Автоматична деактивація записів померлих пацієнтів: новий напрям верифікації в ЕСОЗ

Для того, щоб інформація про пацієнтів в ЕСОЗ була точною та актуальною, а також забезпечити прозору оплату за медичні послуги, НСЗУ регулярно перевіряє (верифікує) записи про пацієнтів у Центральній базі даних ЕСОЗ.

Нагадаємо, що наразі в ЕСОЗ здійснюється автоматичний обмін з такими державними реєстрами:

  • з 2024 року – з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (за РНОКПП)
  • з травня 2025 року – з Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ):
  • етап 1 — за свідоцтвами про народження українського зразка
  • етап 2 — автоматичне отримання актових записів про смерть пацієнта.

Саме другий етап дозволяє автоматично деактивувати записи померлих пацієнтів, зокрема і тих, які з певних причин не були деактивовані під час щомісячної перевірки, яку також здійснює НСЗУ на підставі отриманих відомостей із ДРАЦСГ.

Так виявлення актових записів про смерть пацієнтів здійснюється автоматично та на постійній основі.

На що важливо звернути увагу лікарям – нагадуємо у розʼясненні.

🔹Статус “Успішна верифікація” за напрямком ДРАЦСГ (етап 2 – автоматичне отримання актових записів про смерть пацієнта) встановлюється, якщо ⬇️

  1. інформація про смерть пацієнта у реєстрі ДРАЦСГ відсутня;
  2. отримано актовий запис про смерть пацієнта.

🔹Якщо у ході верифікації буде підтверджено смерть пацієнта ⬇️

система визнає пацієнта таким, що помер, відповідно:

  • запис про пацієнта буде деактивовано (статус пацієнта – “Неактивний”);
  • а також припиняється декларація про вибір лікаря ПМД, якщо така наявна.

🔹Статус “Неуспішна верифікація” за напрямком ДРАЦСГ (етап 2 – автоматичне отримання актових записів про смерть пацієнта) встановлюється, якщо ⬇️

під час верифікації неможливо автоматично підтвердити або спростувати смерть пацієнта.

У такому випадку лікар, який має активну декларацію з таким пацієнтом, має підтвердити чи спростувати в ЕСОЗ статус про смерть пацієнта через МІС.

Також рекомендуємо
1 Березня 2024

29 лютого 2024 року набуває чинності оновлений Перелік лікарських засобів і медичних виробів, які підлягають реімбурсації за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення. Наказ вводить в дію новий перелік лікарських засобів і медвиробів, які підлягають реімбурсації.

Згідно з нововведенням на сьогодні оновлений перелік реімбурсації включає 43 найменування тест-смужок для глюкометрів, вартість яких підлягає повному чи частковому відшкодуванню. У жовтні 2023 реєстр містив лише 23 найменування тест-смужок.

Ще одна зміна – виписування та погашення рецептів на тест-смужки відбуватиметься за новою назвою відповідно до постанови КМУ від 22 грудня 2023 р. № 1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році».

Відтепер згідно зі змінами виписування рецептів на тест-смужки з 29 лютого поточного року відбуватиметься за назвою «Глюкоза IVD (діагностика in vitro), реагент».

Дія попереднього реєстру закінчується, тому лікарі не зможуть виписувати електронний рецепт на тест-смужки за попередньою назвою – вона буде недоступною для вибору в медичній інформаційній системі (МІС).

При цьому протягом 30 календарних днів аптеки можуть погашати рецепти за попередньою назвою «Тест-смужки для визначення рівня глюкози для індивідуального глюкометра» в межах попереднього реєстру. Національна служба здоровʼя України оплачує такі рецепти за стандартною процедурою в межах укладених договорів.

Пацієнти зможуть погасити чинні рецепти, які отримали до 29.02.24 р. протягом 30 календарних днів. Після цього терміну рецепти будуть недійсними для погашення.

Нагадаємо, українці вже отримали понад мільйон тест-смужок за програмою реімбурсації.

26 Квітня 2022
Під час воєнного стану та збройної агресії у деяких регіонах України можливий важкий доступ до медичного забезпечення. Для забезпечення громадян необхідною медичною допомогою Міністерство охорони здоров’я України розробило алгоритм медичної евакуації українців.
Етапи медевакуації:
1)Заклади охорони здоров’я формують евакуаційні листи
2)МОЗ інформує країни-члени ЄС/ЄЕЗ, вносить інформацію у медичну інформаційну систему ЄС, яка здійснює пошук клініки. Також МОЗ використовує пропозиції та можливості партнерських клінік інших країн, які не є членами ЄС
3)Транспортування до координаційних закладів охорони здоров’я
4)Підготовка до перетину кордону
5)Перетин кордону
6)Медична евакуація
7)Відстежування пацієнтів
8)Повернення в Україну після лікування
📌 Детальніше за посиланням – .
📌 Також нагадуємо, що усі українці можуть отримати безкоштовну медичну консультацію через контакт-центр МОЗ 0-800-60-20-19. До контакт-центру залучені медичні працівники багатьох галузей.
Бережіть себе та своїх близьких! Слава Україні!🇺🇦
1 Грудня 2021
36.6 — напевно, найважливіша цифра сьогодення. Наразі йде мова не лише про показник термометра, 36.6 — це число електронних рецептів, які були виписані за урядовою програмою “Доступні ліки”.
Усього за програмою реімбурсації виписано 36.6 млн електронних рецептів.
💊З цього числа за два місяці виписано 275. 9 тисяч електронних рецептів на інсулінові препарати
💊Та 10.2 тисяч рецептів для пацієнтів з розладами психіки та поведінки.
Нагадуємо, що функціонал електронних рецептів на інсулінові препарати та препарати для пацієнтів з розладами психіки та поведінки став доступний з першого жовтня.
💊Загалом відшкодування медичних препаратів за програмою “Доступні ліки” на сьогодні становить 2.9 млрд грн.
18 Квітня 2023
Після впровадження е-рецепта на лікарські препарати все більше аптек починають працювати в Електронній системі охорони здоровʼя. Адже це дозволяє пацієнтам придбавати ліки у сучасний та зручний спосіб.

Передусім нагадаємо, що на перехідному етапі пацієнт сам може обрати тип рецепта – електронний чи паперовий – відповідно до того, яким із них йому зручніше скористатись. Коли пацієнт обирає електронний рецепт, він отримує номер рецепта та унікальний код його погашення у вигляді смс-повідомлення. Для того, щоб придбати ліки в аптеці за рецептом, достатньо лише повідомити ці дані фармацевту.

📌 Знайти найближчу до вас аптеку, яка відпускає ліки за електронним рецептом, можна на спеціальному дашборді. Для цього:

1️⃣ Відкрийте дашборд «Електронна карта місць відпуску лікарських засобів за еРецептом».
2️⃣ Оберіть область, тип та назву населеного пункту, в якому ви проживаєте.
3️⃣ Зверніть увагу, що якщо ви отримали рецепт на наркотичні (психотропні) ліки, необхідно позначити відповідну програму («Програма еРецепта» – «Наркотичні (психотропні) ліки») – тоді вам стане доступним перелік аптек, які мають необхідну ліцензію.

4️⃣ Після цього на дашборді зʼявиться карта з позначками доступних аптек, а також перелік адрес аптек, які відпускають ліки за е-рецептом. Оберіть аптеку, яка буде найбільш зручною для вас.

📌 Що важливо знати перед придбанням ліків за е-рецептом:

1️⃣ Придбати ліки за е-рецептом може як сам пацієнт, так і його родич чи соціальний працівник. Для цього лише потрібно передати номер рецепта та код його погашення людині, яка буде купувати ліки.
2️⃣ В аптеці фармацевт запропонує пацієнту наявні лікарські засоби, які містять активну речовину, що призначив лікар. Так можна придбати не конкретну торгову назву препарату, а й інші його аналоги, керуючись власним вибором та бюджетом.
3️⃣ Пацієнт може погасити рецепт частково, тобто придбати меншу кількість ліків, аніж призначив лікар. При цьому повторно отримувати рецепт для придбання залишку ліків не потрібно.