Важливо! Реєстри ЕСОЗ функціонують у штатному режимі

Внаслідок цілеспрямованої атаки ворога було тимчасово призупинено роботу Єдиних та Державних реєстрів, які знаходяться в управлінні Міністерства юстиції України.

Повідомляємо, що центральна база даних електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ) працює стабільно. Усі реєстри залишаються цілісними та захищеними.

Проте через тимчасову зупинку роботи окремих державних реєстрів у користувачів ЕСОЗ можуть виникати затримки під час виконання дій, що потребують інтеграції з реєстрами Міністерства юстиції.

Так, зокрема, наразі спостерігаються труднощі:

  • при реєстрації чи оновленні даних про заклади охорони здоровʼя – оскільки такі дії передбачають синхронізацію з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР);
  • при державній реєстрації народження за медичним висновком про народження (МВН), а також отримання комплексної послуги єМалятко в цілому.

Слід зазначити, що безпосередньо формування медичних висновків про народження в ЕСОЗ відбувається в штатному режимі медичними працівниками.

Наразі команда Мінʼюсту спільно з фахівцями інших служб працюють над відновленням доступу до реєстрів. Аби дізнатися про результати відновлювальних робіт, слідкуйте за офіційними джерелами міністерства.

Наголошуємо, що ДП “Електронне здоров’я” разом із НСЗУ постійно працюють над посиленням захисту ЕСОЗ. Для цього проводяться технічні й організаційні заходи, а також перевірки безпеки медичних інформаційних систем із залученням міжнародного аудитора.

Де шукати навчання з кібербезпеки та кібергігієни

Підкреслимо, що безпека даних починається з робочого місця! 

Саме тому кожен користувач ЕСОЗ повинен дотримуватися правил кібергігієни та принципів захисту персональних даних своїх пацієнтів.

Також рекомендуємо
27 Січня 2022
З квітня 2022 року усі антибіотики, які зареєстровані в Україні, відпускатимуть в аптеках лише за наявності у пацієнта електронного рецепта.
Про це повідомив міністр охорони здоровʼя Віктор Ляшко на сьогоднішньому брифінгу та зауважив, що впровадження електронного рецепта на антибіотики – це виклик серйозній проблемі, що особливо широко сформувалась в українському суспільстві – безконтрольному (або самовільному) вживанню цих препаратів, що може викликати резистентність, тобто стійкість бактерій до антибіотиків при лікуванні все більшої кількості хвороб.
📅З квітня усі антибактеріальні препарати призначатимуться виключно лікарями, які будуть виписувати пацієнтам електронний рецепт. Слід підкреслити, що в електронному рецепті зазначатиметься діюча речовина (а не конкретна торгова марка препарату), її лікарська форма та дозування.
👩👨‍🦰Пацієнт зможе погасити е-рецепт в аптеці, що підключена до електронної системи охорони здоровʼя, обравши будь-який із наявних лікарських засобів, що містить діючу речовину, зазначену в рецепті.
📲Електронний рецепт можна буде отримати у будь-якого лікаря, незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Проте для отримання електронного рецепта необхідно бути зареєстрованим в електронній системі охорони здоров’я.
❓Чому це важливо?
– Помилкові самопризначення і, як наслідок, неправильне вживання антибактеріальних препаратів призводять до того, що вони втрачають свою ефективність і все менше захищають від серйозних інфекцій.
– Вживання антибіотиків без відповідних показань та підстав шкідливе не лише для самої людини, але й з точки зору громадського здоров’я. Адже це сприяє формуванню антибіотикорезистентних штамів.
– Пацієнт може погасити рецепт в аптеці, що підключена до електронної системи охорони здоровʼя, обравши будь-який із наявних лікарських засобів, що містить діючу речовину, зазначену в рецепті. Таким чином пацієнт буде приймати рішення про покупку на свій розсуд та відповідно до власного бюджету.
27 Лютого 2024

Електронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ) забезпечує для пацієнтів та лікарів зручне ведення електронної медичної картки. 

Завдяки ЕСОЗ відбувається цифровий обмін інформацією в медичній галузі. В ній лікарі створюють електронні медичні висновки про народження та тимчасову непрацездатність, електронні направлення, електронні рецепти, вносять інші медичні дані пацієнта. Лікуючий лікар може швидко – за згодою пацієнта – отримати потрібну інформацію про пацієнта, яка була внесена до системи за результатом його попередніх звернень за медичною допомогою. Така медична інформація допоможе лікарю мати більше об’єктивних даних для прийняття рішень під час встановлення діагнозу, призначення лікування тощо.

Дані про пацієнта зберігаються в центральній базі даних, яка належить Національній службі здоров’я, та в закладі, який вносить електронні медичні записи через медичні інформаційні системи (МІС). Центральна база даних і МІС складають електронну систему охорони здоров’я.

У центральній базі даних (ЦБД) персональні та медичні дані пацієнта технічно зберігаються відокремлено та в зашифрованому вигляді.

Технічно доступ пацієнта як користувача до ЦБД ЕСОЗ наразі не забезпечено, тому пацієнт може отримати інформацію, яка внесена про нього в ЦБД ЕСОЗ, одним зі способів:

  • у свого сімейного або лікуючого лікаря після надання такому лікарю згоди на доступ до запитуваної інформації пацієнт може отримати відомості щодо медичної інформації про себе;
  • у Національній службі здоров’я України, надіславши запит через форму або листом на адресу: 04073, м. Київ, проспект Степана Бандери, 19.

Варто зазначити, що наразі медичні заклади можуть надавати пацієнтам доступ до даних, які зберігаються безпосередньо в такому закладі, через пацієнтські застосунки медичних інформаційних систем, які використовує заклад для автоматизації своїх процесів. Однак не всі МІС мають відповідний функціонал та не всі заклади ним користуються. Відомості в застосунках МІС, які ви сьогодні можете бачити у разі їх використання, – це не відомості ЦБД ЕСОЗ, а відомості, які зберігає про вас заклад, який використовує таку ж МІС.

Зауважимо, що зараз ведеться активна робота над розробкою та впровадженням особистого кабінету пацієнта, який надалі забезпечить доступ усіх пацієнтів до власних даних, які містяться в центральній базі даних ЕСОЗ.

14 Березня 2024
З лютого 2024 року Національна служба здоров’я розпочала верифікацію даних про медичний персонал в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) в онлайн режимі на основі даних Державного реєстру фізичних осіб (ДРФО).
Під час верифікації порівнюється набір інформації про медичних працівників в ЕСОЗ і ДРФО. Це дозволяє відслідкувати зміни, які відбулися після реєстрації медичних працівників в ЕСОЗ, а також виправляти помилки, які могли бути допущені під час внесення даних в медзакладах та перевіряти достовірність внесеної інформації.
З лютого на основі даних ДРФО вже успішно верифіковано дані понад 370 тис. медичних працівників.
🆕 Наступним важливим етапом у верифікації інформації, яка міститься в ЕСОЗ є її перевірка з інформаційною системою Міністерства фінансів.
Так, з 11 березня НСЗУ розпочинає верифікацію даних в ЕСОЗ про медичних працівників у співпраці з Міністерством фінансів на періодичній основі.
➡️ На черзі верифікація даних про заклади охорони здоров’я, а також про пацієнтів, які зареєстровані в ЕСОЗ.
ℹ️ Заходи з верифікації дозволяють отримувати дані ЕСОЗ, які є повними і достовірними. НСЗУ далі використовує ці дані для реалізації програми медичних гарантій – для встановлення відповідності закладів вимогам договору та оплати за надані медичні послуги пацієнтам тощо.
НСЗУ здійснює верифікацію даних на постійній основі й щороку удосконалює цей процес. Зокрема, НСЗУ регулярно співставляє дані в ЕСОЗ з даними ДРАЦСГ стосовно померлих осіб, перевірки інформації про трудові відносини медичних працівників.
➡️ Більше про верифікацію за посиланнями:
▪️ Що таке верифікація даних і як НСЗУ її здійснює? https://cutt.ly/CwlheZY1
▪️ Верифікація медперсоналу в ЕСОЗ: https://cutt.ly/Xw1AW2OE
▪️ Автоматична верифікація записів про пацієнта: https://cutt.ly/QwlhpdFW
▪️ Ручна верифікація записів про пацієнта: https://cutt.ly/5wlheEbx
▪️ Як НСЗУ верифікує дані про заклади охорони здоров’я: https://cutt.ly/iw1ATodx
25 Липня 2023

Електронна система охорони здоров’я є найбільшою ІТ-системою країни. Вона стрімко розвивається, дозволяє позбутися паперових медичних карток та легко зберігати й аналізувати всю необхідну медичну інформацію. Цього тижня кількість внесених електронних медичних записів в ЕСОЗ для близько 35 млн пацієнтів сягнула 2 мільярдів!

Усі електронні медичні записи, які вносять про пацієнта медичні працівники, зберігаються у його електронній медичній картці. Відтак, медична інформація щодо діагнозів хронічних, інфекційних та неінфекційних хвороб пацієнта, проведених консультацій, щеплень, обстежень, перенесених операцій та госпіталізацій, проведеної діагностики тощо зберігається в єдиному захищеному місці. 

Завдяки цифровізації медичні записи, внесені до ЕСОЗ, до прикладу про вакцинацію, неможливо втратити чи загубити, натомість їх можна в будь-який момент відновити, звернувшись до сімейного лікаря.

За потреби та дозволу пацієнта лікар завжди може отримати дані, необхідні для призначення ефективного лікування. До того ж завдяки електронній медичній картці забезпечується багаторівневий захист медичної інформації про пацієнта, яку неможливо повноцінно забезпечити для паперових медичних карток.  

Сьогодні увесь обʼєм електронних медичних записів включає зокрема 62,7 млн е-рецептів, 1,8 млн планів лікування, 19,7 млн медичних висновків про тимчасову непрацездатність та інше. 

Найбільше електронних медичних записів створили у місті Києві – 203,1 млн, Дніпропетровській – 195,3 млн і  Харківській областях – 154,3 млн. До електронних медичних записів відносяться також і електронні направлення. На сьогодні створено понад 342 млн направлень, з яких 42,2 млн сформовано у м. Києві. 

Відкрита статистика ведення електронних медичних записів дозволяє власникам та керівникам закладів охорони здоров’я бачити реальну картину щодо попиту на відповідні медичні послуги та послуги окремих лікарів. 

У майбутньому функціонал ЕСОЗ буде доповнюватися новими цифровими інструментами, що безумовно покращить якість послуг і доступ до важливої медичної інформації.