Відключення МІС «HealthTech» та «Дніпро-МТ» від ЦБД ЕСОЗ

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

Згідно наказу Адміністратора від 12.06.2023 №25, ураховуючи невідповідність функціональних можливостей МІС актуальним технічним вимогам, з 12 серпня 2023 року електронні медичні інформаційні системи (надалі – МІС)  “HealthTech” (ТОВ “ХОРСТЕХ”) та “МІТІС “ДНІПРО-МТ” (ТОВ “ПВП МОНТЕКС”) буде відключено від центральної бази даних електронної ситеми охорони здоров’я.

Так, у разі відключення МІС, якою користуються заклади охорони здоров’я, фізичні особи – підприємці, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (надалі – заклад охорони здоров’я), мають право:

– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я інший МІС відповідно до алгоритму вибору МІС; 

– розірвати договір з Оператором МІС та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.

Також рекомендуємо
19 Січня 2024

Верифікація – це комплекс заходів, що регулярно здійснюється НСЗУ для порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей про пацієнта, зокрема його персональних даних, що містяться у центральній базі даних, з відомостями, що отримані від органів державної влади, з державних електронних інформаційних ресурсів, іншими даними.

Верифікації підлягають усі пацієнти, зареєстровані в ЦБД ЕСОЗ для того, щоб забезпечити точність та достовірність інформації про пацієнта у системі.

Як здійснюється верифікація даних пацієнта

Заходи з верифікації здійснюються як в автоматичному, так і в ручному режимі.

Автоматична верифікація здійснюється шляхом взаємодії ЦБД ЕСОЗ з іншими державними реєстрами – Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ) та Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО).
Більше про автоверифікацію.

За визначених вимог відомості про пацієнта, потребують ручної верифікації з боку НСЗУ.
Більше про те, які записи пацієнтів підлягають ручній верифікації.

Що робити, якщо у статусі пацієнта зазначено “Потребує верифікації”?

Статус “Потребує верифікації” інформує про проведення верифікації на стороні НСЗУ – або в ручному, або в автоматичному режимі.

Цей процес жодним чином не блокує роботу з обліковим записом про пацієнта та не потребує ніяких додаткових дій зі сторони лікаря (навіть якщо статус більшості пацієнтів “Потребує верифікації”).

Що робити у разі надходження статусу пацієнта “Не верифіковано”

Якщо у результаті верифікації даних пацієнт отримав статус “Не верифіковано” це означає, що дані, які містяться у записі про пацієнта не відповідають даним у державних реєстрах або даним, які містяться в електронних копіях документів.

Звертаємо вашу увагу, що допоки обліковий запис пацієнта не верифікований, то існують певні обмеження, зокрема, заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо.

У такому разі необхідно:
– Перевірити, що дані, які містяться в обліковому записі пацієнта, коректні та актуальні.
– Якщо завантажені електронні копії документів –  необхідно пересвідчитися. що всі документи завантажені коректно та в належної якості (читабельні).

Зауважимо, що якщо запис про пацієнта було не верифіковано, то лікар (автор такого запису) отримає коментар із причиною відхилення. Після усунення виявлених недоліків необхідно повторно відправити запит на верифікацію.

Рекомендації для успішної верифікації записів пацієнтів

– Для успішної верифікації облікового запису пацієнта, скан-копії документів, які  завантажуються до системи, мають бути належної якості.
– У разі зміни персональних даних пацієнта, подбайте про їх своєчасне оновлення.
– Дізнавайтеся більше про верифікацію облікових записів пацієнтів та роботу з ними у вебінарі “Пацієнт в ЕСОЗ: ідентифікація, пошук, реєстрація та зміна персональних даних”.

Наразі команда впровадження ЕСОЗ працює над впровадженням нових методів верифікації шляхом інтеграції даних реєстрів ДРАЦСГ та ДРФО. Надалі це дозволить здійснювати верифікацію та оновлення даних в онлайн режимі.

Джерело: НСЗУ

26 Грудня 2023

Нещодавно відбулося третє засідання офісу координації розвитку електронної охорони здоров’я. Цей орган створено для ефективної взаємодії та управління розвитком електронної охорони здоровʼя. 

Темою засідання стали підсумки 2023 року та узгодження дорожньої карти проєктів eHealth на 2024 рік. 

Протягом 2023 командою ДП “Електронне здоровʼя” спільно з МОЗ та НСЗУ було реалізовано цілу низку цифрових проєктів в ЕСОЗ. Зокрема, завдяки новим сервісам можна:

  • придбати рецептурні ліки за електронним рецептом від лікаря 
  • отримувати імуносупресивні, знеболювальні ліки, а також тест-смужки для глюкометрів за е-рецептом у межах програми реімбурсації
  • обліковувати категорії пацієнтів відповідно до різних нозологій
  • формувати COVID-сертифікати для пацієнтів, які отримали щеплення за кордоном
  • спрощено формувати медичні висновки про тимчасову непрацездатність та вагітним жінкам обирати коли саме йти у декретну відпустку
  • обліковувати реабілітаційні втручання в ЕСОЗ на основі класифікатора МКФ
  • керувати справами юридичної особи та реорганізацією закладів охорони здоровʼя
  • використовувати кабінет фактичного і клінічного моніторингу

 «2023 рік був складний. І 2024-й буде нелегким. Побажань до оцифрування процесів багато. Очевидно, електронна система охорони здоров’я дозволяє значно спростити процеси, зробити їх ефективнішими. У міністерстві зацікавлені в цьому.  Тому офіс координації розвитку електронної охорони здоров’я потрібен – щоби зрозуміти можливості, визначити пріоритети і їх дотримуватися”, – зазначає міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

У 2023 році впровадження телемедицини в Україні вийшло на новий рівень, зокрема було схвалено Стратегію розвитку телемедицини в країні та законодавчі зміни, інтегровано гуманітарні телемедичні рішення у заклади охорони здоровʼя.

Плани з розбудови електронної системи охорони здоров’я залишаються такими ж амбітними як і були до цього – це і впровадження нових медичних записів, нових видів медичних висновків, інтеграцій між системами. При цьому саме 2024 рік має стати ключовим для пацієнта – на наступний рік в нас заплановано запуск першої фази Кабінету пацієнта, що зробить його повноцінним користувачем системи”, – Дмитро Черниш, директор департаменту розвитку електронної системи охорони здоров’я НСЗУ.

Дорожньою картою проєктів eHealth на 2024 рік заплановано роботу над 142 проєктами, які зокрема включають стратегічні, операційні, євроінтеграційні та антикорупційні категорії проєктів. 

За підсумками року можна впевнено сказати, що наша держава не лише вистояла, але й змогла в умовах турбулентності запустити низку інноваційних цифрових проєктів у сфері охорони здоров’я. Тож вдячний кожному фахівцю за професіоналізм і бажання трансформувати медицину в Україні”, – керівник ДП “Електронне здоров’я” Олександр Ємець. 

Крім іншого продовжується робота з модернізації державних реєстрів, ведеться робота над впровадженням нових реєстрів у сфері охорони здоровʼя на базі «Дія.Engine», два з яких реалізовує ДП “Електронне здоров’я”, а саме — Державний реєстр харчових добавок та Державний реєстр дезінфекційних засобів. 

7 Лютого 2023

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технічні роботи.

Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 21:00 07.02.2023 та до 00:00 08.02.2023 року

Актуальну інформацію про технічні роботи на центральному компоненті ЕСОЗ відслідковуйте на сторінці: https://status.ehealth.gov.ua/

Дякуємо за розуміння!

16 Квітня 2025

Наприкінці квітня в ЕСОЗ буде доступне оновлення, яке змінить підхід до роботи з записами пацієнтів в ЕСОЗ. У звʼязку з цим ми запускаємо серію вебінарів про найближчі зміни та запрошуємо медиків долучитися!

На першому вебінарі розкажемо про оновлений процес реєстрації законних представників для дітей та інших недієздатних пацієнтів. Тепер не потрібно буде дублювати дані вручну — законного представника можна буде обрати серед уже зареєстрованих пацієнтів.

Це спростить лікарям первинної та спеціалізованої допомоги оновлювати інформацію, зручніше управляти записами пацієнтів та зменшити кількість помилок!

Запрошуємо долучитися до вебінару «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ: реєстрація законних представників за спрощеним процесом».

Дата та час вебінару: 23.04.2025, 16:00 (тривалість до 1,5 години)

🧑‍⚕️ Для кого цей вебінар: для всіх лікарів закладів первинної та спеціалізованої медичної допомоги, медичних сестер та братів і працівників реєстратури.

На вебінарі розповімо: 

❓Які зміни у роботі з пацієнтом впроваджуються

❓Анонсуємо нові напрямки верифікації

❓Як працюватиме внесення інформації про законного представника

❓Чи потрібно оновлювати дані всіх недієздатних пацієнтів

❓Як зміниться робота методу автентифікації для недієздатних пацієнтів

❓Підказки для пацієнтів.

Доповідач:

Євген Батура – експерт з розвитку електронної системи охорони здоровʼя.

Де відбудеться вебінар

🔗 На платформі Microsoft Teams

🔗 На YouTube-каналі НСЗУ

Хочете поставити запитання заздалегідь?

Залиште його у реєстраційній формі Teams.

🔥 Запис вебінару буде доступний на YouTube. Просимо поширити це повідомлення серед колег та профільних груп!