Підтримка українським лікарям

Україна вистояла й успішно відбиває атаки ворога. Але тривають важкі бої у багатьох містах і районах нашої держави. Але ми знаємо, що ми захищаємо свою рідну землю, своїх батьків і майбутнє дітей. Збройні сили України з всенародною підтримкою чинять героїчний спротив агресії Росії.

У цей час наші медики під кулями, ракетами і вибухами самовіддано рятують тисячі життів, у кожному куточку країни: від Сходу до Заходу, від Півночі до Півдня.
Сьогодні, лікарі та медичні сестри – це наш найцінніший ресурс. Медики ведуть не менш важливу боротьбу, за життя та здоров’я військових та цивільного населення.
Щодня на адресу МОЗ надходять численні звернення, від тих, хто прагне протягнути руку допомоги українським лікарям та лікарням.
Тому Міністерство охорони здоров’я України, спільно з товариством Червоного Хреста в Україні відкриває спеціальний рахунок для допомоги закладам охорони здоров’я. На цей рахунок кожен українець, кожне підприємство та організація з України, та друзі нашої країни можуть перерахувати посильну фінансову допомогу для підтримки лікарень у порятунку захисників України.
Також МОЗ надає реквізити благодійних організацій, які збирають кошти для підтримки медиків
Всі кошти будуть направлені на забезпечення потреб лікарень та закладів екстреної медичної допомоги – які першими надають допомогу пораненим та вступають в боротьбу за життя та здоров’я українців.
Допоможіть українській медичні системи вистояти в складній боротьбі за життя громадян.
Підтримайте медиків на війні сьогодні, щоб завтра, медики змогли підтримати вас.
Реквізити для допомоги:
РЕКВІЗИТИ ЧЕРВОНОГО ХРЕСТА УКРАЇНИ
01024, м. Київ, вул. Пушкінська, 30
р/р UA613510050000026003879001526 в АТ “Укрсиббанк” МФО 351005
Код ЄДРПОУ 00016797
Legal entity: URCS
Enterprise code: 00016797
Currency of account: USD
Account number IBAN: UA983510050000026004271658800
Bank name: JOINT STOCK COMPANY “UKRBSIBBANK”
Beneficiary Bank (JSC “UKRBSIBBANK”): 020061151200138
Intermediary bank: UKRBSIBBANK
ANDRIIVSKA STREET 2/21 KYIV, UKRAINE
SWIFT code: KHABUA2K
BNP PARIBAS U.S.A. – New York Branch New York, USA
SWIFT- код: BNPAUS3N
Legal entity: URCS
Enterprise code: 00016797
Currency of account: EUR
Account number IBAN: UA983510050000026004271658800
Bank name: JOINT STOCK COMPANY “UKRBSIBBANK”
Beneficiary bank: 07205696
Intermediary bank: UKRBSIBBANK ANDRIIVSKA STREET 2/21 KYIV, UKRAINE
SWIFT code: KHABUA2K
Legal entity: URCS
Enterprise code: 00016797
Currency of account: CHF
Account number IBAN: UA983510050000026004271658800
Bank name: JOINT STOCK COMPANY “UKRBSIBBANK”
Beneficiary bank: 256446/1A
UKRBSIBBANK ANDRIIVSKA STREET 2/21 KYIV, UKRAINE
SWIFT code: KHABUA2K
Intermediary bank: BNP PARIBAS (SUISSE) SA Geneva, SWITZERLAND SWIFT- код: BPPBCHGG
Legal entity: URCS
Enterprise code: 00016797
Currency of account: GBR
Account number IBAN: UA903510050000026008879082023
Bank name: JOINT STOCK COMPANY “UKRBSIBBANK”
Beneficiary bank: 10947113
UKRBSIBBANK ANDRIIVSKA STREET 2/21
Intermediary bank: KYIV, UKRAINE
SWIFT code: KHABUA2K CITIBANK NA
London, GREAT BRITAIN
SWIFT- код: CITIGB2L
БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КОРПОРАЦІЯ МОНСТРІВ»
“Основний рахунок карта Приват 5169 3305 1608 8389
Для переводов с других банков необходимо ввести реквизиты: код 41569293, IBAN
UA543052990000026000004918005 , в АТ КБ “ПРИВАТБАНК” МФО 305299
Благодійний фонд «КРИЛА НАДІЇ»
АТ КБ ПриватБанку м.Львів
МФО 305299 ЄДРПОУ 35620901
UAH – IBAN UA733052990000026007011001168 гривня
USD – IBAN UA823052990000026000021013778
EUR – IBAN UA503052990000026006021006875 https://www.liqpay.ua/checkout/i92692777102 – для переказів з будь якої точки світу і по Україні
Призначення платежу: Добровільна пожертва (на підтримку медичних закладів)
Міжнародний благодійний фонд «Здоров’я українського народу»
Реквізити (гривневі) Міжнародного благодійного фонду «Здоров’я українського народу»:
АТ «Райффайзен Банк АВАЛЬ», м. Києва
ЄДРПО 36924153
UAH-IBAN UA483808050000000026001592786
МБФ “ЗДОРОВ’Я УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ “
Призначення платежу: Добровільна пожертва (На проект Забезпечення ЗОЗ)
Також рекомендуємо
14 Квітня 2023
💊 Від початку квітня рецептурні ліки в аптеці можна придбати не лише за паперовим, але і за електронним рецептом.
💊 Нововведення не змінить умови закупівлі ліків для потреб медичного фронту: МОЗ не змінило статус категорії відпуску жодного з препаратів, всі рецептурні залишились рецептурними, всі, які до цього продавались без рецепта, громадяни та надалі зможуть купувати без рецепта.
💊 Ті ліки, що і раніше були рецептурними, тепер просто можна буде отримати ще й за електронним рецептом.
💊 Доступ до ліків для захисників – пріоритет найвищого рівня. Вони й надалі відпускатимуться без рецепта через відповідних дистрибʼюторів.
💊 Така можливість передбачається на період дії воєнного стану, отже, дистрибʼютори (субʼєкти, що мають ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва, оптової торгівлі лікарськими засобами) можуть відпускати лікарські засоби військовим адміністраціям, підрозділам Збройних сил України, організаціям та установам, що залучають до своєї діяльності волонтерів та надають гуманітарну допомогу.
💊 Таким чином, механізм залишається незмінним: як і раніше волонтерські та благодійні організації на запит відповідної установи, військової частини чи закладу охорони здоровʼя можуть закуповувати рецептурні лікарські засоби безпосередньо у дистрибʼюторів без рецепта.
💊 Норма не поширюється на закупівлю наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також сильнодійних, отруйних, радіоактивних речовин.
8 Березня 2023
Пацієнти, які вакцинувалися проти COVID-19 за кордоном та отримали відповідний іноземний COVID-сертифікат, можуть звернутися до лікаря для внесення цих вакцинацій до електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ), а надалі – сформувати COVID-сертифікат через Дію.
🖥 Така можливість стала доступною на базі нового технічного рішення – зчитувача, що перевіряє автентичність отриманих цифрових документів про вакцинацію.
👉 Зчитувач є відкритим для користувачів за посиланням https://cert.ezdorovya.ua/.
🔬 Відповідно після внесення лікарем даних про вакцинацію до системи пацієнт зможе згенерувати сертифікат у застосунку або на порталі «Дія».
💉 Зауважимо, що згенерувати сертифікат у Дії можливо за умови, якщо пацієнт отримав цифровий документ про вакцинацію. Адже саме так можна підтвердити достовірність документа та факт вакцинації.
🧬 Для того, щоб ваші медичні дані про щеплення, проведені за кордоном, були внесені до ЕСОЗ, достатньо звернутися до сімейного лікаря з документом, що посвідчує особу, та іноземним документом, який підтверджує вакцинацію. Крім того, ви маєте надати лікарю роздруковану копію документа – у випадку цифрового документа це може бути роздрукований скріншот із зображенням QR-коду на смартфоні.
🏥 Також дані про попередні щеплення може внести медичний працівник центру масової вакцинації у разі, якщо ви звернулися за отриманням наступної дози вакцини проти COVID-19.
📲 Згенерувати сертифікат про вакцинацію можливо тільки у випадку, якщо ви отримали щеплення вакциною, яка визнається ВООЗ ефективною та допускається до екстреного використання. В іншому випадку лікар може лише внести запис про щеплення до електронної системи охорони здоровʼя та рекомендувати пацієнту пройти курс вакцинації повторно.
11 Жовтня 2022
Про незламність та єдність українського народу уже ходять легенди.
Ми конвертуємо нашу злість у донати та допомогу один одному. Ми непереможні, коли єдинні. Саме тому за ініціативи Міністерство охорони здоров’я України запроваджується ініціативу допомоги медикам в інших регіонах.
Механізм передбачає роботу медиків в інших регіонах. У першу чергу, йдеться про заклад, у яких наразі перевантаження та дифіцит медичних працівників. Такі заклади потребують підсилення і залучення медичних працівників для надання допомоги пацієнтам та постраждалим, у тому числі внаслідок бойових дій.
Механізм направлення медиків дозволить оперативно закривати потреби медичних закладів у необхідних спеціалістах та сприятиме якнайшвидшому відновленню нормальної життєдіяльності деокупованих територій та здоровʼя наших громадян.
Важливо: строк відрядження медичних працівників не може перевищувати 30 календарних днів.
Медики можуть самостійно подати письмову заяву про бажання працювати в закладах охорони здоров’я, що потребують підсилення. Відповідна заява подається в довільній формі на ім’я керівника закладу, де вони працюють, та керівника Центру медицини катастроф МОЗ. Для зручності свої дані медики можуть подати, заповнивши форму за посиланням: ​​
Також Центр медицини катастроф може залучати до надання допомоги або аеромедичної евакуації медиків і фахівців з реабілітації, які не мають українського громадянства. Йдеться про іноземців відповідної кваліфікації, окрім громадян росії та білорусі.
6 Листопада 2020

Нещодавно eZdorovya випала нагода поспілкуватися з командою Марта БОТ, серед її очільників: Дмитро Сергєєв – CEO Open Data Lab – Ukraine, Вікторія Євдокімова – фахівчиня з комунікацій проєкту “Медбот Марта”, головний спеціаліст Департаменту охорони здоров’я Маріупольської міської ради, Сергій Сергєєв- Керівник проєкту “Медбот Марта”.

Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, коротко про себе та основні напрямки роботи Вашої компанії

  • Дмитро: Доброго дня. Ми команда, що створили Марта БОТ ( https://martabot.pro/ ). Наша команда розпочала працювати над проеєктом ще 20 травня 2018 го року. Через назву місяця російською, так і назвали: «бот Марта».

Основними напрямками нашої діяльності є Smartcity та еHealth. Один з вдалих наших кейсів – медичний портал міста Маріуполь, де вже є змога слідкувати за медичною інфраструктурою міста. Наразі ним користуються понад 135 000 мешканців на місяць. Ще один вдалий проєкт – Медбот Марта, яка доповнює наданий спектр послуг і стрімко розвивається не лише в Маріуполі, а й в інших містах України. Також займаємось впровадженням МІС у всіх медзакладах Маріуполя.

 Як у Вас виникла ідея створення боту?

  • Вікторія: В березні 2018-го року ми запустили новий канал комунікаціїй, який дозволяє інформувати пацієнтів про можливості медреформи. Був саме початковий період її трансформації і в усіх виникало безліч питань про декларації, сімейного лікаря, первинну допомогу, тощо. І Марта допомогла відповісти на стандартні питання та знизити кількість частих запитань до медичного персоналу.Це був перший етап впровадження Марти, далі відбувся ребрендинг, де ми оновили інформацію про Марту, розширили список запитань та додали вакцинацію. Також суттєво розширили сам функціонал – тепер комунікувати можна не лише через Facebook, а й через інші месенджери (Viber, Telegram). Щодня Марта стає більш популярною в багатьох містах України.

    Зараз дуже важливо займатись медичними сервісами, а не тільки медичними послугами, щоб медичний заклад теж отримував зворотній зв’язок безпосередньо від пацієнтів. 

Що надихнуло Вас на створення боту?

  • Вікторія: Закоханість у медичну галузь загалом. Та, безсумнівно, потреба в популяризації реформи первинної ланки. Щоб передбачити питання: “А що буде далі?” та інформувати про нові впровадження. Ми ефективно розвиваємо медпортал Маріуполя і отримуэмо велику кількість однотипних питань, які вирішувались в зручному та доступному форматі за допомогою створення боту.

Ми допомогли багатьом користувачам знайти своїх лікарів та зрозуміти переваги медреформи для кожного.

В чому ключове завдання вашої розробки? Розкажіть, будь ласка, про ідею та використання.

  • Сергій: В Марті ми створили зручну взаємодію між пацієнтом та медзакладом. В роботі використовуємо державні реєстри відкритих даних. Наприклад, реєстр НСЗУ. Ми є одним з перших успішних прикладів монетизації відкритих даних у медицині. Також, крім реєстрів НСЗУ, використовуємо європейські інструменти для оцінки медико-санітарної грамотності, рекомендовані МОЗ та ВООЗ. Якими уже користуються в 35 країнах.

Завдяки співпраці з МІС, які інтегровані з eHealth, медбот Марта дозволяє знизити навантаження на лікаря. Через Бот можна записатися до лікаря, отримати повідомлення про запис на прийом, нагадування щодо планових щеплень, інформування про готовність лабораторних досліджень. В Марті окремо є функціонал для інформування пацієнтів про їхні права. Також є окремий розділ, присвячений профілактиці захворювань.  

Як користуватися Ботом Марта?

  • Сергій: Наразі аудиторія боту – 35 000 користувачів. Підключитись, до боту дуже просто – треба перейти за посиланням на сайт – https://martabot.pro/ та обрати зручний месенджер для комунікації. Реєструватись через сайт не потрібно – одразу вибираєте месенджер і далі сценарій, по якому буде надаватись інформація конкретно по вашому регіону.

Наразі доступна комунікація через Viber, Telegram, Facebook Messenger. Доступне безкоштовне використання по всій Україні.

Чи аналізували ви основну аудиторію користувачів? Якого віку люди найчастіше цікавляться Мартою?

  • Сергій: Основна аудиторія 25-45 років. Коли розпочали інформаційну кампанію про коронавірус – дізналися, що підлітки також є окремою групою користувачів боту.

До прикладу, ми раніше не думали, що їх так цікавить медична сфера. А тепер вони за допомогою боту мають змогу більше дізнатись про вакцини, права пацієнта, як вибрати лікаря. Це пов’язано з форматом комунікації боту з користувачами:  ми використовуємо доброзичливі звернення, смайли та гарне графічне оформлення. Це максимально наближено до живого спілкування, і таким чином користувачі охоче спілкуються з ботом. Ми так само аналізували аудиторію і шукали цей баланс спілкування навіть серед вибору емодзі.

Як саме Бот Марта інтегровано з медичними інформаційними системами?

  • Cергій: В МедБот Марта є частина функціоналу, який зв’язаний з МІС (нагадування про прийом, результати аналізів, запис до лікаря тощо), але є й послуги, які надаються незалежно від МІС. А саме – оцінка медсервісу, опитування щодо рівня медико-санітарної грамотності, відповіді на часті запитання щодо медреформи, права пацієнтів, підписка на індивідуальну розсилку тощо. Функціонал медботу дозволяє моніторити та аналізувати якість медичного сервісу, економить фінанси та надає керівникам медзакладів та муніципалітетам нові інструменти для розбудови медичної інфраструктури.
  • Дмитро: Значна частина функціоналу медботу дійсно доступна всім користувачам, незалежно від МІС, міста чи області України. Але є частина, яка доступна лише в містах, де він інтегрований з МІС. Тому в наших планах зробити всі функції бота доступними для всіх українців.

 Як в умовах пандемії COVID-19 ви адаптували функціонал Марти?

  • Вікторія: В кінці березня, коли була незрозуміла ситуація навколо нового вірусу, як і для жителів, так і для лікарів потрібно було розповісти про те, що таке коронавірус і як себе захистити.

Тоді ми розпочали інформувати ще й про коронавірус. Можна було перевірити статистику, як в світі, так і в Україні та певних містах. Проте, з аналізу розсилок ми зрозуміли, що таке інформування згодом стало неефективним, тому ми постійно адаптуємо зміни в функціоналі відповідно до запитів користувачів.

Комунікація в Марті проводиться на основі аналізу світового досвіду та рішень, які ми застосовуємо в нашому функціоналі. Регулярно проводимо опитування серед наших прихильників та втілюємо найцікавіші рішення, запропоновані користувачами. Таким чином, сервіс розбудовується відповідно до запитів самих користувачів, щоб нести для них максимальну цінність.

Марта дозволяє робити розсилку та опитування серед понад 30 000 осіб. Це в свою чергу дозволяє робити репрезентативну вибірку по регіонам/віку/статі бачити результати роботи медзакладів та ефективно оцінювати ключові тенденції.

Чи помітили ви позитивне ставлення в пацієнтів до медреформи після впровадження боту? Можливо, більша кількість населення почала укладати декларації?

  • Дмитро: Подання інформації про медреформу в боті було цілком доступним та зрозумілим, тому прочитавши це, більшість користувачів підписали декларації. В умовах пандемії частина боту, де інформується про первинну ланку досі залишається актуальною. І про декларації, і про медичні послуги ми також досі інформуємо. Та наразі розширюємо функціонал стосовно переваг підключення вторинної ланки до реформи. Ми бачимо, що саме це інформування повертає довіру до лікарів і до медицини в цілому.

Розкажіть, будь ласка, про майбутні плани Мед боту Марта.

  • Сергій: Більшість ідей нам підказали самі користувачі. Ми популяризуємо електронний кабінет пацієнта за рахунок сервісу «Медбот Марта». Щоб організація прийому була зручною та комфортною для всіх. Це допомагає контролювати скупчення людей і навантаження на лікарів та медзаклади.

Також плануємо розвивати сервіс на загальнонаціональному рівні. Активно ведемо розробку функціоналу спільно з медичними інформаційними системами. 

Плануємо масштабувати використання сервісів НСЗУ, щоб інформувати пацієнтів про сімейних лікарів. Наприклад, якщо пацієнт бажає укласти (чи переукласти) декларацію – буде видно, які лікарі є доступними в його місті або найближчих медзаклада. Якщо знаєте ПІБ лікаряі, зможете дізнатися, чи є в нього вільні місця для укладення декларацій та одразу отримуєте інформацію про пакет документів, необхідні контактні дані, які потрібні для укладання.

Якщо лікар звільниться чи переїде – пацієнтові прийде повідомлення про необхідність переобрати сімейного лікаря. Доступно та повністю безкоштовно в будь-якому регіоні України.

А про те, як користуватись ботом можете переглянути у інструкції – https://www.youtube.com/channel/UCzC1YRqI7O68_zAzs_U5rhQ