Як убезпечити себе під час війни?

Як убезпечити себе під час війни?
Як ви знаєте, чим вищий рівень емоційної стійкості – тим більше ви можете надати допомоги оточуючим. Декілька рекомендацій як мінімізувати наслідки емоційної напруги та посилити своє емоційне благополуччя.
1. Перевіряйте інформацію, що з’являється в ЗМІ та в соціальних мережах. Сьогодні інформаційні провокації є інструментами дестабілізації ситуації в країні, підривання суспільної довіри до державних інституцій та поширення масової тривоги серед українців. Закликаємо вас споживати інформацію виключно з якісних та перевірених джерел, довіряти офіційним державним каналам, а також дотримуватися простих правил особистої інформаційної безпеки (рекомендації ДССЗІ: ).
2. Не ігноруйте сигнали тривоги і вчасно йдіть до сховища. Це ваша безпека і вона для вас повинна бути в пріоритеті.
3. Обмежте вживання стимулюючих напоїв, таких як кава, алкоголь та енергетики.
4. Намагайтесь побільше спати. Ви зможете витримувати більше напруги.
5. Намагайтесь робити рутині речі. Якщо немає повітряних тривог та ви маєте час – не нехтуйте харчуванням чи проводженням часу з дитиною.
6. Якщо ви відчуваєте, що вам потрібна допомога – не соромтесь та запитуйте про неї в близьких та друзів.
❗️За потреби зверніться за консультацією до профільних спеціалістів. Наразі створено багато ресурсів, де можна отримати підтримку безкоштовно.
💬 Громадська організація Ла Страда організовує безкоштовні психологічні консультації. Діти, підлітки та студентська молодь мають можливість анонімно і конфіденційно отримати підтримку в будь-яких складних життєвих ситуаціях, а дорослі – проконсультуватися з психологами, юристами, соціальними працівниками та соціальними педагогами щодо ситуацій, які стосуються дітей та порушення їхніх прав. Детальніше:
💬 Безкоштовну допомогу усім, хто її потребує, готові надавати сертифіковані психологи Центру психологічного консультування і травмотерапії “Відкриті двері”, які мають досвід роботи з учасниками збройних конфліктів та навчені за американським стандартом. Щоб скористатись потрібно заповнити онлайн форму на ресурсах проекту –
💬 Чат підтримки «Як ти?» запустили психотерапевти. В чаті уже долучились понад 3900 людей, вони можуть поділитися тут своїми емоціями та переживаннями і отримати підтримку інших учасників групи та за потреби залишити заявку на особисту консультацію в чат-боті – https://t.me/yaktuzaraz
💬 Інститут когнітивного моделювання разом з кафедрою медичної психології, психосоматичної медицини та психотерапії запустили телеграм-бот, який надає підтримку Скористатись яким можна за посиланням –
💬 На базі Українського Католицького Університету стартувала робота центру “Кризової Порадні”. Психологи надають допомогу безкоштовно через дзвінки та онлайн повідомлення в телеграм чатах. Звернутись за консультацією можете за контактами: +380965807688@poradnya1, +380500732903@poradnya2, +380965814896@poradnya3, +380934347701@poradnya4, +380958744062@poradnya5.
💬 Портал Help24 обʼєднав психологів, які надають безкоштовно консультації для усіх охочих в онлайн-чатах. Консультація триває 30 хвилин, для консультації потрібно зареєструватись онлайн за посиланням –
🇺🇦 Бережіть себе та своїх рідних! Все буде Україна
Також рекомендуємо
21 Лютого 2023
❓Як планується впровадження електронного рецепта?
В умовах воєнного стану дане рішення буде впроваджуватися поступово з можливістю використання паперових рецептурних бланків.
❓Що необхідно лікарям – ФОП аби мати змогу виписувати електронний рецепт?
До 31 березня 2023 року медичні заклади та лікарі – ФОП мають зареєструватися та почати вести електронну медичну документацію в ЕСОЗ: електронні медичні записи, електронні направлення, медичні висновки та, зокрема, й електронні рецепти.
Ця вимога передбачена ліцензійними умовами, що встановлюються державою, та поширюється на медичні заклади та фізичних осіб-підприємців незалежно від рівня медичної допомоги, яку вони надають, форми власності закладу чи його спеціалізації. Зауважимо, що наприкінці 2022 року Кабмін відтермінував підключення закладів до 31 березня 2023 року. Відповідна вимога також поширюється на всі аптечні заклади України.
❓Де навчатись роботі з даним функціоналом?
На платформі Академії НСЗУ та у представників медичних інформаційних систем, що встановлені в закладах охорони здоровʼя, завжди доступні відповідні навчальні матеріали.
13 Грудня 2023

Час від часу до нас надходять запити від пацієнтів щодо формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та е-лікарняних. Зокрема, цікавляться, хто може створити МВТН та як отримати МВТН для подальшого формування е-лікарняного. 

Перш за все варто нагадати, що МВТН та е-лікарняний – це два різні цифрові документи. 

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність, або МВТН – електронний документ, що формується в електронній системі охорони здоровʼя  та засвідчує тимчасову непрацездатність пацієнта та є підставою для створення е-лікарняного.

З 1 жовтня 2021 року в Україні впровадили формування електронних лікарняних. Для лікарів головною відмінністю при проведенні експертизи втрати тимчасової непрацездатності стало фактична відмова від видачі паперових бланків листків непрацездатності та перехід до процесу формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність формується тим лікарем, який надає медичну допомогу, створює відповідні електронні медичні записи та власне проводить лікарську експертизу щодо тимчасової втрати працездатності. Це може зробити як сімейний лікар, так і лікар-спеціаліст.

Алгоритм дій пацієнта при отриманні е-лікарняного

Сьогодні хочемо нагадати про значення цих двох цифрових сервісів та роз’яснити алгоритм отримання е-лікарняного: 

  1. Необхідно звернутися до лікаря, який на підставі огляду сформує медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Зауважимо, що МВТН не містить  медичних та персональних даних.
  2. Після того як лікар підпише МВТН своїм електронним підписом , пацієнт за наявності методу автентифікації за номером телефону отримує смс-повідомлення від “E-health” з номером медичного висновку у форматі 1А2B-3В4G-5D6Е-7C8T. Якщо смс не прийшло – надайте лікарю актуальний номер телефону для зміни методу автентифікації.
  3. Після цього медичний висновок автоматично надсилається в електронний реєстр листків непрацездатності, де на підставі наявних даних може бути сформований е-лікарняний. Наприклад, е-лікарняний не формується для незастрахованих осіб.
  4. Пацієнт отримає смс-повідомлення від Пенсійного фонду з номером лікарняного в форматі № 9123131-2017190732-1. Якщо смс не прийшло – зареєструйтеся на Порталі пенсійного фонду (або у додатку) та увімкніть спосіб інформування через смс-повідомлення в особистому кабінеті.
  5. Поінформуйте свого роботодавця про період непрацездатності, зателефонувавши або надіславши йому номер лікарняного. Своєю чергою, роботодавець у кабінеті страхувальника на порталі ПФУ перегляне листок непрацездатності та матиме можливість сплатити його.
  6. Переглянути свої е-лікарняні можна в особистому кабінеті застрахованої особи на Порталі пенсійного фонду.

Де можна перевірити свій медичний висновок про тимчасову непрацездатність?

Перевірити медичний висновок можна на порталі “Дія”. У результаті перевірки ви миттєво отримаєте дані про: тип медичного висновку; дату його створення, номер документа, заклад охорони здоров’я, що видав висновок, а також термін, протягом якого документ є дійсним (термін непрацездатності).

23 Жовтня 2018

У комітеті Верховної ради з питань охорони здоров’я публічно обговорили напрямки роботи міністерства у розвитку державно-приватного партнерства в охороні здоров’я. У дискусії взяло участь понад 170 представників органів місцевої влади, закладів охорони здоров’я, народні депутати, представники приватних та благодійних організацій.

“У зв’язку з реформою та автономізацією медзакладів важлива співпраця наших державних та комунальних медичних закладів з бізнесом. Бо як це було 25 років тому, так і нині – державних грошей не вистачає для надання пацієнту повного спектру  сучасних медичних послуг. Наш сьогоднішній круглий стіл – це та платформа, де наші колеги можуть поділитися досвідом по співпраці у сфері державно-приватного партнерства саме в системі охорони здоров’я”, – зазначила Оксана Корчинська, перший заступник голови Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я, народний депутат.

Заступник міністра Роман Ілик презентував основні напрямки, які стратегічно планує розвивати Міністерство охорони здоров’я у реалізації майбутнього державно-приватного партнерства.

“Окремою метою для нас є визначення попиту регіонів на проекти державно-приватного партнерства. Ми хочемо  визначити та стратегічно виокремити основні пріоритетні види допомоги, що першочергово потребують залучення інвестицій з приватного бізнесу. Користуючись нагодою, хочу звернути увагу на  саме на цю тематику. Це фінансова, технічна та експертна допомога для реалізації проектів державно-приватного партнерства в сфері охорони здоров’я. Сподіваюся, що завдяки співпраці з переможцями гранту та за підтримки команди МОЗ, вже у наступному році ми матимемо не лише приклади гарно підготовленої документації, але вже й початок реалізації успішних проектів в сфері охорони здоров’я”, – зазначив Роман Ілик.

Костянтин Яринич, народний депутат і член Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я підкреслив, що питання інвестицій у медицину зараз є вкрай актуальним.

“Зацікавленість як отримати інвестиції, так і інвестувати в медицину – є величезна. Попереду ще дуже багато роботи, але дійсно обнадіює, що міністерство зрушило з місця цей дуже складний та серйозний процес”, – сказав Костянтин Яринич.

В Україні в 2010 році був прийнятий закон про державно-приватне партнерство, однак у сфері охорони здоров’я цей процес починається лише зараз.

“Нині в Україні успішно реалізують близько 200 проектів державно-приватного партнерства у різних сферах. І я дуже б хотіла, щоб так само успішно розвивався і напрямок державно-приватного партнерства для медичних закладів”, – зазначила Ірина Сисоєнко, народний депутат, заступник голови Комітету з питань охорони здоров’я.

Наразі фахівці МОЗ України уже розробили методичні рекомендації, які допоможуть залучати  інвестиції у модернізацію медзакладів.

“Ці методичні рекомендації будуть дуже корисними для ініціювання інвестиційних проектів. Хочу зазначити, що чим дорожчий проект, тим більше він має попиту у бізнесу. Тому раджу вам приймати участь в усіх заходах, які присвячені державно-приватному партнерству – і в українських, і в міжнародних. Це, так би мовити, майданчики для продажу своїх проектів, де потенційні інвестори їх шукають і знаходять. Хочу зазначити, що робоча група в МОЗ чекає на ваші питання. Ми готові на них постійно відповідати та консультувати ваші прагнення юридично та практично”, – сказала Марина Слободніченко, юридичний консультант МОЗ України.

Детальніше про грант для розвитку державно-приватного партнерства в сфері охорони здоров’я в регіонах можна ознайомитися за посиланням: 

У прикріплених файлах є Методичні рекомендації з державно-приватного партнерства, а також Загальна процедура запуску проектів у сфері охорони здоров’я. Усі питання, побажання та рекомендації надсилайте на електронну адресу: [email protected]

Джерело: moz.gov.ua

6 Листопада 2020

Нещодавно eZdorovya випала нагода поспілкуватися з командою Марта БОТ, серед її очільників: Дмитро Сергєєв – CEO Open Data Lab – Ukraine, Вікторія Євдокімова – фахівчиня з комунікацій проєкту “Медбот Марта”, головний спеціаліст Департаменту охорони здоров’я Маріупольської міської ради, Сергій Сергєєв- Керівник проєкту “Медбот Марта”.

Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, коротко про себе та основні напрямки роботи Вашої компанії

  • Дмитро: Доброго дня. Ми команда, що створили Марта БОТ ( https://martabot.pro/ ). Наша команда розпочала працювати над проеєктом ще 20 травня 2018 го року. Через назву місяця російською, так і назвали: «бот Марта».

Основними напрямками нашої діяльності є Smartcity та еHealth. Один з вдалих наших кейсів – медичний портал міста Маріуполь, де вже є змога слідкувати за медичною інфраструктурою міста. Наразі ним користуються понад 135 000 мешканців на місяць. Ще один вдалий проєкт – Медбот Марта, яка доповнює наданий спектр послуг і стрімко розвивається не лише в Маріуполі, а й в інших містах України. Також займаємось впровадженням МІС у всіх медзакладах Маріуполя.

 Як у Вас виникла ідея створення боту?

  • Вікторія: В березні 2018-го року ми запустили новий канал комунікаціїй, який дозволяє інформувати пацієнтів про можливості медреформи. Був саме початковий період її трансформації і в усіх виникало безліч питань про декларації, сімейного лікаря, первинну допомогу, тощо. І Марта допомогла відповісти на стандартні питання та знизити кількість частих запитань до медичного персоналу.Це був перший етап впровадження Марти, далі відбувся ребрендинг, де ми оновили інформацію про Марту, розширили список запитань та додали вакцинацію. Також суттєво розширили сам функціонал – тепер комунікувати можна не лише через Facebook, а й через інші месенджери (Viber, Telegram). Щодня Марта стає більш популярною в багатьох містах України.

    Зараз дуже важливо займатись медичними сервісами, а не тільки медичними послугами, щоб медичний заклад теж отримував зворотній зв’язок безпосередньо від пацієнтів. 

Що надихнуло Вас на створення боту?

  • Вікторія: Закоханість у медичну галузь загалом. Та, безсумнівно, потреба в популяризації реформи первинної ланки. Щоб передбачити питання: “А що буде далі?” та інформувати про нові впровадження. Ми ефективно розвиваємо медпортал Маріуполя і отримуэмо велику кількість однотипних питань, які вирішувались в зручному та доступному форматі за допомогою створення боту.

Ми допомогли багатьом користувачам знайти своїх лікарів та зрозуміти переваги медреформи для кожного.

В чому ключове завдання вашої розробки? Розкажіть, будь ласка, про ідею та використання.

  • Сергій: В Марті ми створили зручну взаємодію між пацієнтом та медзакладом. В роботі використовуємо державні реєстри відкритих даних. Наприклад, реєстр НСЗУ. Ми є одним з перших успішних прикладів монетизації відкритих даних у медицині. Також, крім реєстрів НСЗУ, використовуємо європейські інструменти для оцінки медико-санітарної грамотності, рекомендовані МОЗ та ВООЗ. Якими уже користуються в 35 країнах.

Завдяки співпраці з МІС, які інтегровані з eHealth, медбот Марта дозволяє знизити навантаження на лікаря. Через Бот можна записатися до лікаря, отримати повідомлення про запис на прийом, нагадування щодо планових щеплень, інформування про готовність лабораторних досліджень. В Марті окремо є функціонал для інформування пацієнтів про їхні права. Також є окремий розділ, присвячений профілактиці захворювань.  

Як користуватися Ботом Марта?

  • Сергій: Наразі аудиторія боту – 35 000 користувачів. Підключитись, до боту дуже просто – треба перейти за посиланням на сайт – https://martabot.pro/ та обрати зручний месенджер для комунікації. Реєструватись через сайт не потрібно – одразу вибираєте месенджер і далі сценарій, по якому буде надаватись інформація конкретно по вашому регіону.

Наразі доступна комунікація через Viber, Telegram, Facebook Messenger. Доступне безкоштовне використання по всій Україні.

Чи аналізували ви основну аудиторію користувачів? Якого віку люди найчастіше цікавляться Мартою?

  • Сергій: Основна аудиторія 25-45 років. Коли розпочали інформаційну кампанію про коронавірус – дізналися, що підлітки також є окремою групою користувачів боту.

До прикладу, ми раніше не думали, що їх так цікавить медична сфера. А тепер вони за допомогою боту мають змогу більше дізнатись про вакцини, права пацієнта, як вибрати лікаря. Це пов’язано з форматом комунікації боту з користувачами:  ми використовуємо доброзичливі звернення, смайли та гарне графічне оформлення. Це максимально наближено до живого спілкування, і таким чином користувачі охоче спілкуються з ботом. Ми так само аналізували аудиторію і шукали цей баланс спілкування навіть серед вибору емодзі.

Як саме Бот Марта інтегровано з медичними інформаційними системами?

  • Cергій: В МедБот Марта є частина функціоналу, який зв’язаний з МІС (нагадування про прийом, результати аналізів, запис до лікаря тощо), але є й послуги, які надаються незалежно від МІС. А саме – оцінка медсервісу, опитування щодо рівня медико-санітарної грамотності, відповіді на часті запитання щодо медреформи, права пацієнтів, підписка на індивідуальну розсилку тощо. Функціонал медботу дозволяє моніторити та аналізувати якість медичного сервісу, економить фінанси та надає керівникам медзакладів та муніципалітетам нові інструменти для розбудови медичної інфраструктури.
  • Дмитро: Значна частина функціоналу медботу дійсно доступна всім користувачам, незалежно від МІС, міста чи області України. Але є частина, яка доступна лише в містах, де він інтегрований з МІС. Тому в наших планах зробити всі функції бота доступними для всіх українців.

 Як в умовах пандемії COVID-19 ви адаптували функціонал Марти?

  • Вікторія: В кінці березня, коли була незрозуміла ситуація навколо нового вірусу, як і для жителів, так і для лікарів потрібно було розповісти про те, що таке коронавірус і як себе захистити.

Тоді ми розпочали інформувати ще й про коронавірус. Можна було перевірити статистику, як в світі, так і в Україні та певних містах. Проте, з аналізу розсилок ми зрозуміли, що таке інформування згодом стало неефективним, тому ми постійно адаптуємо зміни в функціоналі відповідно до запитів користувачів.

Комунікація в Марті проводиться на основі аналізу світового досвіду та рішень, які ми застосовуємо в нашому функціоналі. Регулярно проводимо опитування серед наших прихильників та втілюємо найцікавіші рішення, запропоновані користувачами. Таким чином, сервіс розбудовується відповідно до запитів самих користувачів, щоб нести для них максимальну цінність.

Марта дозволяє робити розсилку та опитування серед понад 30 000 осіб. Це в свою чергу дозволяє робити репрезентативну вибірку по регіонам/віку/статі бачити результати роботи медзакладів та ефективно оцінювати ключові тенденції.

Чи помітили ви позитивне ставлення в пацієнтів до медреформи після впровадження боту? Можливо, більша кількість населення почала укладати декларації?

  • Дмитро: Подання інформації про медреформу в боті було цілком доступним та зрозумілим, тому прочитавши це, більшість користувачів підписали декларації. В умовах пандемії частина боту, де інформується про первинну ланку досі залишається актуальною. І про декларації, і про медичні послуги ми також досі інформуємо. Та наразі розширюємо функціонал стосовно переваг підключення вторинної ланки до реформи. Ми бачимо, що саме це інформування повертає довіру до лікарів і до медицини в цілому.

Розкажіть, будь ласка, про майбутні плани Мед боту Марта.

  • Сергій: Більшість ідей нам підказали самі користувачі. Ми популяризуємо електронний кабінет пацієнта за рахунок сервісу «Медбот Марта». Щоб організація прийому була зручною та комфортною для всіх. Це допомагає контролювати скупчення людей і навантаження на лікарів та медзаклади.

Також плануємо розвивати сервіс на загальнонаціональному рівні. Активно ведемо розробку функціоналу спільно з медичними інформаційними системами. 

Плануємо масштабувати використання сервісів НСЗУ, щоб інформувати пацієнтів про сімейних лікарів. Наприклад, якщо пацієнт бажає укласти (чи переукласти) декларацію – буде видно, які лікарі є доступними в його місті або найближчих медзаклада. Якщо знаєте ПІБ лікаряі, зможете дізнатися, чи є в нього вільні місця для укладення декларацій та одразу отримуєте інформацію про пакет документів, необхідні контактні дані, які потрібні для укладання.

Якщо лікар звільниться чи переїде – пацієнтові прийде повідомлення про необхідність переобрати сімейного лікаря. Доступно та повністю безкоштовно в будь-якому регіоні України.

А про те, як користуватись ботом можете переглянути у інструкції – https://www.youtube.com/channel/UCzC1YRqI7O68_zAzs_U5rhQ