Реєстрація в ЕСОЗ: особливості для лікарів-ФОП

На сьогодні впроваджується усе більше нових цифрових інструментів в електронній системі охорони здоровʼя, які спрощують рутинну роботу лікаря та створюють нові сервіси для пацієнтів. Саме тому, сьогодні зауважимо вашу увагу на основні моменти в реєстрації лікаря-ФОП в ЕСОЗ та роботі з системою.
Щоб зареєструватись в ЕСОЗ. Відповідно до інструкцій системи необхідно:
1. Обрати медичну інформаційну систему (МІС).
Перелік підключених МІС, які надають послуги, можна знайти на сайті системи. Під час вибору МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки, як одні з пріоритетних вимог.
2. Зареєструвати керівника, заклад та його підрозділи в електронній системі охорони здоровʼя.
3. Забезпечити уповноважених працівників закладу кваліфікованим електронним підписом.
4. Зареєструвати всіх інших працівників, які будуть вносити дані до ЕСОЗ.
Лікар-ФОП теж має використовувати медичну інформаційну систему. Медична інформаційна система (МІС) – інформаційно-комунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних.
Це інтерфейси, які розробляються приватними компаніями та проходять тестування відповідності технічним вимогам при підключенні до центральної бази даних ЕСОЗ.
📌 Важливо обрати МІС, яка підключена до ЕСОЗ. Перевірити це ви можете за посиланням –
📌 Детальна інструкція як відкрити лікаря ФОП –
Також рекомендуємо
20 Березня 2021

Підібрали для вас канали освітніх — онлайн матеріалів для медиків щодо лікування пацієнтів з COVID-19. Переглянути матеріали можна в будь-який зручний для Вас час, усі вони збережені на онлайн — платформах. Кожен курс має декілька розділів, поділений на тематичні блоки, складається із теоретичної та практичної частин.

💻 Онлайн-платформа для лікарів з питань штучної вентиляції легень CoVent
(про респіраторну підтримку та інтенсивну терапію) 
💻 Онлайн-курс від Центру Громадського здоров’я «Медична допомога в період пандемії COVID-19» 
💻 Вебінар з рутинної вакцинації під час пандемії COVID-19 від Центру громадського здоров’я та Всесвітньої організації охорони здоров’я
💻 Освітня платформа з питань лікування COVID-19 
💻 Відеолекції “Всеукраїнський спецкурс з респіраторної підтримки”
💻 Онлайн-курс з респіраторної терапії від МОЗ та Юнісеф – https://uni.cf/2IoH1zu

17 Лютого 2023
Команда ДП “Електронне здоровʼя” за підтримки Міністерство охорони здоров’я України організувала перший телемедичний форум в Україні.
Його учасниками стали представники компаній, що активно впроваджують телемедичні системи в українську медичну сферу.

Зокрема, виконавча директорка компанії World Telehealth Initiative, член Ради консультантів з питань цифрової охорони здоров’я ВООЗ та реєстру експертів Шарон Ален, співзасновник World Telehealth Initiative, науковий консультант Teladoc Health Юлун Вонг та Ед Персі – віцепрезидент лікарень і систем охорони здоров’я (Європа, Близький Схід і Африка в Teladoc health).

У заході взяли участь також представники медичних закладів, наукової та медичної спільноти, профільних медичних обʼ єднань, а також представники медичних інформаційних систем.

Лікарі мали змогу надати консультації та обмінятися досвідом використання телемедичних пристроїв в Україні. Також відбулася практична демонстрація можливостей телемедичного обладнання Teledoc. Присутні в залі могли віртуально відвідати медичну палату, де був навчальний симулянт пацієнта з Каліфорнії. Обладнання дозволяло максимально близько обстежити пацієнта та ті ділянки, які потребували лікування, за допомогою високоякісної роздільної здатності.

Досягнуто домовленості й надалі проводити обмін досвідом для ефективного впровадження телемедицини в Україні.
14 Липня 2023

Актуальні та точні дані – ядро сучасної української системи охорони здоровʼя, а повна інформація про стан здоровʼя пацієнта – запорука його ефективного лікування.

Іноді в процесі лікування у різних закладах охорони здоровʼя пацієнт та його лікарі можуть зіштовхуватися з тим, що певна інформація про здоровʼя пацієнта не відображається у лікарському кабінеті в медичній інформаційній системі (МІС).

Лікарі можуть повʼязувати цю проблему з тим, що між різними МІС відсутній обмін даними, однак це не так. Адже всі дані, які лікарі вносять до електронної системи охорони здоровʼя, зберігаються на центральному рівні, тобто у центральній базі даних (ЦБД) ЕСОЗ. Так, за умови, що дані були коректно внесені та передані в ЦБД, лікар чи інший медичний працівник, який відповідає за лікування пацієнта, може переглянути їх, керуючись відповідними правами доступу.

То чому все ж виникають ситуації, коли лікар «не бачить» записи, внесені до ЕСОЗ іншими медичними працівниками?

 

  • Лікар, який хоче переглянути дані, не має відповідного доступу

 

Зауважимо, що медичні працівники мають доступ лише до тих даних і в тому обсязі, який необхідний для надання медичної послуги. 

Так, наприклад, майже повний доступ до даних про здоровʼя пацієнта має лише лікар первинної допомоги, з яким пацієнт має діючу декларацію. При цьому інші лікарі в межах одного закладу можуть у разі клінічної потреби переглядати медичні записи пацієнта, внесені колегами. 

Якщо медичний працівник у ході лікування потребує доступу до певних медичних даних пацієнта, для цього необхідно надіслати відповідний запит до системи, який пацієнт особисто підтверджує через код у смс. Після цього потрібні записи стануть доступними до перегляду лікареві.

Водночас зауважимо, що доступ до чутливих медичних даних пацієнта (РПП, СНІД, ВІЛ тощо) не має жоден лікар, навіть сімейний. А право на перегляд таких даних можна отримати виключно за спеціальною процедурою.

Саме тому пацієнтам важливо мати метод автентифікації в системі за номером телефону – адже це безпосередній спосіб контролю доступу до їх медичної інформації. А у разі зміни чи втрати номеру телефона – поновити інформацію.

Серед іншого нагадаємо, що для перегляду медичних записів в електронній медичній картці пацієнта необхідно здійснити авторизацію в ЕСОЗ, а не лише в медичній інформаційній системі.

 

  • Лікар не здійснив відправку даних до ЕСОЗ

 

Нагадуємо, що внесення даних до МІС не означає їх відправку до центральної бази даних ЕСОЗ.

Важливо пам’ятати, що лише підписані та передані до системи дані будуть доступні для відображення іншим лікарям в електронній медичній картці пацієнта (за наявності в них відповідного доступу).

Декілька рекомендацій щодо того, як коректно відправити дані та уникнути можливих помилок:

✔️Обов’язково перевіряйте в медичній інформаційній системі, чи є позитивним статус надсилання медичних записів в ЕСОЗ. Якщо статус запису «Не відправлено» чи «До відправки» тощо – не забудьте здійснити їх відправлення.

✔️Іноді виникають помилки з надісланими записами, де лікар, наприклад, вказав невірне значення медичного запису, відповідно система їх автоматично перевіряє та не приймає. У такому випадку важливо знайти такі документи/записи, перевірити дані, виправити помилку та перевідправити їх знову до ЦБД ЕСОЗ. 

✔️За можливості керівник закладу чи завідувач відділення здійснює контроль, чи збігається кількість створених записів з кількістю успішно переданих до ЕСОЗ. Така опція доступна в деяких МІС.

 

  • Лікар переглянув не всі дані

 

Існують випадки, коли за запитом лікаря, внаслідок автоматичної верифікації чи після перевірки НСЗУ система обʼєднує декілька електронних медичних карток пацієнта. Зазвичай це буває у разі виявлення дублів чи у разі обʼєднання записів неідентифікованого пацієнта з карткою ідентифікованого пацієнта.

У такому разі дані не «переносяться» з однієї картки до іншої, а «приєднуються» до основної. Через це під час здійснення пошуку інформації медичний працівник може не звернути увагу на таку картку. В інтерфейсі медичної інформаційної системи вона може відображатися як «Приєднана», «Архівна» тощо. 

Додатково нагадаємо: у разі виникнення будь-яких проблем у роботі з ЕСОЗ рекомендуємо звернутись до технічної підтримки медичної інформаційної системи, яка встановлена у вашому закладі. Фахівці та консультанти МІС допоможуть із вирішенням технічних проблем або спрямують запит на розгляд фахівцям підтримки ЦБД.

24 Листопада 2023

Антибіотикорезистентність – процес набуття бактеріями стійкості до антибіотикотерапії. Іншими словами, антибіотики та інші протимікробні препарати стають все менш ефективними, а інфекціям стає все складніше та навіть неможливо протидіяти. 

У рамках Всесвітнього тижня обізнаності про антибактеріальні лікарські засоби (World Antimicrobial Awareness Week 2023), який щорічно проводиться за ініціативи ВООЗ, розповідаємо, як цифрові інструменти стримують розвиток стійкості бактерій до антибіотиків. 

Експерти ВООЗ визначають однією з причин хвилі антибіотикорезистентності у світі безконтрольне застосування антибіотиків пацієнтами без призначення лікаря. Так, у всьому світі одним із основних інструментів стримування антибіотикорезистентності є призначення та відпуск ліків за електронним рецептом.

Саме тому з серпня минулого року відпуск антибіотиків в Україні почав здійснюватися за е-рецептом – це один із кроків у боротьбі з нераціональним вживанням рецептурних лікарських засобів, зокрема антибіотиків.

На сьогодні електронний рецепт – це не просто цифровий інструмент, який сприяє прозорому та контрольованому відпуску рецептурних препаратів в аптеці, але й перспективний інструмент моніторингу та превенції.

Наразі в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) уже сформовано понад мільйон е-рецептів на антибактеріальні ліки! 

Надалі дані про ці призначення дозволять аналізувати, за яких діагнозів та на яких етапах найчастіше застосовуються антибіотики, – тим самим оцінювати якість та ефективність надання медичної допомоги лікарями. 

І що не менш важливо – відстежувати в динаміці рівень споживання антибіотиків, прогнозувати та запобігати кризам на основі аналізу тенденцій та за потреби обмежувати застосування того чи іншого антибіотика в ситуаціях, де це становить громадську загрозу.

Нагадаємо, що отримати е-рецепт можна у будь-якого лікаря, незалежно від наявності декларації. На перехідному періоді пацієнт може обрати, який тип рецепта є для нього більш зручним – електронний чи паперовий. 

Придбати необхідні ліки за рецептом можна у будь-якій аптеці. Для цього достатньо лише предʼявити фармацевту паперовий бланк чи озвучити номер рецепта, який надійде пацієнту в смс-повідомленні.