Вхід до робочого кабінету в ЕСОЗ

Іноді трапляється, що лікарі не можуть увійти до свого робочого кабінету в ЕСОЗ чи змінити пароль доступу. Звісно, в кожної лікарні встановлений різний функціонал МІС, але сьогодні ми зібрали типові проблемні моменти, з якими зіштовхуються лікарі, коли намагаються увійти до системи.
1) Варто пам’ятати, якщо лікарі намагаються увійти в систему і вказують помилковий пароль декілька разів підряд – система буде фіксувати кожну спробу увійти, як окремий вхід. Відповідно, система рахує кількість спроб і у підсумку може заблокувати підключення до МІС на певний проміжок часу. Наприклад, лікар понад 3 рази невірно вводив пароль, система обмежить спроби входу на 10 хвилин.
2) Змінюйте пароль завчасно. Кожні три місяці або частіше, згідно з вимогами безпеки вашої МІС, працівники медичних закладів повинні змінювати свій пароль. Якщо пароль не змінити, система блокує вхід і трапитись це може під час робочого дня. Тому важливо попередньо змінити пароль доступу, щоб мати змогу увійти до системи, коли це буде необхідно.
3) Також перевірте термін дії вашого кваліфікованого електронного підпису. КЕП використовується для ідентифікації користувачів та підтверджує їхні дії в ЕСОЗ і також має певний термін дії.
4) При відновленні паролю перевіряйте папку “СПАМ” на робочій пошті. Часом повідомлення з відновленням пароля знаходиться саме в ній.
5) Використовуйте та оновлюйте лише ліцензоване програмне забезпечення. Це важливо, оскільки при кожному оновленні знешкоджується цілий ряд проблем, помилок та потенційних загроз. Оновлення програмного забезпечення посилює захист інформації на вашому комп’ютері.
6) Очищуйте кеш. Кеш браузера — це тимчасове сховище, призначене для прискорення завантаження сайтів. Він працює, зберігаючи статичні файли в локальній пам’яті комп’ютера. Тобто, очищуючи кеш, ви можете прискорити завантаження сторінки. Можливо, у Вас довго завантажується матеріал в інтернеті саме внаслідок переповненого кешу.
7) Працюйте тільки з тими операторами, МІС яких пройшла тестування ДП “Електронне здоров’я”. Повний перелік протестованих та підключених МІС відображається на сайті:
Представники підключених медичних інформаційних систем нададуть вам консультацію, у разі виникнення проблем.
📍 Нагадуємо, у разі, якщо ви не знаєте контактів підтримки МІС, яка встановлена в закладі, ви завжди можете отримати відповідну інформацію в адміністратора ЦБД ЕСОЗ (ДП «Електронне здоровʼя»).
Також рекомендуємо
22 Березня 2022
Українські лікарі можуть отримати професійні гайди, навчання та рекомендації безкоштовно на таких відомих ресурсах для онлайн-навчання:
📌 Cерія вебінарів від World Health Organization Ukraine щодо першої психологічної допомоги під час воєнного стану та ведення розладів, повʼязаних зі стресом. Більше деталей за посиланням – https://cutt.ly/iSYfOuw
📌 UpToDate – безкоштовний доступ до рекомендацій, гайдів для лікарів усіх напрямків. Раніше доступ коштував 300 євро. Реєстрація доступна за посиланням – https://www.better-evidence.org/
📌 BMJ best practice, доступні для українців за посиланням – https://bestpractice.bmj.com/info/
Також на сьогодні багато сервісів медичних онлайн-консультацій відкрили безкоштовний доступ для українців. Скористатися можете такими ресурсами:
💬 Doctor Online, сервіс для онлайн-консультацій лікарів. Скористатись можете за посиланням – http://doctoronline.care/
💬Viveo- телемедична платформа, що пропонує онлайн-консультації для українців за посиланням – https://viveohealth.com/
💬 Onlayn-likar — консультації телефоном та гаряча лінія українською. Номер для зв’язку: 42 239 20 50, доступний з 8 до 20 години за посиланням – https://www.onlayn-likar.com/
💬 teplo.app — платформа, де фахівці з вищою психологічною освітою. Здобули додаткові знання з різних напрямків психотерапії. Консультації безкоштовні для українців за посиланням – https://teplo.app/
💬 doc2rbot – безкоштовний бот, що з’єднує лікаря і пацієнта та може організаційно провести швидкі консультації. Скористатись ботом можна за посиланням – https://t.me/Doc2rbot
💬 Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги “Розкажи мені”. Для допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за посиланням – https://tellme.com.ua/
📲Також нагадуємо, що усі українці можуть отримати безкоштовну медичну консультацію через контакт-центр МОЗ 0-800-60-20-19. До контакт-центру залучені медичні працівники багатьох галузей.
Бережіть себе та своїх близьких! Слава Україні!
26 Липня 2022
Синхронізація з електронною системою охорони здоров’я – це процес підписання та відправки даних з медичної інформаційної системи, яка встановлена в лікарні, до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.
Важливо пам’ятати, якщо ви внесли дані до МІС, але не синхронізували їх із ЦБД ЕСОЗ – у системі не будуть міститися дані про надані послуги, відповідно це вплине на їхню оплату.
Тому ще раз наголошуємо, що ваші дані повинні бути надісланими в ЕСОЗ, а не лише внесеними в МІС. Обов’язково перевіряйте в медичних інформаційних системах, чи є позитивне сповіщення про надсилання медичних даних в ЕСОЗ.
Іноді користувачі виявляють помилки у діагнозі чи інших параметрах, які вже направили в ЕСОЗ, відповідно система їх не приймає. В такому випадку важливо знайти прийоми, перевірити дані пацієнта, виправити помилку та відправити знову до ЕСОЗ. Епізод повинен бути створений, поставлений діагноз та закритий.
Детальніше: (https://nszu.gov.ua/academy)
Також у разі виникнення проблем зі синхронізацією, рекомендуємо звернутись до підтримки медичної інформаційної системи, яка встановлена у вашому медичному закладі.
28 Червня 2024

Уряд прийняв постанову і затвердив зміни в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) – у ній з’явиться особистий кабінет пацієнта. Відтепер українці зможуть самостійно зайти в ЕСОЗ і користуватися електронними сервісами. 

«Обрати сімейного лікаря, укласти чи розірвати декларацію, управляти своїми персональними даними у разі, приміром, зміни паспортних даних чи номера телефону — найперші можливості, передбачені в особистому кабінеті пацієнта. Рішення про його запровадження сьогодні ухвалили члени уряду. Плануємо, що згодом функціонал особистого кабінету пацієнта буде розширено відповідно до потреб пацієнтів. Попри війну та щоденні виклики продовжуємо працювати над тим, аби розширювати перелік зручних державних електронних сервісів для українців», — сказав міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

Нагадаємо, що електронна система охорони здоров’я є двокомпонентною системою. Вона складається з центральної бази даних та електронних медичних інформаційних систем (МІС).

Поява особистого кабінету пацієнта дозволить кожному українцю мати доступ до власних персональних даних в ЕСОЗ.

Як здійснюватиметься доступ до особистого кабінету пацієнта? 

  1. Через електронні медичні інформаційні системи (МІС).
  2. Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
  3. Мобільний додаток порталу «Дія» (Дія).   

Вхід до ЕСОЗ пацієнт здійснюватиме із застосуванням власного електронного підпису.

На першому етапі впровадження користувачі особистого кабінету пацієнта зможуть:

  • самостійно зареєструвати себе як пацієнта в центральній базі даних ЕСОЗ;
  • самостійно подавати декларації про вибір лікаря (сімейного лікаря, терапевта чи педіатра), переглядати раніше подані декларації, а за потреби — розірвати декларацію з лікарем;
  • за необхідності — змінити свої персональні дані, що містяться в центральній базі даних ЕСОЗ (до прикладу, прізвище після одруження).

Окрім зручних сервісів для пацієнта запуск особистого кабінету пацієнта дозволить знизити навантаження на медичних працівників, адже раніше більшість зазначених змін вносили до системи саме вони.

Сьогодні в Україні вже існують деякі пацієнтські електронні сервіси, за допомогою яких можна записатися на візит до лікаря, переглянути певну інформацію щодо медичного обслуговування, яка вноситься лікарями та зберігається в закладі охорони здоров’я або МІС. Однак дотепер жодні цифрові сервіси для пацієнтів не були повʼязані з центральною базою даних ЕСОЗ.

Наразі реалізується перший етап впровадження особистого кабінету пацієнта. Надалі будуть з’являтися нові можливості та електронні сервіси для того, щоби українці, незалежно від регіону чи закладу охорони здоровʼя, могли безперешкодно користуватися електронними послугами у сфері охорони здоров’я.

14 Вересня 2022
1 серпня в Україні було виписано перший електронний рецепт на антибіотики. Сьогодні число виписаних рецептів в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) досягло 103,6 тис.
🟡 Нині е-рецепт на антибіотики працює в рамках перехідного періоду. Це означає, що лікарі, які працюють із електронною системою охорони здоровʼя, мають виписувати електронні рецепти на антибіотики. Втім, якщо лікар, до якого звернувся пацієнт, поки не працює з ЕСОЗ, то він випише пацієнту паперовий рецепт на рецептурному бланку форми ф-1.
🟡 Зауважимо, що впровадження е-рецепта на антибіотики відбувається з певними винятками. Так, аптеки, що знаходяться в межах територіальних громад, розташованих в районі проведення бойових дій або на тимчасово окупованих територіях, на час воєнного стану можуть за потреби відпускати пацієнтам рецептурні антибактеріальні лікарські засоби без рецепта лікаря.
🟡 Крім цього, як і раніше, волонтерські та благодійні організації на запит відповідної установи, військової частини чи закладу охорони здоров’я можуть закуповувати рецептурні лікарські засоби оптово безпосередньо у дистрибʼюторів без рецепта лікаря.
🟡 В інших випадках, якщо йдеться про купівлю антибіотиків для індивідуального використання через аптеку, відпуск здійснюється за рецептом лікаря.
🟡 Нагадуємо, щоб придбати антибіотик необхідно:
1. Звернутися на прийом до лікаря: лише за необхідності лікар призначить антибіотик та випише електронний рецепт. При цьому лікар або медсестра надрукує інформаційну довідку, що міститиме всю інформацію про призначення;
2. Звернутися у будь-яку аптеку та предʼявити фармацевту інформаційну довідку чи паперовий рецепт від лікаря.