Чому важливо зберігати дані про вакцинацію в ЕСОЗ?

Електронна система охорони здоровʼя забезпечує надійне зберігання даних, адже існує багато випадків, коли через безжальні та злочинні атаки ворога була втрачена медична документація пацієнта, яка раніше зберігалася на паперових носіях вдома чи у медичних закладах. 

Саме тому важливо вносити дані про вакцинацію в електронну систему охорони здоров’я (ЕСОЗ), оскільки це гарантує їх цілісність та збереження. До того ж актуальні та оперативні дані про вакцинацію є основою для забезпечення ефективного реагування та прийняття клінічних та управлінських рішень.

І хоча сьогодні в Україні через завершення карантинних обмежень використання та наявність COVID-сертифіката не є обов’язковими, вакцинація проти COVID-19 залишається ефективним методом запобігти ускладненням у разі хвороби.

На сьогодні в ЕСОЗ внесено понад 67 млн записів про вакцинацію. Це дані як про вакцинацію проти COVID-19, так і про щеплення за національним календарем та інші. Вони стосуються не лише проведеної вакцинації, а й вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

Якщо ви перебували за кордоном і робили щеплення там, потрібно звернутися до сімейного лікаря з документом, що посвідчує особу, та іноземним документом, який підтверджує вакцинацію. Всі дані про вакцинацію важливо вносити до ЕСОЗ.

Цифровізація системи охорони здоров’я забезпечує можливість надійно зберігати медичну документацію пацієнтів в ЕСОЗ. Крім даних про щеплення, в електронному вигляді зберігаються дані про обстеження, лікування, оперативне та стаціонарне втручання тощо.

Нагадаємо, що з травня 2022 року для медичних сестер та братів доступна можливість вносити дані про вакцинацію пацієнтів в електронну систему охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Це стосується як проведеної вакцинації, так і вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

Також рекомендуємо
3 Травня 2022

Запрошуємо українських лікарів долучитися до обговорення стану функціонування електронної системи охорони здоровʼ я.
Це дозволить покращити та спростити низку рутинних дій у системі, а також впроваджувати нові сервіси більш ефективно та комфортно для користувачів.
Цей напрямок включатиме онлайн-заходи, до яких будуть залучені технічні спеціалісти ДП “Електронне здоровʼ я” та медичних інформаційних систем, а також безпосередні користувачі ЕСОЗ – медичні працівники.
Якщо ви маєте намір долучитися до обговорень, будь ласка, заповніть контактну форму за посиланням: https://forms.gle/J64ZyxhcyaYKXDR39
За результатами зустрічей буде сформовано робочу групу, а також сформульовано ключову проблематику для її подальшого опрацювання.
🤝 Принагідно висловлюємо вдячність за вашу працю у такий складний для країни час!

7 Березня 2024

Відтепер користувачі ЕСОЗ можуть переглянути всі статуси тестування функціональності кожної медичної інформаційної системи (МІС) для підключення до ЦБД ЕСОЗ або підтвердження відповідності функціональним вимогам, на новому дашборді “Статуси тестувань функціоналу МІС”. 

Проводите закупівлю медичної інформаційної системи? При оцінці комерційних пропозицій перевірте, чи вся необхідна вам функціональність протестована позитивно, що свідчить про те, що таку МІС можна закуповувати та встановлювати і вона відповідає чинним на даний момент вимогам. 

Хочете перевірити, чи відповідає МІС усім актуальним вимогам? 

НСЗУ періодично затверджує своїм наказом технічні вимоги до МІС. МІСи, які підключені, мають підтвердити відповідність таким вимогам. 

Щоб перевірити результат тестувань вашої МІС, перейдіть на відповідну сторінку у розділі “Медичні інформаційні системи”. 

 

👉Як користуватися дашбордом?

📌У верхній частині дашборду ви можете переглянути загальну інформацію щодо результатів тестування МІС:
– загальна кількість тестувань;
– частка негативних тестувань
– приріст кількості тестувань за останні 30 днів;

📌У таблиці наведену інформацію можна переглянути в розрізі:
– назва МІС;
– назва оператора МІС та його ЄДРПОУ;
– назви модулю згідно з технічними вимогами (відповідно до затвердженого наказу);
– назви функціональності, якому відповідає той чи інший протестований модуль;
– дата видачі висновку Адміністратором;
– статуси тестування (“позитивний”, “негативний”, “тестування”, “не перетестовано”);
– редакція технічних вимог до МІС, згідно з якою МІС проходив тестування на відповідність (ознайомитись з усіма редакціями технічних вимог до МІС можна за посиланням https://ehealth.gov.ua/technichni_vymogy/);
– посилання на підписаний висновок, який видав Адміністратор (засвідчений електронним підписом)

📌Для швидшого та ефективного отримання інформації ви можете використовувати такі фільтри:
– назва МІС;
– оператор МІС;
– функціональність МІС;
– результат тестування;
– редакція технічних вимог до МІС;
– дата видачі висновку про відповідність або невідповідність технічним вимогам Адміністратором.

*Якщо при натисканні на фільтр “Дата висновку” у стовпчику немає дати, це означає, що медична інформаційна система перебуває у статусі тестування.

👉Що зробити для зручності перегляду зі смартфону?

Щоб збільшити дашборд, натисніть на стрілочки у правому нижньому куті. Також саме тут ви можете отримати посилання для поширення дашборду у соціальних мережах. Для зручного перегляду дашборду зі смартфону необхідно увімкнути функцію автоповороту у налаштуваннях телефону та перевернути смартфон горизонтально.

Дата останнього оновлення інформації на дашборді розміщується у лівому нижньому куті дашборду.

Нагадаємо, щоб підключитися до ЦБД ЕСОЗ, медична інформаційна система повинна відповідати технічним вимогам, які розробляються ДП “Електронне здоров’я” як адміністратором та затверджуються НСЗУ.

Такі технічні вимоги постійно оновлюються, тому МІС зобовʼязана регулярно проходити перетестування для встановлення відповідності актуальним технічним вимогам.

Якщо у вас є побажання, інформуйте нас на електронну пошту: [email protected]

22 Червня 2022
Урядова команда реагування на комп’ютерні надзвичайні події України CERT-UA, яка діє при Держспецзв’язку, регулярно попереджає про появу різного роду кібератак в українському інформаційному просторі.
Одним із типових форматів кібератак ворога є розповсюдження електронних листів начебто від імені державних установ з заголовками, які мають привернути увагу читача. Наприклад, «Повідомлення про несплату податку» та ін. Такі листи можуть містити “zip” або “rtf” архіви з docx-документами чи іншими файлами, відкриття яких призводить до завантаження та запуску шкідливих програм.
Для того, щоби не допустити проникнення шкідливого ПЗ на ваш компʼютер:
🔹Не відкривайте листи від сумнівного відправника;
🔹завжди перевіряйте відправника, за можливості уточніть, чи справді інформація відповідає дійсності;
🔹не переходьте за підозрілими посиланнями;
🔹не завантажуйте підозрілі архіви та інші файли у вкладенні до листа;
🔹споживайте усю інформацію виключно з якісних та перевірених джерел, довіряйте лише офіційним державним каналам, а також дотримуйтесь простих правил особистої інформаційної безпеки.
Сьогодні наша держава бореться із загарбником на всіх фронтах і кіберфронт не є винятком. На рівні центральної бази даних адміністратор забезпечує проведення необхідних заходів із захисту інформації та попереджає реальні та потенційні атаки ворога.
Проте, захист інформації також не менш важливий і на робочому місці кожного користувача.
Саме тому на рівні закладу необхідно дотримуватися базових рекомендацій із захисту безпеки як от:
1. Регулярно оновлювати програмне забезпечення (операційну систему, програмні бібліотеки та ін.). Надавайте перевагу саме ліцензованому ПЗ;
2. контролювати цілісність та автентичність програмного забезпечення;
3. забезпечувати мережевий захист: фільтрація та аналіз мережевого трафіку, виявлення і протидія мережевим атакам і т.д.;
4. унеможливлювати втрату інформації;
5. забезпечувати резервне копіювання даних;
6. захист від несанкціонованого доступу;
7. розмежування прав доступу тощо;
8. забезпечувати реєстрації подій, пов’язаних з отриманням користувачами доступу до ресурсів ЗОЗ;
9. резервувати конфігураційні файли та критично важливі системні файли;
10. забезпечувати антивірусний захист, перевірку на наявність шкідливого програмного коду всіх вкладень що завантажуються користувачами.
26 Жовтня 2022
Нагадуємо, що з листопада 2022 року в Україні відпуск наркотичних (психотропних) лікарських засобів почне здійснюватися за електронним рецептом. Таким чином, електронний рецепт поступово прийде на заміну спеціальним паперовим рецептурним бланкам рожевого кольору, що використовуються зараз для призначення цієї групи ліків.
Запуск електронного рецепта на наркотичні (психотропні) лікарські засоби відбуватиметься в межах перехідного періоду. Лікарі закладів, які підключені до електронної системи охорони здоров’я, повинні будуть призначати ці ліки за електронними рецептами. Втім, якщо лікар поки не працює з ЕСОЗ, він випише пацієнту паперовий рецепт на спеціальному рецептурному бланку форми №3.
Якщо ваш заклад уже має МІС, працює з електронною системою охорони здоров’я та виписує рецепти, рекомендуємо сконтактувати з представниками вашої МІС та дізнатися, коли стануть доступні нові функціональні можливості у вашій МІС.
Якщо ваш заклад зареєстрований в ЕСОЗ, проте ви раніше не працювали з модулем електронного рецепта – зверніться до представників вашої МІС та уточніть, коли стане доступним новий модуль в МІС.
Додатково зʼясуйте у представників вашої МІС, коли плануються навчальні заходи щодо роботи з новим функціоналом.
📌 Нагадуємо, що перелік МІС, які підключенні до ЕСОЗ та їх функціоналу ви можете переглянути за посиланням: https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/
📌 Нагадаємо, що нещодавно на платформі Академії НСЗУ було оновлено курс “Особливості створення електронного рецепта”. Цей курс було оновлено у зв’язку з розширенням функціоналу виписування е-рецепта на наркотичні (психотропні) лікарські засоби.
✔Для тих, хто ще не проходив навчання – реєструйтеся вже зараз за посиланням:
✔Для тих, хто вже проходив навчальний курс по виписуванню е-рецепта на антибіотики – ознайомтеся з оновленнями: