Наркотичні лікарські засоби відпускатимуться в аптеці виключно на підставі е-рецепта в ЕСОЗ

Зміни до порядку відпуску наркотичних (психотропних) ліків дозволять безперешкодно отримувати їх тим, хто дійсно потребує. Відпуск наркотичних (психотропних) лікарських засобів в аптеці здійснюватиметься виключно на підставі електронного рецепта в ЕСОЗ. 

Така норма передбачена наказом МОЗ від 21.07.2023 № 1333 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19 липня 2005 року № 360». Ці зміни набувають чинності у середині вересня поточного року.

Рішення сприятиме запобіганню неконтрольованого обігу наркотичних та психотропних препаратів, вживання яких має особливо небезпечні наслідки для життя та здоров’я людини. 

Паперовий рецепт при цьому діятиме лише на територіях, де ведуться активні бойові дії, та для призначення екстемпоральних наркотичних лікарських засобів (тобто таких, що виготовляються в аптеці). 

А з метою виїзду за кордон з ліками для обґрунтування призначення таких ліків лікар має надрукувати пацієнту інформаційну довідку до е-рецепта з власним підписом та печаткою лікаря. 

Ухвалені зміни передбачають, зокрема, і те, що призначення лікарем пільгових наркотичних (психотропних) лікарських засобів, часткова чи повна вартість яких відшкодовується в рамках програм місцевих бюджетів згідно з постановою КМУ від 17.08.1998 № 1303, здійснюватиметься також за електронним рецептом. 

Водночас цифровізація процесу спростить доступ до наркотичних (психотропних) ліків пацієнтам, які проходять складне лікування та потребують знеболення, адже тепер вони всі без обмежень зможуть отримувати рецепт на препарати знеболення у більш зручний спосіб. 

З листопада 2022 року лікарі почали використовувати електронні рецепти для призначення наркотичних (психотропних) ліків за власні кошти пацієнта. З цього часу в ЕСОЗ сформовано  понад 57 тис. е-рецептів на ліки цієї групи.

Раніше відпуск цієї групи препаратів здійснювався за паперовим рецептурним бланком форми № 3. Це створювало певні труднощі для пацієнтів, які потребували тривалого лікування наркотичними (психотропними) лікарськими засобами. Термін дії такого типу рецепта становить 10 днів — отже, кожні 10 днів пацієнт має відвідувати заклад для того, щоб отримати необхідне призначення.

Електронний рецепт спрощує пацієнтам доступ до життєво важливих ліків, адже отримати повторний е-рецепт завжди можна дистанційно без необхідності відвідувати заклад охорони здоровʼя.

Нагадуємо, що виписати електронний рецепт на наркотичний (психотропний) лікарський засіб може лікар, який відповідає за лікування пацієнта. Це може бути як сімейний лікар, так і вузькопрофільний спеціаліст — хірург, онколог чи невролог. Отримати ліки за е-рецептом можна в аптеці, яка має відповідну ліцензію на відпуск наркотичних (психотропних) лікарських засобів

Зауважимо, що на сьогодні 100% аптек, які мають відповідну ліцензію, зареєстровані та працюють в ЕСОЗ.

Також рекомендуємо
12 Квітня 2021

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

В понеділок 12.04.2021 з 23:00 по вівторок 13.04.2021 01:00 буде недоступний функціонал, пов’язаний з відправкою SMS, у зв’язку з оновленням програмної платформи у провайдера.

Дякуємо за розуміння!

5 Листопада 2021

Надавачі лабораторних послуг активно доєднуються до ЕСОЗ!
⚡️В Україні вже триває бета-тестування COVID-сертифікатів на підставі результатів ПЛР-тестів у застосунку «Дія». Сертифікат формується на основі даних З лабораторій, які підключені до електронної системи охорони здоров’я.
Українські лабораторії, приватні та державні, активно долучаються до електронної системи охорони здоров’я через приєднання відповідних інформаційних систем до Центральної бази даних ЕСОЗ.
❓❔Чому це важливо?
Невдовзі українці зможуть отримати сертифікат про результати ПЛР-тесту в додатку “Дія” та зручно використовувати його в умовах карантинних обмежень.
❗️❕Враховуючи особливості функціонування лабораторно-діагностичних центрів, установи мають можливість пройти тестування відповідності функціоналу власних інформаційних систем.
Для того, щоб подати заявку на тестування та в подальшому підключити свою інформаційну систему до центральної бази ЕСОЗ, скористайтесь інструкцією – https://ehealth.gov.ua/yak-pidklyuchytys-nadavacham…/

14 Грудня 2022
Міністерство охорони здоровʼя нагадує, що пацієнти, які отримали щеплення проти коронавірусної хвороби, можуть отримати відповідний COVID-сертифікат на порталі чи у застосунку «Дія». Так, на сьогодні українці згенерували понад 11,8 млн «зелених» сертифікатів. До того ж виданий в Україні COVID-сертифікат визнають і за кордоном, щонайменше в 79 країнах.
Така можливість доступна, зокрема, й у разі отримання другої бустерної дози щеплення.
👩‍⚕️🧑‍⚕️ Для того, щоб отримати такий сертифікат, необхідно сформувати відповідний запит на порталі чи в застосунку «Дія». Це можна зробити одразу після того, як медичний працівник внесе дані про вакцинацію до електронної системи охорони здоров’я.
📲 Для цього:
– авторизуйтеся у застосунку;
– натисніть «Послуги» та виберіть пункт «COVID-сертифікати» — «Отримати сертифікат»;
– позначте згоду на передачу даних з електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) у Дію.
Термін дії такого документа становитиме 270 днів, а термін відображення у застосунку «Дія» – 545 днів з моменту проведення щеплення.
🖥 Така можливість є доступною завдяки впровадженню відповідної функціональності в електронній системі охорони здоровʼя на основі даних про другу бустерну дозу проти COVID-19.
🌍 Виданий в Україні сертифікат повністю відповідає оновленим технічним вимогам щодо COVID-сертифікатів, що були прийняті Європейською комісією цієї осені. Скористатися цифровим документом на підтвердження вакцинації можна як в межах країни, так і за кордоном – у країнах, які входять до Довірчої мережі, США, Канаді, Мексиці та багатьох інших.
❗Нагадаємо, що попередньо в Україні дозволили другу бустерну дозу для всіх охочих. Друга бустерна доза дозволяється всім повнолітнім з інтервалом від 120 до 270 днів після першої бустерної дози. А також було оновлено схеми поєднань вакцини під час введення другої бустерної дози. Відповідно COVID-сертифікат про другий бустер успішно генерується за умови дотримання будь-якої з дозволених схем поєднання вакцин, визнаних в Україні.
🔬 Окрім цифрового COVID-сертифіката українці, які отримали другий бустер, за потреби можуть отримати Міжнародне свідоцтво про вакцинацію і профілактику. Як і раніше, такий документ можна отримати у сімейного лікаря чи медичного працівника, який проводив щеплення. Він міститиме дані про усі дози проведених щеплень проти коронавірусної хвороби.
22 Листопада 2021
🙎‍♀️🙎‍♂️ Понад 229 тисяч осіб сформували медичний висновок про народження дитини в електронній системі охорони здоров’я. А це навіть більше, ніж населення всього міста Кропивницького!
👶 В Україні створено понад 229 тисяч медичних висновків про народження дитини
🗂 З них 184 726 медичних висновків, з якими звернулись до ДРАЦС чи Дії
🤱 83 458 – кількість зареєстрованих дітей в ЕСОЗ за послугою єМалятко
👉 21 420 створено медичних висновків про народження дитини протягом місяця
📍Найбільше скористались послугою в Дніпропетровській області – 18,51 тис. громадян