Як підготуватися аптекам до відпуску антибіотиків за е-рецептом?

У 2022 році запланований поетапний перехід на відпуск рецептурних лікарських засобів з аптек за електронним рецептом. Перший етап – відпуск антибактеріальних ліків за е-рецептом розпочнеться уже в квітні цього року.

Електронний рецепт спростить аптечним закладам виконання вимог законодавства щодо рецептурного відпуску лікарських засобів. 

Якщо ваш аптечний заклад уже працює з електронним рецептом у межах програми реімбурсації “Доступні ліки”, не потрібно укладати жодних додаткових договорів. Передусім рекомендуємо звернутися до представників медичної інформаційної системи, що встановлена у закладі, та уточнити, коли стане доступним відповідний функціонал. Також подбайте про отримання КЕП для усіх працівників.

Якщо до цього ваша аптека не працювала з програмами реімбурсації, необхідно:

  1. обрати медичну інформаційну систему, яка має необхідний функціонал. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі “Підключені до ЕСОЗ МІС”. При виборі МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки як одні з пріоритетних вимог; 
  2. забезпечити працівників закладу кваліфікованим електронним підписом; 
  3. зареєструвати заклад, його підрозділи та фармацевтичних працівників, які будуть здійснювати відпуск рецептурних ліків в ЕСОЗ через МІС.  На цьому етапі рекомендуємо звернутися за підтримкою до представників вашої МІС, які проконсультують вас щодо коректного внесення даних. 

Після пройдення цих кроків, працівники аптек зможуть працювати з функціоналом погашення е-рецепта на антибіотики, як тільки функціонал стане доступним в ЕСОЗ. 

Використовуючи функціонал е-рецепта, аптеки додатково зможуть здійснювати відпуск препаратів за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

 

Для довідки

З метою виконання вимог законодавства щодо рецептурного призначення та відпуску рецептурних лікарських засобів до кінця 2022 року запланований поетапний перехід на електронний рецепт.

Впровадження е-рецепта буде відбуватися в 3 етапи. Перший із них – призначення та відпуск антибактеріальних лікарських засобів (антибіотиків) за електронним рецептом. Другий етап – поширення е-рецепта на наркотичні ліки, які зараз призначаються на спеціальних рецептурних бланках форми № 3. Третій – відпуск усіх рецептурних препаратів за е-рецептом за усіма джерелами фінансування.

Так, на першому етапі, електронна система охорони здоровʼя дозволить відслідковувати дані про призначення та споживання антибактеріальних ліків в Україні. А електронний рецепт сприятиме вирішенню проблеми неконтрольованого та нецільового використання антибіотиків.

Також рекомендуємо
5 Жовтня 2021

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.
Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 23:59 05.10.2021 та до 02:00 06.10.2021.

Дякуємо за розуміння!

13 Березня 2022
Особлива вдячність за це нашим медикам!
Підготували короткий перелік останніх новин в нашій системі охороні здоровʼя:
– Уже скоординовано 116 вантажів гуманітарної допомоги для закладів охорони здоровʼя, прочитати про це більше ви зможете більше за посиланням – https://bit.ly/3t0I39r
– Також до наших медиків долучилось уже 19 іноземних колег та ще 1000 виявили бажання приїхати у разі потреби. Реєстрація і надалі є відкритою – https://bit.ly/questionnaire_UA
-За 16 днів військових дій МОЗ скоординувало понад 500 тонн медикаментів від різних країн – https://bit.ly/3pX8cUJ
– В умовах воєнного стану усі публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”- https://bit.ly/3t4rXvy
– Ресурс Tabletki.ua – бронюй ліки в аптеках. Збережи свій час і гроші отримує дані про наявність медикаментів від багатьох аптек. В умовах війни не всі мають можливість надавати актуальні дані оперативно. Тому, сервіс оновив алгоритм фільтрації та відбражає інформацію про тільки ті аптеки, які дійсно працюють та надають актуальну інформацію.
– Інформуємо про рішення Міністерство охорони здоров’я України для удосконалення роботи сфери охорони здоров’я під час війни – https://bit.ly/3vZ1XmU
– Також, наразі для взаємодії з електронною системою охорони здоровʼя достатньо використовувати той електронний підпис, який наявний та який використовують у роботі користувачі. Після завершення воєнного стану в Україні та стабілізації ситуації термін впровадження електронного підпису на захищених носіях для користувачів ЕСОЗ за потреби буде продовжено.
Бережіть себе та своїх рідних! Все буде Україна! 🇺🇦
25 Липня 2019

Державне підприємство «Електронне здоров’я» та IT Ukraine Association,
членами якої є провідні міжнародні та українські ІТ-компанії, підписали
Меморандум про співпрацю, метою якого є сприяння сторін в сфері
інформатизації охорони здоров’я.

ДП «Електронне здоров’я», яке адмініструє центральну базу даних eHealth,
тепер зможе спільно з провідними ІТ-компаніями розглядати ініціативи у
сфері інформатизації охорони здоров’я, матиме професійну підтримку в
оцінці можливостей підприємства та долучатиме провідних ІТ-спеціалістів
до стратегічного планування розвитку системи, консультацій щодо
архітектури та формування Big Data. Для IT-спеціалістів це унікальна
можливість долучитися до процесу трансформації системи охорони здоров’я та застосувати свій досвід та експертизу у розробці eHealth в Україні.

Сторони підписали меморандум 25 липня, відразу окресливши перші
подальші кроки. Учасники заходу обговорили створення технічної ради та
можливість популяризації державного сектору для членів асоціації – а це 58 компаній-розробників програмного забезпечення, які сукупно формують 50% всієї виручки галузі в країні. Крім того, IT Ukraine Association представляє інтереси компаній-учасників у міжнародних індустріальних об’єднаннях та організаціях, серед яких DIGITALEUROPE, WITSA, EMOTA.

«Залучення провідних ІТ-фахівців до державного сектору – це наступний
етап нашої співпраці з ІТ-спільнотою. У найближчі роки вся система охорони здоров’я має працювати на основі електронних даних. Досвід і ідеї фахівців найбільших IT-компаній України допоможуть нам побудувати якісну та безпечну систему eHealth для лікарів та пацієнтів», – зазначив виконуючий обов’язки генерального директора ДП «Електронне здоров’я» Андрій Сучик.

Костянтин Васюк, виконавчий директор Асоціації “ІТ Україна” підтвердив
зацікавленість соціальною складовою такої колаборації:

«Співпраця з адміністратором Центральної бази даних eHealth – не тільки
цікавий досвід для ІТ-фахівців, але й можливість бути частиною інформатизації державних процесів і певною мірою увійти в історію. В будь-якому разі співпраця з державою – це новий етап якісного розвитку ІТ-сфери України».

 

16 Лютого 2022

Усі заклади охорони здоров’я незалежно від форми власності, які провадять медичну практику, невдовзі будуть працювати в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ). Кабінет Міністрів України ухвалив відповідну постанову щодо питань провадження господарської діяльності з медичної практики.

Цим документом внесено зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, зокрема додана обов’язкова вимога щодо реєстрації закладів у центральній базі даних ЕСОЗ та ведення електронних медичних записів усіма надавачами медичних послуг. Відповідна норма буде поширюватися як на комунальні заклади охорони здоров’я, так і на приватні. Незалежно від того, чи заклад уже займається подібним видом діяльності, чи отримує ліцензію вперше.

Інакше кажучи, усі заклади охорони здоров’я в Україні будуть вести медичну документацію в електронній базі даних й реєстрах.

«Це рішення є логічним продовженням тих позитивних змін, які почалися в охороні здоров’я у 2017 році, коли запускалася електронна система охорони здоров’я. Воно важливе в першу чергу для пацієнтів, аби усі медичні дані зберігалися в одному місці та були доступними в майбутньому пацієнту та медичним працівникам, які надають йому медичну допомогу», – прокоментувала зміни заступник Міністра охорони здоров’я з питань цифрового розвитку Марія Карчевич.

Як медичному закладу підключитися до ЕСОЗ?

Крок 1: Обрати медичну інформаційну систему (МІС) та укласти договір про співпрацю. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС» (https://bit.ly/3HgmW7v).

Крок 2: Зареєструвати керівника закладу та заклад в ЕСОЗ. Представник обраної МІС допоможе коректно це зробити.

Крок 3: Забезпечити працівників закладу КЕПом на захищеному носії.

Крок 4: Зареєструвати відповідальну особу, яка буде заносити в систему інших користувачів.

Крок 5: Зареєструвати працівників закладу в ЕСОЗ.

Після проходження цих кроків працівники закладів, після відповідного навчання, зможуть працювати з функціоналом ЕСОЗ.

Відповідна постанова набирає чинності з дня її публікації, і з цього моменту усі юридичні особи (незалежно від їх організаційно-правової форми) та фізичні особи – підприємці, які провадять господарську діяльність з медичної практики, мають рівно 5 місяців на її виконання та приведення своєї діяльності у відповідність до ухвалених змін.

Додатково нагадуємо, що дія цих ліцензійних умов не поширюється на господарську діяльність, пов’язану зі здійсненням судово-медичної гістології, судово-медичної експертизи, судово-медичної імунології, судово-медичної криміналістики, судово-медичної токсикології, судово-медичної цитології, судово-психіатричної експертизи.