Про тестування адміністративного модуля для аптечних закладів (Оновлено 21.03.2019)

Медична інформаційна система “SimplexMed” успішно пройшла тестування адміністративного модуля для аптечних закладів.

SimplexMed (https://simplex-med.com)

ТОВ “АСТУМ”

Код ЄДРПОУ 38590681

До функціоналу який тестується, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

 

ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС або АІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

Також рекомендуємо
5 Вересня 2022
Міністерство охорони здоров’я України запустило на своєму сайті розділ «Портал вакансій медичних працівників». Він покликаний допомогти кожному медику, який потребує роботи, знайти вакансію, що йому підходить. Ознайомитися з пропозиціями, що розміщені на порталі, можна за посиланням https://work.moz.gov.ua
Від початку запуску на порталі подано понад 250 вакансій до закладів охорони здоров’я по всій Україні.
Портал вакансій медичних працівників є простим та зручним у користуванні. На ньому пошукачі можуть ознайомитися з усіма можливими опціями працевлаштування, додатковими перевагами та можливостями, щоб знайти роботу за своїм запитом.
1️⃣ Щоб знайти вакансії у бажаному регіоні України, медик-пошукач може скористатися фільтром за областю, вказавши необхідну у полі «Область».
2️⃣ Заклади охорони здоров’я можна відфільтрувати за формою власності та обрати з-поміж державних, комунальних, приватних тощо.
3️⃣ Вакансії можна фільтрувати і за посадою. Для цього слід вибрати необхідну посаду з випадного списку. Фільтр автоматично відсортує вакансії за запитом та видасть усі відповідні.
В описі вакансії міститься вся необхідна інформація, включно з вимогами до кандидата, розміром заробітної плати та додатковими перевагами.
Важливо, що функціональність порталу постійно розширюється та оновлюється. До прикладу, найближчим часом заплановано впровадити кабінет роботодавця-закладу охорони здоров’я.
5 Лютого 2025

Українська електронна система охорони здоров’я працює з надвисоким навантаженням та чи не з рекордною швидкістю росту даних. Так, цьогоріч у період пікових навантажень вона обробляла близько 2500 запитів за секунду і в середньому від 1400 до 1800 щосекундно впродовж робочого дня. 

НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” не лише регулярно відстежують показники навантаження системи, а й постійно працюють над розширенням її функціональності. 

📈 1400-1800 запитів за секунду – таким сьогодні є показник обробки запитів у центральній базі даних ЕСОЗ. У порівнянні з минулим роком швидкість обробки запитів зменшилася орієнтовно на 20% у зв’язку з оптимізацією процесів у системі.

Динаміка зростання обсягу записів ЕСОЗ

Кількість записів, внесених про заклади охорони здоров’я у 2024 році: 

  • заклади первинної медичної допомоги – 2020 
  • заклади спеціалізованої медичної допомоги – 7003
  • заклади екстреної медичної допомоги – 2132
  • аптеки – 5.  

📈Кількість записів про пацієнтів

📈Кількість всіх електронних медичних записів в ЕСОЗ становить:

Цифровізація охорони здоров’я допомагає зробити процеси надання та отримання медичних послуг більш доступними та прозорими. Рутинні процеси автоматизуються заради більш ефективного та злагодженого забезпечення медичними послугами. Сьогодні також розкажемо про основні цифрові проєкти та зміни, які вдалося втілити у 2024 році.

➡️Удосконалення процесу верифікації пацієнтів 

У ЦБД ЕСОЗ впровадили верифікацію записів про пацієнта на основі співставлення інформації з ЦБД ЕСОЗ та Державним реєстром фізичний осіб – платників податків, або ДРФО Державної податкової служби України. Верифікація з ДРФО відбувається в автоматичному режимі.

За результатом проведення верифікації записам про пацієнтів присвоюються відповідні статуси верифікації по напрямку ДРФО: “Успішна верифікація”, “Неуспішна верифікація”,  “Потребує верифікації”.

➡️Удосконалення процесу верифікації медпрацівників

З лютого 2024 року Національна служба здоров’я також розпочала автоматичну верифікацію даних про медичний персонал в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) на основі даних ДРФО.

Заходи з верифікації дозволяють підвищувати якість  даних ЕСОЗ, та впевнитися в їх повноті і достовірності. НСЗУ далі використовує ці дані для реалізації програми медичних гарантій..

НСЗУ здійснює верифікацію даних на постійній основі й щороку розвиває цей процес. 

➡️ЕМЗ: Впровадження е-рецепту на ліки з канабісу

У 2024 році запрацював функціонал для виписування та погашення е-рецептів на ліки з медичного канабісу. 

У лютому минулого року прийняли Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання обігу рослин роду коноплі (Cannabis)», відповідно до якого призначення та відпуск таких лікарських засобів фіксуватиметься в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) та здійснюватиметься на підставі електронного рецепта. 

У системі доопрацювали окремий модуль, який дозволяє виписувати е-рецепт на екстемпоральні ліки на основі рослинної субстанції канабісу, виготовлені в умовах аптеки. Використання паперових рецептурних бланків на екстемпоральні лікарські засоби з рослинної субстанції канабісу не передбачене законодавством.

Електронний рецепт на готові лікарські засоби на основі медичного канабісу можна буде виписати в ЕСОЗ за програмою “Наркотичні (психотропні) лікарські засоби”.

Виписати е-рецепт на ліки на основі канабісу може як лікар первинної ланки (сімейний лікар, педіатр та терапевт), так і лікар спеціалізованої медичної допомоги. Призначення цих лікарських засобів доступне при певних захворюваннях, які затверджені наказом МОЗ у вигляді окремого переліку. Цей перелік є досить конкретним. На даному етапі законодавство не визначає можливості призначати препарати канабісу пацієнтам з іншими станами. 

Виготовлення та відпуск таких ліків буде фіксуватися в електронній системі обліку обігу медичного канабісу (ЕСОРК).

➡️ЕМЗ: Розвиток Планів лікування

👉Можливість планувати потребу пацієнта у тест-смужках 

У 2024 році у лікарів-ендокринологів з’явилася можливість вносити призначення медичних виробів (тест-смужок) у плани лікування. До початку 2025 року наявність плану лікування для призначення тест-смужок не була обовʼязковою. 

Проте вже у 2025 році для отримання тест-смужок за програмою реімбурсації пацієнт повинен мати відповідний план лікування від лікаря-ендокринолога.

Сьогодні оновлений перелік реімбурсації включає 45 найменувань тест-смужок для глюкометрів, вартість яких підлягає повному чи частковому відшкодуванню державою. 

👉Можливість фіксувати проміжні огляди лікарів у Плані лікування

У 2024 році у фахівців з реабілітації з’явилася можливість фіксувати проміжні огляди пацієнтів у Плані лікування. Зміна дозволяє оптимізувати контроль та моніторинг за станом пацієнта та виконанням реабілітаційних процедур. Це забезпечує детальне документування всіх важливих етапів реабілітаційного процесу і дозволяє відслідковувати динаміку стану пацієнта. 

Так, наприклад, під час проходження пацієнтом курсу фізичної терапії лікар документує зміни після кожного етапу (як-от покращення мобільності або виконання вправ). Для пацієнта ця функція забезпечує прозорість процесу лікування. 

Проміжні огляди також дозволяють іншим членам команди (наприклад, сімейному лікарю чи вузькопрофільному спеціалісту) швидко ознайомитися з динамікою лікування без необхідності отримувати додаткові консультації. Це створює умови для мультидисциплінарного підходу до лікування пацієнта.

➡️ЕМЗ: Облік взаємодій в ЕСОЗ

Зазначена зміна в ЕСОЗ є наближенням до міжнародного стандарту обліку електронних медичних записів. У взаємодії більш точно обліковується час, витрачений медичним фахівцем на допомогу пацієнту, а саме зазначається період (дата та час в діапазоні “з” – “по”).

Залежно від фактично наданої допомоги, період у Взаємодії може охоплювати огляди, консультування, проведені інтервенції пацієнту, оформлення виписки зі стаціонару тощо, які потребують обліку тривалості надання медичної допомоги. 

➡️Отримання доступу до ЕМЗ пацієнта з приєднаної до нього картки

Раніше у випадку об’єднання карток пацієнтів приєднана картка не була доступна. В ЕСОЗ внесли зміни, завдяки яким при отриманні дозволу від пацієнта медичному працівнику надається автоматично доступ, в тому числі і до приєднаних карток.

Такі зміни працюють як для ідентифікованих, так і для неідентифікованих пацієнтів. Відтак, повні медичні записи про пацієнта можна переглянути через МІС.

Після впроваджених змін в ЕСОЗ, наприклад, у педіатрів з’явилася можливість переглянути діагностичний звіт про результати неонатального скринінгу новонароджених дітей, а також інформацію про щеплення, проведені у пологовому будинку. 

Також відтепер медичні працівники зможуть переглянути створені записи пацієнтів, які раніше зверталися за медичною допомогою внаслідок нещасних випадків і відповідно їх реєстрували як неідентифікованих, наприклад, у випадку аварії чи іншої ситуації, коли людину неможливо було ідентифікувати. 

Тепер лікар за згоди пацієнта може отримати доступ до повних записів про такого пацієнта. Але лише за умови, якщо неідентифікованого/ідентифікованого пацієнта було звʼязано з основним записом про пацієнта. 

Цифрові можливості для лікарів та пацієнтів щороку розширюються і удосконалюються. У 2024 році вдалося втілити низку важливих змін, кожна з яких є вагомою складовою єдиного цифрового та медичного простору. В умовах війни ми не просто зберігаємо стабільність, але й рухаємося вперед, розвиваючи цифрову медицину в Україні. 

27 Березня 2024

Деколи у працівників виникають труднощі з реєстрацією в ЕСОЗ або оновленням паролю або ж інші питання, пов’язані з роботою у системі. У всіх цих випадках медзаклади та аптеки можуть звертатися до медичних інформаційних систем, які їх обслуговують, адже підтримка, консультування та навчання медпрацівників роботи в ЕСОЗ входить до послуг, які МІС надає закладам охорони здоров’я. Як визначитися із переліком необхідних послуг від МІС та де це можна переглянути, розповідаємо детальніше. 

Для початку нагадаємо, що медичні заклади та аптеки можуть працювати з електронною системою охорони здоров’я лише через медичні інформаційні системи, які відповідають технічним вимогам держави та підключені до ЦБД ЕСОЗ. 

МІС – це рішення для автоматизації охорони здоров’я, адже саме завдяки медичним інформаційним системам відбувається обмін інформацією між медзакладами та аптеками з центральною базою даних ЕСОЗ. 

Перш ніж працювати з МІС, заклади охорони здоров’я вивчають, які саме функціональності для взаємодії з ЕСОЗ пропонує медична інформаційна система і чи покриває обсяг цих функціональностей потреби закладу. Перевірити, чи володіє МІС відповідними функціональностями, можна на спеціальному дашборді Статуси тестування функціоналу МІС

Коли медзаклад чи аптека визначаються із МІС, яка найбільше покриває потреби закладу, то зобов’язані укласти відповідний договір про умови співпраці (згідно з Постановою КМУ №411 від 25.04.2018). Саме договір є інструментом взаємодії закладу охорони здоров’я з оператором МІС і передбачає обсяг та якість послуг, які медична інформаційна система зобов’язана надавати закладу. Зокрема, у такому договорі може обумовлюватися режим роботи служби підтримки, доступність такої підтримки у вихідні, також передбачається консультування та навчання медпрацівників і відповіді на всі питання чи проблеми, пов’язані з роботою в ЕСОЗ. 

Рекомендації: на що звернути увагу закладам охорони здоров’я, укладаючи договір з МІС?

Задля належної співпраці між закладами охорони здоров’я і МІС у договорі варто передбачити, зокрема такі умови. 

Забезпечення безперебійної роботи МІС

Договір повинен передбачати, що МІС має забезпечувати доступ до її функціональних можливостей та можливостей ЦБД ЕСОЗ в режимі 24/7. При цьому планова недоступність (час, протягом якого функціональні можливості онлайн сервісу МІС можуть бути недоступні) має становити не більше, ніж 4% часу звітного періоду.

Забезпечення навчальними матеріалами

Передбачте в договорі, що оператор МІС має розробити та забезпечити вас постійним доступом до інструкцій та навчальних матеріалів, які пояснюють, як користуватися функціональними можливостями МІС, наприклад, покрокова інструкція, як виписати е-рецепт або як зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ. 

Робота служби підтримки МІС

У договорі має бути визначено, як, у який термін та в якому режимі роботи служба підтримки МІС надає консультації та допомагає вирішити проблеми, запити, пов’язані з роботою МІС та ЕСОЗ.

Вчасне повідомлення про інциденти та помилки в роботі МІС

Проблеми в роботі можуть виникати як в роботі МІС, так і в роботі ЦБД ЕСОЗ. Детальніше про розподіл зон відповідальності читайте за посиланням.

Так, щодо проблем в роботі ЦБД ЕСОЗ ми інформуємо користувачів шляхом публікації повідомлень через сторінку Моніторингу працездатності ЦБД ЕСОЗ.

Тому для розуміння, як працює ваша МІС рекомендуємо передбачити порядок інформування вас як замовника послуг щодо проблем саме в роботі МІС. 

Дотримання термінів реагування на збої

Для усіх МІС, які підключені до ЦБД ЕСОЗ, держава висуває вимоги щодо того, як швидко збої і проблеми мають бути усунені. Так, відповідно до умов договору між МІС та державою зазначено, що збої мають бути виправлені в термін від 4 годин до 3-х діб залежно від складності такого збою. Ці та інші умови, які держава висуває до МІС, можна переглянути у Договорі про підключення електронної медичної інформаційної системи до ЦБД ЕСОЗ та передбачити у вашому з МІС Договорі також. 

Забезпечення доступу до функціональності ЕСОЗ 

Усі можливості ЕСОЗ поділені на функціональні частини, на які тестуються та підключаються МІС. Ви як замовник можете передбачати, яка функціональність необхідна саме вам, тому рекомендуємо передбачити перелік такої функціональності як складову закупівлі та договору відповідно. 

На момент укладення договору МІС має бути протестована на таку функціональність та мати позитивний висновок за результатами тестувань. Перевірити, чи протестована МІС, яка подала вам пропозиції, можна на дашборді Статуси тестувань функціоналу МІС.

Оновлення функціональних можливостей МІС відповідно до розвитку ЕСОЗ

Врахуйте, що ЕСОЗ постійно розвивається, змінює існуючу функціональність та створює нові. Тому у договорі, який ви укладаєте з МІС, має бути однозначно передбачено умови, за яких МІС надає оновлення програмного забезпечення, щоб ваш заклад міг отримати всі можливості, які передбачає електронна система охорони здоров’я. 

Забезпечення відповідальності за порушення договору

Якщо ви передбачили певні умови послуг та їх якості (зокрема, які ми навели вище) з МІС, яка є важливою складовою вашої діяльності, рекомендуємо передбачати певну відповідальність за порушення таких умов. Наприклад, санкціями за порушення умов договору може бути зменшення вартості надання послуг або штрафи тощо.

Рекомендації, які ми навели вище, допоможуть вам зорієнтуватися, на які моменти варто звернути увагу, укладаючи договір з МІС. Рекомендуємо медичним закладам та аптекам уважно ознайомлюватися із переліком функціональностей для взаємодії з ЕСОЗ та додатковими сервісами для організації роботи в закладі, які зазначені в договорі. 

Якщо ви потребуєте додаткових можливостей, обов’язково обговоріть це з медичною інформаційною системою, перш ніж укласти договір. Комфортна та ефективна робота в ЕСОЗ починається з моменту визначення необхідних потреб закладу та вибору медичної інформаційної системи, яка найкраще покриває ці потреби. 

📌Ознайомитися із переліком усіх МІС, які підключені до ЦБД ЕСОЗ, можна за посиланням.

📌Технічна підтримка медичних інформаційних систем

20 Березня 2021

Підібрали для вас канали освітніх — онлайн матеріалів для медиків щодо лікування пацієнтів з COVID-19. Переглянути матеріали можна в будь-який зручний для Вас час, усі вони збережені на онлайн — платформах. Кожен курс має декілька розділів, поділений на тематичні блоки, складається із теоретичної та практичної частин.

💻 Онлайн-платформа для лікарів з питань штучної вентиляції легень CoVent
(про респіраторну підтримку та інтенсивну терапію) 
💻 Онлайн-курс від Центру Громадського здоров’я «Медична допомога в період пандемії COVID-19» 
💻 Вебінар з рутинної вакцинації під час пандемії COVID-19 від Центру громадського здоров’я та Всесвітньої організації охорони здоров’я
💻 Освітня платформа з питань лікування COVID-19 
💻 Відеолекції “Всеукраїнський спецкурс з респіраторної підтримки”
💻 Онлайн-курс з респіраторної терапії від МОЗ та Юнісеф – https://uni.cf/2IoH1zu