Фаховий захід щодо міждисциплінарної взаємодії в діагностиці та лікуванні стоматологічних хвороб

Сьогодні проходить Фаховий захід щодо міждисциплінарної взаємодії в діагностиці та лікуванні стоматологічних хвороб від Асоціації стоматологів України, у якому беруть участь експерти-стоматологи, а також представники органів державної влади у сфері охороні здоров’я.

🔷 Уже відбувся виступ від команди eZdorovya, у якому Julia Zaderyaka розповіла, як лікарям-стоматологам підготуватися до реєстрації та роботи в електронній системі охорони здоровʼя.

🔷 Зокрема для реєстрації медичного закладу в ЕСОЗ необхідно:

Крок 1. Обрати медичну інформаційну систему. Детальніше:

Крок 2. Безпосередньо зареєструвати керівника закладу, заклад, його підрозділи та працівників в ЕСОЗ. 

🔷 Для реєстрації закладу керівнику медичного закладу знадобиться: активна поштова адреса, діючий електронний підпис (КЕП) юридичної особи (бажано на захищеному носії), основні відомості про керівника закладу (його паспорт, індивідуальний податковий номер) та відомості про заклад (ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики). 

🔷 Тема виступу була присвячена взаємодії стоматологічних закладів з електронною системою охорони здоровʼя, оскільки нещодавно рішенням Уряду було подовжено термін обов’язкового підключення закладів охорони здоровʼя та лікарів-ФОП до ЕСОЗ до 31 березня 2023. 

Завдяки розвитку електронної системи охорони здоровʼя пацієнт зможе мати централізований доступ до своєї електронної медичної карти, незалежно від того, в якому закладі він отримує допомогу – державному чи приватному. А лікар – отримає не лише сучасні та ефективні цифрові інструменти, але й зможе лікувати пацієнта ще ефективніше, використовуючи актуальну, вичерпну та повноцінну інформацію про здоровʼя пацієнтів”, – зауважила під час виступу начальниця відділу з розвитку ЕСОЗ та зовнішніх комунікацій  ДП “Електронне здоров’я” Julia Zaderyaka.

🤝 Дякуємо організаторам за запрошення та організацію заходу, а ми й далі продовжуємо працювати над розвитком цифрового здоров’я в Україні!

Також рекомендуємо
19 Червня 2023

МКФ – «ключ» до розуміння функціонування та реабілітації. Відтепер усі фахівці мультидисциплінарних реабілітаційних команд мають унікальну можливість – навчатися, як використовувати інструменти МКФ для надання сучасної, активної, доказової реабілітаційної допомоги пацієнтам. 

Задля цього можна реєструватися на спеціально розроблені онлайн-курси: «Базові засади застосування Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ)» і «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ». 

Вже понад місяць на Платформі Академії НСЗУ відкритий онлайн-курс «Базові засади застосування Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ)». За цей час понад 3500 слухачів зареєструвалися на курс, 1059 з яких уже отримали свої сертифікати.

Курс розроблений для таких фахівців: 

    1. Фахівців у сфері реабілітації (лікарям фізичної та реабілітаційної медицини, лікарям інших спеціальностей, які планують проходити або проходять курси спеціалізації з фізичної та реабілітаційної медицини, фізичним терапевтам, ерготерапевтам, асистентам фізичних терапевтів та ерготерапевтів, психологом, терапевтам мови та мовлення (логопедам), реабілітаційним медичним сестрам, ортезистам, протезистам)

 

  • Лікарям загальної практики – сімейним лікарям

 

    1. Лікарям інших спеціальностей, які залучені до надання реабілітаційної допомоги пацієнтам (невпропатологам, ортопедам, травматологам, кардіологам, реваматологам, хірургам, анестезіологам, педіатрам, терапевтам та інші)

 

  • Адміністраторам сфери охорони здоров’я

 

Учасники курсу ознайомлюються із основними принципами біопсихосоціальної моделі МКФ та як її застосовувати у роботі, вивчають структуру МКФ та взаємозв’язки між її компонентами, а також навчаються правилам кодування з використанням МКФ для документування функціонування пацієнтів, встановлення цілей та планування втручань. Крім того, вони мають змогу почути, як інші фахівці мультидисциплінарних команд використовують МКФ у своїй роботі. 

Курс поєднує 6 тем, після завершення яких фахівці на глибшому рівні розумітимуть функціональні обмеження пацієнтів і зможуть більш якісно надавати пацієнтоорієнтовану допомогу. Відтак можна буде краще зрозуміти потреби людини, яка проходить реабілітацію, і об’єктивно вимірювати її прогрес.

На платформі Академії НСЗУ можна також зареєструватися на курс «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ». Більше про цей курс читайте за посиланням. 

Фахівці з реабілітації доповнюють одне одного компетенціями і співпрацюють відповідно до концепції ситуативного лідерства, за якою стиль управління визначається рівнем компетентності та мотивованості кожного члена команди. Знання інструментів МКФ значно покращить цю співпрацю і допоможе досягнути ще більш ефективного кінцевого результату у лікуванні пацієнтів. 

📍Більше інформації про обидва курси можна дізнатися із запису вебінару. 

📍Відповіді за найбільш поширені запитання.

📍Зареєструватися на курс “Базові засади застосування МКФ: 

📍Зареєструватися на курс “Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ” можна за посиланням.

16 Квітня 2024

Багато українців уже встигли скористатися електронними можливостями для пацієнтів. Сьогодні онлайн-запис на візит до лікаря, електронні рецепти та дистанційні консультації вже стали звичними для нас, так само як цифрові застосунки для пацієнтів на наших смартфонах.

Цифрові сервіси для пацієнтів — це багатофункціональні електронні інструменти, призначені для розширення доступу пацієнтів до медичних послуг, своїх даних та інформаційних ресурсів про здоровʼя. Ці сервіси мають на меті доповнити, полегшити та поліпшити процес отримання медичних послуг та дозволяють пацієнтам більш активно бути залученими у піклування про своє здоровʼя.

Серед найбільш поширених цифрових сервісів для пацієнтів в Україні можна виокремити:

  • Сервіси онлайн-запису на прийом до лікаря — цифрові застосунки та вебсайти, які дозволяють знайти лікаря потрібної спеціальності, переглянути відгуки про нього та записатися на прийом.

  • Телемедичні сервіси — застосунки, які дозволяють спрощувати комунікацію між лікарем та пацієнтом та проводити віддалені консультації.

  • Застосунки моніторингу показників здоровʼя — програми та спеціальні пристрої, які дозволяють фіксувати та відстежувати такі показники як артеріальний тиск, пульс, фізичну активність, калорії, рівень цукру в крові та багато інших для того, щоб виявляти тенденції здоровʼя.

  • Портали та застосунки для замовлення ліків — дозволяють забронювати чи сформувати замовлення призначених лікарських засобів.

  • Цифрові платформи лабораторій — вебсайти та застосунки лабораторій, які дозволяють замовляти послуги та переглядати результати лабораторних досліджень.

  • Кабінети пацієнта — мобільні застосунки та вебсайти, які обʼєднують кілька цифрових сервісів (до прикладу, онлайн-запис, телеконсультації тощо), а також можуть зберігати та аналізувати інформацію про здоровʼя пацієнтів.

Одним із провайдерів пацієнтських цифрових сервісів також можуть бути медичні інформаційні системи (МІС). Більше про пацієнтські сервіси МІС ми розповімо у наступних публікаціях на цю тему.

Зауважимо, що наявні на сьогодні пацієнтські сервіси на ринку ІТ-послуг в медицині не контролюються державою та не інтегровані з державною електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ). З впровадженням особистого кабінету пацієнта, інтегрованого з ЕСОЗ, зʼявлятиметься все більше цифрових можливостей, які  будуть доступні для українців.

8 Лютого 2024

Маємо чудову новину для всіх учасників вебінару “Робота медичних сестер та братів в ЕСОЗ: можливості та рекомендації”!

Спільно з Академією НСЗУ ми вирішили зробити перегляд вебінарів ще більш корисним для медичних фахівців.

Так, усі глядачі, які переглянули вебінар щодо роботи середніх медичних фахівців в ЕСОЗ, зможуть отримати додатковий 1 бал БПР!

❓Що для цього потрібно?

  1. Перейдіть на сторінку Академії НСЗУ () та зареєструйтеся на проходження навчання «Робота медичних сестер та братів в ЕСОЗ».
  2. Якщо ви цього ще не зробили – перегляньте вебінар та відповідні матеріали.
  3. Пройдіть короткий тест з 10 питань по змісту вебінару.
  4. У разі успішного складання тесту – система згенерує сертифікат і ви отримаєте додатковий бал БПР.
  5. Підпишіться на канал “eHealth Україна” в Telegram (), аби не пропустити інші важливі події та можливості для медиків!

Посилання:

👉 Почати навчання на Платформі Академії НСЗУ:

👉 Підписатися на eHealth в Telegram:

👉 Підписатися на eHealth в YouTube:

👉 Підписатися на Академію НСЗУ в Telegram :

18 Січня 2024

Працювати з ЕСОЗ та користуватися усіма сервісами системи мають змогу лише зареєстровані та автентифіковані особи. Це стосується як лікарів, так і пацієнтів. Метод автентифікації в ЕСОЗ – це спосіб комунікації і підтвердження дій в системі. Існує три методи автентифікації в ЕСОЗ – за номером телефону,  за документами або через законного представника.

При реєстрації пацієнта в ЕСОЗ лікарі за попереднім погодженням переважно обирають тип методу автентифікації пацієнта –  “за номером телефону”. 

CМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний в Реєстрі пацієнтів. Тобто номер телефону є ще й зручним каналом в отриманні сповіщень від ЕСОЗ. 

Однак з певних причин трапляється так, що пацієнт може втратити свій номер телефону або ж змінити його. Що ж тоді робити – як лікарю змінити номер телефону для автентифікації пацієнта в системі? 

Чи може лікар самостійно змінити метод автентифікації пацієнта? 

Так, лікар може самостійно змінити метод автентифікації, якщо пацієнт має доступ до старого номеру телефону, ЯКИЙ він хоче змінити. Лікар може змінити метод автентифікації через свою МІС. Після чого на “старий номер”, зазначений в Реєстрі пацієнтів, пацієнту надійде код підтвердження дії зміни телефону на новий. 

Поки що у лікарів немає технічної можливості самостійно змінити метод автентифікації без отримання підтвердження на старий номер телефону пацієнта. Якщо він втратив номер телефону, то це може створювати певні труднощі, адже  так лікар не може отримати підтвердження зміни. 

Якщо номер телефону втрачено – пацієнт повинен подати заявку на скидання номеру телефону на сайті НСЗУ

Чи потрібно переукладати декларацію, якщо у пацієнта змінився номер телефону? 

Зазначимо, що при зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номеру телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише змінити метод автентифікації через свою МІС. У випадку втрати номеру заявка подається до НСЗУ. Якщо усі дані вказані коректно, то така заявка буде опрацьована менш ніж за день. 

Чому важливо мати зазначений номер телефону в ЕСОЗ?

Номер телефону є не лише зручним методом автентифікації, але й важливим інструментом управління своїми даними. Так, за наявності номеру телефону ви зможете не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й бути в курсі щодо дій з такими даними. 

Якщо хтось захоче отримати доступ до ваших даних, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить вам е-направлення, то система оперативно вас про це повідомить. 

Тож при наявності іншого типу методу автентифікації (за документами) рекомендуємо змінити на автентифікацію за номером телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів, а також значно підвищує рівень безпеки ваших медичних даних.