eHealth вдома

В умовах карантину все більше людей використовує онлайн-доставку, дистанційно працюють та освоюють нові можливості гаджетів. Все заради безпеки один одного.
Сьогодні пропонуємо вашій увазі електронні сервіси, яким ви можете скористатись, не виходячи з дому.

📩 Е-рецепт
Завдяки е-рецепту спрощується взаємодія пацієнтів з медичними закладами та аптечними закладами. Пацієнт на сайті НСЗУ може отримати інформацію про найближчу аптеку та отримати своє призначення за програмою “Доступні ліки”. Також, можна отримати інформацію про свій рецепт через мобільний телефон або комп’ютер – і ніяких проблем з незрозумілим почерком! Лікарям більше не потрібно відслідковувати зміни у нормативних актах, якими регулюється виписка рецептів, склад і умови пільгових програм – система автоматично надає завжди актуальні та перевірені дані, а також запобігає виписці некоректних рецептів. Щоб скористатись електронним рецептом достатньо звернутися до сімейного лікаря з яким ви уклали декларацію, отримати СМС із кодом рецепту та погасити його у найближчій аптеці, що має контракт з НСЗУ.
Перелік аптек ви можете знайти за посиланням: https://bit.ly/2Wz4OzL

📩Знайти лікаря онлайн
На сайті національної служби здоров’я україни є дашборд з електронною картою місць надання першої медичної допомоги. Тут ви можете знайти найближчу лікарню, де можна обрати сімейного лікаря, дізнатись кількість вільних місць, розподіл лікарів за статтю і спеціальністю. В умовах епідемії можна також відслідковувати заклади першої медичної допомоги, де здійснюється тестування хворих на ковід.
Дізнатись інформацію можна за посиланням –https://bit.ly/35C7BMA

📩 Онлайн запис до лікаря або електронна черга
Деякі МІС мають функціонал, який позбавить вас необхідності довгих очікувань в коридорах лікарень.
Відповідно до функціоналу медичної інформаційної системи, до якої підключена ваша лікарня ви можете дистанційно записатись на прийом до лікаря. Вам не потрібно шукати телефон реєстратури, достатньо надіслати повідомлення в будь який зручний для вас час 24/7.

📩Телемедичні консультації
Телемедицина — це віддалена консультація пацієнта із фахівцем з приводу діагностики або лікування, яка відбувається за допомогою сучасних телекомунікаційних технологій. Телемедицина допомагає пригальмувати розповсюдження вірусних захворювань, утримуючи пацієнтів удома, з метою попередньої діагностики. Досвід використання телемедицини у розвинених країнах доводить її високу ефективність. Сьогодні подібні програми телемедичної допомоги обмежують поширення вірусу COVID-19 по всьому світу. Функціонал доступний в межах функціонування деяких медичних інформаційних систем.

📩 Портал пацієнта
Дозволяє комфортно взаємодіяти з функціоналом лікарні. Онлайн запис, електронні аналізи, онлайн взаємодія з лікарем, ваше персональне сховище медичної інформації- можна скористатись відповідно до функціоналу медичних інформаційних систем, які встановленні в певних медичних закладах.

📩 Мобільні додатки
Вони змінюють підхід до медицини, весь доступний функціонал в прямому розумінні у ваших руках. Відповідно до функціоналу, який розроблений медичними інформаційними системами та встановлений в певних медичних закладах, пацієнти мають можливість використовувати певні послуги які передбачені функціоналом.

Також рекомендуємо
16 Вересня 2020

Що означають СМС від eHealth, та як діяти якщо ви не звертались до лікаря, а отримуєте СМС-повідомлення?
Зазвичай СМС, яке вам надходить в системі eHealth може бути при реєстрації пацієнта в системі eHealth, укладенні декларації з сімейним лікарем, при отриманні направлення до лікаря, при виписуванні електронного рецепта. Розглянемо ці випадки:

1) Надсилання СМС при реєстрації пацієнта. В повідомленні міститься одноразовий чотиризначний код, називаючи який пацієнт підтверджує лікарю правильність реєстраційних даних та приналежність номеру телефона пацієнтові при реєстрації його в eHealth.
2) Надсилання СМС при укладанні декларації з лікарем. Називаючи з повідомлення одноразовий чотиризначний код пацієнт надає згоду на укладання декларації з лікарем. Укладання декларації в системі eHealth відбувається виключно за особистої присутності пацієнта в лікувальному закладі.
❗Зауважте, що всі СМС-повідомлення від системи eHealth надсилаються виключно від імені “E-health”.
Лікарі не телефонують пацієнтам з метою дізнатись код, а пацієнт особисто називає його лікарю.
Не повідомляйте код, вказаний у смс невідомим особам по телефону.

3) Надсилання СМС при отриманні направлення. Ви отримаєте повідомлення з номером направлення якщо сімейний лікар скеровує Вас до лікаря-спеціаліста – наприклад, невролога чи ендокринолога. Текст повідомлення наступний: “Вам створено направлення: номер направлення”. Вам необхідно перетелефонувати в реєстратуру вашої поліклініки і записатись до відповідного лікаря на дату і час, зручну для вас. Конкретного лікаря обираєте Ви самі.
❗Номер електронного направлення, яке прийшло в повідомленні від системи eHealth, ви маєте показати при реєстрації в вашій поліклініці або лікарю безпосередньо перед прийомом.

4) Надсилання СМС при виписуванні електронного рецепта. Ви отримаєте СМС повідомлення з унікальним номером рецепта та кодом підтвердження для отримання ліків в аптеці. Зміст СМС: «Ваш рецепт: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ».
Слід зазначити, коли у пацієнта закінчуються ліки, він може зателефонувати до лікаря. Лікар випише електронний рецепт навіть без особистого прийому, а пацієнтові прийде СМС-повідомлення з новим номером електронного рецепту.

❗Якщо Вам прийшла СМС, а до лікаря Ви не звертались, скоріш за все лікар зробив помилку у номері телефону коли укладав декларацію чи виписував направлення іншому пацієнту. Важливо розуміти, що Ваш номер телефону в eHealth виступає важливим засобом зв’язку. Всі повідомлення, які надсилаються на нього містять важливу інформацію та коди-підтвердження, без яких Ви не зможете користуватись послугами eHealth.

11 Лютого 2022

Як підготуватися медичним закладам до нових умов відпуску антибіотиків?
Уже з квітня цього року для отримання антибактеріальних лікарських засобів в аптеках потрібен буде електронний рецепт. Українські лікарі розпочнуть виписувати е-рецепти на всі антибактеріальні лікарські засоби, які зареєстровані в Україні та містяться в Державному реєстрі лікарських засобів.
Лікарі отримають можливість здійснювати призначення антибіотиків в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) через медичну інформаційну систему. Функціонал виписування е-рецептів знайомий для лікарів, які вже виписують е-рецепти своїм пацієнтам у рамках програми реімбурсації “Доступні ліки”. Разом з тим, він також буде простим і зрозумілим для тих, хто тільки починає роботу з електронною системою охорони здоровʼя. Більше того, невдовзі стануть доступними навчальні матеріали по роботі з електронними рецептами.

Як підготуватися?
Якщо ваш заклад уже має МІС, працює з електронною системою охорони здоров’я та виписує рецепти, не потрібно ніяких додаткових кроків – представники вашої МІС попередять вас про появу нових можливостей у системі.
Якщо ваш заклад зареєстрований в ЕСОЗ, проте ви раніше не працювали з модулем електронного рецепта – зверніться до представників вашої МІС та уточніть, чи мають вони необхідний модуль або чи планують його впровадження найближчим часом. Додатково зʼясуйте у представників вашої МІС, коли вони планують провести необхідні навчальні заходи по роботі з новим функціоналом.
Якщо ваш заклад не зареєстрований та ніколи не працював з ЕСОЗ, необхідно:
1. Першочергово обрати медичну інформаційну систему (МІС), яка має, зокрема, і необхідний функціонал електронного рецепта. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі “Підключені до ЕСОЗ МІС”. При виборі МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки, як одні з пріоритетних вимог. Більше рекомендацій щодо вибору МІС: https://bit.ly/3fOEz25;
2. Далі – керівник закладу має зареєструвати себе та заклад в ЕСОЗ через МІС. На цьому етапі рекомендуємо звернутися за підтримкою до представників обраної вами МІС, які проконсультують вас щодо коректного внесення даних;
3. Подбайте про забезпечення персоналу закладу кваліфікованим електронним підписом для підтвердження дій у системі;
наступним кроком керівник закладу може зареєструвати уповноважену особу – адміністратора, спеціаліста з кадрів чи іншого працівника, хто буде проводити реєстрацію користувачів;
4. Зареєструйте працівників закладу в ЕСОЗ.

Для початку роботи з електронним рецептом користувачам необхідно освоїти базові навички та функціонал ЕСОЗ, а саме уміти:
– реєструвати пацієнта в системі;
– здійснювати пошук пацієнта в МІС та на ЦБД;
– оновлювати дані про пацієнта;
– вносити та редагувати медичні записи.
Відповідні навчальні матеріали користувачі завжди можуть знайти на ресурсах Академії НСЗУ (https://academy.nszu.gov.ua/), або звернувшись до представників медичної інформаційної системи.

Для довідки
З метою виконання вимог законодавства щодо рецептурного призначення та відпуску рецептурних лікарських засобів до кінця 2022 року запланований поетапний перехід на електронний рецепт.
Впровадження е-рецепта буде відбуватися в 3 етапи. Перший із них – призначення та відпуск антибактеріальних лікарських засобів (антибіотиків) за електронним рецептом. Другий етап – поширення е-рецепта на наркотичні ліки, які зараз призначаються на спеціальних рецептурних бланках форми № 3. Третій – відпуск усіх рецептурних препаратів за е-рецептом за усіма джерелами фінансування.
Так, на першому етапі, електронна система охорони здоровʼя дозволить відслідковувати дані про призначення та споживання антибактеріальних ліків в Україні. А електронний рецепт сприятиме вирішенню проблеми неконтрольованого та нецільового використання антибіотиків.

30 Травня 2022
Які нові виклики постали перед електронною системою охорони здоров’я в умовах війни та які зміни відбулись в роботі команди та проєктів?
Про це розповів в.о генерального директора ДП «Електронне здоров’я» Alexandr Yemets в інтерв’ю The Pharma Media

Детальніше в інтерв’ю за посиланням- https://bit.ly/3PQGZOM 

31 Серпня 2020
Захист даних – пріоритет для команди українського eHealth. Електронна система охорони здоров’я – одна з небагатьох систем в Україні, в якій реалізовані найсучасніші засоби захисту, серед яких: використання користувачами кваліфікованих електронних підписів (КЕП), реалізація архітектурних принципів GDPR (відокремлене зберігання медичних та персональних даних), blockchain-подібні алгоритми, що забезпечують цілісність даних та інші.
Система має багаторівневий захист. Так, лише на вході в систему користувачі проходять двофакторну авторизацію: через встановлену МІС та безпосередньо вхід в eHealth за протоколом OAuth.2.
Таким чином забезпечується розгалуження прав доступу до даних та переліку операцій, які може виконувати конкретний користувач. Крім цього кожному користувачеві необхідно дотримуватися правил безпеки в системі eHealth:
1. Працюйте тільки з тими операторами, МІС яких пройшла тестування ДП “Електронне здоров’я”. Повний перелік протестованих та підключених МІС на сайті: https://bit.ly/34A4KmL
2. Всі дані пацієнтів, що ви вводите в МІС зберігаються в системі, а не на вашому персональному комп’ютері. Відповідно важливо мати захищені джерела доступу до медичних інформаційних систем. Електронна адреса не лише логін, а й ваш засіб комунікації між лікарем, медичним закладом та НСЗУ.
Потрібно окремо зареєструвати електронну адресу кожному лікарю, а не лише одну електронну скриньку на всіх фахівців медичного закладу.
3. Пароль – унікальний код, який не можна передавати третім особам. Це ваш унікальний ідентифікатор доступу, який не потрібно використовувати в інших ресурсах.
4. Важливо не зберігати пароль на паперових носіях та не передавати колегам. (де зберігати паролі, читайте тут: https://bit.ly/2VhKzXG)
5. При створенні паролю використовуйте лише унікальні комбінації. Що складатимуться не лише з 8 цифр, а й з великих літер та букв. Перевіряйте якою мовою вводите пароль та чи не включена клавіша “СAPS LOCK”.
6. Змінюйте пароль регулярно відповідно до вимог вашої медичної інформаційної системи.
7. Не відповідайте на сумнівні листи-запити. Завжди перевіряйте відправника, за можливості уточніть, чи справді інформація відповідає дійсності.
8. Важливо мати захищений електронний цифровий ключ згідно з усіма нормами законодавства України.
Не передавайте його третім особам, не зберігайте на не захищених носіях.
9. Зберігайте всі паперові документи пацієнтів згідно з вимогами законодавства
10. Використовуйте тільки ліцензійне ПЗ та антивірусні рішення на своєму комп’ютері.
🔗Рекомендації для користувачів, які починають працювати в системі eHealth – https://bit.ly/39mkKJS
🔗10 digital порад в системі еHealth – https://bit.ly/2UkJdLF
🔗Електронний цифровий підпис в системі eHealth –https://bit.ly/3eHCfbq
🔗Відновлення паролю в системі eHealth- https://bit.ly/31vi3oJ