Важливо! Реєстри ЕСОЗ функціонують у штатному режимі

Внаслідок цілеспрямованої атаки ворога було тимчасово призупинено роботу Єдиних та Державних реєстрів, які знаходяться в управлінні Міністерства юстиції України.

Повідомляємо, що центральна база даних електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ) працює стабільно. Усі реєстри залишаються цілісними та захищеними.

Проте через тимчасову зупинку роботи окремих державних реєстрів у користувачів ЕСОЗ можуть виникати затримки під час виконання дій, що потребують інтеграції з реєстрами Міністерства юстиції.

Так, зокрема, наразі спостерігаються труднощі:

  • при реєстрації чи оновленні даних про заклади охорони здоровʼя – оскільки такі дії передбачають синхронізацію з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР);
  • при державній реєстрації народження за медичним висновком про народження (МВН), а також отримання комплексної послуги єМалятко в цілому.

Слід зазначити, що безпосередньо формування медичних висновків про народження в ЕСОЗ відбувається в штатному режимі медичними працівниками.

Наразі команда Мінʼюсту спільно з фахівцями інших служб працюють над відновленням доступу до реєстрів. Аби дізнатися про результати відновлювальних робіт, слідкуйте за офіційними джерелами міністерства.

Наголошуємо, що ДП “Електронне здоров’я” разом із НСЗУ постійно працюють над посиленням захисту ЕСОЗ. Для цього проводяться технічні й організаційні заходи, а також перевірки безпеки медичних інформаційних систем із залученням міжнародного аудитора.

Де шукати навчання з кібербезпеки та кібергігієни

Підкреслимо, що безпека даних починається з робочого місця! 

Саме тому кожен користувач ЕСОЗ повинен дотримуватися правил кібергігієни та принципів захисту персональних даних своїх пацієнтів.

Також рекомендуємо
3 Травня 2022

Запрошуємо українських лікарів долучитися до обговорення стану функціонування електронної системи охорони здоровʼ я.
Це дозволить покращити та спростити низку рутинних дій у системі, а також впроваджувати нові сервіси більш ефективно та комфортно для користувачів.
Цей напрямок включатиме онлайн-заходи, до яких будуть залучені технічні спеціалісти ДП “Електронне здоровʼ я” та медичних інформаційних систем, а також безпосередні користувачі ЕСОЗ – медичні працівники.
Якщо ви маєте намір долучитися до обговорень, будь ласка, заповніть контактну форму за посиланням: https://forms.gle/J64ZyxhcyaYKXDR39
За результатами зустрічей буде сформовано робочу групу, а також сформульовано ключову проблематику для її подальшого опрацювання.
🤝 Принагідно висловлюємо вдячність за вашу працю у такий складний для країни час!

8 Грудня 2023

Консультації лікаря-спеціаліста, проведення лабораторних або візуальних досліджень українці отримують за електронним направленням. Воно формується лікарем на підставі оцінки стану здоров’я пацієнта та медичних показань.

На сьогодні в електронній системі охорони здоровʼя створено понад 418 мільйонів електронних направлень. Це один із найпопулярніших цифрових сервісів в українській медицині.

Нагадуємо порядок отримання електронного направлення:
– лікар вносить запис про направлення до ЕСОЗ;
– пацієнту приходить смс з номером направлення;
– за бажанням пацієнта лікар може надати копію запису про направлення у паперовій або електронній формі.

Звертаємо увагу, що паперова копія документа видається виключно на прохання пацієнта, вимога її надання є недоцільною та лише марнує час лікаря та пацієнта.

Нагадаємо також алгоритм отримання послуги за електронним направленням:
– пацієнт повідомляє номер направлення працівнику медзакладу, який відповідає за реєстрацію звернень пацієнтів або надає запис про направлення в паперовій формі;
– працівник закладу перевіряє статус направлення в ЕСОЗ та повідомляє пацієнту про можливість отримати послугу за програмою медичних гарантій;
– далі працівник закладу узгоджує з пацієнтом вибір лікаря, а також дату та час, коли пацієнт може отримати послуги за направленням.

Також звертаємо увагу, що є перелік спеціалістів, до яких можна звертатися без електронного направлення.

Це, зокрема, гінеколог, психіатр, стоматолог, нарколог, фтизіатр. Без направлення можна звернутись і до лікаря, у якого ви перебуваєте під медичним наглядом для лікування від хронічних захворювань. Також не потрібно щоразу отримувати направлення до лікуючого спеціаліста, в якого ви проходите лікування.

Окрім того, для отримання екстреної медичної допомоги пацієнту не потрібно ані направлення, ані декларація з лікарем.

22 Грудня 2022

Шановні лікарі!

Інформуємо, що з 15 грудня в результаті технічного інциденту, який виник у роботі реєстру медичних висновків, користувачі ЕСОЗ могли зіштовхнутися з проблемами у роботі з медичними висновками про тимчасову непрацездатність та про народження.

Зокрема протягом цього періоду можуть виникати проблеми в обробці, скасуванні, а також відображенні деяких медичних висновків. Відповідні проблеми були зафіксовані технічними фахівцями ДП “Електронне здоровʼя” та оперативно взяті у роботу. 

Наразі продовжуються роботи над відновленням відображення деяких медичних висновків, створених з 15 грудня. За результатами технічних робіт також буде відновлено повноцінну можливість подовження та скасування раніше відкритих випадків тимчасової непрацездатності (у разі відповідності такої дії чинному законодавству).

Також сьогодні з 8:30 спостерігалася часткова недоступність медичних висновків про народження. Повідомляємо, що станом на 10:20 роботу компонента було відновлено.

Цю інформацію, а також хід розв’язання зазначених проблем завжди можна прозоро відстежити на сторінці моніторингу працездатності ЕСОЗ у відповідному блоці “Медичні висновки”: https://status.ehealth.gov.ua/

Нагадуємо, що нині законодавством визначено, що у разі виникнення технічних проблем, які перешкоджають формуванню МВТН, внесення відповідних даних допускається після усунення технічних проблем ЕСОЗ. Водночас медичний висновок може бути сформований не пізніше ніж як на пʼятий день з дати встановлення факту тимчасової непрацездатності. При цьому строк непрацездатності необхідно зазначити той, що було визначено в день огляду пацієнта лікарем. 

Окрім того, наказом МОЗ України від 01.06.2021  № 1066 “Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки” дозволяється виписувати листки непрацездатності в паперовій формі, зокрема, але не виключно у випадках:

  • спливу строку, протягом якого лікар може внести зміни до медичного висновку в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я;
  • виникнення технічних помилок при передачі даних між Електронним реєстром листків непрацездатності та Реєстром медичних висновків в ЕСОЗ, які призводять до неможливості формування електронного листка непрацездатності більше ніж протягом семи днів з дати створення медичного висновку – до усунення відповідних помилок.

У разі відсутності в закладі бланків непрацездатності, за рішенням керівника допускається видача листків непрацездатності, роздрукованих на білому аркуші паперу за встановленою формою.

25 Вересня 2024

На вебінарі “Верифікація даних пацієнта за ДРФО: запитання та відповіді” представники НСЗУ розкажуть, як відбувається верифікація даних пацієнтів в ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО) та нададуть відповіді на поширені запитання.

Щоб отримати відповідь на ваше питання під час вебінару, залиште його у реєстраційній формі

Дата та час вебінару: 27 вересня, 14:00.

🧑‍⚕️ Для кого цей вебінар: для лікарів та керівників медичних закладів первинної ланки, а також лікарів спеціалізованої медичної допомоги.

Трансляція відбудеться на:

🔸Платформі Zoom

🔸YouTube каналі НСЗУ

Нагадаємо, що на сьогодні в ЕСОЗ всього 3,5% пацієнтів потребують оновлення персональних даних. Інформацію про пацієнтів, дані яких за результатом верифікації з ДРФО необхідно оновити, надіслано усім керівникам законтрактованих закладів у їх електронні кабінети в Інформаційній системі НСЗУ на базі SAP.

🔥 Запис вебінару буде доступний на платформі YouTube. Просимо поширити це повідомлення серед колег та профільних груп!