуляторів, які використовуються під час операцій.
💻 Завдяки телемедичній платформі «Epiqar» лікарі можуть, перебуваючи в будь-якому місці за наявності підключення до інтернету, брати участь у проведенні операційних втручань або переглядати збережені раніше та архівовані записи. Хірурги можуть бачити в чіткому розширені 4K, що відбувається з органами пацієнта. Система ґрунтується на програмному забезпеченні, яке працює з медичним обладнанням та забезпечує трансляцію аудіопотоку за допомогою Bluetooth-колонки та підключення навушників.
🤝 Нещодавно у Черкаському обласному онкологічному диспансері провели планову лапароскопічну операцію за допомогою віртуальної операційної «Epiqar». У закладі систему було застосовано вперше — консультації надавали провідні спеціалісти лікарні, які віддалено спостерігали за ходом операції і мали змогу бачити, що відбувається з органами пацієнта. Завдяки роботам-маніпуляторам, встановленим в операційних, засобами відео- та аудіоспостереження лікарі оперативно отримували широкий спектр інформації, необхідної для аналізу та консультації.