Відповіді на актуальні запитання щодо відпуску рецептурних ліків за е-рецептом

❓Як планується впровадження електронного рецепта?
В умовах воєнного стану дане рішення буде впроваджуватися поступово з можливістю використання паперових рецептурних бланків.
❓Що необхідно лікарям – ФОП аби мати змогу виписувати електронний рецепт?
До 31 березня 2023 року медичні заклади та лікарі – ФОП мають зареєструватися та почати вести електронну медичну документацію в ЕСОЗ: електронні медичні записи, електронні направлення, медичні висновки та, зокрема, й електронні рецепти.
Ця вимога передбачена ліцензійними умовами, що встановлюються державою, та поширюється на медичні заклади та фізичних осіб-підприємців незалежно від рівня медичної допомоги, яку вони надають, форми власності закладу чи його спеціалізації. Зауважимо, що наприкінці 2022 року Кабмін відтермінував підключення закладів до 31 березня 2023 року. Відповідна вимога також поширюється на всі аптечні заклади України.
❓Де навчатись роботі з даним функціоналом?
На платформі Академії НСЗУ та у представників медичних інформаційних систем, що встановлені в закладах охорони здоровʼя, завжди доступні відповідні навчальні матеріали.
Також рекомендуємо
31 Липня 2023

З метою комплексної оцінки взаємодії медичних інформаційних систем з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я ДП “Електронне здоровʼя” здійснює регулярні заходи з тестування всіх без винятку електронних медичних інформаційних систем щодо їх відповідності актуальним технічним вимогам.

Ці заходи є необхідними задля того, щоби всі без обмежень медичні працівники мали повноцінний доступ до всіх функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я, а також їх високу якість та надійний сервіс.

У ході попередньо ініційованих Адміністратором тестувань електронної медичної інформаційної системи РІМС “Медстар” було виявлено невідповідність 8 функціональних модулів вказаної МІС:

  • Модуль 3.1.2 Вимоги до реєстрації та оновлення НМП, реєстрації керівників НМП; 
  • Модуль 3.1.6 Вимоги до перегляду декларацій про вибір лікаря ПМД в НМП ПМД;
  • Модуль 3.2.1 Вимоги до роботи з деклараціями;
  • Модуль 3.3.2 Вимоги до пакету даних діагностичного звіту;
  • Модуль 3.6 Вимоги до отримання доступу до медичних даних;
  • Модуль 3.7.1 Вимоги до роботи з записами про ідентифікованих пацієнтів в Системі;
  • Модуль 3.10 “План лікування”;
  • Модуль 3.17 Вимоги до роботи з електронними направленнями.

Встановлення цієї невідповідності було безумовною підставою для відключення медичної інформаційної системи від центральної бази даних ЕСОЗ. Згідно з цим 28 червня 2023 року було ухвалено рішення про відключення РІМС “Медстар” від центральної бази даних електронної системи охорони здоровʼя 28 серпня 2023 року. 

При цьому зауважимо, що впродовж 60 днів з моменту прийняття рішення, оператор МІС мав можливість провести роботи над усуненням виявлених порушень та повторно пройти тестування на відповідність технічним вимогам. Так станом на 26.07.2023 оператор РІМС “Медстар” успішно пройшов тестування зазначених модулів та отримав підтверджуючі висновки про позитивний результат тестування. 

У звʼязку з цим, враховуючи результати тестування Адміністратором прийнято рішення щодо продовження функціонування електронної медичної інформаційної системи РІМС «Медстар» в електронній системі охорони здоровʼя задля подальшої взаємодії надавачів медичної допомоги з ЦБД ЕСОЗ.

5 Липня 2022
Іноді трапляється, що лікарі не можуть увійти до свого робочого кабінету в ЕСОЗ чи змінити пароль доступу. Звісно, в кожної лікарні встановлений різний функціонал МІС, але сьогодні ми зібрали типові проблемні моменти, з якими зіштовхуються лікарі, коли намагаються увійти до системи.
1) Варто пам’ятати, якщо лікарі намагаються увійти в систему і вказують помилковий пароль декілька разів підряд – система буде фіксувати кожну спробу увійти, як окремий вхід. Відповідно, система рахує кількість спроб і у підсумку може заблокувати підключення до МІС на певний проміжок часу. Наприклад, лікар понад 3 рази невірно вводив пароль, система обмежить спроби входу на 10 хвилин.
2) Змінюйте пароль завчасно. Кожні три місяці або частіше, згідно з вимогами безпеки вашої МІС, працівники медичних закладів повинні змінювати свій пароль. Якщо пароль не змінити, система блокує вхід і трапитись це може під час робочого дня. Тому важливо попередньо змінити пароль доступу, щоб мати змогу увійти до системи, коли це буде необхідно.
3) Також перевірте термін дії вашого кваліфікованого електронного підпису. КЕП використовується для ідентифікації користувачів та підтверджує їхні дії в ЕСОЗ і також має певний термін дії.
4) При відновленні паролю перевіряйте папку “СПАМ” на робочій пошті. Часом повідомлення з відновленням пароля знаходиться саме в ній.
5) Використовуйте та оновлюйте лише ліцензоване програмне забезпечення. Це важливо, оскільки при кожному оновленні знешкоджується цілий ряд проблем, помилок та потенційних загроз. Оновлення програмного забезпечення посилює захист інформації на вашому комп’ютері.
6) Очищуйте кеш. Кеш браузера — це тимчасове сховище, призначене для прискорення завантаження сайтів. Він працює, зберігаючи статичні файли в локальній пам’яті комп’ютера. Тобто, очищуючи кеш, ви можете прискорити завантаження сторінки. Можливо, у Вас довго завантажується матеріал в інтернеті саме внаслідок переповненого кешу.
7) Працюйте тільки з тими операторами, МІС яких пройшла тестування ДП “Електронне здоров’я”. Повний перелік протестованих та підключених МІС відображається на сайті:
Представники підключених медичних інформаційних систем нададуть вам консультацію, у разі виникнення проблем.
📍 Нагадуємо, у разі, якщо ви не знаєте контактів підтримки МІС, яка встановлена в закладі, ви завжди можете отримати відповідну інформацію в адміністратора ЦБД ЕСОЗ (ДП «Електронне здоровʼя»).
20 Листопада 2020
Республіка Казахстан, як і Україна, успадкувала від радянського періоду систему охорони здоров’я, побудовану за моделлю Семашко, тобто охорона здоров’я перебувала у власності держави, функціонувала на основі централізованого планування, і одним з її ключових принципів був загальний і безкоштовний доступ населення до медичної допомоги.
Після здобуття у 1991 році незалежності Казахстану довелося розробляти власну політику і систему планування в галузі охорони здоров’я. Багато функцій Міністерства охорони здоров’я були децентралізовані і передані регіонам, обласні департаменти охорони здоров’я володіли значним ступенем самостійності.
На сьогодні медична система Казахстану адаптована до міжнародних стандартів, відповідно до базового набору стандартів та короткострокового плану стандартизації електронної охорони здоров’я.
Національна стандартизація в галузі електронного здоров’я регулюється технічним комітетом з стандартизації та комітетом з технічного регулювання та метрології Міністерства інвестицій та розвитку Республіки Казахстан.
Стандартизація відбувалась у декілька етапів:
🔵 2013-2014 роки – Створення електронної моделі медичної картки, яка включала перший базовий набір стандартів також визначили перші класифікатори в електронній системі охорони здоров’я.
Оскільки не було компетенції розробляти стандарти у галузі електронного охорони здоров’я, стандарти були прийняті у формі стандартних вимог та норм.
🔵 2015-2016 рр. – ідентифікація функціоналу електронної медичної картки, що включає процеси медичного обслуговування та визначення додаткових класифікаторів для їх підтримки. У 2015 році було розроблено та затверджено 4 стандарти та розпочався процес адаптації класифікаторів.
🔵 Далі з 2017го по 2020 рік затвердили урядом стратегію розвитку електронної системи охорони здоров’я казахстану.
На сьогодні Урядом Республіки Казахстан ефективно здійснюється політика щодо розвитку і модернізації національної системи охорони здоров’я.
За роки реформ в сфері охорони здоров’я країни відбулися кардинальні зміни: удосконалили законодавство, прийняли нові державні та галузеві програми з питань розвитку національної системи охорони здоров’я.
26 Липня 2024
Розглянемо поширені питання про документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ).
❓Які національні класифікатори використовуються при складанні ІРП?
✅ При складанні ІРП використовуються наступні національні класифікатори:
▪️030:2022 «Класифікатор функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я»;
▪️025:2021 «Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я»;
▪️026:2021 «Класифікатор медичних інтервенцій».
❓Яким чином можна виправити попередні випадки реабілітації, адже всі випадки йдуть по електронних направленнях, що унеможливлює його виправлення, оскільки направлення вже було погашене?
✅ Усі фіксації фактів внесення помилкових даних в ЕСОЗ та їх анулювання, особливо засвідчених ЕЦП членів МДРК, виконуються за загальними правилами ведення електронних медичних записів у системі. Ніяких особливостей ведення медзаписів реабілітаційних — немає. Помилкові записи не скасовуються. їх статус змінюється, наприклад, на “Внесено помилково”, і створюються відповідно коректні медичні записи.
ℹ️ Більше інформації про облік та документування реабілітаційних послуг ви можете дізнатися в онлайн-курсі “Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ)”, який доступний за посиланням.
Стежте за новинами на каналах Академії НСЗУ, де ви дізнаєтеся про нові курси та матеріали:
Джерело: НСЗУ