Відповіді на актуальні запитання щодо відпуску рецептурних ліків за е-рецептом
Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.
Відповідно до наказу Адміністратора від 24.01.2023 №6, ураховуючи добровільне подання оператором електронної медичної інформаційної системи заяву про зменшення обсягів функціональних можливостей МІС, прийнято рішення щодо відключення визначеного функціонала медичної інформаційної системи “ЕМСІМЕД” у термін до 27.01.2023 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.
Обсяг функціональних можливостей, який буде відключений від ЦБД ЕСОЗ у МІС “ЕМСІМЕД”:
- 3.4 Адмиіністративний модуль аптечного закладу
- 3.5 Робоче місце фармацевта
А що робити, якщо СМС із кодом рецепту не надійшло? – запитують пацієнти. Тимчасова незручність, яку можна легко виправити, знаючи про три можливі причини. Переглядайте і шукайте одну зі знайомих ситуацій.
👉Можливі причини:
📍Якщо при реєстрації пацієнт вказав неправильний номер телефону або ж втратив доступ до цього номеру телефону.
В такому разі необхідно змінити метод автентифікації в ЕСОЗ. Це можна зробити, подавши заявку на зміну метода аутентифікації в ЕСОЗ до НСЗУ через онлайн-форму на сайті.
📍Якщо при реєстрації пацієнт обрав офлайн-метод автентифікації (тобто через документи).
В такому разі лікар має надрукувати пацієнту інформаційну памʼятку до рецепта, яка містить номер рецепта та код його погашення. Разом з тим пацієнт також може змінити метод автентифікації через відповідну заявку в НСЗУ, щоби СМС-повідомлення від системи (зокрема і рецепти) приходили йому на телефон.
📍Якщо є затримка чи інша технічна помилка.
В такому разі лікар має відправити смс повторно, але не більше 3-х разів.
👉А ще може трапитися і так, що пацієнт випадково видалив СМС із кодом рецепта. І що ж робити?
Якщо після отримання е-рецепта ви випадково видалили смс із номером рецепта та кодом його погашення, необхідно звернутися до лікаря, який зробив вам призначення для того, щоб лікар повторно сформував запит на смс на ваш номер. Це можна зробити, наприклад, зателефонувавши лікареві, або написавши йому в доступний месенджер.
🔗Щоб тримати руку на пульсі новин про цифрову медицину та швидко отримувати роз’яснення про медичні е-інновації, підписуйтеся на нашу фейсбук-сторінку.
В ЕСОЗ впроваджено важливі оновлення для всіх користувачів. Серед них – окремі виправлення та покращення поточних процесів. Зміни вже доступні у вашій МІС – дізнавайтеся більше у представника вашої МІС.
Розповідаємо, що змінилося, у цьому розʼясненні ⬇️
✅ Нові МНН, ліки за якими відпускаються виключно за е-Рецептом
МОЗ України запровадило нові правила для ліків із міжнародними непатентованими назвами (МНН) налбуфін (МНН: Nalbuphine), буторфанол (МНН: Butorphanol), диналбуфіну себакат (синонімічне найменування: Dinalbuphine sebacate) – вони відпускатимуться виключно за е-рецептом.
Призначення препаратів налбуфіну здійснюється в ЕСОЗ за програмами:
- за кошт пацієнта – “Рецептурні лікарські засоби”
- коштом місцевих програм (відповідно до Постанови КМУ від 17 серпня 1998 р. № 1303) – “Місцеві програми – ненаркотичні анальгетики”.
✅ Виправлено помилку, яка перешкоджала вносити дані свідоцтва про народження, виданого у день народження дитини
Раніше при додаванні законного представника для дитини, яка вже була зареєстрована в ЕСОЗ, виникала помилка при внесенні даних свідоцтва про народження, що було видане у дату народження дитини.
Так останнім оновленням цю помилку було усунено – це спростить процес створення звʼязку недієздатного пацієнта із законним представником.
✅ Удосконалено процес нормалізації свідоцтв про народження
Попередньо ЕСОЗ уже враховувала частину неочевидних помилок під час верифікації даних свідоцтв про народження — наприклад, деякі схожі символи кирилицею, латиницею або римськими цифрами.
Тепер перелік автоматичних замін і правил нормалізації розширено – додано обробку нових типових помилок та видалення зайвих символів.
Завдяки цьому різниця у способі введення символів більше не впливатиме на результат верифікації, що значно зменшить кількість помилок при перевірці документів.
✅ Додано можливість реєстрації працівників немедичних спеціальностей для обліку медичного обладнання
Для того, щоб розширити перелік співробітників, які на практиці ведуть облік медичного обладнання у закладі, в ЕСОЗ стало дозволено вказувати посаду не лише зі стандартного довідника, а й у вигляді вільного тексту.
Так для того, щоб зареєструвати в ЕСОЗ фахівця із закупівель, бухгалтера чи іншого відповідального за обладнання співробітника, необхідно створити запис про співробітника з типом адміністратор (ADMIN) чи фахівець з кадрів (HR) та вказати офіційну посаду працівника текстом відповідно до штатного розпису.
Дізнавайтеся більше про оновлення у представника вашої МІС!