Алгоритм медичної евакуації українців

Під час воєнного стану та збройної агресії у деяких регіонах України можливий важкий доступ до медичного забезпечення. Для забезпечення громадян необхідною медичною допомогою Міністерство охорони здоров’я України розробило алгоритм медичної евакуації українців.
Етапи медевакуації:
1)Заклади охорони здоров’я формують евакуаційні листи
2)МОЗ інформує країни-члени ЄС/ЄЕЗ, вносить інформацію у медичну інформаційну систему ЄС, яка здійснює пошук клініки. Також МОЗ використовує пропозиції та можливості партнерських клінік інших країн, які не є членами ЄС
3)Транспортування до координаційних закладів охорони здоров’я
4)Підготовка до перетину кордону
5)Перетин кордону
6)Медична евакуація
7)Відстежування пацієнтів
8)Повернення в Україну після лікування
📌 Детальніше за посиланням – .
📌 Також нагадуємо, що усі українці можуть отримати безкоштовну медичну консультацію через контакт-центр МОЗ 0-800-60-20-19. До контакт-центру залучені медичні працівники багатьох галузей.
Бережіть себе та своїх близьких! Слава Україні!🇺🇦
Також рекомендуємо
14 Лютого 2023
З червня за ініціативи Міністерство охорони здоров’я України та ДП «Електронне здоровʼя», за підтримки Kyiv School of Economics проходило дослідження якості взаємодії медичних працівників з електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Головна мета дослідження – розробка методології для регулярного вимірювання індексу якості взаємодії користувача з ЕСОЗ.
У дослідженні взяли участь лікарі, які щодня працюють з електронною системою охорони здоровʼ я та практично можуть оцінити як переваги, так і труднощі у роботі з системою.
До експертної групи лікарів, які виявили бажання взяти участь у дослідженні, долучилися близько 700 медичних фахівців різної спеціалізації, щонайменше 230 з них взяли участь в анкетуванні, та понад 40 – в глибинних інтервʼ ю. У ході кількох етапів дослідження було визначено ряд ключових питань та потреб, з якими регулярно зіштовхуються користувачі. Серед них: питання швидкості передачі даних, пропозиції щодо розширення та оптимізації бізнес-процесів функціонала реєстрації пацієнта, зміни його реєстраційних даних тощо. Також лікарі надали свої відгуки та рекомендації щодо їх взаємодії, зокрема і з медичними інформаційними системами.
Наразі команда проєкту спільно з експертами-соціологами з Київської школи економіки завершили аналіз дослідження, сформували методологію для вимірювання індексу оцінки взаємодії користувачів та передали рекомендаційні звіти для представників медичних інформаційних систем для подальшого опрацювання.
Надалі планується впровадження напрацьованої методології для проведення регулярного моніторингу користувацького досвіду та вимірювання індексу оцінки якості взаємодії всіх користувачів ЕСОЗ.
19 Вересня 2024

Електронна система охорони здоров’я є однією із найбільших ІТ-систем в Україні. Вона постійно вдосконалюється, з’являються нові або покращуються поточні технічні можливості, розширюються функціональності системи.
Сьогодні ознайомимо з акцентами оновлення ЦБД ЕСОЗ.

Робота зі Взаємодіями

👉Можливість фіксувати тривалість роботи з пацієнтом у Взаємодії

Ця зміна вводиться для обліку тривалості надання медичних послуг (наприклад, консультування, проведення інтервенції, реабілітаційна допомог та ін.). 

Зазначена зміна є наближенням до міжнародного стандарту обліку електронних медичний записів.

📢Звертаємо увагу, що зазначена зміна передбачає, що облік дати взаємодії відтепер буде неможливий.

💡Розʼяснення для медиків: Розʼяснення зміни щодо обліку взаємодії

Робота з Планами лікування та Призначеннями

👉Фіксування періоду виконання Призначень Плану лікування

Для створення нових призначень в межах плану лікування за програмами лікар має обовʼязково зазначити кінець запланованого виконання призначення. 

Це дозволить оптимізувати управління термінами призначень в межах плану лікування.

👉Можливість фіксувати проміжні огляди лікарів у Плані лікування

Відтепер фахівці з реабілітації можуть фіксувати проміжні огляди пацієнтів у Плані лікування.

Зміна дозволить оптимізувати контроль та моніторинг за станом пацієнта та виконанням реабілітаційних процедур.

👉Зʼявляється можливість планувати потребу пацієнтів у тест-смужках

Відтепер ендокринологи зможуть працювати з призначеннями на медичні вироби (тест-смужки).

У 2024 році цей функціонал є опційним, проте з 2025 року це стане обовʼязковою вимогою для призначення пацієнтам тест-смужок в межах програми реімбурсації.

В межах плану лікування лікар зможе переглядати, яка кількість тест-смужок залишилася у призначенні пацієнта.

За потреби лікар зможе позначати призначення на медичний виріб помилковим.

💡Матеріали до використання:

Робота з е-рецептами на лікарські засоби та медичні вироби

👉 Виписати е-рецепт можна буде лише в рамках взаємодій за певними правилами

Раніше лікар міг обирати уже існуючу взаємодію (створену не більше 7 днів тому) та на її основі формувати е-рецепт. Це означає, що лікар міг не створювати нову взаємодію для виписки е-рецепта, якщо від часу останнього прийому чи консультації пацієнта не минуло 7 днів.

Відтепер електронний рецепт має бути виписаний у той самий день, коли була створена взаємодія з пацієнтом. Тобто лікар спочатку має зареєструвати нову взаємодію, і лише після цього він може сформувати е-рецепт. Важливо зазначити, що лікар, який виписує е-рецепт, повинен використовувати саме свою взаємодію.

19 Листопада 2021
Руйнуємо пропагандистські міфи про електронну систему охорони здоров’я в Україні.
❗️Результати функціонування електронної системи охорони здоров’я сьогодні базуються на цифрах та фактах, які впевнено спростовують ту фейкову інформацію, яка може поширюватися сумнівними інформаційними джерелами в мережі.
📌 ЕСОЗ уже об’єднала понад 32 мільйони українців, які обрали свого сімейного лікаря.
📌 225 тисяч активних користувачів із понад 5 тисяч медичних закладів щодня працюють в електронній системі охорони здоров’я.
📌 Понад 523 мільйони електронних медичних записів внесено до електронної системи охорони здоров’я. Щоденно динаміка росту медичних записів збільшується на майже 3 мільйони!
📌 Українська ЕСОЗ є системою з високим навантаженням та надзвичайною швидкістю росту даних: щосекунди в ній обробляється 2 тисячі запитів.
📌 За менше ніж пів року в електронній системі охорони здоров’я було успішно сформовано майже 4 млн медичних висновків про тимчасову непрацездатність (МВТН).
📌 Понад 97% закладів охорони здоров’я, які раніше видавали паперові листки, мають сьогодні технічну можливість формувати медичні висновки. Цю можливість для них створюють і забезпечують 25 медичних інформаційних систем.
📌 На підставі медичних висновків було сформовано майже 3 млн е-лікарняних, виплати за якими вже склали понад 1 млрд грн.
❗️Не забувайте, що інформаційна гігієна є не менш важливою, аніж особиста. Споживайте інформацію лише з перевірених джерел.
Актуальну інформацію про поточний стан розвитку ЕСОЗ ви можете отримати, скориставшись дашбордами Національної служби здоров’я України (https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard)
Будьте здорові
4 Лютого 2022

Як підготуватися до запуску е-рецепту на антибіотики —  у МОЗ відбулася зустріч із представниками громад

 

З квітня 2022 року усі антибіотики, які зареєстровані в Україні, відпускатимуть в аптеках лише за наявності у пацієнта електронного рецепта. Відтак, усі заклади охорони здоров’я та, зокрема, аптеки повинні провести роботу з підключення до електронної системи охорони здоров’я. Про це говорили під час онлайн-зустрічі з представниками місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Мова також йшла про підготовку закладів охорони здоров’я до впровадження е-рецепту на антибіотики. 

 

«Запуск електронних рецептів — це один із найбільших цифрових  проєктів 2022 року. Ми розуміємо спільне стратегічне завдання, яке стоїть перед МОЗ, закладами охорони здоров’я та медичними інформаційними системами. Як партнери у впровадженні нових пацієнтських сервісів, кожен на своєму місці має зробити усе потрібне, аби у квітні електронний рецепт на антибіотики якісно запрацював»,  — заявив міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.  

 

Наразі Міністерство підготувало для закладів охорони здоров’я покрокову інструкцію з роз’ясненнями щодо того, як їм підготуватися до впровадження електронного рецепта. У ній, зокрема, зазначено:

 

  1. Якщо ваш заклад уже працює з медичною інформаційною системою (МІС), підключений до електронної системи охорони здоров’я та виписує рецепти, у такому випадку вашому закладу не потрібно ніяких додаткових кроків представники вашої МІС попередять вас про появу нових можливостей у системі.
  2. Якщо ваш заклад зареєстрований в ЕСОЗ, проте ви раніше не працювали з модулем електронного рецепта зверніться до представників вашої медичної інформаційної системи та уточніть, чи мають вони необхідний модуль або чи планують його впровадження найближчим часом.
  3. Якщо ваш заклад не зареєстрований та ніколи не працював у електронній системи охорони здоров’я, необхідно першочергово обрати медичну інформаційну систему. Важливо, щоб у МІС обов’язково був необхідний функціонал електронного рецепту. Потім слід забезпечити персонал закладу кваліфікованим електронним підписом для підтвердження дій у системі. Далі зареєструвати заклад, його підрозділи та користувачів через МІС у системі та очікувати готовності функціоналу.

 

«Зміни, які чекають на заклади охорони здоров’я, не є кардинально новими або незрозумілими. Оскільки ці процеси є схожими на ті, що відбуваються з випискою е-рецептів у рамках програми “Доступні ліки”», підкреслила заступниця міністра з цифрового розвитку Марія Карчевич


Запуск е-рецептів на антибіотики один із трьох етапів реформи відпуску лікарських засобів. Далі, за антибіотиками, йтиме відпуск наркотичних препаратів і насамкінець усі рецептурні препарати.