Запрошуємо до участі в «Дослідженні якості взаємодії медичних працівників з ЕСОЗ»: проєкт триває!

Проект Дослідження якості взаємодії медичних працівників з ЕСОЗ триває. За результатами попереднього етапу дослідження (проведення опитування та глибинних інтервʼю) командою впровадження ЕСОЗ спільно з експертами Київської школи економіки розроблено методологію для регулярного вимірювання індексу якості взаємодії користувача з ЕСОЗ. Також були надані рекомендації розробникам медичних інформаційних систем щодо покращень інтерфейсів.

З червня усі медичні фахівці, які щоденно працюють з електронною системою охорони здоровʼя, почали отримувати форму зворотного звʼязку щодо оцінювання поточного стану роботи ЕСОЗ.

Просимо вас і надалі брати активну участь в дослідженні та ділитися своєю оцінкою, запитами та потребами щодо роботи в ЕСОЗ.

Окрім конструктивних пропозицій також ми будемо вдячні, якщо ви надасте зворотний звʼязок щодо позитивних моментів взаємодії з системою. Це дозволить нам сформувати обʼєктивні результати дослідження.

За результатами червневого опитування було визначено ряд ключових питань та потреб, з якими регулярно зіштовхуються користувачі.

Серед них зокрема питання щодо: 

  • швидкості передачі даних та працездатності;
  • відображення медичних даних про пацієнта у різних МІС;
  • пошуку та визначення дозування/кількості лікарських засобів при створенні е-рецепта;
  • оптимізації процесу реєстрації пацієнтів в ЕСОЗ;
  • зручності та адаптивності інтерфейсів та ін.

Ці та інші питання вже знаходяться в опрацюванні технічної команди ЕСОЗ, про статус їх опрацювання, а також результати індексу ми будемо вас сповіщати на офіційних каналах.

Дякуємо за вашу небайдужість та активну позицію щодо розвитку цифрових інструментів у сфері охорони здоровʼя в Україні!

Також рекомендуємо
29 Червня 2021
Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!
З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.
Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 20:00 29.06.2021 та до 23:00 29.06.2021.
Дякуємо за розуміння!
16 Березня 2023
До 31 березня 2023 року всі заклади системи охорони здоровʼ я мають почати працювати в електронній системі охорони здоровʼя – ЕСОЗ.
📌 Ця вимога передбачена Ліцензійними вимогами провадження господарської діяльності з медичної практики та поширюється на всіх субʼєктів господарювання.
📌 Так, цифровізація охорони здоровʼя сприятиме формуванню єдиного медичного простору, у якому вся медична інформація про здоровʼя українців буде зберігатися централізовано та захищено.
📌 Чинними вимогами законодавства передбачено, що установи системи охорони здоровʼя мають вносити в електронному вигляді наступну медичну документацію:
1) медичні висновки про тимчасову непрацездатність;
2) медичні висновки про народження;
3) медичні записи осіб з підозрою на інфікування або з підтвердженим діагнозом COVID-19 (на період дії карантину, встановленого Кабміном, та протягом 30 днів з дня його скасування);
4) починаючи з квітня 2023 року – записи про рецепти на антибактеріальні, наркотичні (психотропні) та загалом всі рецептурні ЛЗ;
5) медичні записи про взаємодію з пацієнтом, на підставі яких формуються медичні висновки та електронні рецепти;
6) медичні записи, записи про направлення та рецепти щодо надання медичних послуг у рамках ПМГ або іншої програми, що фінансується з держбюджету;
7) медичні записи про направлення з метою проведення розширеного неонатального скринінгу новонароджених;
📌 інформацію про результати реабілітаційного обстеження, реабілітаційні втручання, зміни до медичних записів індивідуального реабілітаційного плану тощо.
📌 Інші медичні записи, не передбачені цим переліком як обовʼязкові, можуть вноситись до ЕСОЗ за рішенням закладу та за згодою пацієнта, отриманою відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
📌 Водночас повний перехід до цифрового обліку усієї медичної документації буде відбуватися поступово і передбачатиме внесення додаткових змін до інших нормативно-правових актів.
16 Жовтня 2023

Віднедавна наказом МОЗ були внесені зміни до Наказу МОЗ від 19.07.2005 № 360 «Про затвердження Правил виписування рецептів на лікарські засоби і медичні вироби, Порядку відпуску лікарських засобів і медичних виробів з аптек та їхніх структурних підрозділів, Інструкції про порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків». 

Ці зміни покликані не лише спростити процес призначення та відпуску рецептурних лікарських засобів за електронним рецептом, але й покращити доступ пацієнтів до кваліфікованої медичної допомоги й тим самим – мінімізувати прояви самолікування та нераціонального вживання рецептурних ліків серед українців.  

Сьогодні ми розповімо про 5 важливих змін, які обовʼязково необхідно враховувати лікарям та фармацевтам у повсякденній роботі. 

  1. Відтепер відпуск наркотичних (психотропних) лікарських засобів в аптеці почне здійснюватися виключно на підставі електронного рецепта

Це рішення сприятиме попередженню неконтрольованого обігу наркотичних та психотропних препаратів, вживання яких має особливо небезпечні наслідки для життя та здоров’я людини.

Разом з тим пацієнти, які проходять складне лікування та потребують знеболення, зможуть отримувати рецепт на такі ліки у більш зручний спосіб. Так, щоби отримати паперовий рецепт форми № 3 пацієнт чи його представник має що десять днів відвідувати лікарню, натомість з е-рецептом це можна зробити дистанційно (крім призначення препаратів для замісної підтримувальної терапії)!

Можливість призначення наркотичних (психотропних) лікарських засобів за паперовим рецептом діятиме лише для екстемпоральних препаратів,  у разі виникнення технічних питань в роботі центральної бази даних системи, які унеможливлюють виписування електронних рецептів, а також у випадку призначення таких препаратів на територіях, де тривають активні бойові дії.

2. Призначення та відпуск наркотичних (психотропних) ліків, вартість яких відшкодовується в рамках програм місцевих бюджетів, теж здійснюватиметься за електронним рецептом

Звертаємо вашу увагу, що зазначена зміна передбачає зокрема і те, що призначення лікарем наркотичних (психотропних) лікарських засобів, часткова чи повна вартість яких відшкодовується в рамках програм місцевих бюджетів згідно з Постановою КМУ від 17.08.1998 №1303, здійснюватиметься також виключно за електронним рецептом

Для цього в електронній системі охорони здоровʼя почала діяти відповідна програма “Наркотичні лікарські засоби за кошти місцевих бюджетів”. 

Так, електронний рецепт повноцінно замінить рецептурні бланки форми № 1 та № 3 для призначення таких ліків. При цьому при виписуванні електронного рецепта лікар має обовʼязково вказати інформацію про ЄДРПОУ закладу та власне прізвище, імʼя та по-батькові, а також відсоток відшкодування (безоплатно чи 50%) для того, щоби фармацевт міг облікувати такий е-рецепт при подальшій звітності.

Додатково звертаємо вашу увагу, що порядок звітування аптек щодо відпуску таких лікарських засобів не змінився.

3. Для виїзду за кордон з наркотичними (психотропними) ліками пацієнту необхідна друкована інформаційна довідка до рецепта

Разом із запровадженням зміни щодо відпуску наркотичних (психотропних) ліків виключно на підставі е-рецепта  передбачено, що з метою виїзду з території України для обгрунтування призначення таких ліків буде використовуватися інформаційна довідка до е-рецепта з підписом та печаткою лікаря. 

Отже, якщо пацієнт планує виїжджати за кордон і при цьому буде перевозити ліки з собою – при виписці е-рецепта лікар має надрукувати інформаційну довідку та засвідчити її власним підписом і печаткою лікаря.

4. Зміни щодо строку дії паперових та електронних рецептів на лікарські засоби

Відтепер строк дії рецептів на рецептурні ліки за власні кошти пацієнта становить 90 календарних днів (замість 30 днів). Це дозволить пацієнту не лише рідше відвідувати медичний заклад, щоб поновити рецепт, а й зручніше погашати рецепт, виписаний на повний курс лікування.

При цьому для рецептів на наркотичні лікарські засоби, лікарські засоби, які підлягають реімбурсації або відпускаються на пільгових умовах, строк дії рецептів залишається незмінним: 10 календарних днів – для наркотичних лікарських засобів, 30 календарних днів – для решти зазначених груп ліків, вартість яких покривається за бюджетні кошти.

5. Удосконалено процес дистанційного виписування електронних рецептів

Раніше виписування е-рецепта на рецептурні ліки було можливим лише при наявності у пацієнта гострих чи хронічних захворювань або за потреби продовжити лікування. При цьому в електронній медичній картці пацієнта мало бути обовʼязково зафіксований діагноз та призначення в плані лікування.

Відтепер ця вимога не є обовʼязковою. Так у випадку звернення пацієнта дистанційними засобами звʼязку лікар має право прийняти рішення про виписування електронного рецепта на ліки без проведення особистого прийому пацієнта (за винятком пацієнтів, які проходять замісну підтримувальну терапію).  

При цьому у своєму рішенні лікар має спиратися на отримані від пацієнта дані про його поточний стан, скарги, а також відомості з його первинної облікової медичної документації та з обов’язково внести медичні записи про таку взаємодію до електронної системи охорони здоров’я.

Також звертаємо вашу увагу, що рішення лікаря про дистанційне призначення ліків в жодному разі не повинно суперечити галузевим стандартам у сфері охорони здоров’я, затвердженим МОЗ. 

18 Січня 2022

ʼʼЗгідно з даними порталу vaccination.covid19.gov.ua, уже понад 113 560 українців отримали бустерну дозу вакцини проти COVID-19.
📍Бустерну дозу вакцини можуть отримати усі громадяни, що вакциновані попередньо двома дозами від COVID-19, віком від 18 років.
Важливо, щоб від дати другого щеплення пройшло не менше пів року.
🔎 Якщо ви підпадаєте під визначені критерії, знайдіть пункт вакцинації у свому місті на порталі https://vaccination.covid19.gov.ua/list.
​​🧬 Після бустерного щеплення м-РНК-вакциною (Moderna або Comirnaty від Pfizer-BioNTech) у сертифікаті про вакцинацію відображатиметься інформація про останню імунізацію.
📅 Після введення бустерної дози можна буде отримати новий COVID-сертифікат, який діятиме 270 діб з дати її введення. Згенерувати його можна буде в «Дії» орієнтовно наприкінці січня 2022 року. До того часу ваш сертифікат за попередню повну вакцинацію буде діючим.
❗️Також нагадуємо, що при виникненні запитань, ви можете звернутись до контакт-центру МОЗ з питань коронавірусної хвороби та вакцинації за номером 0 800 60 20 19. Додатково, ви можете скористатися чат-ботом підтримки на сайті Міністерства охорони здоров’я України.