В Україні запрацював Єдиний вебпортал вакансій у закладах охорони здоров’я

В Україні розпочав роботу Єдиний вебпортал вакантних посад у закладах охорони здоров’я.

Законодавство вимагає використовувати його для проведення добору на вакансії у державних та комунальних медзакладах, зокрема, при проведенні конкурсу на посаду керівника.

Водночас вимога не поширюється на заклади охорони здоров’я приватної форми власності, заклади охорони здоров’я МВС, Міноборони, військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення.

Єдиний вебпортал доступний за посиланням: medvacancy.moz.gov.ua.
Завдяки його функціоналу можна розміщувати оголошення про вакансії у
медзакладах, шукати роботу, подаватися на оприлюднені позиції, розміщувати оголошення про результати проведених конкурсів тощо.

Розміщувати інформацію на порталі можуть керівники та уповноважені особи закладів охорони здоров’я, члени конкурсної комісії, до складу яких входять представники органів управління. Ці особи мають пройти процедуру електронної ідентифікації та автентифікації та створити особистий кабінет. Зареєструватися на сайті також можуть і кандидати на посади.

Користування вебпорталом – безоплатне.
Інформацію про вакантну посаду до Єдиного вебпорталу заклади охорони
здоров’я мають подавати протягом 10 робочих днів із дня її утворення або вивільнення.

Єдиний вебпортал призначений для цифровізації процесу пошуку вакансій у закладах охорони здоров’я.

Переваги використання порталу:
1. Підвищується зручність працевлаштування та доступність вакансій. Працівники сфери охорони здоров’я зможуть легко знайти актуальні вакансії, а заклади охорони здоров’я – якісно і швидко задовольнити свої кадрові потреби.
2. Зменшуються час та зусилля, необхідні для працевлаштування.
3. Підвищується контроль якості та прозорості підбору кадрів.
4. Зменшується дефіцит кадрів у сфері охорони здоров’я.
5. Оптимізується процес визначення кадрової потреби та формування обсягів держзамовлення на підготовку спеціалістів сфери охорони здоров’я.
6. Усуваються чинні корупційні ризики на етапі працевлаштування до медзакладів та мінімізуються прояви корупції у відносинах в колективі.

Адміністратором Єдиного вебпорталу є державне підприємство «Електронне здоров’я», що, зокрема, забезпечує його технічну підтримку та консультує з технічних питань.
У разі виникнення питань можна звертатися за адресою: [email protected].

Інформаційні матеріали та інструкції для різних категорій користувачів Єдиного вебпорталу розіслано керівникам органів та закладів охорони здоров’я.

Переглянути презентацію Єдиного вебпорталу вакансій у державних та комунальних закладах охорони здоров’я можна за посиланням.

Також рекомендуємо
18 Листопада 2021
Всесвітній економічний форум відзначив 10 найкращих світових технологій 2021-го року.
Експерти Всесвітнього економічного форуму та видання Scientific American спрогнозували, які технології можуть вплинути на світ у найближчі три-п’ять років. Вони охоплюють сфери від будівництва та до медицини та космосу.
Найкращі технології відбиралися за кількома критеріями. Окрім незаперечних плюсів для суспільства та економіки, вони мають сприяти прогресу, бути привабливими для інвесторів та дослідників, а також масштабуватись у найближчі 5 років.
Визначні медичні інновації, які увійшли до відібраних технологій:
🔬Пристрої для неінвазивного моніторингу біомаркерів. Актуальні для людей з хронічними захворюваннями, такими як діабет, серцево-судинні захворювання тощо. Завдяки низькому споживанню енергії можуть працювати практично цілодобово, а миттєвий доступ до показників здоров’я дозволяє медичному працівнику швидко приймати рішення у разі відхилення від індивідуальної норми пацієнта.
🔬Активне та здорове довголіття. Людство старіє, а людей віком 60+, які хочуть жити активним життям без хвороб, стає дедалі більше. Відповідно є величезний попит на технології anti-age.
🔬Виробництво ліків на запит. У цьому пункті фахівці наголосили на попиті на невеликі партії лікарських препаратів, а також можливість персоналізувати ліки для конкретних пацієнтів.
🔬Діагностика хвороб органів дихання. Перспективна і дуже популярна технологія – особливо в умовах пандемії, коли необхідно швидко обстежити велику кількість пацієнтів без забору біологічного матеріалу.
Детальніше про інновації за посиланням:
27 Липня 2022

Уже з серпня українські лікарі, які працюють з електронною системою охорони здоровʼ я, почнуть виписувати електронні рецепти на антибіотики. 

Усі інші медичні працівники протягом перехідного періоду мають підготуватися та освоїти навички, потрібні для формування призначень на антибіотики в ЕСОЗ.

Для початку роботи з електронним рецептом користувачам необхідно освоїти базові навички та функціонал ЕСОЗ, а саме вміти: реєструвати пацієнта в системі, здійснювати пошук пацієнта в МІС та на ЦБД, оновлювати дані про пацієнта, а також вносити та редагувати медичні записи. 

Для виписки е-рецепта безпосередньо в інтерфейсі медичної інформаційної системи лікарю необхідно:

1. Перш за все провести ідентифікацію пацієнта. 

Ідентифікація пацієнта необхідна для того, щоб встановити особу, яка отримуватиме медичну послугу, та для пошуку або реєстрації пацієнта в ЕСОЗ.

2. Далі – необхідно здійснити пошук пацієнта. 

Пошук пацієнта в ЕСОЗ здійснюється за такими обов’язковими параметрами:

  • прізвище та ім’я пацієнта;
  • дата народження пацієнта.

Додатково можна застосувати інші параметри пошуку: РНОКПП, номер телефону пацієнта та ін.

3. Якщо пацієнт незареєстрований у системі – зареєструвати пацієнта як ідентифікованого.

З детальною інформацією про реєстрацію пацієнта, оновлення його реєстраційних даних ви можете ознайомитися за посиланням на вебінар НСЗУ:  https://bit.ly/3vg0ojr

4. Створити медичний епізод.

Після успішної реєстрації пацієнта в ЕСОЗ можна сформувати новий візит та внести дані про візит пацієнта до його медичної картки.

Навчальні вебінари НСЗУ про внесення медичних записів до ЕСОЗ:

  • Для лікарів первинної медичної допомоги:
  • Для лікарів-спеціалістів:
  • Для лікарів стаціонару:

5. Сформувати електронний рецепт.

Внести інформацію про призначення, обравши міжнародну непатентовану назву препарату, джерело фінансування, кількість препарату, дозування, тривалість лікування та спосіб вживання лікарського препарату.

Навчання по виписці електронного рецепта уже також доступне на платформі Академії НСЗУ, пройти його ви можете після реєстрації за посиланням:

6. Видрукувати інформаційну довідку та видати її пацієнту.  

Нагадуємо, що інформаційна довідка обов’язково має бути завірені особистим підписом та печаткою лікаря.

14 Вересня 2022
1 серпня в Україні було виписано перший електронний рецепт на антибіотики. Сьогодні число виписаних рецептів в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) досягло 103,6 тис.
🟡 Нині е-рецепт на антибіотики працює в рамках перехідного періоду. Це означає, що лікарі, які працюють із електронною системою охорони здоровʼя, мають виписувати електронні рецепти на антибіотики. Втім, якщо лікар, до якого звернувся пацієнт, поки не працює з ЕСОЗ, то він випише пацієнту паперовий рецепт на рецептурному бланку форми ф-1.
🟡 Зауважимо, що впровадження е-рецепта на антибіотики відбувається з певними винятками. Так, аптеки, що знаходяться в межах територіальних громад, розташованих в районі проведення бойових дій або на тимчасово окупованих територіях, на час воєнного стану можуть за потреби відпускати пацієнтам рецептурні антибактеріальні лікарські засоби без рецепта лікаря.
🟡 Крім цього, як і раніше, волонтерські та благодійні організації на запит відповідної установи, військової частини чи закладу охорони здоров’я можуть закуповувати рецептурні лікарські засоби оптово безпосередньо у дистрибʼюторів без рецепта лікаря.
🟡 В інших випадках, якщо йдеться про купівлю антибіотиків для індивідуального використання через аптеку, відпуск здійснюється за рецептом лікаря.
🟡 Нагадуємо, щоб придбати антибіотик необхідно:
1. Звернутися на прийом до лікаря: лише за необхідності лікар призначить антибіотик та випише електронний рецепт. При цьому лікар або медсестра надрукує інформаційну довідку, що міститиме всю інформацію про призначення;
2. Звернутися у будь-яку аптеку та предʼявити фармацевту інформаційну довідку чи паперовий рецепт від лікаря.
16 Березня 2023
До 31 березня 2023 року всі заклади системи охорони здоровʼ я мають почати працювати в електронній системі охорони здоровʼя – ЕСОЗ.
📌 Ця вимога передбачена Ліцензійними вимогами провадження господарської діяльності з медичної практики та поширюється на всіх субʼєктів господарювання.
📌 Так, цифровізація охорони здоровʼя сприятиме формуванню єдиного медичного простору, у якому вся медична інформація про здоровʼя українців буде зберігатися централізовано та захищено.
📌 Чинними вимогами законодавства передбачено, що установи системи охорони здоровʼя мають вносити в електронному вигляді наступну медичну документацію:
1) медичні висновки про тимчасову непрацездатність;
2) медичні висновки про народження;
3) медичні записи осіб з підозрою на інфікування або з підтвердженим діагнозом COVID-19 (на період дії карантину, встановленого Кабміном, та протягом 30 днів з дня його скасування);
4) починаючи з квітня 2023 року – записи про рецепти на антибактеріальні, наркотичні (психотропні) та загалом всі рецептурні ЛЗ;
5) медичні записи про взаємодію з пацієнтом, на підставі яких формуються медичні висновки та електронні рецепти;
6) медичні записи, записи про направлення та рецепти щодо надання медичних послуг у рамках ПМГ або іншої програми, що фінансується з держбюджету;
7) медичні записи про направлення з метою проведення розширеного неонатального скринінгу новонароджених;
📌 інформацію про результати реабілітаційного обстеження, реабілітаційні втручання, зміни до медичних записів індивідуального реабілітаційного плану тощо.
📌 Інші медичні записи, не передбачені цим переліком як обовʼязкові, можуть вноситись до ЕСОЗ за рішенням закладу та за згодою пацієнта, отриманою відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
📌 Водночас повний перехід до цифрового обліку усієї медичної документації буде відбуватися поступово і передбачатиме внесення додаткових змін до інших нормативно-правових актів.