СМС-повідомлення в ЕСОЗ

Функціонал електронної системи охорони здоров’я стрімко розширюється, з’являється більше сервісів, які передбачають застосування СМС-повідомлень.
📲 Зазвичай СМС, яке отримує пацієнт від eHealth, є супровідним методом верифікації при реєстрації пацієнта в системі (укладенні декларації з сімейним лікарем), при отриманні направлення до лікаря, при виписуванні електронного рецепта, при отриманні медичного висновку про тимчасову непрацездатність.
Розглянемо ці випадки:
1) Надсилання СМС при реєстрації пацієнта в ЕСОЗ.
При укладанні декларації про вибір лікаря, пацієнт отримує повідомлення, що містить одноразовий чотиризначний код. Називаючи код, пацієнт підтверджує лікарю коректність реєстраційних даних та номеру телефону, а також надає згоду на укладання декларації з лікарем.
Укладання декларації в системі eHealth відбувається за особистої присутності пацієнта в медичному закладі.
❗️Зауважимо, що всі СМС-повідомлення від системи eHealth надсилаються виключно від імені “E-health”.
❗️Лікарі не мають телефонувати пацієнтам з метою дізнатися будь-який код.
❗️Не повідомляйте код, вказаний у СМС, невідомим особам телефоном.
2) Надсилання СМС при отриманні направлення.
Якщо лікар скеровує Вас до вузького спеціаліста, Ви отримаєте повідомлення з номером направлення та наступним текстом: “Вам створено направлення: номер направлення”.
Для подальшого використання Вам необхідно зателефонувати до реєстратури закладу чи скористатися сервісом онлайн-запису та записатися до відповідного спеціаліста на обрану дату і час.
❗️Для отримання послуги, вам необхідно показати номер електронного направлення, яке прийшло в повідомленні від eHealth, при реєстрації в вашій поліклініці або безпосередньо лікарю перед прийомом.
3) Надсилання СМС при виписуванні електронного рецепта за програмою «Доступні ліки»
При формуванні призначення ви отримаєте СМС-повідомлення з унікальним номером рецепта та кодом підтвердження для отримання ліків в аптеці. Зміст СМС: «Ваш рецепт: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ».
Слід зазначити, якщо у пацієнта закінчуються ліки, він може зателефонувати до лікаря. Лікар випише електронний рецепт дистанційно, а пацієнтові прийде СМС-повідомлення з новим номером електронного рецепту.
❗️Якщо Ви отримали СМС від ЕСОЗ, але Ви не звертались до лікаря, є декілька пояснень:
– можливо, лікар зробив помилку у номері телефону коли укладав декларацію з іншим пацієнтом.
– можливо, стався збій на стороні провайдера мобільних послуг – спробуйте перезавантажити свій мобільний пристрій для усунення проблеми.
❗️Важливо розуміти, що Ваш номер телефону в eHealth виступає важливим засобом зв’язку. Всі повідомлення, які надсилаються на нього містять важливу інформацію та коди-підтвердження. Саме тому, сторонні особи не можуть отримати медичні послуги замість вас. Для цього обов’язкове особисте підтвердження коду з повідомлення.
4) СМС-повідомлення при отриманні електронного лікарняного.
Коли лікар створює медичний висновок про тимчасову непрацездатність, пацієнт отримує СМС-повідомлення про те, що йому створили такий висновок. Це є підтвердженням, що надана інформація буде надіслана до системи Пенсійного фонду України.
В електронному реєстрі листків непрацездатності (ПФУ) дані доповнюються інформацією про роботодавця. На даному етапі електронний лікарняний уже направляється роботодавцю. Після цього пацієнт отримає ще одне SMS-повідомлення про те, що йому створили електронний листок непрацездатності.
Також рекомендуємо
3 Лютого 2023

Сьогодні проходить Фаховий захід щодо міждисциплінарної взаємодії в діагностиці та лікуванні стоматологічних хвороб від Асоціації стоматологів України, у якому беруть участь експерти-стоматологи, а також представники органів державної влади у сфері охороні здоров’я.

🔷 Уже відбувся виступ від команди eZdorovya, у якому Julia Zaderyaka розповіла, як лікарям-стоматологам підготуватися до реєстрації та роботи в електронній системі охорони здоровʼя.

🔷 Зокрема для реєстрації медичного закладу в ЕСОЗ необхідно:

Крок 1. Обрати медичну інформаційну систему. Детальніше: https://bit.ly/3HTvNiz

Крок 2. Безпосередньо зареєструвати керівника закладу, заклад, його підрозділи та працівників в ЕСОЗ. 

🔷 Для реєстрації закладу керівнику медичного закладу знадобиться: активна поштова адреса, діючий електронний підпис (КЕП) юридичної особи (бажано на захищеному носії), основні відомості про керівника закладу (його паспорт, індивідуальний податковий номер) та відомості про заклад (ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики). 

🔷 Тема виступу була присвячена взаємодії стоматологічних закладів з електронною системою охорони здоровʼя, оскільки нещодавно рішенням Уряду було подовжено термін обов’язкового підключення закладів охорони здоровʼя та лікарів-ФОП до ЕСОЗ до 31 березня 2023. 

Завдяки розвитку електронної системи охорони здоровʼя пацієнт зможе мати централізований доступ до своєї електронної медичної карти, незалежно від того, в якому закладі він отримує допомогу – державному чи приватному. А лікар – отримає не лише сучасні та ефективні цифрові інструменти, але й зможе лікувати пацієнта ще ефективніше, використовуючи актуальну, вичерпну та повноцінну інформацію про здоровʼя пацієнтів”, – зауважила під час виступу начальниця відділу з розвитку ЕСОЗ та зовнішніх комунікацій  ДП “Електронне здоров’я” Julia Zaderyaka.

🤝 Дякуємо організаторам за запрошення та організацію заходу, а ми й далі продовжуємо працювати над розвитком цифрового здоров’я в Україні!

13 Грудня 2021
UPDT: Станом на 17:45 13/12 швидкодію системи відновлено до нормального рівня.
 
UPDT: Виконано переключення системи на резервне сховище підписного контенту. Фахівці продовжують відслідковувати роботу системи.

Шановні користувачі електронної системи охорони здоров’я!

Сьогодні на центральному компоненті ЕСОЗ стався інцидент, який спричинив збої на двох із трьох групах серверів, на яких зберігається підписний контент. Саме це вплинуло на поточні труднощі взаємодії користувачів із ЕСОЗ.

🔧Фахівці eZdorovya та Національна Служба здоров’я здійснюють роботи по переходу на резервне середовище даних.

На час проведення відновлювальних робіт обмежено трафік на ЦБД. 

Тому, запити користувачів тимчасово не оброблюються.

Орієнтовний час робіт: 3-4 години. Актуальний статус робіт буде оновлюватися щогодини. 

Після завершення робіт очікується стабілізація роботи ЦБД.

Додатково, за результатами аналізу причин інциденту, буде опублікований відповідний звіт.

19 Листопада 2021
Руйнуємо пропагандистські міфи про електронну систему охорони здоров’я в Україні.
❗️Результати функціонування електронної системи охорони здоров’я сьогодні базуються на цифрах та фактах, які впевнено спростовують ту фейкову інформацію, яка може поширюватися сумнівними інформаційними джерелами в мережі.
📌 ЕСОЗ уже об’єднала понад 32 мільйони українців, які обрали свого сімейного лікаря.
📌 225 тисяч активних користувачів із понад 5 тисяч медичних закладів щодня працюють в електронній системі охорони здоров’я.
📌 Понад 523 мільйони електронних медичних записів внесено до електронної системи охорони здоров’я. Щоденно динаміка росту медичних записів збільшується на майже 3 мільйони!
📌 Українська ЕСОЗ є системою з високим навантаженням та надзвичайною швидкістю росту даних: щосекунди в ній обробляється 2 тисячі запитів.
📌 За менше ніж пів року в електронній системі охорони здоров’я було успішно сформовано майже 4 млн медичних висновків про тимчасову непрацездатність (МВТН).
📌 Понад 97% закладів охорони здоров’я, які раніше видавали паперові листки, мають сьогодні технічну можливість формувати медичні висновки. Цю можливість для них створюють і забезпечують 25 медичних інформаційних систем.
📌 На підставі медичних висновків було сформовано майже 3 млн е-лікарняних, виплати за якими вже склали понад 1 млрд грн.
❗️Не забувайте, що інформаційна гігієна є не менш важливою, аніж особиста. Споживайте інформацію лише з перевірених джерел.
Актуальну інформацію про поточний стан розвитку ЕСОЗ ви можете отримати, скориставшись дашбордами Національної служби здоров’я України (https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard)
Будьте здорові
9 Червня 2022
Наголошуємо – внесення даних до ЕСОЗ – запорука надійного збереження медичних даних пацієнта!
Рекомендуємо лікарям продовжувати системно вносити дані про пацієнтів до електронної системи охорони здоровʼя, зокрема – дані про лікування та вакцинацію.
Важливо, аби дані були внесенні не лише в медичну інформаційну систему, а й синхронізовані з Центральною базою даних електронної системи охорони здоровʼя. Адже внесення даних до ЦБД ЕСОЗ гарантує збереженість медичної інформації на державному рівні.
Міністерство охорони здоровʼя підготувало перелік документів, які можливо cамостійно відновити:
– Медичну документацію (обстеження, лікування, оперативне та стаціонарне втручання) відновити можна через ЕСОЗ, звернувшись до сімейного лікаря у місці вашого перебування.
– Медичні документи для особи з інвалідністю можна відновити звернувшись до центрів соцзахисту, що мають доступ до Центрального банку даних осіб з інвалідністю та можуть зробити відповідний витяг.
– Щоб відновити інші документи чи запросити довідку МСЕК, потрібно звернутись до медико-соціальної експертної комісії за місцем перебування. Лікарі МСЕК спільно з лікарями закладу допоможуть знайти спосіб, як відновити потрібні документи.