Віртуальна операція «Epiqar» надає нові можливості при оперативних втручаннях

У межах роботи телемедичного напряму в Україні запроваджено 7 проєктів надання медичної допомоги із застосуванням 5 телемедичних платформ.
🖥 Сервіси успішно інтегровані в роботу медичних закладів та забезпечують проведення телемедичних консультувань із вибухо-вогнепальних, опікових травм, а також єдину консультативну мережу з використанням пристроїв віртуальної присутності та навіть віртуальну операційну.
🦾 Можливість віддаленого консультування під час проведення хірургічних втручань надає новітня платформа інтерактивного телеконсультування «Epiqar».
🔬 Телемедична платформа «Epiqar» — це апаратно-програмне рішення для організації онлайн-трансляцій під час проведення хірургічних операцій. Вона дозволяє об’єднати в єдину захищену мережу камери, встановлені в операційних кімнатах у різних медичних закладах, та надати медичним працівникам можливість бачити всю операційну, а також отримувати пряму відеотрансляцію з роботів-маніпуляторів, які використовуються під час операцій.
💻 Завдяки телемедичній платформі «Epiqar» лікарі можуть, перебуваючи в будь-якому місці за наявності підключення до інтернету, брати участь у проведенні операційних втручань або переглядати збережені раніше та архівовані записи. Хірурги можуть бачити в чіткому розширені 4K, що відбувається з органами пацієнта. Система ґрунтується на програмному забезпеченні, яке працює з медичним обладнанням та забезпечує трансляцію аудіопотоку за допомогою Bluetooth-колонки та підключення навушників.
🤝 Нещодавно у Черкаському обласному онкологічному диспансері провели планову лапароскопічну операцію за допомогою віртуальної операційної «Epiqar». У закладі систему було застосовано вперше — консультації надавали провідні спеціалісти лікарні, які віддалено спостерігали за ходом операції і мали змогу бачити, що відбувається з органами пацієнта. Завдяки роботам-маніпуляторам, встановленим в операційних, засобами відео- та аудіоспостереження лікарі оперативно отримували широкий спектр інформації, необхідної для аналізу та консультації.
Також рекомендуємо
28 Лютого 2023

Через війну в Україні зростає кількість поранених захисників та захисниць, а також цивільних громадян, які потребують подальшої комплексної реабілітації для відновлення та повернення до повноцінного активного життя.

🦾 Саме тому держава дбає про забезпечення сучасної, доказової та ефективної реабілітації, доступ до якої має бути без бюрократії та зайвих паперів для всіх українців, які цього потребують. Для цього весь процес реабілітації пацієнта уже навесні буде супроводжуватися в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ).
🦾 Передусім, це дозволить зберігати відповідні дані про здоровʼя пацієнта в єдиному місці – електронній картці. Тобто пацієнту більше не знадобиться шукати, збирати та роками зберігати паперові довідки, передбачені в цьому процесі.
🦾 На першому етапі цифровізації лікарі фізичної та реабілітаційної медицини, а також фізичні терапевти та ерготерапевти будуть вносити всю медичну інформацію про реабілітаційні втручання, результати обстежень та інші необхідні дані до ЕСОЗ. Це дозволить повноцінно та надійно зберігати медичні дані про реабілітацію та стан здоровʼя пацієнта, а електронні інструменти забезпечать прозорість, контрольованість та, що головне, – високу ефективність надання реабілітаційної допомоги.
🦾 Розробка цього функціоналу в ЕСОЗ, зокрема, реалізується в рамках проєкту «Реабілітація травм війни в Україні», що впроваджує БФ «Пацієнти України» за підтримки Швейцарії та Європейського Союзу.
4 Квітня 2022
Програма “Доступні ліки” продовжує працювати на час воєнного стану.
❗️На час воєнного стану дозволено випуск ліків за електронними та за паперовими рецептами. Якщо лікар має доступність до ЕСОЗ він може виписати електронний рецепт за програмою “Доступні ліки”. У разі відсутності доступу до ЕСОЗ лікар може виписати паперовий рецепт, що завірений підписом та печаткою лікаря.
❗️Аптеки, що працюють з програмою “Доступні ліки” повинні приймати паперові та електронні рецепти.
📌 За посиланням на дашбордах Національної служби здоровʼя України ви можете знайти найближчу до вас аптеку, що працює за програмою доступні ліки – https://edata.e-health.gov.ua/e-data/dashboard/pharmacy-map
📌 Також нагадуємо, що українці можуть уточнити усі питання щодо “Доступних ліків” через контакт-центр МОЗ за єдиним безкоштовним номером 0 800 60 20 19.
15 Березня 2022
Як убезпечити себе під час війни?
Як ви знаєте, чим вищий рівень емоційної стійкості – тим більше ви можете надати допомоги оточуючим. Декілька рекомендацій як мінімізувати наслідки емоційної напруги та посилити своє емоційне благополуччя.
1. Перевіряйте інформацію, що з’являється в ЗМІ та в соціальних мережах. Сьогодні інформаційні провокації є інструментами дестабілізації ситуації в країні, підривання суспільної довіри до державних інституцій та поширення масової тривоги серед українців. Закликаємо вас споживати інформацію виключно з якісних та перевірених джерел, довіряти офіційним державним каналам, а також дотримуватися простих правил особистої інформаційної безпеки (рекомендації ДССЗІ: https://bit.ly/3JUfTlN).
2. Не ігноруйте сигнали тривоги і вчасно йдіть до сховища. Це ваша безпека і вона для вас повинна бути в пріоритеті.
3. Обмежте вживання стимулюючих напоїв, таких як кава, алкоголь та енергетики.
4. Намагайтесь побільше спати. Ви зможете витримувати більше напруги.
5. Намагайтесь робити рутині речі. Якщо немає повітряних тривог та ви маєте час – не нехтуйте харчуванням чи проводженням часу з дитиною.
6. Якщо ви відчуваєте, що вам потрібна допомога – не соромтесь та запитуйте про неї в близьких та друзів.
❗️За потреби зверніться за консультацією до профільних спеціалістів. Наразі створено багато ресурсів, де можна отримати підтримку безкоштовно.
💬 Громадська організація Ла Страда організовує безкоштовні психологічні консультації. Діти, підлітки та студентська молодь мають можливість анонімно і конфіденційно отримати підтримку в будь-яких складних життєвих ситуаціях, а дорослі – проконсультуватися з психологами, юристами, соціальними працівниками та соціальними педагогами щодо ситуацій, які стосуються дітей та порушення їхніх прав. Детальніше: https://bit.ly/3Cx1QQG
💬 Безкоштовну допомогу усім, хто її потребує, готові надавати сертифіковані психологи Центру психологічного консультування і травмотерапії “Відкриті двері”, які мають досвід роботи з учасниками збройних конфліктів та навчені за американським стандартом. Щоб скористатись потрібно заповнити онлайн форму на ресурсах проекту – https://bit.ly/3iaAmas
💬 Чат підтримки «Як ти?» запустили психотерапевти. В чаті уже долучились понад 3900 людей, вони можуть поділитися тут своїми емоціями та переживаннями і отримати підтримку інших учасників групи та за потреби залишити заявку на особисту консультацію в чат-боті – https://t.me/yaktuzaraz
💬 Інститут когнітивного моделювання разом з кафедрою медичної психології, психосоматичної медицини та психотерапії запустили телеграм-бот, який надає підтримку Скористатись яким можна за посиланням – https://bit.ly/3tYnpWB
💬 На базі Українського Католицького Університету стартувала робота центру “Кризової Порадні”. Психологи надають допомогу безкоштовно через дзвінки та онлайн повідомлення в телеграм чатах. Звернутись за консультацією можете за контактами: +380965807688@poradnya1, +380500732903@poradnya2, +380965814896@poradnya3, +380934347701@poradnya4, +380958744062@poradnya5.
💬 Портал Help24 обʼєднав психологів, які надають безкоштовно консультації для усіх охочих в онлайн-чатах. Консультація триває 30 хвилин, для консультації потрібно зареєструватись онлайн за посиланням – https://bit.ly/3Jfp7cE
🇺🇦 Бережіть себе та своїх рідних! Все буде Україна
21 Грудня 2022

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

 Відповідно до наказу Адміністратора від 20.12.2022 №76, ураховуючи виявлену невідповідність низки функціональних можливостей МІС актуальним технічним вимогам, прийнято рішення щодо відключення визначеного функціонала медичних інформаційних систем “HealthTech” та “МІТІС “ДНІПРО-МТ”у термін до 20.02.2023 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. 

Обсяг функціональних можливостей, який не відповідає технічним вимогам та буде відключений від ЦБД ЕСОЗ у МІС “HealthTech”:

  • 3.1.2 Вимоги до реєстрації та оновлення НМП, реєстрації керівників НМП;
  • 3.1.3 Вимоги до управління видами та місцями надання послуг НМП;
  • 3.1.7 Вимоги до управління ліцензіями НМП;
  • 3.7.4 Вимоги до статусу верифікації пацієнта;
  • 3.10 Модуль “План лікування”;
  • 3.13 Вимоги до роботи з довідниками, номенклатурами та класифікаторами;
  • 3.15 Вимоги до роботи з клінічними оцінками та категоріями пацієнтів.

Обсяг функціональних можливостей, який не відповідає технічним вимогам та буде відключений від ЦБД ЕСОЗ у МІС “МІТІС “ДНІПРО-МТ””:

  • 3.1.2 Вимоги до реєстрації та оновлення НМП, реєстрації керівників НМП;
  • 3.1.3 Вимоги до управління видами та місцями надання послуг НМП;
  • 3.1.6. Вимоги до перегляду декларацій про вибір лікаря ПМД в НМП ПМД (тип закладу “PRIMARY_CARE”);
  • 3.1.7 Вимоги до управління ліцензіями НМП;
  • 3.2.1. Вимоги до роботи з деклараціями;
  • 3.2.6 Вимоги до функціоналу перевірки та взяття в обробку ЕН НМП;
  • 3.2.7 Вимоги до погашення ЕН лікарем ПМД;
  • 3.7.4 Вимоги до статусу верифікації пацієнта;
  • 3.9 Модуль “Виписування електронного рецепту”;
  • 3.10 Модуль “План лікування”;
  • 3.11.6 Вимоги до роботи з епізодом медичної допомоги; 
  • 3.11.7 Вимоги до роботи із пакетом взаємодії;
  • 3.13 Вимоги до роботи з довідниками, номенклатурами та класифікаторами;
  • 3.15 Вимоги до роботи з клінічними оцінками та категоріями пацієнтів.

Так, у разі зменшення обсягу функціональних можливостей МІС від, якою користуються заклади охорони здоров’я, фізичні особи – підприємці, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (надалі – заклад охорони здоров’я), мають право:

– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я інший МІС відповідно до алгоритму вибору МІС; 

– розірвати договір з Оператором МІС та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.