До уваги користувачів МІС “Lakmus”!

З метою комплексної оцінки взаємодії медичних інформаційних систем з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я Адміністратор здійснює регулярні заходи з тестування всіх без винятку електронних медичних інформаційних систем щодо їх відповідності актуальним технічним вимогам.

Ці заходи є необхідними задля того, щоби всі без обмежень медичні працівники мали повноцінний доступ до всіх функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я, а також їх високу якість та надійний сервіс.

Відповідно до наказу ДП “Електронне здоровʼя” №37 від 09.08.2023 та, ураховуючи виявлені у результаті таких тестувань невідповідності функціональних можливостей електронної медичної інформаційної системи актуальним технічним вимогам, Адміністратором прийнято рішення щодо відключення електронної медичної інформаційної системи “Lakmus” 09.10.2023 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. 

Так у ході тестування були виявлені наступні невідповідності технічним вимогам:

  • Модуль 3.9 Виписування електронного рецепту – негативний висновок Адміністратора від 25.07.2023 року № 705;
  • Модуль 3.10 “План лікування” – негативний висновок Адміністратора від 25.07.2023 року № 704;
  • Модуль 3.17 Вимоги до роботи з електронними направленнями – негативний висновок Адміністратора від 04.08.2023 року № 764;
  • Модуль 3.18 Вимоги до Процедур – негативний висновок Адміністратора від 04.08.2023 року № 765;
  • Модуль 3.19 Вимоги до Спостережень – негативний висновок Адміністратора від 04.08.2023 року № 766.

При цьому зауважимо, що впродовж 60 днів, оператор медичної інформаційної системи може провести роботи над усуненням виявлених порушень та повторно пройти тестування відповідності технічним вимогам.

Інформуємо вас, що у разі відключення МІС від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, якою користуються заклади охорони здоров’я, фізичні особи – підприємці, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (надалі – заклад охорони здоров’я), останні мають право:

– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я інший МІС відповідно до алгоритму вибору МІС; 

– розірвати договір з Оператором МІС в частині взаємодії з ЦБД ЕСОЗ та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.

При відключенні МІС від ЦБД ЕСОЗ вам потрібно завчасно підготуватися та слідувати алгоритму:

  1. Обрати з переліку на сайті https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/ МІС, яка відповідає потребам Вашого закладу, зв’язатись зі службою підтримки вибраної вами МІС з переліку, наведеного в таблиці, та слідувати їх подальшим інструкціям.
  2. Загальний процес переходу включатиме наступні кроки (Зверніть увагу! У кожної МІС процес переходу може відрізнятися):
  • реєстрація закладу (внесення ЄДРПОУ) та керівника закладу;
  • синхронізація всіх даних організації (структури закладу, підрозділів, працівників, пацієнтів, декларацій і всіх внесених медичних даних) з ЕСОЗ та МІС;
  • синхронізація та додавання усіх співробітників закладу, які не підтягнулись автоматично.

3. Провести процедуру закупівлі послуг використання нового МІС для роботи в електронній системі охорони здоров’я.

Фахівці ДП “Електронне здоровʼя” спільно з партнерами готові провести необхідні консультації та зробити технічний перехід закладу максимально комфортним для користувачів ЕСОЗ. 

Також рекомендуємо
6 Липня 2023

Після впровадження е-рецептів з’явилися міфи, пов’язані з підписанням декларацій. Сьогодні розвінчуємо найбільш поширені чутки. 

😢Міф: Для отримання е-рецепту треба мати декларацію

😊Реальність: Е-рецепт можна отримати на прийомі в будь-якого лікаря первинної чи спеціалізованої медичної допомоги, незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Обовʼязковою є умова реєстрації в ЕСОЗ. Кожен пацієнт може це зробити або, уклавши декларацію з сімейним лікарем, або зареєструвавшись у системі на прийомі у будь-якого іншого лікаря. Отже, реєстрація в системі не дорівнює наявності декларації.

😢Міф: Е-рецепт може виписати тільки сімейний лікар

😊Реальність: Електронний рецепт на рецептурний препарат може виписати будь-який лікар незалежно від спеціальності чи форми власності закладу. Наявність декларації з сімейним лікарем не є обовʼязковою умовою для отримання рецепта. Важливо бути зареєстрованим у системі, тобто ваші медичні дані мають міститися у системі. Якщо лікар відмовляється виписати рецепт, посилаючись на те, що ви не уклали декларацію, зверніться до керівника закладу. Якщо проблему не вирішено, необхідно звернутися на гарячу лінію НСЗУ (1677).

Щоб зареєструватися в ЕСОЗ, треба мати такі документи

  •  документ, що посвідчує особу: внутрішній паспорт, посвідка тощо;
  •  для дітей, які не досягли 14 років – свідоцтво про народження;
  •  реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН): обовʼязково для всіх осіб, що досягли 14-річного віку, виключення – пацієнт відмовився від набуття такого номера, що підтверджується відповідною позначкою у паспорті пацієнта;
  • якщо реєстрація дитини – документи, що посвідчують особу  законного представника (батька чи матері).

Для підтвердження дій у системі (реєстрації, надання доступу до даних та ін.)  пацієнт має обрати метод автентифікації – це може бути номер телефону, завантаження скан-копій документів, автентифікація через унікальний код законного представника.

😢Міф: Якщо при подачі даних в ЕСОЗ зробиш помилку – це вже назавжди

😊Реальність: Виправити помилку, яку допустилися в подачі своїх персональних даних при реєстрації в ЕСОЗ, можна під час чергового звернення до лікаря. Те ж саме і з деклараціями. Якщо внесені некоректні дані, при наступному  візиті до вашого сімейного лікаря можна усе виправити. Якщо це стосується номера телефону, вказаного у декларації, ви можете подати заявку на зміну номера до НСЗУ через онлайн-форму на сайті.

11 Грудня 2021
Важливо: укладення декларацій з лікарем
Сьогодні в мережі Інтернет рекламують сервіси, які пропонують клієнтам укласти декларацію про вибір лікаря онлайн, надавши свої персональні дані для реєстрації та оплативши цю послугу.
Нагадаємо, що укласти декларацію з лікарем можна лише особисто. Будь ласка, не передавайте свої персональні та медичні дані стороннім особам та сумнівним сервісам.
❗️Під час укладення декларації пацієнт обов’язково повинен завірити власним підписом обидві копії декларації (один з примірників залишається у вас). Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилає її в електонну систему охорони здоров’я.
❗️На сайті eZdorovya () ви можете знайти перелік медичних інформаційних систем (МІС), які протестовані та підключені до центральної бази даних ЕСОЗ. Сервіси медичних інформаційних систем значно полегшують процес укладення декларацій з лікарем. Сьогодні пацієнт перед візитом до лікарні може скористатися онлайн-записом на прийом, передзаповнити декларацію вдома та лише підписати декларацію безпосередньо у закладі.
❗️Процедура укладення декларації повністю безкоштовна для всіх громадян.
📍Дізнатись про лікарів, з якими можна укласти декларацію у вашому міста можна, скориставшись дашбордом НСЗУ – https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmd-map
🔗Детальніше про укладення декларації з лікарем- https://moz.gov.ua/jak-uklasti-dogovir-z-likarem
4 Листопада 2022
Сьогодні розповідаємо 5 фактів про боротьбу з діабетом в Україні.
👤В Україні зареєстровано понад 1 млн хворих на цукровий діабет і близько 200 тис. пацієнтів змушені постійно приймати інсулін.
🏥 Програмою медичних гарантій передбачено низку діагностичних та лікувальних послуги, які пацієнт може безоплатно отримати в закладах, законтрактованих з НСЗУ Національна служба здоров’я України.
Детальніше:
👩‍⚕️ Сьогодні в межах урядової програми реімбурсації «Доступні ліки» українець, хворий на діабет, може отримати ліки безкоштовно або з невеликою доплатою за е-рецептом. На час дії воєнного стану отримати ліки також можна за паперовим рецептом.
💊На сьогодні до програми включено 53 торгових назв лікарських засобів при діабеті 2 типу.
Детальніше: https://cutt.ly/8MsVJos
💉 Також до Реєстру лікарських засобів, які підлягають реімбурсації включено 45 препаратів інсулінів
Детальніше: https://cutt.ly/PMsBK9N
👉 Знайти найближчий медзаклад або аптеку, яка має договір з НСЗУ, можна зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77.
21 Серпня 2023

Учасниці Лідерської програми для жінок, залучених до цифрової трансформації в українських міністерствах, ознайомлювалися із британським досвідом побудови державних цифрових послуг під час 3-денного навчального туру в Лондоні.

З 1 по 3 серпня 15 жінок, які займають ключові ролі в українських відомствах, обмінювалися досвідом та брали участь в лекціях про світові кейси державної цифровізації, інклюзивний дизайн державних послуг, трансформацію всіх послуг і мереж соціального захисту на прикладі Universal Credit, а також відвідали урядову організацію Government Digital Service (GDS), яка відповідає за цифрову трансформацію у Великій Британії.
 «Причина, чому GDS існує, полягає в тому, щоб максимально спростити взаємодію з урядом та громадянами для кінцевих користувачів», — розповів учасницям CEO GDS Том Рід.

Одним із найбільш масштабних проєктів GDS стало створення єдиної платформи із електронними послугами GOV.UK у 2012 — вона замінила 1800 різних сайтів, що існували досі.
Колишній високопосадовий представник Government Digital Service Ендрю Грінвей також поділився своїм досвідом та висновками із реалізації цифрових проєктів. Свого часу він, наприклад, очолював команди, які розробили перший у країні стандарт цифрових послуг та посібник із дизайну.

Говорили також про GOV.UK pay — це послуга з безпечних онлайн-платежів для державних і громадських організацій. А також цифрову ідентифікацію та дизайн, орієнтований на користувача. Організація керується 10 принципами дизайну, що допомагають командам створювати та запускати нові державні послуги. Найперший з них — про користувачів: «Розумійте користувачів та їхні потреби».


Окрема увага — доступності. Вона лежить в основі усіх розробок, адже «кожна послуга — для кожного». А «доступний дизайн — хороший дизайн».

Представниці з Мінцифри також поділилися з британськими колегами досвідом української цифровізації та державних послуг у Дія.  На завершення усі учасниці змогли познайомитися із місцевим самоврядування та говорили про лідерство і роботу у міждисциплінарних командах під час кризи.

«Такі навчальні тури, по-перше, – це прекрасний час для нетворкінгу, а по-друге, можливість збагатити досвід цифрової трансформації, перейнявши певні практики від колег та поділившись своїми цінними кейсами. Усі, хто працює у цій сфері погодиться, що цифрова трансформація — це не змінити сайт урядової установи, а змінити, як саме вона працює», – зазначає Юлія Задеряка, керівник відділу комунікацій та розвитку ДП «Електронне здоров’я», яка була однією із учасниць візиту.

Підсумовуючи теми обговорень з міжнародними колегами, вона зауважила, що під час створення державних послуг на першому місці мають бути потреби громадян, а не зручність для уряду: «Визначальна якість, якої треба дотримуватися у процесі змін, – це доступність, адже для всіх громадян треба забезпечити інклюзивний доступ до державних послуг. Щоб досягати успіху і працювати на результат, а не просто заради процесу, у першу чергу треба пам’ятати про клієнтоорієнтований підхід – збирати фідбеки, досліджувати досвід взаємодії із послугами і вдосконалювати їх на основі цих відгуків».

Навчальний візит до Лондона став частиною Лідерської програми для жінок, залучених до цифрової трансформаціі в українських міністерствах. Їх організували у межах «Проєкту підтримки Дія», що Програма розвитку ООН в Україні реалізує за фінансової підтримки Уряду Швеції.