Які медичні записи може вносити в ЕСОЗ середній медичний персонал?

Національна служба здоров’я України продовжує відповідати на поширені питання, які ви нам залишаєте. Сьогодні – про ведення електронних медичних записів середнім медичним персоналом.
❓ Чи може медична сестра вносити профілактичні виміри (зріст, вага, глюкоза, холестерин)?
✅ Так, медична сестра має створити медичний запис Спостереження, де зафіксує відповідні виміри. Таке Спостереження може бути подане через Діагностичний звіт або через створену Взаємодію в межах Епізоду надання медичної допомоги. Таке Спостереження повинно бути підписане власним ЕЦП медсестри.
❓ Що може робити медична сестра у школі? Які медичні записи вносити до ЕСОЗ?
✅ Медична допомога, відповідно до законодавства, може надаватися виключно у закладах, які мають відповідну ліцензію на медичну практику. Деякі великі заклади освіти, школи та садочки, дійсно можуть мати таку ліцензію. В такому випадку цей заклад освіти може бути зареєстрований в ЕСОЗ та реєструвати там свій медичний персонал. Решта ж закладів освіти можуть укладати договори з медичними закладами на надання медичних послуг. Тоді в ЕСОЗ зареєстрований відповідний медичний заклад і його персонал. Всі можливості, які є у персонала медичного закладу щодо ведення записів в ЕСОЗ, у цьому разі можуть бути реалізовані таким медичним персоналом і на території освітнього закладу. Заклади ж освіти, які мають у штаті медсестру і при цьому не мають медичної ліцензії, не можуть бути зареєстровані в ЕСОЗ чи мати будь-який інший доступ до ЕСОЗ.
ℹ️ Більше інформації про ведення ЕМЗ середнім медичним персоналом ви можете знайти в онлайн-курсі “Робота медичних сестер та братів в ЕСОЗ”, який доступний за посиланням: https://academy.nszu.gov.ua/course/view.php?id=212
Стежте за новинами на каналах Академії НСЗУ, де ви дізнаєтеся про нові курси та матеріали:
➡️Телеграм канал – https://t.me/academy_NSZU
➡️Вайбер канал –
Джерело: НСЗУ
Також рекомендуємо
31 Серпня 2023

Електронна система охорони здоровʼя – це одна з найбільших ІТ-систем в Україні з надвисоким навантаженням: у моменти пікового навантаження вона обробляє понад 1,7 тисячі запитів в секунду! На сьогодні ця кількість запитів відповідає показникам працездатності до повномасштабної війни. Зараз швидкодія системи зростає: так, з травня поточного року швидкість роботи деяких компонентів центральної бази даних ЕСОЗ зросла до 25%. Це позитивно вплинуло на швидкість внесення та обробки запитів користувачів та зменшило час їх очікування.

Досягти цих показників вдалося завдяки виконанню низки інфраструктурних робіт у центральній базі даних ЕСОЗ. Так, зокрема, технічною командою Національної служби здоровʼя України, державного підприємства «Електронне здоровʼя» було здійснено планову оптимізацію інфраструктури центральної бази даних ЕСОЗ, оновлення її компонентів, перерозподіл навантаження між компонентами ЦБД та розширення їх спроможностей завдяки додатковим ресурсам.

«Фахівці ДП «Електронне здоров’я» щоденно працюють над перерозподілом навантаження на ЦБД та забезпечують максимально можливу продуктивність системи в умовах поточних ресурсів. У розробці додатковий інструмент моніторингу – дашборд працездатності МІС, що не лише підвищить прозорість функціонування ЕСОЗ, але й дозволить оперативно реагувати та впливати на ситуацію в МІС», – розповідає в. о. директора ДП «Електронне здоров’я» Олександр Ємець.

Електронна система охорони здоров’я працює в Україні з 2017 року, сьогодні вона надійно зберігає дані про здоровʼя близько 35 мільйонів українців. Щоденно в системі  працюють понад 360 тисяч активних користувачів із понад 17 тисяч медичних закладів та аптек.  Завдяки розвитку ЕСОЗ сьогодні українці користуються такими послугами як електронні рецепти та направлення, єМалятко, COVID-сертифікати, електронні лікарняні та ін. ЕСОЗ є двокомпонентною системою та складається з центральної бази даних (державний компонент) та медичних інформаційних систем (приватні компоненти).

Нагадаємо, що загальна кількість всіх електронних медичних записів у системі на сьогодні перевищила 2 мільярди.

30 Листопада 2023

Завдяки застосуванню гуманітарних телемедичних рішень медична допомога для найменших пацієнтів в Одеській обласній дитячій лікарні досягла нового рівня.

Це стало можливим завдяки впровадженню високотехнологічної системи “Rehabilitation Gaming System” (RGS), що надійшла до України як гуманітарна допомога від  іспанської компанії “Eodyne”.

Система використовує сучасні технології для стимуляції нейропластичності та відновлення моторних і когнітивних функцій у пацієнтів, які перенесли ушкодження мозку або опорно-рухового апарату.

Реабілітація дітей за допомогою ігр

Введення цієї технології означає, що понад 15 тисяч дітей, які щорічно отримують стаціонарне лікування в лікарні, тепер матимуть доступ до використання  телемедичної системи “RGS”, що включає групу вправ, адаптованих до їхніх унікальних потреб. При цьому з “RGS” діти зможуть комфортно продовжити лікування вдома чи у будь-якому іншому місці.

Так, буде забезпечено персоналізоване лікування дитини, а лікар зможе відстежувати прогрес у реабілітації та надавати зворотний зв’язок шляхом телемедичного консультування. 

“Ми пишаємося тим, що можемо запропонувати нашим пацієнтам таку сучасну та доступну технологію, — каже, Виходченко Лариса Олександрівна завідувачка відділення реабілітації. — Використовуючи персональні пристрої, діти знаходять реабілітацію більш захопливою, а ми, своєю чергою, отримуємо більше даних для аналізу та оптимізації процесу одужання”.

Менше ніж за два тижні після впровадження “RGS” у лікарні було створено понад 30 реабілітаційних планів для дітей, і це тільки початок. 

Лікарня активно співпрацює з Національною службою здоров’я України, зазначаючи, що ці технології будуть доступні для всіх пацієнтів без додаткових витрат. Програма медичних гарантій відчиняє двері для того, щоб кожна дитина в області могла отримати високоефективну медичну допомогу.

Впровадження системи “RGS” в закладах та навчання медичних фахівців відбувається за технічної підтримки проєкту USAID «Сталий розвиток національних систем охорони здоровʼя в Україні» (LHSS).

Міністерство охорони здоров’я України та проєкт LHSS продовжують підтримувати впровадження телемедичних рішень, наданих Україні як гуманітарна допомога, забезпечуючи необхідні ресурси та консультації для підтримки цих важливих ініціатив та їх довгострокового успіху.

17 Січня 2022
💊 В електронній системі охорони здоровʼя виписано 39,27 млн електронних рецептів. З них усього погашено 33,4 млн рецептів.
💊 Це число включає:
476 823- кількість електронних рецептів на інсулінові препарати
27 319 – препарати для пацієнтів з розладами психіки та поведінки
2 396 – препарати нецукрового діабету.
💊 Загалом відшкодувань за програмою “Доступні ліки” було здійснено на 3.2 млрд грн
Скористатись програмою “Доступні ліки” уже можуть жителі усіх регіонів України.
💊 Кожен з Вас може знайти на дашборді найближчу аптеку, де можна погасити електронний рецепт та скористатись програмою “Доступні ліки” – https://edata.e-health.gov.ua/e-data/dashboard/pharmacy-map
14 Лютого 2024

При внесенні записів про пацієнта в ЕСОЗ поширеними є два види записів про пацієнтів – ідентифікований та неідентифікований. 

Понад 35 млн пацієнтів зареєстровані в ЕСОЗ як ідентифіковані пацієнти, тобто вони надали, а медичний працівник вніс всю необхідну персональну інформацію. Одразу після реєстрації пацієнтові можна вносити електронні медичні записи, робити призначення, як наприклад, рецепти або направлення, декларацію про вибір лікаря ПМД тощо. Тільки в таких ситуаціях у закладів охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарі є функціональна можливість зареєструвати електронну медичну картку в ЕСОЗ з усією відомою інформацією. 

Однак у випадках: 

  • ургентної ситуації або при наданні екстреної медичної допомоги, коли пацієнт може не мати жодних документів (паперових чи електронних); 
  • новонароджених дітей, які ще не мають свого першого документу – свідоцтва про народження;
  • коли пацієнт знаходиться в стані, у якому він не має можливості надати інформацію про себе. 

Саме у таких випадках створюються записи про неідентифікованих пацієнтів, відповідно медзаклад має можливість зареєструвати надану медичну допомогу, а НСЗУ після її підтвердження умовам закупівлі – оплатити таку допомогу. 

Коли пацієнт прийде до тями або його близькі нададуть необхідні документи і відомості чи коли дитина отримає свідоцтво про народження, надавач зобов’язаний провести ідентифікацію пацієнта, знайти його або зареєструвати як ідентифікованого та об’єднати його тимчасову медичну картку з постійною. Таким чином забезпечується повнота і неперервність медичної картки пацієнта, навіть у екстрених випадках. 

Ці дії, перелік документів та відомостей, обов’язки медичних працівників та пацієнтів передбачені Наказом МОЗ №2755Про затвердження Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я”.

Яка інформація вноситься в ЕСОЗ про неідентифікованого пацієнта? 

За можливості або наявності при реєстрації пацієнта як неідентифікованого зазначається така інформація:

  • прізвище, ім’я, по батькові;
  • дата та місце народження;
  • адреса фактичного місця проживання або перебування;
  • контактні дані;
  • інформація про довірену особу для повідомлення в екстрених випадках з пацієнтом;
  • відомості про альтернативну ідентифікацію, зокрема, ознаки зовнішності неідентифікованого пацієнта (колір очей; колір волосся; орієнтовний зріст; орієнтовний вік; статура; стать; особливі прикмети або сукупність ознак, за якими особа може бути ідентифікована)
  • причина реєстрації пацієнта як неідентифікованого.

Хто може реєструвати пацієнта як неідентифікованого?

Неідентифікованих пацієнтів можуть реєструвати ТІЛЬКИ заклади охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарних умовах. 

Як потім ідентифікувати такого пацієнта?

Кожний запис про неідентифікованого пацієнта у Реєстрі вноситься під внутрішнім номером, який є унікальним ідентифікатором пацієнта у суб’єкта господарювання, який надає медичну допомогу цьому пацієнту. Такий номер може присвоюватися МІС автоматично або вноситися користувачем самостійно (наприклад, номер бірки на руці новонародженого).

Кожному запису про неідентифікованого пацієнта в Реєстрі присвоюється свій унікальний ідентифікатор, який за можливості повідомляється такому пацієнту або його законному представнику чи родичам, які його супроводжували.

Важливо! 

Нагадуємо про важливість об’єднання тимчасової картки з постійною (ідентифікованого пацієнта) задля збереження його медичної історії. Так, наприклад, лікар-педіатр зможе ознайомитися з щепленнями або лікуванням, яке було проведене в пологовому будинку.