Облік взаємодій в ЕСОЗ: що змінюється у роботі медичних фахівців

Віднедавна в ЕСОЗ зʼявилася можливість фіксувати як дату, так і період у Взаємодії для обліку наданої пацієнту допомоги та точного часу, витраченого медичним фахівцем (діапазон “з” – “по”).

Залежно від фактично наданої допомоги, період у Взаємодії може охоплювати огляди, консультування, проведені інтервенції пацієнту, оформлення виписки зі стаціонару тощо, які потребують обліку тривалості надання медичної допомоги.

Що зміниться для медичного працівника?

❌ Як було: Наразі діє перехідний період, який допускає одночасний облік в ЕСОЗ, як дати взаємодії, так і її періоду.

✅ Як буде: найближчим часом перехідний період буде завершено. Надалі планується облік з використанням виключно періоду у Взаємодії.

Дата та період медичних записів (Діагностичних звітів, Процедур та т.і) в Пакеті Взаємодії з ознакою “первинне джерело – так” мають бути зафіксовані в межах періоду Взаємодії. Виключенням є Взаємодії з типом “Виписка  пацієнта, який вибув зі стаціонару”.

Звертаємо увагу, що про завершення перехідного періоду буде проінформовано завчасно, а також відповідна зміна буде відображена в нових курсах Академії НСЗУ. Інформація в існуючих курсах буде оновлена поступово.

Як відтепер буде здійснюватись облік взаємодії в ЕСОЗ?

Поле Що вказується*
Початок взаємодії (period.start)
  • В амбулаторних умовах: дата та час фактичного початку надання допомоги
  • В умовах стаціонару: початок оформлення виписки пацієнта зі стаціонару
Кінець  взаємодії (period.end)
  • В амбулаторних умовах: дата та час завершення надання допомоги 
  • В умовах стаціонару: завершення оформлення виписки пацієнта зі стаціонару

*Заповнення цих полів може бути автоматичним на стороні МІС з можливістю внесення змін медичним працівником.

Також рекомендуємо
14 Березня 2024
З лютого 2024 року Національна служба здоров’я розпочала верифікацію даних про медичний персонал в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) в онлайн режимі на основі даних Державного реєстру фізичних осіб (ДРФО).
Під час верифікації порівнюється набір інформації про медичних працівників в ЕСОЗ і ДРФО. Це дозволяє відслідкувати зміни, які відбулися після реєстрації медичних працівників в ЕСОЗ, а також виправляти помилки, які могли бути допущені під час внесення даних в медзакладах та перевіряти достовірність внесеної інформації.
З лютого на основі даних ДРФО вже успішно верифіковано дані понад 370 тис. медичних працівників.
🆕 Наступним важливим етапом у верифікації інформації, яка міститься в ЕСОЗ є її перевірка з інформаційною системою Міністерства фінансів.
Так, з 11 березня НСЗУ розпочинає верифікацію даних в ЕСОЗ про медичних працівників у співпраці з Міністерством фінансів на періодичній основі.
➡️ На черзі верифікація даних про заклади охорони здоров’я, а також про пацієнтів, які зареєстровані в ЕСОЗ.
ℹ️ Заходи з верифікації дозволяють отримувати дані ЕСОЗ, які є повними і достовірними. НСЗУ далі використовує ці дані для реалізації програми медичних гарантій – для встановлення відповідності закладів вимогам договору та оплати за надані медичні послуги пацієнтам тощо.
НСЗУ здійснює верифікацію даних на постійній основі й щороку удосконалює цей процес. Зокрема, НСЗУ регулярно співставляє дані в ЕСОЗ з даними ДРАЦСГ стосовно померлих осіб, перевірки інформації про трудові відносини медичних працівників.
➡️ Більше про верифікацію за посиланнями:
▪️ Що таке верифікація даних і як НСЗУ її здійснює? https://cutt.ly/CwlheZY1
▪️ Верифікація медперсоналу в ЕСОЗ: https://cutt.ly/Xw1AW2OE
▪️ Автоматична верифікація записів про пацієнта: https://cutt.ly/QwlhpdFW
▪️ Ручна верифікація записів про пацієнта: https://cutt.ly/5wlheEbx
▪️ Як НСЗУ верифікує дані про заклади охорони здоров’я: https://cutt.ly/iw1ATodx
30 Серпня 2022
Під час виписування електронного рецепта на антибіотики в електронній системі охорони здоровʼя автоматично формується інформаційна довідка, яка наразі обов’язково надається пацієнтові в друкованому вигляді.
📲 Ця довідка містить як інформацію про призначення (МНН, дозування лікарського засобу, тривалість лікування тощо), так і інформацію про медичний заклад та лікаря, який виписав електронний рецепт.
📲 Серед такої інформації – контактні дані лікаря, зокрема номер телефону. Дані в цьому та інших полях довідки заповнюються системою автоматично з інформації, яку керівник закладу чи уповноважена особа вносять до ЕСОЗ під час реєстрації лікаря.
📲 Це один з факторів, що пришвидшує та спрощує роботу медичного працівника та дозволяє приділяти більше часу лікуванню пацієнта.
📲 Так, номер телефону слугує допоміжним каналом комунікації між лікарем та пацієнтом та вказується для того, аби пацієнт міг:
– уточнити деталі сигнатури – особливостей та способу прийому лікарського засобу;
– за потреби скоригувати дозування та тривалість прийому препарату;
– повідомити про побічні наслідки прийому ліків тощо.
📲 Саме тому під час візиту до лікаря важливо обговорити та узгодити робочий час, в який пацієнт може зателефонувати чи написати лікарю в месенджер та уточнити деталі щодо призначеного лікарського засобу.
📲 У разі, якщо лікар виявив, що за реєстрації його як працівника закладу до системи було внесено його особистий номер телефону, але лікар не бажає поширювати свій особистий номер серед пацієнтів – рекомендуємо уповноваженій особі закладу внести зміни до відомостей про такі дані у системі та вказати робочий контактний телефон лікаря.
17 Лютого 2023
Команда ДП “Електронне здоровʼя” за підтримки Міністерство охорони здоров’я України організувала перший телемедичний форум в Україні.
Його учасниками стали представники компаній, що активно впроваджують телемедичні системи в українську медичну сферу.

Зокрема, виконавча директорка компанії World Telehealth Initiative, член Ради консультантів з питань цифрової охорони здоров’я ВООЗ та реєстру експертів Шарон Ален, співзасновник World Telehealth Initiative, науковий консультант Teladoc Health Юлун Вонг та Ед Персі – віцепрезидент лікарень і систем охорони здоров’я (Європа, Близький Схід і Африка в Teladoc health).

У заході взяли участь також представники медичних закладів, наукової та медичної спільноти, профільних медичних обʼ єднань, а також представники медичних інформаційних систем.

Лікарі мали змогу надати консультації та обмінятися досвідом використання телемедичних пристроїв в Україні. Також відбулася практична демонстрація можливостей телемедичного обладнання Teledoc. Присутні в залі могли віртуально відвідати медичну палату, де був навчальний симулянт пацієнта з Каліфорнії. Обладнання дозволяло максимально близько обстежити пацієнта та ті ділянки, які потребували лікування, за допомогою високоякісної роздільної здатності.

Досягнуто домовленості й надалі проводити обмін досвідом для ефективного впровадження телемедицини в Україні.
23 Квітня 2019

Відповідно до умов програми реімбурсації “Доступні ліки”, МІС розробляють модуль для видачі електронного рецепту, або модуль погашення електронного рецепту, чи модулі видачі і погашення електронного рецепту одночасно.

До систем, які пройшли тестування відповідності функціоналу виписки електронних рецептів лікарями та функціонал погашення е-рецептів фармацевтами, приєдналися МІС, “Поліклініка без черг”, “ДокторЕлекс”, “MedCard Plus”.

Медичні інформаційні системи, “MEDICS”, “Askep.net”,  “МедІнфоСервіс”, “Health24”, “МедЕйр”, “MEDSTAR”, “EMCIMEД” успішно пройшли тестування функціоналу виписки електронних рецептів.

Тестування функціоналу погашення електронного рецепту пройшли МІС “Скарб”, “еАптека”, “nHealth”, “SimplexMed”.

Тестування функціоналу для аптечних закладів триває!

ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .